Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83i37r17i 26B81i67l87i53n76a 5528410637

Vzhledem k tomu ze se vedeni sudetskych Nemcu vzdalo vsech naroku na odskodneni je clanek jeden velky, fasisticky nesmysl.Rv

+7/0
1.6.2017 12:09

S70t82a18n68i57s13l55a15v 91S79t69u86p92k14a 6831595565870

ad nároky) zdroj: http://zpravy.idnes.cz/sudetsti-nemci-vypustili-pozadavek-o-navraceni-majetku-p2m-/zahranicni.aspx?c=A160228_113818_zahranicni_san

+1/0
1.6.2017 12:20
Foto

J90a80r37o39m77í85r 56P17e58t66ř57í68k 6364711969338

Odškodnění se dá nahradit jinými slovy.

Třeba "náprava křivd spáchaných na Sudetských Němcích".

Herman s Bělobrádkem už se Sudetskými Němci něco vymyslí.

+2/−2
1.6.2017 12:30
Foto

P30e60t75r 25K40a43d63l39e88c 1950433137418

Ta vaše logika je poněkud zvrácená. Proč bych měl trestat dnešní Němce za to, jak se chovali jejich předci? 8-o

Neškodí si připomenout, že úplně stejně se chovali komunisti. Fotr není ve straně? Tak zapomeň na studia, ty kapitalistickej zmetku...

+5/−2
1.6.2017 10:24
Foto

J20a98r62o95m25í11r 85P83e36t11ř20í90k 6544851779308

Sudetoněmecký Landmandschaft založili právě předkové dnešních Němců, kteří tak pokračují v politice svých předků.

K čemu Sudetští Němci vůbec takovou stranu potřebují?

0/−3
1.6.2017 11:04

T82o45b65i42á37š 67C28o22u34f60a91l 9404959736534

Nejde o stranu, ale o krajanské sdružení, tedy vlastně takový trošku folklorní soubor pro staré lidi, kteří vzpomínají na starou vlast. Nic fašistického ani revanšistického (jak nám vtloukali a vtloukají do hlavy komunisti) v tom není.

0/0
1.6.2017 16:09

J34o95s58e13f 60N53o34ž85i22č96k29a 5505841699546

O jakém trestání to ale mluvíte? Já jsem v blogu pouze vyslovil názor, že představitel české vlády by vzhledem k historickým faktům neměl jet na sudetoněmecký sjezd. Nikde nepíšu o tom, že by kvůli tomu, co se odehrálo během druhé světové války a v době těsně před ní i po ní, neměla česká vláda jednat s německou vládu, neměli by se dnes vzájemně střetávat hudebníci, sportovci, studenti z obou zemí, atd.

Ohledně komunistů máte samozřejmě pravdu, ale tím přece nejde alibisticky omlouvat to, čeho se na našem národě dopustili němečtí nacisté. (Navíc ohledně toho Vašeho příkladu: věřte, že moji rodiče ani prarodiče nikdy v KSČ nebyli, a přesto jsem se v 80. letech na gympl i na VŠ bez problémů dostal.)

0/0
1.6.2017 11:05
Foto

P65e43t55r 52K39a11d75l73e13c 1970743117148

Výraz trestání byl míněn v nadsázce. Prostě si myslím, že by to, co se stalo před tolika lety, nemělo být žádnou překážkou ve vztazích mezi národy. Takže mě účast našich politiků na nějakém srazu nijak nepohoršuje. Myslím, že kdyby tam kucí německý na úvod párty hromadně hajlovali, že tam naši politici jezdit nebudou...

K příkladu - měl jste štěstí. V mojí rodině byli tací, co ho neměli.

0/0
1.6.2017 11:42
Foto

J84a15r21o39m11í14r 60P86e93t42ř52í44k 6704471469918

V našem městě 3 ze 4 dětí evangelického faráře za komunistů vystudovaly bez problémů vysokou školu.

