Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B19o54h79u40m18i18r 84M64a53l91ý 6932196887582

Vyrobíme "mucholapku" a budeme trestat "mouchy" co se na ni chytí.

+1/0
7.5.2017 11:25

P96e68t29r 35S91k38á30c14e75l 6134629799

Absurdistán u nás má mnoho podob. Od roku 1979 se tvrdilo, že pootočením hodin dvakrát ročně dosáhneme úspor el.energie. Až se prokázalo, že žádné úspory nejsou (byť politici tvrdili opak), je jako "delší" odpoledne. Delší odpoledne si každý, tedy beze zbytku každý občan může již od roku 1990 (27 let) uspořádat svůj denní režim jak on chce a mít tedy nejdelší odpoledne ze všech. Prostě půjde do zaměstnání (a takových je dost) na 4.00 hod. a po 12.00 hod.až do západu Slunce může jezdit na kole, hrát hry, atp. Jenže oni celou zimu se těší na březen, až jim milostivě naše vláda nařízením nařídí, že se musí časomíry ve dvě hodiny ráno nařídit. Nevěříte? Doslovný text je zde:

Vtěchto dnech o druhé hodině středoevropského času se posunouhodiny na třetí hodinu letního času. JARO.

Vtěchto dnech o třetí hodině letního času se posunou hodiny nadruhou hodinu středoevropského času. PODZIM.

0/0
2.5.2017 18:03
Foto

Z61d66e38n26ě10k 55M22a88t86u59š11k32a 7888106595626

8-owaw

0/0
2.5.2017 18:31
Foto

H74a13n42a 36V69l89k72o73v18á 9885454672414

R^Dost jsem se za volantem nasmála - jela jsem na Vysočinu, kde se tohle ještě neděje (ani z pálení čarodějnice organizovaného obcí žádná policejní hlídka nestála) a při poslechu informace z Radiožurnálu, že na vinařských stezkách budou o tomto víkendu stát policejní hlídky jsem se nestačila divit. To už bych ty hlídky pochopila na té Vysočině, kde to po silnici občas šněruje strejda z hospody, navíc bez reflexních bodů. Na stezce nechápu nulovou toleranci a myslím, že 0,8 promile je rozumná tolerance. Pravda - u úplného abstinenta by i tohle číslo ovlivňovalo chování, ale myslím, že většina našeho národa je tak nějak na občasnou decku zvyklá a při 0,8 promile kolo řídí bez větších problémů.

+2/0
2.5.2017 15:56

P52e25t62r 39S61k94á95c76e92l 6904709309

A kdo má více promile, ani na kolo nenasedne, neodjede! Řekl to v debatě pan Šmoldas, moudrý to muž.

Jinak - znal jsem vzdělance, který stále jezdil autem. Když popil, nikdy nepřeřadil na rychlostní stupeň číslo tři! Všichni kolem věděli, když mířil k domovu, jak je na tom. Vždy dojel, nikdy neprovedl přestupek, kromě jednoho - požil...R^

0/0
2.5.2017 17:58
Foto

H87a97n43a 93V25l92k65o68v40á 9405124942724

Máte pravdu, pan Šmoldas je moudrý muž.

A co se týká vzdělanců - můj tchán profesor (skutečný, nikoli středoškolský) se stejně jak Winston Churchill procházel světem se stálou hladinkou v krvi. začínalo to ráno stopičkou na vypálení červa a nadále udržováním hladinky...

Pravda, zemřel v 72 letech na rakovinu slinivky. A s alkoholem za volantem taktéž nesouhlasím...Nicméně on při té své hladince přednášel v pěti jazycích.

0/0
2.5.2017 18:12

P43e92t35r 84S11k47á26c59e92l 6904829179

Což mně připomnělo - můj skvělý spolubojovník pan Pisklák (Valach tělem i duší, dívá se na nás shora) šel na přednášku lékaře o škodlivosti alkoholu. Po ukončení všeho se lékaře optal, zda ví, která látka nejvíc uvolňuje v těle energii. Lékař nevěděl a tak se mu dostalo ponaučení, že ...alkohol! Samozřejmě s mírou, v při-měřeném množství. Ony ty pomlčky v češtině mají svůj význam. Třeba jak herec pan Jaroslav Dušek říká a píše např.: Le-kárna, le-kař, atp.

