Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reportáž České televize o Trumpovi byla opět „objektivní“

23. 01. 2017 20:32:00
Páteční inaugurace nově nastupujícího amerického prezidenta Donalda Trumpa byla zřejmě nejsledovanější politickou událostí uplynulého týdne na celé planetě a tak je logické, že jí patřičnou pozornost věnovala i česká média.

Já sám jsem o uplynulém víkendu politiku příliš nesledoval a věnoval se především lyžařským radovánkám – počasí pro ně bylo opravdu optimální. Včera večer po návratu z Velkých Karlovic jsem se však přece jen rozhodl absenci v tomto směru aspoň trochu dohnat a pustil si pořad 168 hodin na prvním programu naší veřejnoprávní televize.

A hned první téma se dle očekávání týkalo nástupu Donalda Trumpa do Bílého domu. Jeho přesný název byl Trump & Trumps (možno zhlédnout na videu zde) a tým reportérů pod vedením moderátorky Nory Fridrichové hledal podobnost nového amerického prezidenta s některými našimi politiky. Asi nebylo pro nikoho překvapením, že nejvíc podobný s Trumpem vyšel reportérům prezident Miloš Zeman, a pak ještě ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.

V tomto závěru bych se s reportéry ČT samozřejmě ztotožnil – Zemanův styl politiky je s tím Trumpovým opravdu v řadě věcí podobný. I on nemá rád novináře (a ani oni jeho), někdy je příliš prostořeký, ale na druhou stranu mu například nedělá problém říci nahlas věci, které by se většina jiných politiků bála vyslovit z důvodů možné „politické nekorektnosti.“ Trump s Babišem jsou si zase podobní v tom, že oba dva vstoupili do politiky jakožto úspěšní podnikatelé a jak v byznysu, tak i v politice si jdou tvrdě za svým cílem. Ostatně jak Zeman, tak Babiš v pořadu přiznali, že jim srovnání s Trumpem de facto lichotí.

Výhrady jsem však měl k tomu, že Trump byl v pořadu opět vesměs líčen jen v negativním světle. Už to pravda nebylo tak úderné jako při „americké volební noci“ v listopadu loňského roku, kdy Česká televize nadržovala Trumpově soupeřce Hillary Clintonové tak okatě, že si za to později vysloužila i výtku Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ale i tentokrát bylo od přítomných komentátorů v první řadě zdůrazňováno, že Trumpovo vítězství bylo založeno především na populistické rétorice nebo že jde o politika, který nepřišel s žádným programem.

Za vrchol „objektivity“ jsem pak považoval skutečnost, že jako jeden z komentátorů byl reportéry ČT do pořadu přizván publicista a někdejší vládní zmocněnec pro propagaci amerického radaru v Brdech Tomáš Klvaňa. Tedy člověk, který o novém americkém prezidentovi nedávno napsal knihu Fenomén Trump: poslední vzpoura bílých mužů. V ní Donalda Trumpa mimo jiné popsal slovy: „Největší vnitřní hrozba pro liberální konstituční demokracii od druhé světové války. Kolosální ignorant, posedlý vlastním egem, nevzdělaný a neinformovaný, intelektuálně líný, přecitlivělý na kritiku, vulgární až sprostý, chlubivý a náchylný k nejnižším formám lichocení.“ (viz odkaz zde)

A jako „bonbónek“ na závěr pak reportéři pořadu 168 hodin přidali vyjádření ruského prezidenta Vladimíra Putina k údajným kompromitujícím materiálům, které prý Rusové na Trumpa získali při jeho dřívějším pobytu v Moskvě (se zprávou o nich před časem přišla americká televizní stanice CNN, Trump je však označil za nesmysl).

Prostě televizní divák byl opět svědkem „objektivity a vyváženosti“ naší veřejnoprávní televize...

Autor: Josef Nožička | pondělí 23.1.2017 20:32 | karma článku: 44.34 | přečteno: 3089x

Další články blogera

Josef Nožička

Pět let bez medaile, aneb proč nám hokejový svět stále utíká?

Mistrovství světa v hokeji, které letos společně pořádaly Německo a Francie, je minulostí. A čeští hokejisté se z něj opět vrací bez medaile.

21.5.2017 v 20:10 | Karma článku: 26.88 | Přečteno: 1182 | Diskuse

Josef Nožička

Hurá, maturanti se v matematice o 1,5% zlepšili!

Jak včera oznámila ministryně školství Kateřina Valachová, čeští maturanti se oproti loňsku mírně zlepšili v matematice. Přesto jich i letos v tomto předmětu neuspělo více než 20%.

20.5.2017 v 12:32 | Karma článku: 23.41 | Přečteno: 591 | Diskuse

Josef Nožička

O „uličce hanby“ na koncertu Alexandrovců

Jméno ruského armádního uměleckého souboru Alexandrovci je většině lidí v České republice nejspíš dobře známé. Ať už patří mezi jeho příznivce nebo upřednostňují jiný typ kultury.

16.5.2017 v 14:14 | Karma článku: 48.26 | Přečteno: 14855 | Diskuse

Josef Nožička

Podráží Zeman Sobotkovi nohy? Nikoliv, on mu ve skutečnosti pomáhá…

Říkat, že se prezident Miloš Zeman a premiér Bohuslav Sobotka spolu nemusí, by bylo nošením dříví do lesa. Zvlášť, když se to názorně ukázalo v uplynulých 14 dnech...

13.5.2017 v 20:20 | Karma článku: 25.16 | Přečteno: 1217 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Lubomír Kvapil

Demonstrace a média v čele s Vaškem Moravcem, jako danajské dary pro Slávka Sobotku.

Dobrý premiér by měl naslouchat svému lidu, tedy aspoň tak zní známé klišé z obecných politických pouček. Bohuslav Sobotka však, k jeho smůle, vnímá onen hlas lidu, skrze interpretace novinářských titulků.

20.5.2017 v 19:50 | Karma článku: 46.72 | Přečteno: 7813 | Diskuse

Jan M. Holík

Druhý největší bittorrent tracker ExtraTorrent.com skončil

Druhý největší bittorrent tracker ExtraTorrent.com oznámil úplné ukončení činnosti k 17. květnu 2017.

18.5.2017 v 18:08 | Karma článku: 8.98 | Přečteno: 496 |

Jan Bartoň

Tereza Boehmová odešla

Na tento fakt mě upozornil článek pana Lubomíra Stejskala.Paní Boehmová přešla na web sme.sk, do médií vlastněných skupinou PENTA. Ta se prý do médií vůbec nevměšuje.

17.5.2017 v 12:46 | Karma článku: 22.62 | Přečteno: 1056 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Už zase řešíme morální dilemata. Jako za komunismu

O odchodu Terezu Boehmové z postu administrátorky blogů na serveru iDNES.cz jsem se nedozvěděl z tohoto serveru (moje chyba), ale až v neděli 14/5 z televizního pořadu Newsroom (ČT24). Tato informace mě zasáhla.

17.5.2017 v 10:00 | Karma článku: 25.83 | Přečteno: 1295 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Historický okamžik: Start nové televize

Písničková soutěž Eurovize 2017 byla posledním pořadem, který vysílala izraelská veřejnoprávní televize IBA. Od pondělí 15. května byla nahrazena veřejnoprávní mediální skupinou IPBC, v Izraeli známou pod označením KAN.

16.5.2017 v 8:00 | Karma článku: 6.00 | Přečteno: 336 | Diskuse
Počet článků 781 Celková karma 36.37 Průměrná čtenost 2630
Rád se podělím o své názory s ostatními. Dělám to i tehdy, kdy jdu vědomě "proti proudu".

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.