Děkujeme za pochopení.
B30r17o40n10i35s24l16a32v 59G81a88b45r69y71š
Demonstrativně jsem do diskuze k článku uveřejnil popis Ladova obrázku ze zadání. I s kontrolou mi to trvalo 40 minut.
Pokud s tím má někdo problém, pak to jsou lidé, kteří na maturitu nemají.
J23a27r55o72m32í36r 72K80r34á74l
Což je logické. Pokud je cíl 70% maturantů, pak jich třetina na maturitu nemá, anebo musíte značně snížit nároky (a to se právě děje).
J10i30r61k43a 86L96i28b79e70ň13s81k81ý
Speciálně Karel Čapek, brilantní stylista, by to určitě napsal, pokud není zadání úplná pitomost - ale i pak by to vlastně napsal a udělal si z toho legraci.
V47í66t90ě88z78s75l43a98v 33D64r15o70z17d
Když jsem dělal maturitu, byly témata 4 a rozsah býval běžně okolo 3 stran A4. Když jsem si pro představu hodil výše uvedený blog do Wordu a zkrátil jej na 250 slov, musel jsem se smát... Mám pocit, že dnešní doba je hlavně o okecávání a výmluvách, než aby někdo přijal, že by měl něco umět. Ještě k některým příspěvkům
(např. p. Pavel Machaček - "k výchově učených mloků"). Myslím, že maturita neřeší špičková umělecká díla zralá na Pulitzerovu cenu, ale určité minimum, které by měl zvládnout skutečně každý maturant. A to jak budoucí vysokoškolák, tak holič (viz jiný příspěvek). Stejně je to i s matematikou. Jestliže jsem schopen po 35 letech po škole udělat maturitu z matematiky (zkoušel jsem) na dvojku, a současný maturant po čtyřech letech "usilovného" studia ji neudělá ani za čtyři (nutný opravdu směšný minimální počet bodů), tak je dnes někde něco špatně. Jenže kdysi chodili ze základky na střední jedničkáři a dvojkaři, dnes téměř každý. Takže zákonitým důsledkem je postatné snížení úrovně škol a náročnosti maturit.
J30i38r82k83a 49L81i65b10e14ň62s71k45ý
Ono je to jedno že většina maturantů nebude nic umět, nastupuje éra robotů, a poctivých, inteligentních lidí na potřebné posty, které okecat nejde, bude vždycky dost. Například pošťák nebo ministerský úředník či policista žádný sloh nepotřebují, musí umět tu svoji specializaci, a to stačí. Vzdělávání je svým způsobem zbytečnost, tak z 90%.
P62e19t73r 65L89a40n30g18e15r
K napsání "něčeho" za co student "projde" to jistě stačí.
Ale uvědomte si, že k tématům se váže slohový útvar. A to si myslím může být ten kámen úrazu.
Za mne ta témata postrádala šťávu a hlavně k určitým tématům bych volil jiný slohový útvar.
P40e46t93r 14L90a74n75g64e56r
a ješte uvažte, že je tam časový limit. Za dvě hodiny napsat kvalitní vypravování? A na druhé straně na zprávu o vodácích jsou dvě hodiny až příliš.
D71a78n59i97e50l 87K29r41o10n40e46r
Sice bych si z tech 10 temat vybral a jedno tema by mi vylozene sedlo, ale z nezavisleho pohledu musim uznat, ze jsou to temata opravdu tezka. Mejte na pameti, ze slohovka ma presne splnovat zadani, takze se nesmite odchylit nejen od tematu, ale ani od slohoveho utvaru, ktery je v danem bode pozadovan. Myslim, ze jako student bych to zvladl, ale snadne to neni.
Z61d37e27n43ě23k 79B89á58r97t25a
Humbuk?Tak se dnes říká jednomu článku s pochybným titulkem,který skoro nikoho nezajímal...?
J40o86s38e24f 96N45o88ž44i89č90k33a
Pane Bárto, kdyby ten článek na iDNES skoro nikoho nezajímal, tak by v diskusi pod ním nejspíš nebylo v tuto dobu 1258 příspěvků.
K49a16r98e65l 12B64o67č85e46k
Takže na základě JEDINÉ titulky v JEDINÉM deníku jste usoudil, že nastal mediální hon na maturity?
J57o40s89e71f 53N12o29ž60i90č21k83a
Rád bych se mýlil, ale jak zmiňuji i v blogu, mám bohužel zkušenosti z minulých let a pamatuji, kolik vášní v médiích vyvolalo např. centrální hodnocení maturitních slohů, otázka ohledně Jidáše v češtině, příklad v matematice s čepicí ve tvaru kužele, atd.
Navíc to, že v blogu zmiňuje pouze letošní článek z MF DNES, ještě neznamená, že se tak nedělo i jinde v médiích - např. včera ve zprávách na TV NOVA byla také kritika maturitních témat v obdobném duchu.
P27a65v41e41l 91M31a82c52h51a39č96e19k
Souhlasím s vámi, že napsat cca 250 za 90 minut všichni aspiranti na dospělost. Jenže v tomto systému anonymního hodnocení bez znalosti dotyčného pisatele budou asi i jiná, než kvantitativní kritéria a v tom i já vidím problém a závadu tohoto systému.
1/ zavádí celostátně sjednocující systém, požadující totožné výkony bez ohledu na osobní zaměření jednotlivce či skupin
2/ zcela eliminuje možnost hodnocení momentálního výkonu někým, kdo sledoval vývoj a přístup dotyčného maturanta po celou dobu jeho studia.
Přijímám, že někomu se to může líbit, když preferuje jednotnou lajnu pro hodnocení i v této oblasti, já jsem spíše pro individuální přístup a hodnocení za delší dobu s přihlédnutím k zaměření jednotlivce.
Mám obavy, že tento systém nabádá k výchově učených mloků ve stejnokrojích.
P49a22v22e31l 28M76a20c24h31a72č61e66k
Omlouvám se, v první větě mi vypadlo za 90 minut ".... by měli...".
L10u95d65ě70k 93K26r38a53t78o16c16h82v74í66l
Podle sebe soudím Tebe. Pokud většina dnešních "novinářů" pracuje stylem Ctrl+C, Ctrl+V a překladač ...... tak ani se nedivím, že by maturitu z literatury nezvládli a proto se proti ní budou negativně vyjadřovat ...
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,86
- Průměrná čtenost 3240x