Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZB

Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.

0 0
možnosti
DB

především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....

0 0
možnosti
BD

Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.

0 0
možnosti
DB

procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
7 1
možnosti
PH

P10a56v39e49l 68H80o30r51á43k

21. 2. 2017 14:55

Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.

0 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 1
možnosti
BD

protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.

1 0
možnosti
RC

R^

Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.

Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.

Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.

9 0
možnosti
Foto

udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.

Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.

6 0
možnosti
JN

To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.

6 0
možnosti
ZZ

při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"

1 6
možnosti
JN

Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců? ;-)

8 0
možnosti
OP

Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.

1 1
možnosti
JN

Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.

1 1
možnosti
Foto

A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?

1 4
možnosti
JN

Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.

3 0
možnosti
  • Počet článků 1580
  • Celková karma 39,81
  • Průměrná čtenost 3246x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik