Děkujeme za pochopení.
L22i15b58o86r 23M46a88ř21í80k
Soudruzi, socialistických států je na světě jedna třetina.
A bude se to zvyšovat.
Jedna čtvrtina, jedna pětina, ...
M90i61l71a54n 75S23t80e71h93l80í58k
Myslím, že nikdo netvrdí, že matematiku v životě nepotřeboval, pokud je řeč o matematice, zvané lidově "kupecké počty" (sčítání, odčítání, násobení, dělení, zlomky, procenta). Pokud však zabrousíme do algebry, logaritmů nebo integrálního počtu a podobně, téměř nikdo se s nimi v běžném životě nesetká. Já jsem například ještě nikdy nepotřeboval ani tu nejjednodušší kvadratickou rovnici a už na této planetě opruzuji pěkně dlouho. Pokud někdo potřebuje vyšší matematiku k výkonu svého povolání, zpravidla se to nakonec musí stejně naučit sám, protože ze školy už si to nepamatuje.
I14v79a65n72a 62Š71e74s98t50á87k82o59v71á
Bez pořádný matematiky jsme dospěli do toho stádia, kdy puberťák v obchodě není schopen pochopit, že má doložit dvě koruny k pětistovce, aby mu prodavačka při jeho nákupu 202 Kč nemusela vracet drobný...
M92i31r34o44s30l21a14v 59C45e74s48t75r
Matematika je velmi důležitý a krásný předmět. Kéž by bylo více dobrých matematiků. Věřím, že by ČR dosáhla znatelného pokroku a směřovala by logicky k prosperitě. Doprava. Myslím si, že dobří matematici nevychovávají levičáky.
J88o20s84e14f 70N87o11ž77i42č48k85a
Tak že by to, zda je někdo dobrý matematik, souviselo s jeho pravicovostí či levicovostí, si opravdu nemyslím...
T18o12m10á57š 28T30a59t46í59č60e46k
O předpokladu, že paní novinářka umí psát stylisticky lépe než Vy, si dovolím pochybovat.
T10o29m30á97š 23T94a84t87í65č83e21k
Ostatně, ten článek se Šteflem jsem taky četl. Dobré exot.
H70a69n29a 24V53l45k98o91v58á
Vám všem, kteří se zde přete o praktické užití matematiky - je to součást základního, středního i vysokoškolského vzdělání. Rozvíjí schopnost logického myšlení a intelektuálního potenciálu...
Živím se v úplně jiném oboru, přesto jsem ráda, že mne moje matikářka na ZŠ naučila zlomky a později potom jiní i integrály a jiné lahůdky. To, že je v praxi neužiju mi žíly netrhá a své děti do pochopení problematiky honím z výše uvedených důvodů.
Prodavačka, která si nedokáže na obsahu kruhu představit jednu čtvrtinu je dost tristní obrázek.
M31i43c66h37a71l 48G28r70e89š34l67i21k
Tak percentá sú v stotiny a promile ticíciny, čiže v podstate len iné spôsob zápisu zlomkov.
D36a64l77i22b27o86r 21B55a84r11t14o18š
a jiný způsob počítání s tím jiným zápisem... je nutné to umět, protože jsou jisté vzorečky, kde nejsou zadané velikosti čísel ale jen hodnoty v písmenech...viz
v=d/t...a to míří k základům abstraktního myšlení....bez konkrétních čísel....jinak správně
v...velocity
d...distance
t....time
M95i40c39h38a14l 75K24o46n66u12p25č65í62k
že jste ty logaritmy nakonec zmínil. Ty mi zlomily vaz. Do té 6. třídy (?) jsem v matice docela exceloval, ale k čemu jsou mi v praxi logaritmy (příklad užití jsem chtěl) jsem se dozvěděl až po 20ti letech a to od programátora, který si tím údajně (musel dlouho vzpomínat než nějaké užití našel) počítal zaoblení pro futra. :) A tím se mi matika zhnusila a odmítl jsem se učit zjevné zbytečnosti.