0/0
4.5.2017 20:19

J41a28n79a 70N63ě40m19e26č42k14o30v42á 3433164931726

Jenže u nás nejsou bezpečné jízdy schopní ani střízliví cyklisti, a bezpečného pohybu po stezce ani chodci se psy a malé děti.

Nejenže tam čím dál víc dochází k ohrožujícím situacím - děcka agresivně najíždějící do bruslařů, lidi, co se neumí zařadit při předjíždění s dostatečným odstupem, bezohledně předjíždějící cyklisti... o pejskařích se čtyřicetikilovým teletem na volno ani nemluvím!

Ale čím dál víc se taky stává, že už tam naprosto exploduje agrese a frustrace. Cyklisti hulákají "rady" na bruslaře a zvoní na ně jak na lesy i na prázdné stezce, při sebemenším ohrazení vůči komukoliv - cyklista, pejskař - se na vás snese sprcha (promiňte) ku*ev, do pí*e a "starej se o sebe, k*ávo"... puberťáci kličkující sem tam (pochopitelně nemají oči vzadu, že jo) na vás držkují, že "přece jezdí při kraji", případně na ohrazení se, že cyklostezka není cvičák, vám dvanáctileté prdě řekne "jdi do p*dele, pí*o jedna..."

Chodci nevědí, po které straně mají chodit, rodiče nevědí, že děti musí naučit aspoň základním pravidlům bezpečnosti (při výjezdu z odpočívadla se rozhlížet!!!)... že středová čára je prostor, kde se lidi v nouzi vyhýbají, a ne vodítko pro malé děti, natož prostor, kde je vhodné zastavit se skateboardem mezi osmi projíždějícími lidmi...

A my do téhle snůšky arogance, ignorance, nevychovanosti, zloby, bezohlednosti a fyzického ohrožení ještě povolíme chlast???????

Viděli jste někdy, jak se po té stezce pohybuje pětileté dítě? Naprosto nekoordinovaně? A umíte si představit reakce cyklisty s jedním promile v krvi???

Nikdo, kdo prosazuje alkohol na cyklostezkách, to nemůže mít v hlavě v pořádku. :-/

+4/−3
2.5.2017 14:32

M33a47r27t39i60n 90K45l44í12m84e20k 1829397111172

Jediná rada pro Vás....nevyjíždělte,nebo lépe-nevycházejte z domu. Jezdím po cyklostezkách a nejen po nich již léta a až na některé excesy(ty se jistě najdou všude) jsem vážnější problémy nezjistil. Rozhodně nejsem pro alkohol za volantem,avšak za řidítky kola....bych ho rozhodně třeba jako v Německu povolit. Za chvíli bychom zakázali pít chodcům anebo pít vůbec.

+5/−1
2.5.2017 14:40

D37a78n62a 16T76e32n64z19l97e67r 5880772705683

Trošku uvedu do pořádku fámu, že v Německu smějí cyklisté pít: Do 1,5 promile jste nespáchal trestný čin, pokud nevykazujete známky opilosti nebo jste neudělal žádnou chybu ohledně silničního provozu.

Pokud ano, spáchal jste trestný čin už od 0,3 promile.

Od 1,6 promile už je to trestný čin v každém případě. SEDM - slovy SEDM bodů ve Flensburgu, peněžitá pokuta ve výši jednoho měsíčního platu plus prověrka, které se říká "Idiotentest". Pokud test (lékařsky-psychologické vyšetření) nezvládnete, vezmou vám řidičák.

+1/0
2.5.2017 14:57

J86o67s70e85f 34N24o58ž88i96č96k57a 5875771629366

Ovšem pokud cyklista v Německu mající zjištěnou hodnotu alkoholu do 1,5 promile žádná silniční pravidla neporuší a je schopen bezpečné jízdy, tak mu žádná pokuta ani jiný trest nehrozí. Je to tak, ne?

