Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a63r40t78i98n 97K65l23í32m64e55k 1449607701112

Máte pravdu p.Nožičko,že investovat do vzdělání je velmi důležité.Já si však nemyslím,že je to jen o penězích.V systému školství,podobně jako ve zdravotnictví je peněz přebytek,avšak problém je ve využití,rozdělování a černých dírách,které jsou u nás snad všude.Všichni bychom chtěli adekvátní platy.Zdravotnictví,školství,já nevím elektrikáři či zedníci.Problém je ve slově adekvátní.Zatím co,v soukromém sektoru se platy,potažmo zistky troří poptávkou či jinými okolnostmi,u zdravotnictví a školství stavem veřejných financí....Pokud má prodavačka v Lídlu 20tis....je to o tom,že pracuje u soukromníka a automatické nemůže být to,že učitelka,která na to poukazuje musí mít 30tis.Avotomtoje...alespoň dle mne.

p.s.volit Topku ani já nikdy nebudu,ale nikdy neříkej nikdy :-)

0/0
31.5.2017 14:29
Foto

H32a91n49a 29V80l29k52o90v21á 9115874902824

No, ta prodavačka nestudovala 9 let, ale v lepším případě 4... Taky může mít pouze základní vzdělání....

A zdravotnictví a školství prostě není soukromý sektor - už jen proto, že by bylo hezké, kdyby naše školství vychovávalo lidi co se o sebe umí postarat - a rodič bez zaměstnání by asi těžko obětoval své cigarety za školné (vím, že mluvím o extrému). Stejně tak zdravotnictví nejde provádět čistě tržním způsobem, protože...lidskost. je možné diskutovat o černých dírách, ale to je otázka etiky a ne systému.

+1/0
31.5.2017 14:43

M95a39r34t42i80n 80K16l58í45m41e62k 1529607671552

Je to otázka pouze systému,etika je moc hezká,ale etických lidí je málo a to nezměníme.Změnit můžeme pouze systém.Prodavačka sice nemusela studovat 9let,mnohá učitelka také ne,ale srovnáváme nesrovnatelné.Právě proto,že školství není soukromý sektor,nemůže absorbovat peníze,jako by si je vydělalo samo.Za tím stojí ti zedníci,elektrikáři,prodavačky apod.V opačném případě bychom byli jako Řekové.

0/0
31.5.2017 14:48
Foto

H98a97n21a 84V70l92k56o69v36á 9895854342594

V tom případě bychom se dostali právě do toho Řecka. Pár vzdělaných rodin se zdravotnickou péčí a zbytek nevzdělanci čekající až dědečkovi přijde důchod....

Ostatně teď jsem slyšela v rádiu rozhovor s profesorem biologie, který pořádá semináře pro zahraniční studenty a ten říkal, že v Řecku se mladí lidé vrací k zemědělství (protože jim jaksi nic jiného nezbývá) a ty jejich "velké důchody" jsou zdrojem příjmů pro celé rodiny.

A že my jsme tady pod vlivem německých médií...S tím souhlasím. Ovšem kvituji s radostí, že mladí Řekové (na rozdíl od mladých levicových intelektuálů třeba ze Strany zelených) pochopili, že se o sebe budou muset postarat sami.

0/0
31.5.2017 15:03

M20a48r66t96i19n 73K39l36í34m30e11k 1799897931722

Základní zdravotní péče by měla být pro všechny.Bohužel i pro ty,kteří si to snad ani nezaslouží,ale je to tak. Vzdělanost je moc důležitá,ale pokud zde budeme mít milión filozofů,tak ti důchodce asi neuživí a pokud budou pracovat v zemědělství a u toho meditovat nad prací,proč ne. :-)

0/0
31.5.2017 15:12
Foto

H55a18n65a 37V67l84k45o22v12á 9755154222124

Ano - to je námět k zamyšlení - proč bezplatné školství produkuje tolik nezaměstnatelných lidí? Proč musí mít každý akademický titul aby potom stejně prodával v Lídlu? Proč nejsou omezena místa na filozofických, politologických a podobných oborech a naopak nejsou obsazována místa na uplatnitelných technických oborech, popřípadě řemeslných učňácích?

