Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z69u29z22a55n65a 41B28e86n42d53o80v30á 2526542823818

Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.

0/0
21.2.2017 16:36
Foto

D61a25l92i45b94o71r 81B90a90r21t57o94š 5154100507939

především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....

0/0
21.2.2017 15:28

B46o87h26u88s53l33a66v 84D52u23š88e66k 5650275334495

Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.

0/0
21.2.2017 14:13
Foto

D22a24l36i98b83o71r 78B57a70r26t49o64š 5904330507549

procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad

0/0
21.2.2017 15:24

J37a91n 76N28o87v96o38t48n35y 4357790773

Je ale pravda že dnešní maturita je na úrovni deváté třídy před rokem 1989, a Ing na úrovni maturity.

+7/−1
21.2.2017 12:20

P47a42v77e75l 84H57o20r43á31k 8911323295472

Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.

0/−1
21.2.2017 14:55

J61a96n 29N82o22v57o60t45n69y 4787670873

Nechápu proč je povinný český a cizí jazyk u maturity, když se lidi bouří proti matematice.

+1/−1
21.2.2017 12:18

B84o23h86u43s57l60a51v 92D13u72š23e15k 5160435984115

protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.

+1/0
21.2.2017 14:08

R30o16s74t93i56s45l74a48v 77C12a64h56a 8225881620282

R^

Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.

Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.

Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.

+9/0
21.2.2017 10:55
Foto

Z89d41e36n95ě68k 49M27a29t19u24š41k28a 7978286615156

udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.

Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.

+6/0
21.2.2017 10:28

J82o65s88e34f 13N28o20ž81i58č40k31a 5685971339136

To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.

+6/0
21.2.2017 10:49
Foto

Z71d45e26n46ě65k 25M78a90t16u74š56k95a 7378826685656

jít na maturitní obor, to ještě neznamená jej dokončit, stačilo by trvat na jisté úrovni znalostí.

I za mých let byla "úmrtnost " dost velká.

+3/0
21.2.2017 11:00

R22o22s40t52i92s78l79a69v 59C19a67h97a 8445461550832

To by tu ovsem nesmel byt obecny pozadavek na planovane procento maturantu a vysokoskolaku. Pokud by se drzela latka z minulosti, ta procenta by se NIKDY nedala dosahnout kvuli Gaussove krivce.

+3/0
21.2.2017 11:02

P91a77v75e12l 29H36o55r40á35k 8691603505442

To jistě, ale dnes jde o to, aby těch lidí s maturitou bylo opravdu co nejvíc a díky tomu se snížila vzdělanost národa, protože toho jde docílit jen tím, že se sníží nároky i na ty, co by měli na Vaši maturitu. Dlouho jsem si myslel, že likvidace školství vycházela z hlouposti politiků, dnes si myslím, že je to záměr.

+1/0
21.2.2017 11:05
Foto

Z61d96e68n27ě86k 37M88a28t63u52š61k76a 7288116285696

o tom záměru pochybuji, je to spíš potvrzení faktu, že s kvantitou klesá kvalita.

+2/0
21.2.2017 11:08

P94a98v38e98l 54H76o11r37á38k 8401513615882

Nemůže existovat politik, který by toto nevěděl. Takže když do toho jde, tak ví, co způsobí. Navíc změny přicházejí většinou pod tlakem ze západu a na západě velmi dobře věděli, kde bylo třeba britské a americké školství a kde bylo školství naše před rokem 89. Z jejich pohledu je logické, že jim bude vyhovovat náš pokles. Kvalitní vzdělání v "ekonomické kolonii" nemohou potřebovat.

0/−1
21.2.2017 11:18

Z18d40e80n20e51k 72Z80a78m79e80c93n92i16k 3734751579413

při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"

+1/−6
21.2.2017 8:30

J33o37s26e41f 80N92o59ž23i15č31k55a 5175381789956

Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců? ;-)

+8/0
21.2.2017 8:53

R17o17s21t79i79s97l48a30v 33C76a88h34a 8615511230522

Evidentne jste to nepochopil. Matematika opravdu uci myslet. A priklady jsou ten prostredek. To, co citujete je samozrejme v zivote k nicemu. Ale pri pocitani tohoto prikladu musel clovek MYSLET. Tedy procvicoval sedou kuru mozkovou.