A podívejte se na jednoho z největších komunistobijců na blogu MUDr. Vodvářku. Ten píše články proti komunistům jako na běžícím pásu, ale přitom za komunistů vystudoval lékařskou fakultu a jezdil jak do SSSR, tak i do kapitalistických zemí, kam se běžně nedostali ani komunisté.

A podobní komunistobijci jsou i Šurc s Bérešem, kteří Váš příspěvek plusovali.

+1/0
1.6.2017 12:08
Foto

P51e96t72r 56K90a14d48l10e94c 1970793307978

Se nám ta debata posunula jinam. Nejspíš se shodneme na tom, že za komára byli tací, co kvůli kádrovým posudkům svých rodičů smůlu měli, a taky tací, co jim to prostě nějak prošlo.

Já chtěl tím příkladem říct, že pokud pan Nožička odsuzuje politiky KDU-ČSL za účast na srazu Sudeťáků, je to podobný, jako chování komunistů.

+1/0
1.6.2017 12:40
Foto

J83a12r56o67m29í73r 81P94e24t89ř97í75k 6214221979848

S výjimkou počátků padesátých let a některých excesů při normalizaci po roce 1968, děti, které se opravdu dobře učily, tak vysokou školu vystudovaly bez ohledu na původ jejich rodičů.

A po roce 1968 to nejvíce odnesly děti reformních komunistů, ale zase až odeznělo vyřizování účtů s reformními komunisty, tak jejich děti vystudovaly o nějaký ten rok později.

Řekl bych, že nyní se kádruje stejně, podívejte se na naše university, jací tam vyučují pedagogové. Sluníčkářští pedagogové jako rektor U.K. s pedagogy typu M.C.Putny, M. Romancova vykousali pryč pedagogy jinak, tedy ty levicově smýšlející. Ta jednota názorů u pedagogů vysokých škol mne až šokuje. Tuto jednotu sluníčkářských názorů potvrzuje i prezidentský kandidát Jiří Drahoš.

0/0
1.6.2017 12:58
Foto

P14e92t19r 33K75a39d50l82e95c 1640833207238

Že s sebou každá doba nese nějakou názorovou vlnu, je přirozený. Stejně tak jako na jedné univerzitě může dominovat sluníčkářský (strašné nálepkování - tohle slovo!) proud, někde jinde si tam vysedávají fašouni, a mě třeba ještě 15 let po revoluci učili sociální geografii kovaní levičáci. Pluralita názorů je dneska obrovská a kdo to vidět chce, tak to vidí.

Vy to každopádně s vaším viděním světa nemáte úplně jednoduché, že? Vás musí hrozně věcí štvát...

+1/0
1.6.2017 13:05
Foto

J59a79r16o75m84í46r 73P33e69t87ř52í32k 6124531309618

Pluralita názorů zde byla cca do konce devadesátých let. Začala se prudce měnit spacákovou revolucí v naší ČT, kdy toto médium obsadila skupina lidí, kterým dnes říkáme sluníčkáři. Ti začali preferovat v tomto našem hlavním zpravodajském médiu pouze svoje názory, až z média, které má sloužit občanům všech názorů, udělali totální demagickou žumpu. Stačí, jakým způsobem komentují Zemana, Schwarzenberga, Kalouska, Putina, Rusko, Sýrii, Trumpa, Albrightovou, Clintonovou, Ukrajinu atd. Nevím, jestli se mám smát, nebo brečet, když vidím, jakým způsobem vedou televizní debaty a pozvaný diskutér nediskutuje podle představ moderátorů ČT. Jak hned patřičně vyškolený moderátor dotyčnému okamžitě skočí do řeči, nenechá jej domluvit a neustále mu podsouvá svoje manipulativní naučené otázky.

Dospělo to tak daleko že zpravodajství a propaganda je tam lživější než ta komunistická před rokem 1989.

Vůbec se nedivím Miloši Zemanovi, že ČT totálně ignoruje a dává přednost komerčním televizím jako např. Barandov, kde nepůsobí podobná sestava nesmírně agresivních sluníčkářů.

Nevím, kde je u nás v současné době pluralita názorů, ale v ČT nebo ČRo to rozhodně není. Tam je naprostá jednota názorů.