+2/−1
31.5.2017 15:18

M81a64r16i90á93n 81B98é35r91e95š 1542502936254

Jistě, ještě byste mohla i určit, kolik bude jenom míst na univerzitě nebo i na střední škole jenom pro humanitní obory a kolik musí být středoškoláků v tom kterém odvětví. A nejlepší by bylo, kdybyste přesně i určila, kteří konkrétní lidé budou moci mít vysokoškolský titul a kteří jenom střední školu a kteří jenom učňák. Přesně tak, jak to tady bylo za socializmu. Ani se nedivím, že to vy nebo Nožička plusujete, tohle je přesně váš způsob komunistického uvažování. Rv

0/0
31.5.2017 15:57
Foto

H71a72n90a 83V90l13k62o95v79á 9805304952904

Víte, pane Béreši....pokud něco platím ze svých daní tak se celkem logicky zajímám o to jaký to má smysl. Nedělá mi problém podílet se na vzdělání budoucího psychiatra, který určitě pomůže více lidem než rychlokvašný "kouč", mám trošku problém podílet se na vzdělání tisíců politologů, muzikologů či studentů sociálních studií, kteří na svůj titul nevynaloží nikterak moc námahy ani inteligence a kteří budou hledat uplatnění v politice nebo neziskovkách...a pokud ho nenajdou, ti chytřejší zvolí nějakou rekvalifikaci a budou dělat třeba "kouče". A já se ptám proč mám jejich studium platit?

+1/0
31.5.2017 16:07
Foto

M35a13r53i94e 43J67a26n34d52o65v93á 8881953215736

Protože máme bezplatné školství. |Minimálně vysoká škola by bezplatná být neměla. Je to investice. A když někdo chce být politologem, tak ať si to zaplatí.

0/0
1.6.2017 7:07

M30a25r69t81i27n 89K29l50í38m84e31k 1309987291672

Víte na komunisty se dá samozřejmě hodit vše.Ale ti jsou již dávno "pryč" a teď je to o nás.Pokud nechceme regulovat počet filozofů,musíme počítat s tím,že je brzy budeme živit na úřadech práce,jelikož do továrny je asi nedostaneme.

+1/0
31.5.2017 16:33

M36a19r73i84á17n 98B88é51r59e16š 1352982476304

Jistě, ale nemůžete přeci nakazovat, co bude kdo studovat. Tohle už je komunistické a má se svobodou pramálo společného. Nebo chcete zase lidem určovat, co mají studovat a kde mají pak po škole přesně nastoupit? To snad ne, že. Tím bychom popřeli všechno, za co jsme v 89 bojovali.

0/0
31.5.2017 16:37

R34o88s12t17i51s32l58a65v 59C24a73h44a 8825131650582

Plat a mzda se ovsem neodviji od doby studia.

+2/0
31.5.2017 15:16
Foto

H46a95n34a 32V97l67k78o32v35á 9655314362284

To jistě ne. Ale od znalostí a dovedností, které učitel(ka) bude mít jistě diametrálně odlišné od absolventa ZŠ.

0/0
31.5.2017 15:20

R31o20s63t30i12s18l59a41v 28C91a77h45a 8765531230702

;-D;-D;-D No mzda ucite ne. Ta je otazkou nabidky a poptavky.

A paradoxne ani plat ucitele ne. Ten se pro zmenu ridi delkou praxe, ktera se znalostmi a dovednostmi souvisi velmi volne. Napriklad matikar a telocvikar maji pri stejne praxi stejny plat, pricemz znalosti a dovednosti vyzadovane pro danou praci jsou dost odlisne, u matikare se vyzaduje vice.

