Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z53u15z78a43n12a 82B65e92n24d93o75v43á 2736552453378

Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.

0/0
21.2.2017 16:36
Foto

D33a89l29i97b60o19r 60B15a91r58t59o82š 5334790727759

především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....

0/0
21.2.2017 15:28

B52o70h32u14s44l78a97v 49D27u50š47e18k 5200405854245

Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.

0/0
21.2.2017 14:13
Foto

D58a69l53i72b97o12r 50B44a54r72t50o53š 5334810687439

procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad

0/0
21.2.2017 15:24

J31a98n 89N13o32v40o91t54n91y 4787800193

Je ale pravda že dnešní maturita je na úrovni deváté třídy před rokem 1989, a Ing na úrovni maturity.

+7/−1
21.2.2017 12:20

P51a94v61e72l 44H34o63r36á10k 8771503295872

Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.

0/−1
21.2.2017 14:55

J59a71n 38N54o25v44o81t13n85y 4217490813

Nechápu proč je povinný český a cizí jazyk u maturity, když se lidi bouří proti matematice.

+1/−1
21.2.2017 12:18

B90o27h77u98s79l28a31v 41D71u12š76e87k 5790875574145

protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.

+1/0
21.2.2017 14:08

R16o31s30t49i82s44l79a29v 25C46a63h45a 8365671640832

R^

Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.

Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.

Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.

+9/0
21.2.2017 10:55
Foto

Z22d89e53n16ě85k 37M29a59t29u87š25k56a 7938496735376

udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.

Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.

+6/0
21.2.2017 10:28

J86o76s96e63f 89N98o98ž56i46č57k82a 5435641849146

To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.

+6/0
21.2.2017 10:49
Foto

Z46d92e75n89ě44k 50M28a78t12u70š30k94a 7298336355756

jít na maturitní obor, to ještě neznamená jej dokončit, stačilo by trvat na jisté úrovni znalostí.

I za mých let byla "úmrtnost " dost velká.

+3/0
21.2.2017 11:00

R72o35s58t59i70s11l92a22v 89C95a68h38a 8535851940442

To by tu ovsem nesmel byt obecny pozadavek na planovane procento maturantu a vysokoskolaku. Pokud by se drzela latka z minulosti, ta procenta by se NIKDY nedala dosahnout kvuli Gaussove krivce.

+3/0
21.2.2017 11:02

P82a20v20e10l 72H82o92r45á58k 8271613295782

To jistě, ale dnes jde o to, aby těch lidí s maturitou bylo opravdu co nejvíc a díky tomu se snížila vzdělanost národa, protože toho jde docílit jen tím, že se sníží nároky i na ty, co by měli na Vaši maturitu. Dlouho jsem si myslel, že likvidace školství vycházela z hlouposti politiků, dnes si myslím, že je to záměr.

+1/0
21.2.2017 11:05
Foto

Z13d37e23n31ě17k 69M38a35t54u43š45k10a 7638986475816

o tom záměru pochybuji, je to spíš potvrzení faktu, že s kvantitou klesá kvalita.

+2/0
21.2.2017 11:08

P89a34v26e74l 85H21o18r23á34k 8121883425232

Nemůže existovat politik, který by toto nevěděl. Takže když do toho jde, tak ví, co způsobí. Navíc změny přicházejí většinou pod tlakem ze západu a na západě velmi dobře věděli, kde bylo třeba britské a americké školství a kde bylo školství naše před rokem 89. Z jejich pohledu je logické, že jim bude vyhovovat náš pokles. Kvalitní vzdělání v "ekonomické kolonii" nemohou potřebovat.

0/−1
21.2.2017 11:18

Z10d52e48n73e42k 86Z68a54m16e46c25n66i18k 3384761739103

při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"

+1/−6
21.2.2017 8:30

J19o83s54e63f 67N92o45ž53i92č91k28a 5105961149796

Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců? ;-)

+8/0
21.2.2017 8:53

R95o22s53t90i96s36l30a22v 78C36a82h86a 8105181760812

Evidentne jste to nepochopil. Matematika opravdu uci myslet. A priklady jsou ten prostredek. To, co citujete je samozrejme v zivote k nicemu. Ale pri pocitani tohoto prikladu musel clovek MYSLET. Tedy procvicoval sedou kuru mozkovou.