Máte pravdu, že to nemám úplně jednoduché, když jsem v roce 1989 cinkal klíči a dočkal se tohoto.

+1/0
1.6.2017 15:15

V44í91t 28J43ů16z85a 8742136901568

V sedmdesátých a osmdesátých letech jmenovitě v Praze u matematiky, přírodovědných a technických nebyl snad až tak problém, ale u "humanitních" zejména pedagogických byl.

0/0
2.6.2017 17:22

K10a15r90e83l 19N60o32v25á17k 4239236390477

tyto lidi neznám, ale znám jiné chovající se stejně :-):-(:-/

0/0
3.6.2017 11:20

S87t37a96n61i69s17l79a55v 77S16t90u76p31k76a 6341485555880

ad komunisté) Pan Kadlec tím omlouvá zločiny Němců nebo snad pan Herman, pokud jede na sjezd? Zkuste jim tento logický klam, jemuž říkáme, podsunutý argument (strawman) říci přímo do očí.

Co se týče studia na vysoké škole, tak jistě existovala možnost studia bez zapojení rodičů v komunistické straně. Vždy existovala, existovalo i "ale":

http://www.vysokeskoly.cz/clanek/jake-to-bylo-studovat-pred-rokem-89

To, že Vaši rodiče mohli studovat, znamená, že splňovali "ale" a třeba jako mnozí patřili k mlčicí části, jež se nijak do politiky nezapojovali a přistoupili na různé věci a neznamená to, že to bylo běžné pro všechny. Proč?

Mohli tak činit i z těchto důvodů, video napoví: "povězte se mu na krk"

https://www.youtube.com/watch?v=Yf0E9eQFOdA

+1/0
1.6.2017 11:53

S59t74a78n54i89s24l19a65v 37S25t87u40p90k23a 6551635315800

pověste, atd.*

0/0
1.6.2017 12:04

S46t78a94n57i22s50l19a37v 69S16t83u22p76k35a 6561475435840

Začal jsem pátrat po slovech E. Beneše, který zde okopíroval Pavel Zouhar, jež dostal nejvíce kladných hodnocení, protože mi připomínal novodobý text z pera nějakého nacionalisty a skutečně jsem zjistil, že se jedná o podvrh:

1) Referenční služba knihoven ČR do níž je zapojena i národní knihovna, označuje text za podvrch:

http://www.ptejteseknihovny.cz/dotazy/odkaz-edvarda-benese-zdroj

zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Milan_Loukota#cite_note-10

Poté již "V únoru 1998 přečetl během schůze Poslanecké sněmovny tzv. „Odkaz Edvarda Beneše“, který byl později identifikován historikem a místopředsedou Společnosti Edvarda BenešeKarleNovotným jako podvrh z okruhu Sládkových republikánů. V březnu 1998 byl na sjezdu SPR-RSČ zvolen členem předsednictva strany."

2) Tatkéž se nejedná o navrácení majetku, který je neměnný a nezpochybnitelný, ale třeba je panem Hermanem kritizována amnestie a komunistické sféry vlivu, jež tuto otázku řešili etnicky:

"A amnestuje je jen proto, že byly spáchány na občanech německého nebo maďarského původu. To v praxi znamená, že když těhotné dívce jeden z revolučních gardistů rozpáral břicho a na jejím krku oběsil miminko, které v břiše nosila, tak se mu nic nestalo, byla-li to Němka nebo Maďarka, což se skutečně dělo. To je něco otřesného a nedá se to žádným způsobem ospravedlnit. Dá se to, zdůrazňuji, částečně pochopit v kontextu doby, kdy zločiny páchané nacisty byly strašlivé, ale přesto pro toto neexistuje pardon. Takové věci se děly,“