+2/0
31.5.2017 15:25
Foto

H43a63n16a 47V93l57k88o12v22á 9965354312324

Už jsem psala výše, že ve zdravotnictví a školství se prostě nejde řídit tržními principy. To samé se týká Policie a armády....Pokud by se ty řídily otázkou nabídky a poptávky, bylo by to tady jako v jižní Americe, kde drogové gangy disponují vlastní armádou i policií;-)

A co se týká učitelů - jistě jste obeznámen se současnou desítky let platnou praxí, kdy učitel na druhém stupni nebo středoškolský učitel učí přinejmenším dva předměty (pokud se nejdná o jeho vzdělání nepedagogického druhu, v tom případě ovšem neučí tělocvik), takže ten tělocvikář učí třeba TV + Fyziku. Nebo TV + matematiku.

+1/0
31.5.2017 15:36

R84o25s65t37i38s40l91a62v 79C61a10h57a 8975141770422

nebo TV+zemepis, coz je jiste nepochybne stejne narocne jako M+Fy. Pripadne ma zkraceny uvazek a uci opravdu jen TV. Nemusi se nervovat s zadnou maturitou, pisemkami, ...

0/0
31.5.2017 15:40
Foto

H54a62n89a 35V18l64k32o66v29á 9795374622744

Pokud má zkrácený úvazek, objeví se to jistě v osobním ohodnocení. Stejně jako další okolnosti, třeba třídnictví nebo příprava k maturitám....

0/0
31.5.2017 15:42

R28o88s20t34i20s94l17a61v 78C49a24h81a 8775791820532

Ucitele rikavaji (nemam moznost to overit), ze osobni ohodnoceni je uz tak nizke, ze casto neni zadne. A pokud je, jakou procentni cast platu tvori?

0/0
31.5.2017 15:44
Foto

H46a46n58a 83V34l79k52o72v40á 9955754592424

Víte, já nejsem ekonomka školy abych Vám vyčíslila procentuálně osobní ohodnocení a co se týká jeho malé výše, je to tím, že když minulé vlády učitelům "přidaly" na základním platu ale nedaly ředitelům peníze na pokrytí těchto nákladů, ředitelé brali z osobního ohodnocení. Jedna moje známá říkává "ještě jednou mi přidají a já odejdu ze školství". To je ovšem věc ministra a právě v tomto dokázala Kateřina Valachová více než její předchůdci.

+1/0
31.5.2017 15:49

M69a19r60t64i10n 15K43l21í46m73e93k 1819347911822

Víte p.Hano....potřebujete udělat obklady v koupelně,přijde obkládač,či zedník a řekne že chce 300kč na hodinu,či za metr.Většině lidí to bude připadt ok.Přijde elektrikář,potřebujete rozvody a když Vám řekne,že che 300kč na hodinu,budete shánět jiného fuškaře,protože se Vám to bude zdát moc.Obklídač má možná jen ZŠ,elektikář minimálně vyučen,nebo s maturitou.Prostě trh a poptávka.Srovnávat to s učitelem je sice fajn,ale o ničem nevypovídající.

0/0
31.5.2017 15:34
Foto

H50a21n35a 85V52l82k75o42v90á 9135894922194

No, zrovna o tomto jsem psala výše - poptávka po řemeslnících versus nedostatek absolventů a naopak přebytek v "humanitních" oborech.

Ovšem dle Vašeho scénáře by přišlo dítě k zápisu a vybralo si paní učitelku za 300,- nebo za pade a ta za pade by nemusela mít ani střední vzdělání....A víte, že si dokážu představit rodiny, které by na to přistoupily?

0/0
31.5.2017 15:40

J67o60s78e97f 40N11o46ž78i14č31k23a 5785771209356

Teoreticky ne, ovšem i v soukromém sektoru mají absolventi VŠ obvykle (tím neříkám že úplně vždy, ale většinou ano) vyšší plat než absolventi ZŠ.

+2/−1
31.5.2017 15:38

R98o83s88t51i55s59l88a88v 84C50a73h89a 8855431270732

:-) A je to dosazenym vzelanim, nebo pozicemi, ktere zastavaji?

