Děkujeme za pochopení.
W32a25l83d52a 83W63i18n97t45e91r
Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians!
T65o98m45á40š 59T18a60t36í93č31e71k
Ale ona ani nenaznačila, že by chtěla potírat užívání. Jen jasně řekla, že užívání a tvorba jsou dva různé páry bot.
J12i13ř60í 59P75ř70i80b63y57l
Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.
M88a27r56t86i51n 47F74a48l78t15ý25n
Doba je stále více založena na specializaci...
Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.
A to je celý problem.
Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.
To by ale pro celé školství byla katastrofa...
Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...
To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.
R42o54s82t25i38s70l25a84v 81C74a54h22a
Takze co navrhujete? Vyrabet fachidioty, co sice budou skveli programatori, ale nebudou tusit, proc se cast lidi teto zeme boji Nemcu a cast Rusaku?
O11t57o 22J79u91r33n87e47č27k81a
Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.
R75o81s87t53i18s70l85a86v 24C25a55h41a
pokud nekdo povazuje znalost formatovani ve wordu jako projev pocitacove vzdelanych lidi, tak je uplne mimo. Ve skole by se mela informatika ucit jinak, nez ucit ovladani verze x.x nejakeho proprietalniho software. PRINCIPY, ne to, kde co najdu v jakem menu.
R29o45s31t14i54s94l81a82v 44C14a55h38a
1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.
2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.
Uvedu priklad:
Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.
Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.
Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.
J66o82s25e90f 67N97o60ž20i16č42k49a
ad 1) Já vím, že pro Vás nikoliv, ale pro některé to skutečně překvapivé je...
ad 2) Ale o tom já přece s nikým nepolemizuji. Samozřejmě souhlasím s tím, že informace, dohledané na internetu, při vzdělávání pomáhají a ohledně budoucích techniků to nepochybně platí také. I já jsem využil řady materiálů z internetu, když jsem se sám učil např. programovací jazyky, které v době mého studia na VŠ ještě neexistovaly. A i mým studentům často dávám tipy na užitečné odkazy na netu.
Ale jde o to, že je např. špatně, když např. rodiče koupí technicky nadanému dítěti chytrý mobil místo toho, aby mu koupili stavebnici. A tak to dle mého názoru myslela i paní Kaspersky.
J27i17ř24í 95Z86e39l96i55n26k63a
Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".
J60o55s12e82f 91N31o98ž59i41č77k42a
Pokud skutečně jde o všeobecně známé věci, tak je mi poněkud divné, že je mnozí naši vzdělávací odborníci (např. pánové Botlík, Šteffl, Feřtek...), kteří zpravidla dostávají v mainstreamových médiích největší prostor k tomu, aby kvalifikovaně radili, kudy by se mělo naše školství ubírat, nezaregistrovali. A příslušní činovníci na ministerstvu školství nejspíš také ne.
D24a78l13i12b71o33r 57B56a80r47t22o12š
to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........
odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..
takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často
J81o86s46e79f 84N95o14ž17i10č22k74a
To víte - někteří lidé se nejspíš enormně těšili na to, jak si díky masivnímu nákupu tabletů do škol "namastí kapsu"...
P16e36t22r 17B74r75o60d59s74k64ý
..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.
J38a21r92m25i15l48a 97V44a25v47r53o30c95h55o51v24á
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,71
- Průměrná čtenost 3240x