Pan Herman dlouhodobě kritizuje vliv komunistů a východ, jež zde mají značný vliv s nástupem Zemana a Klause, kteří se podporují již od opoziční smlouvy a při přímé volbě též vsadili na tuto lživou sudetoněnemeckou kartu, kdy tak podněcovali nejnižší pudy ve společnostni, jak jsem zde již zmínil. Násldně to samé se předvedli i u Peroutky, kdy z archivu (četl jsem všechny jeho texty) se můžeme dozvědět, že naopak zesměňoval Hitlerovo učení a následně varoval i před komunisty. Ti mu nazovali klamně psí hlavu

+2/0
1.6.2017 8:42

S56t73a27n41i34s54l28a49v 63S63t59u36p55k50a 6401555525960

zesměšnoval, atd.*

a činí tak dodnes všechny známé konspirační a "východní média" včetně pana prezidenta, kdy Peroutkovi opět nasazují psí hlavu, zaměňují významy a kontext.

dále jen:

Podle Hermana existoval jasný rozdíl při vyrovnávání se s početnými německými menšinami v zemích, které se po druhé světové válce staly součástí svobodné části Evropy, jako jsou Belgie, Holandsko, Itálie či Francie, a státy, které spadly do sovětské sféry vlivu.

Rozdíl je podle Hermana v tom, že v demokratických státech byli stíháni konkrétní zločinci, kteří se dopustili konkrétních trestných činů. „Kdežto země, které se staly součástí sovětského impéria, řešily pod diktátem Moskvy tyto otázky optikou etnickou. Nezkoumala se tedy vina či nevina, nezkoumalo se, jestli se ti lidé třeba Hitlerovi za války postavili, ale bylo to na základě etnických čistek,“ D. H.

0/0
1.6.2017 8:48

S75t19a65n51i84s83l39a96v 87S11t67u49p95k15a 6661815455890

Uvedl také, že díky Severoatlantické alianci k další válce nedošlo. „Komunistům se ji zkrátka nepodařilo rozpoutat,“ podotkl.

Migranti musí naše pravidla akceptovat

Vyjádřil se také k migrační krizi. Podle Hermana je nutné pro ty migranty, kteří u nás chtějí zůstat, nastavit pravidla. „Protože my tady nechceme žít s nimi, ale oni s námi, oni jsou hosté a naše pravidla musí akceptovat. Je třeba maximálně otvírat brány solidarity a pomáhat potřebným, ale ne za každou cenu. Ani my nemůžeme po Evropě cestovat jak chceme bez dokladů, bez pasů, i my musíme respektovat právní řád stejně jako každý, kdo tady s námi chce žít,“ prohlásil.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ministr-Herman-promluvil-o-odsunu-Nemcu-Byla-to-etnicka-cistka-Pro-Benese-neexistuje-pardon-440987

Daný text můžete tak dokonce najít na velmi často mnou kritizovaných parlamentních listech, spadají pod skupinu http://www.ourmedia.cz/portfolio/, které mají vždy pohotovost, pokud brání často logickými klamy (ať již tak jejich někteří autoři činí nevědomky či již manipulativně) kauzy, jež se dotýkají nějakým způsobem RF či pana prezidenta.

0/0
1.6.2017 9:05

S55t90a59n55i93s58l89a81v 81S29t74u38p68k78a 6581475815910

To, s čím se zde tedy setkáváme, je opět fašizace osob dle různých potřeb a jedná se o manipulaci s veřejným míněním, kterou někteří šíří vědomě a značná část ji přejímá a šíří nevědomky a vytváří nejrůznější klamné analogie. (viz wiki logické klamy - klamná analogie atd.)

0/0
1.6.2017 10:04

S98t72a43n30i52s33l85a78v 52S58t96u76p90k65a 6931485945960

které, připomínaly atd.*

0/0
1.6.2017 8:50

J13o27s28e82f 69S65u18k 4115380190514

Princip kolektivní viny a nenávist až za hrob, ke kterým svým článkem vybízíte, je odpuzující. K potrestání Sudetských Němců /Českých Němců/ došlo, oni trest přijali včetně toho, že se vzdali nároků na svůj majetek..A tak to zůstane, je to historie.Těším se na nějaký váš příspěvek ohledně násilné okupace naší země komunistickými armádami..Tam si myslím, že Rusko opravdu pracuje na přepracovávání dějin.