Pravda ale je, že učit matematiku může jenom někdo, kdo jí sám rozumí a má ji rád. Ostatní jen plní osnovy. Přitom by stačilo možná dát dětem "projekt".
Shodou okolností jsme toto zmínili nedávno s kamarádem v debatě a já mu obdobně popisoval svůj vztah k matematice a fyzice na základní a střední škole. Říkám: hele kdyby ten úkol byl např. - vypočtěte spotřebu PHM při letu rakety ze země na Měsíc a zpět, pak by měly děti co dělat možná i půl roku, ale zároveň by musely "nastudovat" i okolní věci (než jen dílčí vzorečky, čímž jsme my tehdy začali) a věřím, že by to alespoň chlapeckou část zaujalo. Pro holky bude muset obdobné zadání vymyslet pedagog, protože tam mne skutečně nenapadá, jak je "přinutit hrou". :)
M92i35c73h75a24l 97G40r26e10š44l15i50k
Keď pôjdete k veštkyni a tá bude zhrozená z nejakej na jej vkus príliš krátkej čiary na ruke, môžete ju ukľudniť tým, že je v logaritmickej mierke.
M11i35c57h87a46l 73K30r39e58j40č41í
Když to je těžké... Matematika je obtížná. A pokud je hlavním argumentem to, že "rozvíjí logické myšlení", pak se nelze divit, že dětem připadá otravná. Zkrátka pro většinu žáků je matematika jen "počítání příkladů", podobně jako fyzika je "dosazování do vzorečků". Nic víc za tím nevidí, a tudíž je to nijak nemotivuje. Ale čí je to chyba? Jejich určitě ne.
J19a89n 66R23á20ž
Jo, přesně.
Po třech letech nám na průmce vyměnili učitele matiky. První nás učil matematický dril, mezi jiným stovky vzorečků nazpaměť. Měl jsem vždy jedničku díky tomu, že jsem byl génius ve výrobě a ukrývání taháků i jejich aplikaci při testech a zkouškách. Takže uměl jsem vypočítat vše, ale proč se tak děje jsem vůbec netušil. Změnou učitele jsem jako primus třídy v matice skončil, ale naučil jsem se "matematicky" přemýšlet , naučil se matiku používat v praxi a díky tomu jsem pak exceloval ve svých budoucích povoláních.
Osud matematiky mají ve svých rukou výhradně profesoři. Jen na nich záleží, zda studenti matematiku nenávidí nebo když přímo nemilují, tak její smysl alespoň chápou.
M30i53l34a49n 21H59l34a60d46k78ý
Jedna věc je, že 90% toho, co se učíme ve škole člověk nikdy nepoužije.
Sám jsem kdysi maturoval z matiky i fyziky. Měl jsem totiž štěstí na SŠ na geniální učitelku matematiky. Chtěl jsem to i studovat, ale soudruzi nedovolili. Ale když dcera chodila na ZŠ, SŠ a VŠ, tak vodila domů na moje doučování všechny spolužáky a spolužačky. Někdy to znamenalo se vrátit hluboko do základní školy, aby mohli počítat na SŠ. Takže od té doby vím, že nejsou nějaké "speciální buňky na matematiku", ale spousta učitelů co to neumí vysvětlit. Teda, abych jim jen nekřivdil. Ono někdy stačí, když dotyčné dítě v kritickou dobu onemocní. A věřte, že když se třeba v 5., nebo jaké třídě se to dnes učí, nenaučí třeba zlomky, už se nikdy nechytí. Vždyť jak má třeba počítat rovnice se zlomky atd ? Tak je snadnější to svádět na to, "že prostě nemám buňky" ...
T13o72m91á95š 95T33a86t12í49č65e57k
Tož, dohánění učiva je dost běžná záležitost - a alespoň za mých mladých dob bylo povinností učitelského personálu pomáhat a kontrolovat, aby se žák po delší absenci vrátil na normální stav.
- Počet článků 1582
- Celková karma 39,86
- Průměrná čtenost 3242x