+2/0
2.5.2017 15:28

D61a55n19a 65T80e65n32z44l47e15r 5930622775393

Je to tak. Ale poněkud to komplikuje praxe, kdy se všem účastníkům silniční nehody například přihrává určité procento viny. A hned je z toho nehoda v opilosti, i když jste měl míň než 1,6.

A v případě, že k nehodě nedošlo, je formulka "schopný bezpečného silničního provozu" velice, velice gumová. Teoreticky pak projde cik-cak jízda na kole střízlivému, lehce ovíněnému se může opravdu šeredně nevyplatit a to i v případě, že tak jezdí i za střízliva (nepoužil správnou stranu stezky, nedodržel rozestup... vyberte si podle chuti cokoliv).

0/0
2.5.2017 15:53
Foto

Z71d89e15n21ě30k 53M95a22t85u81š23k39a 7738516115606

ožralí cyklisté jezdí spíš přes vesnici z hospody, na cyklostezkách jich moc nepotkáte.

+2/0
2.5.2017 14:56

K66a65r82e52l 74K33u51č72e75r16a 7185371973940

No jasně. V téhle zemi je jediný kdo se v dopravě chová zodpovědně. Němečková.

Jděte s těma kydama někam. :-/

+1/0
2.5.2017 15:49

V29l12a37d45a11n 83Č70e16r64n33ý 8622196533586

Tvl... to je hlína... Hermánek, zarytý obhájce bezohledného silničního piráta Laciny, který jen zázrakem nezpůsobil smrt osádky havarovaného vozidla, tady brojí proti bezohlednosti cyklistů! 8-o;-D

+2/0
2.5.2017 14:22

I97v25o 82H78e68b24e62l31k86a 8715310432900

Takže stánek Znovínu na Šobesu.

Souhlasím, že je stupidita budovat cesty, aby po nich mohli řidiči chlastat. Je zvláštní, že ani na kole se určitá skupina lidí neobejde bez chlastu. A ještě bude všechny přesvědčovat, že chlastání při jízdě je nezadatelné lidské právo.

+2/−4
2.5.2017 12:59

J19o91s27e25f 60N21o11ž20i16č73k49a 5885911169186

Pane Hebelko, Vy jste se někde v mém článku dočetl o "nezadatelném lidském právu" pít při jízdě na kole? Já pouze poukazuji na to, že ve většině evropských zemí je požití alkoholu v rozumné míře (např. 0,5 promile - čemuž já mimochodem neříkám chlastání) před jízdou na kole tolerováno a nevidím žádný zásadní důvod k tomu, proč by to u nás mělo být jinak. :-P

+5/−1
2.5.2017 13:20

I67v67o 69H95e63b37e19l54k28a 8455160642140

Nemusíme přece nekriticky přijímat každý nesmysl, který mají v cizině. Jestliže 0,5 promile ovlivní vaše schopnosti jízdy, tak rozhodně nevidím důvod, proč by jste měl ohrožovat ostatní. A jestliže si myslíte, že to Vaše schopnosti jízdy neovlivní, tak jste ještě nebezpečnější.

A ano, celý Váš článek je jen óda na právo chlastat, když jezdíte na kole.

Zítra zkuste další článek - O právu chlastat za volantem.

A pozítří může přijít vyvrcholení o právu chlastat v práci, to určitě ocení učitelé vašich dětí, nebo chirurg, až půjdete na operaci s prostatou.

+1/−2
2.5.2017 14:39

M20a20r20t29i49n 72K68l94í57m59e22k 1309617521892

0,5 promile prokazatelně i dle soudu neovlivňuje úsudek či schopnost řídit kolo,auto ani v práci.....to řekli vědci i soud,stačí si to dohledat.....mimochodem,0,2-0,3 možná máte stále v krvi i Vy a to nemluvím o tolerancích přístrojů.

