Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a24r56o65s50l84a57v 32A36n18d97r51ý80s15e71k 6145734819979

Pravdu máte, vy pane Nožičko, i paní Kaspersky. Občas připravuji někoho na přijímačky na střední nebo vysokou (nejsem pedagog, ale moji kamarádi předpokládají, že když mám techniku, tak že to ovládám a jejich děti bez problémů naučím, kdyby jen tušili jak moc se musím některé věci znovu učit já sám, i když je to učivo základky) a vždycky vidím to samé: neumí matematicky a fyzikálně myslet. Jelikož za mnou přijdou většinou až pár dní před přijímačkami, mám jedinou možnost, zkusit v nich nastartovat matematicko-fyzikální myšlení. Sice na mě s hrůzou hledí, když říkám, že se nemusí biflovat žádné vzorečky (no skoro žádné, občas se najde něco, co když člověk neví tak na to nepřijde), ale že si to můžou všechno odvodit, že matematika souvisí s fyzikou mnohem víc než si myslí. že jim ukážu jak na to a pak, že si mohou poradit i s úlohami, které by s nabiflovanými vzorci nedokázali vyřešit. A někdy i těch pár dnů někdy stačí (což by na nabiflování celého učiva rozhodně nestačilo), aby se jejich šance na úspěch u zkoušky výrazně zvýšili. A dokonce si pak pochvalují, jak je to úžasný pocit na něco přijít samostatně, to uspokojení, že to opravdu funguje, že ta fyzika a matematika nejsou vůbec tak hrozné předměty, když tam do sebe všechno tak krásně zapadá. Z toho mám vždycky radost :-).

+14/0
doporučit
15.6.2017 13:48
Foto

D95a98l14i83b39o89r 28B50a77r22t85o72š 5984680497319

to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........

odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..

takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často

+8/0
doporučit
15.6.2017 14:23

R82o80s96t24i29s11l40a59v 52C80a70h69a 8115441690402

1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.

2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.

Uvedu priklad:

Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.

Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.

Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.

+5/0
doporučit
15.6.2017 18:31

O26t64o 78J12u81r20n72e35č59k66a 2163540241313

Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.

+4/0
doporučit
15.6.2017 19:54

J34i51ř21í 64Z49e30l92i84n82k76a 1960727339859

Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".

+3/−2
doporučit
15.6.2017 14:49

Z19d56e79n76ě76k 26B42á82r14t70a 6289102697330

Proč ta skromnost,Vy Čech z EU víte totéž co Ruska.;-)Uspěšná podnikatelka totiž neřekla nic nového a pojem "digitální demence" už je zaběhnutý.Procento kreativních lidí,schopných něco tvořit se bude asi ve společnosti zmenšovat,paradoxně kvuli tomu,co vymysleli kreativní lidé v minulosti.Dostáváme se do začarovaného kruhu?Budoucnost bude zajímavá,když si člověk uvědomí,kde byli informační technologie před dvaceti lety a kde jsou dnes,jde z toho skoro strach.Skončí dnešní mladí digitální dementi v nějakém umělém virtuálním světě,který pro ně připraví ta malá zbývající skupinka kreativně myslících lidí....?

+2/0
doporučit
15.6.2017 14:03
Foto

H88a69n44a 33V15l38k58o46v28á 9885794292194

Pravda. Má starší dcera má skvělé matematické myšlení a geniálně řeší Sudoku, má mladší dcera v 6.(výkvět mobilové generace) třídě měla hrůzu z písemky na objem a hustotu....Z mého hlediska jeden vzorec a mám vystaráno, ona žaludeční neurózu.

Zvládla to se ctí (a omlouvá ji, že celou šestou třídu se potýká se zdravotními problémy včetně komplikované zlomeniny nohy), ale trošku jsem se zamyslela.

+2/0
doporučit
15.6.2017 14:00

J32i78ř95í 35P83ř46i49b49y49l 7196365768465

Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.

+1/0
doporučit
15.6.2017 21:21

J15a91r68m17i93l31a 30V32a61v93r16o62c49h28o57v59á 8208615866960

R^R^R^

+1/0
doporučit
15.6.2017 14:20
Foto

Z95d32e59n34ě73k 91M25a32t83u48š29k34a 7968376905536

R^

+1/−1
doporučit
15.6.2017 14:08
Foto

M53a58r81t84i97n 88F98a27l11t28ý30n 9961306904898

Doba je stále více založena na specializaci...

Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.

A to je celý problem.

Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.

To by ale pro celé školství byla katastrofa...

Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...

To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.

+1/−3
doporučit
15.6.2017 20:28

W98a73l89d49a 19W68i18n81t29e38r 6147109771549

R^

Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians! ;-D

0/−1
doporučit
17.6.2017 1:52

P86e38t52r 89B65r16o65d13s14k21ý 5976433595179

..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.

0/−3
doporučit
15.6.2017 14:21



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.