+4/−1
31.5.2017 9:22
Foto

J30a66r14o15m92í48r 25P46e32t14ř80í12k 6444601229908

Jste si opravdu jistý, že se Sudetští Němci vzdali majetkových nároků? Sice podepsali, že se majetkových nárok vzdávají, ale není žádný problém tato slova nahradit nějakými ušlechtilými výrazy o nápravě křivd atd.

A na tom pracuje Herman společně s Bělobrádkem, Kalouskem a Schwarzenbergem.

Mně stačí, jakým způsobem byly prosazené vysoce nadsazené církevní restituce, kdy se naši svatí neštítili ani politické korupce.

0/−2
31.5.2017 10:45

J25o34s35e42f 70S75u40k 4285980320434

Kartu s restitucemi a Sudeťáky hrají stále dokola levičáci, ačkoliv je už notně ohraná. A zmínění politici na tom vydělávají jen nenávistné útoky právě ze strany rudých.

+2/−2
31.5.2017 12:32

P64e41t90r 43K80o65r21e48c52k14y 2383747283711

restituční prachy odvelela do Vatikánu ODS a že by levicově smýšlela, no to by se pan Fiala asi zlobil...

+2/0
1.6.2017 8:10

S43t24a94n67i66s16l91a53v 40S81t68u67p42k21a 6111675805710

Pokud komunisté vzali majetky, které prokazatelně patřily církvy, měly být navráceny. Problém je peněžité vyrovnání za některé majetky, kde je zpochybňováno vlastnictví.

Pokud by členové ODS, jež hlasovali pro vyrovnání a navrácení majetku, hlasovali proti jeho navrácení, jednalo by se o krajně levicové či národně socialistické smýšlení.

+1/0
1.6.2017 9:16

J38o16s33e13f 51N48o68ž63i91č56k83a 5255961629916

A opravdu pane Stupko všechny majetky, které církev požaduje v rámci restitucí navrátit, CÍRKVI prokazatelně patřily?

+1/0
1.6.2017 9:46

S27t75a18n73i22s16l78a12v 81S72t33u10p69k63a 6521665795750

Pane Nožička, když řeknu, že by se měly navrátit ty majetky, jež prokazatelně patřiliy církvy, stěží se z toho dá usovat na to, že tím myslím všechny majetky.

Nikoliv, jen ty, které prokazatelně patří církvy: Existuje tak zpochybňování některých peněžitých náhrad za majetky i samotné mjetky.

0/0
1.6.2017 9:57

S31t51a24n30i94s55l41a74v 19S31t75u55p77k89a 6501915345460

usuzovat atd.*

0/0
1.6.2017 10:11

J88o60s12e68f 55N43o10ž12i80č83k25a 5955221809616

OK, beru zpět.

Akorát pane Stupko: to slovo CÍRKVI jsem Vám ve svém příspěvku nenapsal velkými písmeny pro nic za nic... 8-o

0/0
1.6.2017 10:55

S73t81a42n95i71s43l43a64v 89S40t32u34p91k32a 6411755325740

Samozřejmě vím, proč jste to tak napsal a i Vaše další reakce na stejnou věc mi přinesla další úsměv na tváři. Nemusíte nic brát zpět a já děkuji za původní reakci, která má nějakou vypovídací hodnotu o unáhledných zobecněních či závěrech.

Chyb mám zde mnoho a vím o nich. Některé diskuze mají možnost zpětné editace, čehož využívám i k lepšímu pochopení významu a opravení chyb. Nicméně se to i zneužívá a tak je asi lepší ponechat diskuze bez možnosti editace a soustředit se na význam psaného.

I když gramatiku znáte, tak mozek přesto tvoří chyby, což je přirozené a pomůže zpětná iditace, automatické opravy v chrome (rozšíření, právě mám zapnuté ale EN) a nebo jen více text kontrolovat, což z lenosti nyní nedělám či spíše únavy :)

+1/0
1.6.2017 11:27

P91e63t21r 30K87o50r21e48c20k39y 2443627383691

No mezi kolegy je hodně pravicově smýšlejících a i slušně podnikajících, ale většina byla proti restitucím pro církev, tak nevím že by to byli skrytí levicově smýšlející,,,?

