Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A40l26e53š 85M35e39r72t80a 4902838228907

Pokud má mít maturita nějakou váhu, tak ji opravdu nemůže mít 75% lidí z ročníku. Pamatuji se, jak nás v dobách sametovky ohromovali čísly o tom, jak zaostáváme v počtu vysokoškoláků za světem (údajně jsme jich měli míň než Nepál). Teď jsme ten svět sice dohnali, ale kvantita neznamená kvalitu.

+12/0
doporučit
8.6.2017 19:38

R55o48s79t70i81s61l87a86v 84C61a65h11a 8705661420692

S prezentovanym nazorem lze souhlasit - proste bez toho, ze by clovek neco procvicoval, tak sve schopnosti nezlepsi. Podobne jako u slohu - pokud clovek temer zadne nepise, pak to bude mit u maturity tezke. Nase cestinarka na stredni po nas chtela slohovku kazdy tyden. Casto treba i jen male, treba stranku A5.

My museli pred prijimackama na stredni spocitat slavnou sbirku uloh - Belouna. CELOU. Myslim, ze dnes by maturnantum asi i stacilo k uspesnemu zvladnuti testu, kdyby udelali totez.

+11/−1
doporučit
8.6.2017 16:05
Foto

D15a80l19i48b19o53r 82B64a68r91t96o93š 5944900317229

chválit USA za vynikající práci na základních a středních školách mi přijde trochu podivné...i když mé osobní zkušenosti jsou více než 25 let staré....na středních školách v USA bylo zvykem, že někteří za celé studium matematiku vůbec neměli.....a pamatuje se jak ve Stars and Stripes byl článek o tom, jak se Reagan strašně naštval, když se ukázalo , že člověk který vyšel americkou střední školu a měl...řekněme maturitu...se neuměl ani podepsat......

Ale možná se situace u nich zlepšila a u nás za stejné období zhoršila....

+7/0
doporučit
8.6.2017 18:48
Foto

J70a64n59a 57M90a26j21o12v68á 4685772526403

Nedávno jsem seděla se skupinkou pedagogů. (matematika, fyzika) Povídali si mj. o tom, že není žádoucí chtít po dětech, aby se něco učili zpaměti "jako když bičem mrská".

Pak neumí násobilku (například), tedy nedokážou počítat složitější věci...

A máme to. Problém zdánlivě je ve studentech, ale je možná ve změněném přístupu k výuce. Já bych si netroufla neumět násobky a vysypat je z hlavy kdykoliv. Ani moje děti ne (to by byl malér doma).

Někdy je ten dril prostě potřebný.

+5/0
doporučit
9.6.2017 7:16

M90i29l34a67n 16K48u31c77e40r81a 2176396369862

Clanek vystihuje presne to, co si myslim. Jsem za nej rad. Holt je to predmet, co se neda tzv "vygooglit".R^

+6/−1
doporučit
8.6.2017 17:25

W26a91l95d89a 90W65i74n78t57e94r 6777199571899

:-) Záleží jak kde (v USA). Je preferována tzv everyday math, pohodlné, bez systému, pro každý den něco jiného nedotaženého a ve výsledku žák nebo na střední student, byť s potenciálem, ale s minimem vědomostí ze základní o matematických postupech. Nastupuje doučování (velice dobrý business pro každého z Evropy) a jde to hodně poznat na výsledku, ale kritika na americký způsob výuky matematiky je brána jako urážka, stejně jako na bordelářství...prý je umožněno rozvíjení osobnosti a prý s tím nejde nic dělat. Vyložení troubové, kteří ale dají 4 touch downy v jednom zápase, mají to už dopředu nějak zařízené, prostě nestane se, že by takový nenasbíral všechny body, čili neexistuje, aby sportovec, potenciálně reprezentující velmoc, neprošel střední kvůli matematice. Diplom o absolvování střední, tedy o složení maturitní zkoušky (high school diploma) může zmást, ale je to opravdu jen maturita. Školy, hlídající si svou pověst, mají naprosto jiné priority. Vtipkuje se, že basebalový americký tým nedá dohromady trojčlenku a je to v podstatě pravda. Pokud jsou i takoví ve statistice, vše se vysvětluje, ;-D

+4/0
doporučit
8.6.2017 23:14
Foto

Z92d36e17n83ě23k 86M25a60t15u73š70k32a 7258736495856

u mně dnes zase bodujeteR^

+4/0
doporučit
8.6.2017 13:37

M29a75r83t85i84n24a 52B75e80r62á48n34k53o54v19á 5207695212

Přesně popsáno! Pokud studenti nebudou samostatně a denně počítat, nemohou matematiku zvládat tak, aby úspěšně složili maturitu!

Stejně, jako studium čehokoliv, je to o soustavné práci!

Ale to dnešní mládež nerada slyší, natož akceptuje.

A Vám karma.

+6/−3
doporučit
8.6.2017 18:42

L30u50m88í79r 32V51i72t38h76a 2447837276942

To se nedá než podepsat.

+3/0
doporučit
8.6.2017 16:19

I52v63a83n55a 91B89i80t16t16n51e91r41o47v15á 1614217795294

opravdu jsem si jisti, že "ti, kteří z královny věd maturovali před 20 a více lety, by ho nejspíš hravě zvládli."?

+3/0
doporučit
8.6.2017 14:38

K25a22r15e13l 37B64o78č86e13k 9630423504239

Motivovaný student má být ten, který MUSí denně vypočítat 20 příkladů? Doporučil bych asi učiteli angličtiny na Matzyfu, aby si nastudoval pojem MOTIVACE, zejména pak vnitřní motivaci (kdy dělám, co CHCI dělat a dělám to proto, že mne to BAVÍ) a pak je VNĚJŠÍ motivace, kdy někdo zvenčí motivuje a připravuje mi podmínky k tomu, abych mohl dělat věci. Tím, že něco dělat MUSÍM, nevzniká vnitřní motivace, vzniká akorát k věcem odpor. Takže problém nebude skutečně v motivovaných studentech, ale, div se světe, v přístupu pedagogů. Nebo nám snad chcete namluvit, že těch 20 příkladů denně dělají američtí studenti dobrovolně a bez přinucení (což by byla jejich vnitřní motivace)?

+3/−3
doporučit
8.6.2017 20:16
Foto

M98a46r78i31e 39J11a90n35d63o77v30á 8481433815386

"Tak matematiku přece jen učit umíme a problém je spíše ve studentech?", jste napsal. A jak je to s češtinou, pane učiteli? Mně to připadá, že ten titulek psal někdo, kdo si s češtinou moc nerozumí. Protože kdyby ano, tak by napsal: "Tak matematiku přece jen učit umíme. Je problém spíše ve studentech?" Nebo: "Tak matematiku přece jen učit umíme, problém je spíše vestudentech."

Ale vím, že mi neodpovíte, jak je vaším zvykem v okamžiku, kdy byste měl uznat svoje pochybení. :-)

+2/−3
doporučit
8.6.2017 17:57

J39a20r35o33s24l32a13v 96H79e39j58n79a 4287371219

"Stejně tak netvrdím, že u státní organizace Cermat není co zlepšovat"

Nejlepší zlepšení by bylo zrušení.

+1/0
doporučit
9.6.2017 9:42

V93l12a52d18a 51S27i48m68o82n89i50k 3289343863505

Vloni jsem to z hecu zkusil a bez sebemenšího problému byh prošel - sice za 3, ale co by za trojku dali všichni ti propadlíci, že . Od maturity bylo vloni 38 let, sám jsem z ní nematuroval - na střední odborné škole to nebylo zvykem.

+1/0
doporučit
8.6.2017 22:58

J35a17n 25N44o14v74á33k 7325244898837

ale maturita z matematiky v současné podobě netestuje jestli studenti umí matematiky přemýšlet a řešit samostatně originální úlohy, ale testuje jestli umí

+1/0
doporučit
8.6.2017 18:27

L23u74k33á58š 71P42ř55i45k50r19y54l 1411393298868

Totální nesmysl. Co do toho vůbec kecá učitel angličtiny. Nějakou dobu jsem studoval na zahraniční univerzitě biostatistiku, kromě běžné výuku (která je sama o sobě daleko neformálnější než u nás - vyučující více reflektuje co vás zajímá), pokud by snad ještě někdo měl mezery, může si je vyjasnit v praktických seminářích, které většinou vedou postgraduální studenti, a které jsou asi vůbec nejpřínosnějším prvkem studia. A vůbec samotné výukové materiály a původní zahraniční učebnice jsou na vyšší didaktické úrovni - naštěstí i mnoho českých studentů to už zjistilo.

+1/−1
doporučit
8.6.2017 21:51



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.