Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a63r74o40s17l70a78v 91A11n89d65r39ý76s24e49k 6715604939509

Pravdu máte, vy pane Nožičko, i paní Kaspersky. Občas připravuji někoho na přijímačky na střední nebo vysokou (nejsem pedagog, ale moji kamarádi předpokládají, že když mám techniku, tak že to ovládám a jejich děti bez problémů naučím, kdyby jen tušili jak moc se musím některé věci znovu učit já sám, i když je to učivo základky) a vždycky vidím to samé: neumí matematicky a fyzikálně myslet. Jelikož za mnou přijdou většinou až pár dní před přijímačkami, mám jedinou možnost, zkusit v nich nastartovat matematicko-fyzikální myšlení. Sice na mě s hrůzou hledí, když říkám, že se nemusí biflovat žádné vzorečky (no skoro žádné, občas se najde něco, co když člověk neví tak na to nepřijde), ale že si to můžou všechno odvodit, že matematika souvisí s fyzikou mnohem víc než si myslí. že jim ukážu jak na to a pak, že si mohou poradit i s úlohami, které by s nabiflovanými vzorci nedokázali vyřešit. A někdy i těch pár dnů někdy stačí (což by na nabiflování celého učiva rozhodně nestačilo), aby se jejich šance na úspěch u zkoušky výrazně zvýšili. A dokonce si pak pochvalují, jak je to úžasný pocit na něco přijít samostatně, to uspokojení, že to opravdu funguje, že ta fyzika a matematika nejsou vůbec tak hrozné předměty, když tam do sebe všechno tak krásně zapadá. Z toho mám vždycky radost :-).

+14/0
doporučit
15.6.2017 13:48
Foto

D32a50l68i81b81o30r 73B43a51r52t62o56š 5764130307789

to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........

odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..

takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často

+8/0
doporučit
15.6.2017 14:23

R83o46s55t55i34s88l20a45v 97C26a56h29a 8565951740882

1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.

2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.

Uvedu priklad:

Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.

Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.

Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.

+5/0
doporučit
15.6.2017 18:31

O18t38o 50J35u35r80n53e65č73k29a 2353380541233

Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.

+4/0
doporučit
15.6.2017 19:54

J61i18ř96í 39Z12e25l14i68n61k21a 1150697659359

Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".

+3/−2
doporučit
15.6.2017 14:49

Z10d27e47n76ě62k 54B27á36r76t94a 6969402807810

Proč ta skromnost,Vy Čech z EU víte totéž co Ruska.;-)Uspěšná podnikatelka totiž neřekla nic nového a pojem "digitální demence" už je zaběhnutý.Procento kreativních lidí,schopných něco tvořit se bude asi ve společnosti zmenšovat,paradoxně kvuli tomu,co vymysleli kreativní lidé v minulosti.Dostáváme se do začarovaného kruhu?Budoucnost bude zajímavá,když si člověk uvědomí,kde byli informační technologie před dvaceti lety a kde jsou dnes,jde z toho skoro strach.Skončí dnešní mladí digitální dementi v nějakém umělém virtuálním světě,který pro ně připraví ta malá zbývající skupinka kreativně myslících lidí....?

+2/0
doporučit
15.6.2017 14:03
Foto

H36a97n60a 65V32l45k17o58v89á 9535794692294

Pravda. Má starší dcera má skvělé matematické myšlení a geniálně řeší Sudoku, má mladší dcera v 6.(výkvět mobilové generace) třídě měla hrůzu z písemky na objem a hustotu....Z mého hlediska jeden vzorec a mám vystaráno, ona žaludeční neurózu.

Zvládla to se ctí (a omlouvá ji, že celou šestou třídu se potýká se zdravotními problémy včetně komplikované zlomeniny nohy), ale trošku jsem se zamyslela.

+2/0
doporučit
15.6.2017 14:00

J55i26ř45í 64P69ř55i52b48y35l 7526715828375

Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.

+1/0
doporučit
15.6.2017 21:21

J86a84r22m10i98l31a 43V77a70v11r55o81c34h57o75v20á 8728665166430

R^R^R^

+1/0
doporučit
15.6.2017 14:20
Foto

Z97d10e89n21ě35k 51M86a42t55u82š35k76a 7378456605936

R^

+1/−1
doporučit
15.6.2017 14:08
Foto

M58a89r32t46i91n 57F54a70l62t40ý21n 9791416744688

Doba je stále více založena na specializaci...

Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.

A to je celý problem.

Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.

To by ale pro celé školství byla katastrofa...

Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...

To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.

+1/−3
doporučit
15.6.2017 20:28
Foto

W45a38l84d36a 95W72i86n58t21e88r 6867939451349

R^

Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians! ;-D

0/−1
doporučit
17.6.2017 1:52

P27e46t73r 63B26r30o50d30s24k84ý 5536393365809

..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.

0/−3
doporučit
15.6.2017 14:21





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.