+2/0
2.5.2017 14:43

I57v25o 19H72e60b35e21l42k52a 8845370362150

Stoupněte si s radarem někde na silnici při výjezdu z obce. Kolik procent řidičů tam bude překračovat povolenou rychlost? A teď mi řekněte, kolik lidí přešvihne toho půl promile, prostě proto že bude chlast povolený?

Asi myslíte limit 0,24 promile, při kterém Vám nezabaví řidičák na místě, že? Protože i jako abstinent můžete mít vlivem bakterií 0,1 promile. Velmi výjimečně i vyšší.

+2/0
2.5.2017 15:03

M81a17r15t40i70n 38K50l20í25m89e75k 1709537641762

...do 0,24 Vás s pozdravem pustí jet dál.... natož aby se bavili o řidičáku,který vám dnes nezabaví ani při 0,8...

0/0
2.5.2017 15:07
Foto

J20a54r85o89s75l82a42v 85K91o30n36á76š 4156376126243

Cyklisté, tito kňouralové a bojovníci za ohleduplnost v silničním provozu, se už dávno stali noční můrou pěších turistů. Název "cyklostezky" není příliš šťastný- nevím, jak na Moravě, ale u nás v jižních Čechách je většina stezek přístupna i chodcům a in-line bruslařům a stále se otáčet za sebe, abych včas zaregistroval blba, řítícího se padesátikilometrovou rychlostí a míjejícího mne i ostatní na šířku dlaně, mění pěší výlet v martyrium. Kdo někdy viděl otevřenou zlomeninu holenní kosti, způsobenou šlapkou bicyklu, je navždy vyléčen nejen z představy, že cyklistům by měl být povolena jakákoliv konzumace alkoholu, ale bohužel leckdy i z pěší turistiky.

+2/−8
2.5.2017 12:38
Foto

J19i11ř40í 54H47e43r32m53á89n97e34k 4796142632850

Moje řeč.

0/−6
2.5.2017 12:49
Foto

Z69d59e38n98ě66k 91M16a98t37u76š78k12a 7258616375206

ne každý cyklista je dobytek

+4/0
2.5.2017 13:09

J65a77n55a 53N26ě63m66e51č39k49o32v13á 3153334141866

To je sice fajn, ale na zabití malého děcka stačí jeden ožrala.

Jen tak na okraj, naše cyklostezka vede u řeky a od asfaltu dolů je koryto vyložené kameny. Představa, že tam někoho smete kličkující ožralý cyklista, a chudák oběť poletí 10 metrů dolů po šutrech, je dost drsná. Fakt není řeč jen o šourání se liduprázdnou alejí...

Čirou náhodou, proti mně na tomhle místě kdysi vyletěl čtyřicetikilový pes. Já z kopce, na bruslích, brzdná síla nula nula prd... vlevo sráz po šutrech k vodě, a proti mně rozjívený nepředvídatelný čokl jen o málo lehčí než já. Hodně zle mi bylo ještě hodinu potom.

0/−2
2.5.2017 14:36
Foto

Z35d38e30n76ě76k 60M32a22t92u48š12k44a 7808656755106

:-Pten pes byl opilý a na kole?

+4/0
2.5.2017 14:54

K73a44r67e37l 74K24u63č66e53r14a 7945781653770

Ááááááá, tak vy se nevybíravě nasí..te do cyklistů a sama jezdíte na bruslích.

Bruslaře bych bez vyjímky vyloučil z běžného provozu a vykázal na specializované dráhy. :-/

+2/0
2.5.2017 15:47

V78l59a98d28a78n 13Č68e87r17n31ý 8952896763256

Mně zase na cyklostezkách vadí bezohlední chodci a bruslaři, kteří považují za normální obsadit celou šíři stezky a nutí tak cyklisty zastavovat. Není to o tom, na čem se člověk po cyklostezce pohybuje, ale o tom, zda to je či není člověk rozumu mdlého...

+6/0
2.5.2017 14:10

M89a32r83t11i74n 17K48l48í79m98e91k 1559717511962

...ano hloupých chodců,co se zbytečně pohybují po cyklosteskách je spousty i přesto,že vedle ní vede krásná pěšina....jako chodec také jistě nechodíte po středové čáře na vozovce pro automobily....avotomtoje

+1/0
2.5.2017 14:45

K26a60r14e42l 88K79u24č36e59r68a 7855331573540

Moje řeč.