Takovy dobry obchodnik nemusi mit ani VS a strci do kapsy svou mzdou vetsinu vysokoskolaku.

+1/0
31.5.2017 15:42

J95o24s49e12f 78N22o25ž83i93č89k46a 5715161149726

Obchodník je specifická profese. Myslíte si ale, že kdyby se např. o místo programátora ucházel absolvent ZŠ, tak by mu dali přednost před absolventem ČVUT? :-)

0/0
31.5.2017 15:48

R72o15s64t16i90s29l11a50v 62C17a71h88a 8235891370552

Programator neni specificka profese? Programatoru bez formalniho vzdelani je....

0/0
31.5.2017 15:52

J91o70s13e49f 81N63o69ž33i29č71k73a 5675601689526

A znáte nějakého programátora, který má jen základní vzdělání nebo učňák bez maturity? :-P

Samozřejmě, že jsou i programátoři, kteří mají jen SŠ s maturitou, ale pokud jste objektivní, tak nejspíš uznáte, že těch s VŠ je v této profesi mnohem víc.

0/0
31.5.2017 18:07

R27o77s45t10i26s80l77a21v 81C76a23h97a 8485701500352

Ano znam. Muj syn a jeho spoluzaci. Ne ze by se tim zivili, ale vydelavaji si tim. A to jim jeste nebylo 18 a maji pred maturitou.

Ohledne VS - ono je samozrejme otazka, zda ta VS ma s tim programovanim neco spolecneho. Pokud ne, tak je samozrejme nepodstatne, ze ji ten programator ma. Jeden z nejbohatsich Cechu Vladimir Kovar mel (a mozna jeste ma) na to zalozeny byznys. Programatorske prace u nej delaji studenti.

Bohuzel nedokazu posoudit, kolik programatoru skutecne programovani vystudovalo na VS a kolik ne, ale treba maji VS z jineho oboru, nebo dokonce maji jen stredni nebo jen zakladni skolu. Uz treba proto, ze za programatora sam sebe nekdy povazuje i clovek, co neco bastli ve VBA.

+1/0
31.5.2017 20:36

J69o14s62e90f 78N44o11ž33i89č50k94a 5815711569366

To už ovšem tak trochu melete prázdnou slámu: i někteří mí studenti si během studia přivydělávají programováním nebo tvorbou webu. Ale to jsou lidé, studující střední školu s maturitou (kteří pak zpravidla pokračují ještě na VŠ) a nikoliv ti, které jsem měl na mysli já - tedy učni či takoví, co se případně ani nevyučí.

+1/0
31.5.2017 20:48
Foto

H82a12n48a 29V71l45k53o37v38á 9205924902674

Víte, existují zkratky (nevím jestli si to pamatuji dobře, ale zrovna myslím Steve Jobs byl geniální bez nějakého valnějšího vzdělání), ale tak nějak je pravděpodobnější, že s vyšším vzděláním budete mít více znalostí a tím pádem máte více co nabídnout. Pokud ovšem nejste bakalářem muzikologie jako náš radní - to Vám potom nic než politika nebo kasa nezbývá.

+1/0
31.5.2017 15:54

R15o50s70t84i57s30l48a97v 56C16a61h47a 8425441760362

Tvrdit, ze Jobs nemel valnejsiho vzdelani znamena, ze o nem mnoho nevite. Da se rici, ze na VS chodil 4 semestry. To je doba, za kterou u nas lze udelat bakalare. Jenze on chodil na prednasky, ktere ho zajimaly, z toho usuzuji, ze vynechal balast a zameril se na pouzitelnejsi veci.

Dale to, ze plat koreluje s dosazenym vzdelanim souvisi i s praci HR a ne zas tak otazkou, zda je co nabidnout. Ostatne od toho je odvozena zivotnost manazera v korporaci (3 roky) - prvni rok se s firmou seznamuje, druhy rok vymysli svoje projekty, treti rok jdou projekty do kytek, prislo se na to, ze je na nic a odchazi.....