To je jako kdybyste se zeptal, k cemu konkretne sprinter pri zavodu na 100 metru pouzije to, co zrejme v treningu taky dela - behy na delsi vzdalenosti nez 1 km. Je to jen prostredek k tomu, aby mohl i sprintovat. Stejne jako priklad je prostredek k procviceni mysleni. A asi nepoprete, ze (logicke) mysleni je v zivote dulezite.

+6/0
21.2.2017 11:01

P41a48v34e91l 15H86o59r41á58k 8131293495932

Pokud se chcete učit jen to, co určitě použijete hned a nebo někdy v reálném životě, tak musíte na učňák. Neobtěžujte v diskusi o maturitě.

+2/0
21.2.2017 11:07

Z49d54e19n42e44k 69Z95a84m84e76c73n88i70k 3754361839153

omlouvám se, mám sice vysokou školu a prezentuji jen osobní zkušenost, drtivou většinu všech mých pedagogů bych mohl vyučovat....

0/0
21.2.2017 13:15

P44a45v26e19l 86H61o71r21á74k 8181623215412

To ještě neznamená, že se vyjadřujete jako vzdělaný člověk.

0/−1
21.2.2017 14:56

O92l17g79a 28P38a81v73l54í64k47o79v96á 6554718607132

Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.

+1/−1
21.2.2017 0:56

J44o21s32e56f 52N68o82ž33i83č62k91a 5465301699616

Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.

+1/−1
21.2.2017 7:03

O43l72g52a 83P66a18v52l47í54k20o60v78á 6964458227402

Nemyslím, že je neoprávněné tento výraz používat, protože kdyby učit uměli, nebyla by většina populace v matematice tak slabá. Vy jste s velkou pravděpodobností matematicky nadaný, takže učitel pro vás nebyl podstatný

+1/−1
21.2.2017 9:38

R89o21s18t39i96s39l63a88v 34C33a56h43a 8745881360342

Mate pravdu, ze nekteri ucitele jsou vylozene spatni, ale nelze pausalizovat. Stejne tak jsem narazil na vylozene spatne ucitele jinych predmetu. Jenze v dnesni dobe maji rodice moznost s tim neco delat, pokud chteji.

+1/0
21.2.2017 11:06

R94o85s45t33i13s87l93a93v 91C73a77h46a 8915891840862

No ja mel stesti, ze moji matikari vysvetlovat a motivovat umeli. Vim, ze se to nepodarilo u vsech spoluzaku - moznosti byly omezene - pokud je ve tride 40 zaku, tak je to problem. Jenze 40 zaku uz dnes ve tridach neni.

0/0
21.2.2017 11:04

P70a31v12e35l 21H40o63r14á18k 8631583425602

Opravdu nevím, co jste ve škole v matematice šprtala. Někdy se tam za hodinu neobjeví ani jeden nový pojem nebo vzorec. Srovnejte s jinými předměty. Na druhou stranu, pokud máte učit plnohodnotně byť jen středoškolskou matematiku, nemůžete mít ve třídě polovinu dětí, které by před 30 lety sotva dosáhly na lepší učňák a najednou mají maturovat.

+4/0
21.2.2017 11:13
Foto

M18i71l64o82š 35F83. 21P98e87c37h11a26r 3243471330615

A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?

+1/−4
21.2.2017 0:47

J27o95s43e47f 69N71o53ž85i11č23k64a 5315411249486

Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.

+3/0
21.2.2017 7:04

R38o60s42t82i12s22l62a66v 16C73a87h81a 8935101180962

Umeleckych, zdravotnich a oboru socialnich sluzeb se to nema tykat. Placete hezky, ale UPLNE ZBYTECNE.

+3/0
21.2.2017 11:07

I91v40o 51B90o67u25š94e 5902457288

Třeba když budou zvažovat, zda si vzít půjčku nebo ne.

+1/0
21.2.2017 11:22

J77i81ř22í 28J88i66r73o88u72d65e80k 8646319484634

R^

+7/0
20.2.2017 21:43

J38o37s72e81f 88N58o84ž91i26č71k90a 5895331799236

Díky.