Zažil jsem i situaci kdy po okraji parku vedly vedle sebe řádně označené stezka pro pěší a dva metry vedle oddělená trávníkem cyklostezka.

Hádejte kudy si to namířila vedle sebe dvě mladá telata s kočárky v družném hovoru kašlajíc na okolí?

+2/0
2.5.2017 15:53

M44i53l72a49n 56S28t14e34h94l86í20k 7160379623821

Absolvoval jsem týdenní vinařské cyklistické stezky v okolí Mikulova a neměl jsem pocit, že by šlo o bůhvíjak speciálně vybudované cyklostezky. V podstatě šlo o běžné úzké asfaltky mezi vinicemi, vybudované už dávno pro potřebu vinařů. Podobné to bylo i ve valticko-lednickém areálu. Všechno staré cesty. Ale už je to dost dlouho, třeba se to změnilo.

Jinak pokud jde o ten alkohol na kole, zastávám názor, že pití vína není to pravé ořechové. Jednak se vínem příliš nezavodníte, rychleji vám stoupá hlavy a nemá to ani tu správnou atmosféru. Víno se má pít v pohodě ve sklípku a ne někde celý opocený u cesty s přilbou na palici. Desítka pivo udělá mnohem lepší službu. Proto bych se u cyklistů přimlouval za toleranci 0,5 promile. Když si to člověk rozvrhne na celé odpoledne, klidně může vypít během té doby tři půllitry, aniž by se k té hranici přiblížil a aniž by na sobě pocítil nějaké nežádoucí účinky alkoholu.

+6/−1
2.5.2017 9:36

J66o74s70e78f 17N91o93ž46i31č90k91a 5415771499576

Ono totiž dle mého názoru bylo hlavním záměrem budování vinařských stezek nalákat do příslušných regionů více cykloturistů - přece jen pro lidi z nevinařských krajů je zážitkem zastavit se po cestě u vinného sklípku či stánku a ochutnat pár vzorků.

Jinak s Vámi souhlasím, že pivo je pro cyklisty určitě vhodnější než víno, ale pokud i to víno koštujete s rozumem, tak si myslím, že ani zde žádné velké nebezpečí v podobě ohrožení ostatních cyklistů nehrozí.

+9/0
2.5.2017 10:57

J67i91ř30í 74J74o95n68á61š 2452695639773

Přesně můj názor,pane Nožičko.R^

+4/0
2.5.2017 11:21

R47o67s28t11i16s44l65a31v 63C41a64h22a 8665141240472

Na druhou stranu - na kostovani vina vetsinou staci jeden sklipek ne? Kostovat stylem - v kazdem sklipku jednu sklenku pak neni nutne.

0/0
2.5.2017 13:11

J87o36s83e58f 29N90o50ž54i91č91k28a 5875371139596

Nikde přece není řečeno, že se musíte zastavit v každém sklípku, na který narazíte při cestě. ;-)

0/0
2.5.2017 13:22
Foto

Z16d85e59n80ě98k 36M59a76t65u81š53k85a 7298136925896

v Německu je povoleno cyklistům 1,6 promile. Dost často tam na kole jezdíme a dosud jsem tam na žádného opilce na kole nenarazil.

A německé dopravní statistiky, i přes jistou toleranci alkoholu nejsou o nic horší, než naše.

Spíš naopak, takže to asi nebude jenom v tom alkoholu.

+11/0
2.5.2017 8:54

R26o75s76t20i90s77l70a58v 58C39a25h50a 8105571150502

1.6 promile uz je dost slusna opilost. Je to cca 6 pullitru desitky.