+1/0
1.6.2017 12:00

S12t72a45n92i78s57l90a81v 98S30t79u43p62k21a 6681365585190

Důvodů může být a existuje samozřejmě více, proč jsou někteří lidé proti círevním restutcím a samozřejmě by se jednalo o falešné dilema, že musí být jen takového zaměření.

Existují kromě levicových, národně sociálních kulturních vzorů, i negativní asociace k církvi a další vzory, kdy jednotlivci vůbec pak nemusí zastávat demokratické principy na různá témata a mnohdy nezastávají, byť jsou v pravicových stranách či považují se za demokraticky smýšlející.

Řada lidí si přirozeně plně ani není schopna uvědomit k jakým kulturním vzorům inklinuje, pouze si podporují vlastní přesvědčení ohledně čehokoliv a hlasují tak dle svých přesvědčeních k daným tématům, kdy jejich hlasování nemusí být pravicová či demokratická, byť si jej demokraticky odhlasovali a neznamená to, že by museli být v jiné straně.

Např. Jako ateista či spíše skeptic znám velmi mnoho ateistů, kteří by byli proti a samozřejmě to nutně neznamená, že všichni nezastávají demokratické principy či nejsou pravicoví, ale třeba někteří nesouhlasí se způsobem navrácení, kdy může docházet k pochybení či i zneužití při navrácení majetků atd., což způsob navrácení byl a je zpochybnňován

0/0
1.6.2017 12:42

P33e42t10r 60K73o32r69e92c85k41y 2983807353291

Jo díky za vysvětlení, mnoho ,,moderních " lidí dneška a to neřikám v negativním smyslu slova, nepotřebuje ani katolickou, evangelickou a jinou církev ke svému životu. Většinou to jsou agnostici a ke svému životu nepotřebují žádného zprostředkovatele pro svou víru. Já jsem obyč.člověk,mám VŠ vzdělání, prošel jsem pracovně Evropu a viděl jsem mnoho bídy i luxusu. Navštívil jsem i Vatikánské muzeum a odcházel jsem se smíšenými pocity, tolik bohatství na jedné straně a tolik potřebných na straně druhé. Proto jsem nebyl nadšený z restitucí, neboť i historicky jsem znal u mnoha vrácených statků, jak se dostaly do rukou církve. No a jak církev pečuje o své věci, bydlím na malé vesničce a je zde kostel, omítnutý, ale dvířka na zahrádku jsou sešněrována tkaničkami od bot, aby neupadly.

0/0
1.6.2017 15:12

V38í58t 88J98ů53z82a 8842506751718

Také nechápete, že celé ty slavné restituce nejsou cestou k bohatosti ale k chudobě církví .... ale to už je jejich problém, důležité je, že se konečně nějak aspoň trochu rozumně vyřešil vztah státu a církví včetně okradení církví komunistickým režimem.

+1/0
2.6.2017 17:42

S83t76a66n76i81s84l88a11v 16S12t61u77p95k78a 6121515175460

Pan Suk samozřejmě kartou myslel to, že se zde neustále, levicové a národně sociální sféry vlivu, snaží restituce zpochybňovat a též záměrně nasazují lidem psí hlavy.

+1/0
1.6.2017 9:26

S57t20a55n78i90s31l54a63v 66S84t50u18p43k60a 6581335925950

(církevní restituce, mluvil jste o Vatikánu)

co se týče sudetoněmecké otázky bylo to od pana Suka myšleno pravděpodobně tak, že se straší s navrácením majetku sudetským němcům, kdy jsou tyto snahy připisovány panu Hermanovi či Bělobrádkovi atd., byť je pokládají za neměnené.

0/0
1.6.2017 9:50

S50t84a13n83i35s96l28a57v 33S59t55u46p91k16a 6351745935950

neměnné či nezpochybnitelné atd.