+3/0
20.2.2017 22:17

M65a51r46t83i43n80a 53M86o83u30d18r15á 7370523256379

Matika je "dědičný" strašák.

Když dítě narazí na první problém, v rodině se dozví, že jeho předkové "na ni taky nemají/neměli buňky", což je někdy dokonce prezentováno jako hrdinství svého druhu ("neumím ji, ale taky jsem dospěl, milý synu/dcero/vnuku..."). Při tom by stačilo neztrácet hlavu, sednout si k tomu a počítat. A hlavně dítě povzbudit, vysvětlit mu, že před problémem se neutíká, a jestli matiku nezvládá táta/máma/děda..., ještě to neznamená, že se při troše snahy zvládnout nedá.

+13/0
20.2.2017 21:20

R19o12s37t38i86s31l19a56v 68C91a88h95a 8565971760502

No smutne je, jak se nektere radobycelebrity svou neschopnosti v matematice chlubi v televizi. Nikdy jsem ale neslysel, ze by se nekdo chlubil, ze treba nezna hlavni mesta evropskych statu. Nekdy mam pocit, jako kdyby ze sve neschopnosti chteli delat prednost, nebo rikat - a divejte se, kam jsem to presto dosahl. Bohuzel radobycelebrity maji vetsi publicitu, nez treba odbornici ve vede.

+4/0
21.2.2017 11:09

J18o59s98e39f 27K47o15m81i84n50i88k 4600793535579

A co takhle kdyby se maturitní vysvědčení rozdávalo jen tak, bez zkoušení. Byl by pokoj a všichni by měli veselé tváře :-)

+6/−2
20.2.2017 20:34

J49a10k44u80b 86Z94e51m35á44n41e89k 2244503911578

No klidně by mohlo. Maturita zkouší z toho, co má člověk s uzavřenými známkami za čtvrtý ročník školy umět. Pokud to neumí, maturitu ani neskládá. Proto ten humbuk nechápu.

+1/0
20.2.2017 20:53

P40a85v52e67l 95V76é52b85r 5199712962541

A vůbec nejlepší by bylo, kdyby spolu s rodným listem každý dostal výuční list, maturitní vysvědčení a vysokoškolský diplom.

+2/0
20.2.2017 20:55

J53a45k42u57b 75Z24e44m48á94n21e26k 2884543651348

Jistě... to snese srovnání se situací, kdy jdete skládat zkoušku k někomu, kdo už jeden papír s prokazatelným splnění znalostí toho kterého předmětu v kabinetu má.

Maturita je hezká jako rituál a rozhodně nikomu neublíží, aspoň či člověk zkusí co je to stres a jak se váže kravata. Ale to je tak všechno, není v ní nic nového. A pokud jsou nějak nastavené osnovy, je úplně fuk, z čeho je nebo není.

0/−1
20.2.2017 21:01

J64o96s37e32f 63N89o36ž20i12č17k22a 5575801969246

A čím si tedy vysvětlujete, že po zavedení státní maturity poměrně velké procento těch, kteří úspěšně uzavřou čtvrtý ročník, tuto zkoušku nezvládne?

+5/0
20.2.2017 22:23

P34a19v89e50l 96H88o11r82á23k 8101163525612

Tu zkoušku nezvládnou jen zoufalci, kteří by se na střední školu, kde je něco požadováno, nemohli nikdy dostat. Udělat státní část z matematiky musí i deváťák, pokud umí to, co umět má. Takže když po nich čtyři roky nic nechtějí, známky dávají za nic, pak dotyční neuspějí. Proč jim dávají známky za nic, je snad jasné. Školy pro podobné vzdělance by zanikly.

+2/0
21.2.2017 11:38

J28a69k62u23b 40K52n86e87c81h49t42o64v26s35k39ý 3490636661632

A když někdo skládá výuční list, tak si kravatu neváže a nemá u toho stres?

0/0
21.2.2017 18:09

M51a80r86t16i98n13a 67M44o62u23d23r31á 7570463746919

Hlavně by maturitu neměli striktně požadovat na pozicích, kde není potřeba.

+4/0
20.2.2017 21:22



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.