To je jako kdybyste se zeptal, k cemu konkretne sprinter pri zavodu na 100 metru pouzije to, co zrejme v treningu taky dela - behy na delsi vzdalenosti nez 1 km. Je to jen prostredek k tomu, aby mohl i sprintovat. Stejne jako priklad je prostredek k procviceni mysleni. A asi nepoprete, ze (logicke) mysleni je v zivote dulezite.

+6/0
21.2.2017 11:01

P72a20v96e58l 58H12o75r12á19k 8351133235922

Pokud se chcete učit jen to, co určitě použijete hned a nebo někdy v reálném životě, tak musíte na učňák. Neobtěžujte v diskusi o maturitě.

+2/0
21.2.2017 11:07

Z84d70e71n69e24k 22Z17a34m55e33c64n44i12k 3634881679493

omlouvám se, mám sice vysokou školu a prezentuji jen osobní zkušenost, drtivou většinu všech mých pedagogů bych mohl vyučovat....

0/0
21.2.2017 13:15

P85a12v18e72l 95H15o62r76á86k 8811143975852

To ještě neznamená, že se vyjadřujete jako vzdělaný člověk.

0/−1
21.2.2017 14:56

O94l37g75a 59P18a63v80l98í16k27o57v18á 6704558177902

Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.

+1/−1
21.2.2017 0:56

J19o25s72e92f 46N39o96ž59i25č96k88a 5675701379276

Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.

+1/−1
21.2.2017 7:03

O79l58g94a 24P10a63v12l57í71k19o41v25á 6554118807852

Nemyslím, že je neoprávněné tento výraz používat, protože kdyby učit uměli, nebyla by většina populace v matematice tak slabá. Vy jste s velkou pravděpodobností matematicky nadaný, takže učitel pro vás nebyl podstatný

+1/−1
21.2.2017 9:38

R88o88s83t50i51s16l47a70v 97C47a18h88a 8795451100502

Mate pravdu, ze nekteri ucitele jsou vylozene spatni, ale nelze pausalizovat. Stejne tak jsem narazil na vylozene spatne ucitele jinych predmetu. Jenze v dnesni dobe maji rodice moznost s tim neco delat, pokud chteji.

+1/0
21.2.2017 11:06

R21o12s57t53i67s97l44a81v 76C10a26h90a 8645521170702

No ja mel stesti, ze moji matikari vysvetlovat a motivovat umeli. Vim, ze se to nepodarilo u vsech spoluzaku - moznosti byly omezene - pokud je ve tride 40 zaku, tak je to problem. Jenze 40 zaku uz dnes ve tridach neni.

0/0
21.2.2017 11:04

P41a55v46e61l 32H66o29r41á50k 8161433635622

Opravdu nevím, co jste ve škole v matematice šprtala. Někdy se tam za hodinu neobjeví ani jeden nový pojem nebo vzorec. Srovnejte s jinými předměty. Na druhou stranu, pokud máte učit plnohodnotně byť jen středoškolskou matematiku, nemůžete mít ve třídě polovinu dětí, které by před 30 lety sotva dosáhly na lepší učňák a najednou mají maturovat.

+4/0
21.2.2017 11:13
Foto

M61i46l68o61š 86F56. 57P65e98c19h88a71r 3913841980975

A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?

+1/−4
21.2.2017 0:47

J76o38s51e11f 55N65o23ž26i67č10k15a 5675921909166

Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.

+3/0
21.2.2017 7:04

R61o74s30t89i53s68l34a65v 43C28a97h48a 8695471620552

Umeleckych, zdravotnich a oboru socialnich sluzeb se to nema tykat. Placete hezky, ale UPLNE ZBYTECNE.

+3/0
21.2.2017 11:07

I38v76o 40B93o49u30š47e 5942607408

Třeba když budou zvažovat, zda si vzít půjčku nebo ne.

+1/0
21.2.2017 11:22

J10i67ř95í 49J94i89r78o29u45d13e66k 8296659794784

R^

+7/0
20.2.2017 21:43

J88o80s63e92f 20N84o48ž36i15č64k47a 5555941549306

Díky.