Tj. to nabidku a poptavku bych tedy blize specifikoval takto: clovek nabizi svoje CV a ceka, zda nekdo bude totez poptavat. Firma nabizi za to nejake penize a ceka, zda to ten clovek za ty penize bude delat.

+1/0
31.5.2017 16:03
Foto

H39a81n38a 19V29l85k25o45v32á 9315624342594

Steve Jobs se ale neucházel o práci manažera, že? On si svou pozici sám vytvořil....A co se týká životnosti manažerů- je to hezký pohled, ale naše společnost není pouze o manažerských pozicích. Ale i o těch učitelkách, prodavačkách, technolozích, programátorech....

Taky zaměstnávám (povětšinou mladé) lidi a "nepožaduji projekty, které půjdou do kytek", ale zajímá mne co umějí. Částečně si to dokážu představit z jejich CV a ten zbytek velmi brzo zjistím sama.

0/0
31.5.2017 16:20

M34a61r68i51á19n 65B84é10r34e96š 1232362876834

Kdybyste byla jenom o chlup chytřejší, tak byste věděla, že manažerem se nikdo automaticky nestává, ani po vystudování školy. Ale že se tam dopracuje většinou poté, co si prošel nějakou "obyčejnou" pozicí - například pokladního nebo obchodníka nebo třeba i instalatéra.

0/0
31.5.2017 16:34

M54a42r66i33á12n 18B60é12r79e20š 1622572846634

Tohle se těmto dvěma nepokoušejte vysvětlit, že to, jestli je nebo není člověk v životě úspěšný a kolik bere, nesouvisí absolutně s dosaženým FORMÁLNÍM vzděláním.

0/0
31.5.2017 15:54
Foto

H54a48n35a 97V84l73k95o80v98á 9785904352204

A proč jste tedy studoval ekonomii za peníze daňových poplatníků (mých rodičů), kouči a fotografe;-)?

0/0
31.5.2017 15:57

M50a39r57i41á95n 92B96é40r90e88š 1632392316504

Protože jsem pak dělal obchod a marketing milá dámo. A studoval jsem za peníze svého tatínka a maminky, ne za peníze vašich rodičů.

0/0
31.5.2017 16:07
Foto

H73a59n87a 40V55l18k10o45v78á 9575874372134

Studoval jste (a to dokonce za socialistické) peníze i mých rodičů. To co vám dávali maminka s tatínkem bylo kapesné.

+1/0
31.5.2017 16:11

M20a57r60i67á53n 21B82é49r60e50š 1622302616914

Komunistické chování jak vyšité. I když vám to zjevně nedochází.

0/0
31.5.2017 16:13
Foto

H65a23n57a 45V44l55k51o55v17á 9495904592784

Ne, komunistické je "dávat co můžu a brát co potřebuju";-) A to přesně jste vy dělal....

0/0
31.5.2017 16:28

M12a50r92i78á83n 17B64é93r30e42š 1372952846194

Na daních jsem tomuto státu odvedl tolik, kolik jste vy neodvedla ani se svými dětmi (které navíc za peníze daňových poplatníků vystudovalo, aby pak rovnou zdrhlo do zahraničí). Takže jsem svůj "dluh" za studia dávno, ale dávno přeplatil, milá dámo. O tom, že musím celé roky financovat i Nožičku, ani nemluvě.

0/0
31.5.2017 16:32

J67o33s97e46f 76N35o55ž18i79č64k98a 5515921579676

Pane Béreši, pokud vám vadí, že svými daněmi musíte financovat mě či paní Vlkovou, tak je prostě neplaťte a odstěhujte se zpět na rodné východní Slovensko. Státní rozpočet ČR se bez těch vašich daní nepochybně obejde. A těch klientů, kterým snad jako kouč nebo lektor budete chybět, bych tipoval (s ohledem na to, kolik času trávíte na internetových diskusích, že také moc nebude.

