Diskuse
Strašák jménem matematika
Děkujeme za pochopení.
Z16u59z44a77n86a 87B54e82n21d89o26v77á
Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.
D75a40l47i55b59o24r 52B86a98r95t27o93š
především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....
B16o41h18u50s74l24a88v 35D29u22š34e75k
Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.
D92a44l51i80b28o31r 19B55a54r43t78o34š
procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad
O71d80s56t43r20a41n49ě66n85ý 89U47ž51i13v48a50t62e86l
P14a28v43e35l 47H58o52r56á25k
Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.
O98d72s11t55r52a71n61ě82n77ý 93U67ž55i25v86a71t67e89l
B13o95h98u76s78l79a56v 67D49u25š45e97k
protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.
R32o13s85t93i42s76l64a40v 46C75a89h29a
Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.
Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.
Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.
Z70d55e93n40ě87k 41M70a67t57u54š55k56a
udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.
Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.
J47o29s91e54f 86N12o56ž26i84č54k71a
To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.
Z63d69e31n53e94k 12Z59a66m30e19c57n18i34k
při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"
J62o37s61e82f 73N40o75ž76i56č38k56a
Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců?
O23l84g20a 52P44a28v72l44í25k83o39v70á
Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.
J66o87s75e64f 96N87o35ž47i89č20k66a
Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.
M91i59l50o73š 51F53. 78P93e16c40h74a39r
A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?
J19o91s16e31f 11N45o23ž92i50č32k65a
Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.
- Počet článků 1582
- Celková karma 39,87
- Průměrná čtenost 3242x