0/0
1.6.2017 9:58

M79i62l31a13n 19R95i43c80h67t54e53r 8379832980373

Ať pan Bělohrádek jede, já bych mu na cestu přidal i ze svého, úplně klidně. Volby se blíží a není lepší způsob jak nasrat statisticky významnou část voličstva.

+4/−1
29.5.2017 15:18

M27i47l32a20n 60S90t97e54h41l74í17k 7700609593751

Statisticky významná, ale pěkně přitroublá část voličstva. Hlavně z řad příznivců KSČM. :-/

+2/−2
29.5.2017 18:15
Foto

J23a46r80o94m11í88r 86P54e50t32ř25í80k 6534891729338

90% našich občanů volí KSČM?

0/0
31.5.2017 10:45

J31o37s98e68f 95S73u83k 4955510470864

a to je co za číslo?

0/0
31.5.2017 12:34
Foto

J24a41r58o45m67í67r 31P72e57t36ř93í22k 6814751259178

S církevními restitucemi souhlasí podle průzkumu snad méně než 10% našich občanů. To znamená, že s nimi nesouhlasí 90% našich občanů.

Ale, že by 90% volilo KSČM, tak o tom mi není nic známo.

0/0
1.6.2017 8:39

S39t17a10n34i30s20l46a18v 12S63t84u90p27k94a 6431185865570

Podle jakého průzkumu, pane Petřík? Můžete uvést zdroj?

Taktéž máte-li nějaký průzkum, tak máte vždy průzkum nějaké části respondentů a tedy vezmete třeba skupinu 1500 lidí a zní utvoříte nějakou statistitiku, z které se dá velmi stěží cokoliv předjímat a proto se na průzkumy ani u voleb, které bývají rozsáhlejší, nebere takový zřetel.

Statistika může být velmi mylná, protože vzorek nepředstavuje celek a jedná se tedy o logický klam unáhleného zobecnění.

I kdyby vzorek čítal 100.000 lidí nejedná se o vypovídající skupinu lidí z celku. Taktéž samozřejmě záleží na tom, kdo je zadavatelem průzkumu atd.

+2/0
1.6.2017 9:36
Foto

J37a18r82o63m93í17r 94P63e78t21ř48í61k 6834601669668

Ten průzkum se prováděl pouze jednou a dopadl pro katolickou církev katastrofálně, takže na tzv. "věrohodných" webech jsem nenašel nic a nevěrohodné weby uvádějí 85% občanů proti církevním restitucím. Ten výsledek byl možná ještě horší, protože naprosto obludná výše církevních nároků vadila i řadě věřících.

Vzpomínám si, jak zde před lety byla diskuse ohledně průzkumu kolem bratrů Mašínů, kdy oficiální průzkum uváděl 85% a 15% pro. Do diskuse napsal přímý účastník této ankety, že skutečnost byla na území ČR 98% proti a pouhá 2% pro, v Praze 96% pro a 4% proti. Ale takové výsledky se nedaly našim občanům prezentovat a tak je museli "upravit".

Zajímavé, že ani po mediálních masážích obřích rozměrů ve prospěch restituce církevního majetku a bratrů Mašínů se už nikdy podobné průzkumy neprovedly.

A jak to je to s manipulací v průzkumech veřejného mínění bylo vidět na Slovensku na případu "Kotleba", kdy měl dle průzkumu podporu 0,8% voličů, ale dostal 8% hlasů. Další manipulace s veřejným míněním byly poslední americké prezidentské volby.

0/−1
1.6.2017 12:02

S83t70a30n37i49s16l38a93v 59S75t49u36p39k48a 6491465835730

Takže nemáte vůbec nic a ani jste neuvedl zdroj. Co se týče jakýchkoliv průzkumů, nedá se z nich předjímat. Měl byste hovořit pane Petřík pouze za sebe a nikoliv se obracet na většinu.

Paradoxně tak činíte přesně to, co vyčítáte jiným průzkumům a paradoxně mi tím dáváte za pravdu, že jakékoliv průzkumy a dovolávání se většiny, využívají všechny strany na podpoření svého přesvědčení a nelze tedy z nich předjímat.