0/0
2.5.2017 9:08
Foto

Z64d15e14n44ě11k 31M70a60t68u33š89k67a 7138246735436

je to opravdu dost, ale je to tak

+2/0
2.5.2017 9:32

R10o24s57t39i78s72l44a64v 85C11a74h57a 8705541710302

ale taky se psalo, ze spolkove zeme chteji limit snizit:

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-krimi/254562/nemecko-zvazuje-zprisneni-tolerance-vuci-alkoholu-u-cyklistu.html

0/0
2.5.2017 9:35
Foto

Z80d32e25n68ě44k 69M10a57t72u62š46k56a 7768556115296

ale stále tam bude nějaká tolerance

+3/0
2.5.2017 9:43

V60i52k16t44o71r 14Š74e17d43i58v71ý 8796491470446

Ano, je to Kocourkov.

Nikdy nepochopím, jak bylo možné podepsat se pod záměr vybudovat stavbu, která má sloužit ke střídavému opíjení řidičů a řízení pod vlivem.

+1/−4
2.5.2017 7:49
Foto

R98a87d29e67k 54P50o20l96i53c47k11ý 6371593211904

Ano budovat pro cyklisty vinařské stezky je nesmysl. Stačí obyčejnécyklostezky. Alkohol v dopravě nená co dělat.

+2/−6
2.5.2017 6:56

M58a51r39t70i81n 63K21l23í57m11e82k 1779337441802

.... i chodec je účastník silničního provozu.

+1/0
2.5.2017 14:48
Foto

R79a89d28e22k 35P58o33l18i10c90k11ý 6411243841304

Ano je a podnapilý chodec nemá na cestě co dělat.

0/−1
2.5.2017 14:52

M73a14r34t78i47n 58K31l47í64m66e75k 1539477861632

...a na chodníku?

+1/0
2.5.2017 15:08

M32a97r70t93i24n 91K36l67í19m59e43k 1659187951772

...a ještě poznámku k Vašemu příspěvku..vinařské stezky se nebudují pro cyklisty,ale pro vinaře......toť vše.

0/0
2.5.2017 15:21

M39i42c74h97a78e44l22a 65S68p37á41l12e63n88k37o86v38á 8934183634436

Bělorusko, ČR, Chorvatsko, Maďarsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko - to jsou evropské země s nulovou tolerancí.

+2/0
2.5.2017 6:45
Foto

J31i64ř51í 64H64e17r56m49á15n83e32k 4686292542190

Já si vzpomínám na jeden americký film, ale název si nemohu vybavit. Nicméně vím, že byl vinařský.

Jeden chasník si chtěl užít poslední týden svobody před svatbou a dopadlo to tak, že od dočasné milenky, které slíbil Hory, Doly Černý les přes ústa.

Ale krásné tam bylo, jak se v Kalifornii koštuje víno. Poválí se po půnebí a vyplivne do "škopíčku".

Takže, takhle bych si to předstvoval i na těch cyklostezkách, protože podnapilý cyklista je nebezpečný cyklista. O tom žádná

+1/−6
1.5.2017 21:45

J84o20s55e60f 67N18o43ž17i84č96k28a 5135751389786

Zrovna tak jako podnapilý cyklista je na cyklostezkách a silnicích nižších tříd ovšem nebezpečný i podnapilý bruslař nebo podnapilý chodec. Navíc je otázkou, jestli např. při 0,5 promilech alkoholu v krvi je jinak zdravý člověk podnapilý...

+14/0
1.5.2017 21:58
Foto

J23i53ř40í 69H81e91r69m24á55n75e92k 4216582512310

Josefe, já rád jezdím autem rychle a myslím, že mám dobrý až skvělý postřeh a reakci.

Možná to zní nafoukaně, ale jestiže jsem za 48 let při asi jednom miliónu najetých kilometrů ani jednou neboural a dost často bouračce zabránil, tak si myslím toto:

Samozřejmě, při 0,5 promile asi u řidiče nehrozí žádné nebo jen malé nebezpečí, že sám, vlastním přičiněním "vybuduje bouračku".

Ale vůbec si nejsem jist, že bych i při 0,5 promile alkoholu v krvi měl ten samý postřeh a následnou reakci jako "v civilu", tedy bez alkoholu.

+1/−5
1.5.2017 22:17





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.