+3/0
20.2.2017 22:17

M74a61r92t13i73n43a 85M23o82u94d81r49á 7810823756489

Matika je "dědičný" strašák.

Když dítě narazí na první problém, v rodině se dozví, že jeho předkové "na ni taky nemají/neměli buňky", což je někdy dokonce prezentováno jako hrdinství svého druhu ("neumím ji, ale taky jsem dospěl, milý synu/dcero/vnuku..."). Při tom by stačilo neztrácet hlavu, sednout si k tomu a počítat. A hlavně dítě povzbudit, vysvětlit mu, že před problémem se neutíká, a jestli matiku nezvládá táta/máma/děda..., ještě to neznamená, že se při troše snahy zvládnout nedá.

+13/0
20.2.2017 21:20

R95o76s10t38i45s97l67a55v 75C62a22h10a 8935741250272

No smutne je, jak se nektere radobycelebrity svou neschopnosti v matematice chlubi v televizi. Nikdy jsem ale neslysel, ze by se nekdo chlubil, ze treba nezna hlavni mesta evropskych statu. Nekdy mam pocit, jako kdyby ze sve neschopnosti chteli delat prednost, nebo rikat - a divejte se, kam jsem to presto dosahl. Bohuzel radobycelebrity maji vetsi publicitu, nez treba odbornici ve vede.

+4/0
21.2.2017 11:09

J35o41s39e32f 43K51o95m83i17n40i80k 4200433455529

A co takhle kdyby se maturitní vysvědčení rozdávalo jen tak, bez zkoušení. Byl by pokoj a všichni by měli veselé tváře :-)

+6/−2
20.2.2017 20:34

J59a14k35u11b 57Z37e98m54á21n48e92k 2184973271688

No klidně by mohlo. Maturita zkouší z toho, co má člověk s uzavřenými známkami za čtvrtý ročník školy umět. Pokud to neumí, maturitu ani neskládá. Proto ten humbuk nechápu.

+1/0
20.2.2017 20:53

P87a51v65e58l 16V39é85b91r 5409642942891

A vůbec nejlepší by bylo, kdyby spolu s rodným listem každý dostal výuční list, maturitní vysvědčení a vysokoškolský diplom.

+2/0
20.2.2017 20:55

J93a98k54u18b 50Z49e60m64á71n94e29k 2144773421328

Jistě... to snese srovnání se situací, kdy jdete skládat zkoušku k někomu, kdo už jeden papír s prokazatelným splnění znalostí toho kterého předmětu v kabinetu má.

Maturita je hezká jako rituál a rozhodně nikomu neublíží, aspoň či člověk zkusí co je to stres a jak se váže kravata. Ale to je tak všechno, není v ní nic nového. A pokud jsou nějak nastavené osnovy, je úplně fuk, z čeho je nebo není.

0/−1
20.2.2017 21:01

J40o14s74e62f 54N28o58ž34i51č33k51a 5155871639236

A čím si tedy vysvětlujete, že po zavedení státní maturity poměrně velké procento těch, kteří úspěšně uzavřou čtvrtý ročník, tuto zkoušku nezvládne?

+5/0
20.2.2017 22:23

P40a12v12e29l 58H14o59r83á30k 8231783235892

Tu zkoušku nezvládnou jen zoufalci, kteří by se na střední školu, kde je něco požadováno, nemohli nikdy dostat. Udělat státní část z matematiky musí i deváťák, pokud umí to, co umět má. Takže když po nich čtyři roky nic nechtějí, známky dávají za nic, pak dotyční neuspějí. Proč jim dávají známky za nic, je snad jasné. Školy pro podobné vzdělance by zanikly.

+2/0
21.2.2017 11:38

J54a28k35u53b 41K76n41e73c80h40t53o66v52s93k66ý 3530366191582

A když někdo skládá výuční list, tak si kravatu neváže a nemá u toho stres?

0/0
21.2.2017 18:09

M61a52r45t25i53n93a 22M18o60u90d83r17á 7350923156929

Hlavně by maturitu neměli striktně požadovat na pozicích, kde není potřeba.

+4/0
20.2.2017 21:22



BLOGER ROKU 2016 - FINÁLE

Petice

Podpořte svého favorita v anketě Bloger roku 2016 a vyhrajte!!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.