0/0
31.5.2017 18:15

M12a53r27i62á60n 13B46é20r57e83š 1462532366714

Vzhledem k vašim naprosto nulovým analytickým schopnostech a schopnostem pracovat s fakty, mne vůbec nepřekvapuje, že jste i v tomto ohledu naprosto mimo. Mimochodem, první, kdo se obul do toho, že někoho financuje ze svých daní, byla vaše kolegyně Vlková. I to je o schopnosti analyzovat základní věci.

0/0
31.5.2017 21:04

J92o25s17e47f 69N42o86ž82i51č53k81a 5535551429236

Pane Béreši, ty vaše papouškující fráze o neschopnostech pracovat s fakty, nulových analytických schopnostech, atd. už mi přijdou poněkud nudné.

A ty vaše obvyklé výkřiky na úrovni prvňáčka ze ZŠ, že paní Vlková si začala, jsou pak už trapné úplně. :-/

+1/0
31.5.2017 21:13

M23a84r65i70á46n 61B39é82r77e31š 1572632866874

Neztrapňujte se více, než to děláte. I tak si o vás ti chytřejší myslí své a vám zůstávájí jako fandové Petřík a spol. I to je o inteligenci chápat.

0/0
31.5.2017 21:19
Foto

H87a92n87a 12V80l17k71o82v43á 9555864352254

Co to je "inteligence chápat"? Tajemný výraz koučů, nad kterým inteligentnímu člověku zůstane rozum stát?:-)

+1/0
31.5.2017 21:25

M70a75r18i77á59n 89B76é44r70e61š 1862652346414

Inteligence chápat základní věci. Díky za potvrzení, i když u vás chápu, čím to mohlo být způsobené. Podobně jako to chápu u Zemana.

0/0
31.5.2017 21:28
Foto

H84a33n68a 47V83l32k94o63v65á 9885644522604

Víte, už jsem dnes jednou napsala, že jste nudný a zmizelo to;-)

Nicméně vám ještě ve své velkorysosti poskytnu to správné slovo: SCHOPNOST. Inteligence je něco jiného. Dokonce i měřitelného :-)Ovšem chápu, že o tom jste při své profesionalitě neslyšel;-D A znovu se s vámi loučím, začínáte být stejně nudný jako tykačka Kielbergerová....

+1/0
31.5.2017 21:35

J15o50s11e31f 25N59o36ž24i22č12k23a 5785141959206

R^ Ovšem pozor: pan Béreš tady před časem tvrdil, že jeho IQ je natolik vysoké, že je dokonce i členem Mensy! Akorát je tedy škoda, že příslušný certifikát nemůže už asi 2 roky najít... :-/:-)

+1/0
31.5.2017 21:46

J53o32s36e25f 25N82o40ž97i19č85k48a 5505911749226

Ti chytřejší? Tím jako myslíte Jaru Rank, Františka Veselského a ještě pár vašich zbylých ideových spojenců? ;-D

Jo a podle pluska u jednoho z příspěvků je tu vlastně ještě i Boček... ;-)

0/0
31.5.2017 21:34

M52a88r94i46á26n 39B29é59r64e49š 1742152696214

Myslel jsem pana Cahu nebo pana Klimka. Zatímco vás podporují Petřík a spol. To je taky vizitka. Ale jenom pro ty, kto to chápou. Ne pro Vás.

0/0
1.6.2017 7:43

J65o34s14e28f 98N53o21ž66i37č37k45a 5325201139226

Aha. :-) Až na to, že jsem si dosud nevšiml, že by zde např. pan Klimek oplusoval jeden jediný váš příspěvek (zatímco mých několik ano ;-)).

A vámi zmíněného pana Petříka jsem v této diskusi dosud nezaregistroval vůbec - mám ostatně dojem, že vy ho v diskusích "vidíte" často i tehdy, když tam není. Že by halucinace, pane inženýre? ;-)

0/0
1.6.2017 8:16





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.