Jediné, co by nějak pomohlo, kde bychom mohli rozhodnout o tom, jak jakoukoliv situaci vnímají občané, je přímá demokracie v podobě referend, jež by asi musela být nějak povinná, (což nezapadá do představ některých polticických stran), které jsem byl a stále jsem do nějaké míry příznivcem, avšak její uplatnění je složité a vyžaduje velkou zodpovědnost společnosti.

Nicméně mě pořád svádí ta myšlenka, že pokud bychom si cokoliv v referendu odhlasovali, mohli bychom se zpětně lépe učit z vlastních chyb a poznání, ať by byla jakkoliv špatná. Avšak existuje mnoho kauzalit, které vyžadují větší vzdělanost veřejnosti, co se týče kritického myšlení a schopnosti rozpoznávat své logické klamy a verifikovat fakta a interpretovat je bez logických klamů.

0/0
1.6.2017 12:15
Foto

J92a60r23o31m21í45r 55P19e70t84ř33í51k 6964281179568

V podstatě s Vámi souhlasím.

Problém je, že ty průzkumy v tzv "nevěrohodných" médiích často bývají přesnější, než v těch "věrohodných", tzn. v celém západním mainstreamu. Toto byl případ jak Kotleba, tak Trump.

0/0
1.6.2017 12:27

S73t16a67n79i28s42l57a16v 24S66t77u55p23k41a 6361745685320

Opět usuzujete z malého vzorku, abyste mohl říci často. V těch nevěrohodných médiích jsem i četl, že bude Trump podveden falšováním výsledků a pak následně zesměšnovali to samé, pokud to někdo vyhodnodil za hrozbu opravdu, ale zdruhé strany. Navíc zrovna u Trumpa to není tak jednoznačné, protože počtem voličů de facto vyhrála Hillary. Nicméně to je úplně šumafuk.

Důležitý je efekt toho, že si lidé nic neověřují a neznají logické klamy a jednou vypuštěná, ať již nevědomá či přejatá desinformace (častější) či již vědomá, takto koluje i desítky let.

Jak se v tom vyznat? Existuje prostě snaha jednotlivých autorů v "mediálních domech" nevědomky prosazovat svá přesvědčení a kulturní vzory.

Vedle toho existuje přímá propaganda, kterou často autoři nevědomky přejímají skrze nejrůznější mediální skupiny. Jedná se o snahu prosazovat svoje postoje a kulturní vzory, kdy se pak kupí desinformace, které si i protiřečí. Samozřejmě důveryhodná média i nevěrohodná nevyjímaje. Nicméně u těch nedůvěryhodných je to gigantické množství. Nicméně je de facto nemožné vybrat relevantní zdroj a každý zpráva se musí ověřovat.

Pokud bychom vza-li velký vzorek všech průzkumů, zjistili bychom spíše, že si jednotlivé skupiny a autoři chtějí podporovat pouze vlastní přesvědčení a opravdových relevantních analýz, není moc.

Co se týče nedůvěrychodných zdrojů, ty ani už nemám sílu rozporovat. Jedná se o hrozný guláš x let propagandy a velmi často nevědomých klamů.

Jediné, co by snad pomohlo, by byla výuka kritického myšlení na základních šklách, která by nás samozřejmě chránila i před jakoukoliv nevědomou či již vědomou manipulací z jakýchkoliv zdrojů

0/0
1.6.2017 13:09

S47t45a54n47i25s21l65a64v 81S86t96u41p67k92a 6611325805680

No, spíše by to byla nějaká prevence s určitou procentuální účinnosti. Avšak taková výuka neexistuje a tak i z naší společnosti vzejdou polititici, kteří budou nevědomky klamat sami sebe i společnost a ta opět samu sebe přejímaáním i vytvářením logických klamů, kdy si budou podporovat různé kulturní vzory.

Relevance tak dostává často nafrak ze všech stran :)

0/0
1.6.2017 13:15





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.