Děkujeme za pochopení.
W60a33l56d22a 12W32i31n51t79e26r
Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians!
T73o68m57á57š 13T65a71t52í16č74e58k
Ale ona ani nenaznačila, že by chtěla potírat užívání. Jen jasně řekla, že užívání a tvorba jsou dva různé páry bot.
J39i53ř29í 83P37ř90i26b95y61l
Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.
M36a31r69t92i55n 19F47a14l27t87ý66n
Doba je stále více založena na specializaci...
Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.
A to je celý problem.
Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.
To by ale pro celé školství byla katastrofa...
Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...
To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.
R76o89s16t64i75s29l35a27v 95C11a77h72a
Takze co navrhujete? Vyrabet fachidioty, co sice budou skveli programatori, ale nebudou tusit, proc se cast lidi teto zeme boji Nemcu a cast Rusaku?
O12t49o 27J68u82r47n92e59č62k30a
Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.
R80o47s47t86i64s57l56a34v 48C87a85h90a
pokud nekdo povazuje znalost formatovani ve wordu jako projev pocitacove vzdelanych lidi, tak je uplne mimo. Ve skole by se mela informatika ucit jinak, nez ucit ovladani verze x.x nejakeho proprietalniho software. PRINCIPY, ne to, kde co najdu v jakem menu.
R17o48s46t63i17s17l64a97v 98C59a58h57a
1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.
2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.
Uvedu priklad:
Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.
Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.
Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.
J64o65s33e38f 14N56o18ž68i27č88k64a
ad 1) Já vím, že pro Vás nikoliv, ale pro některé to skutečně překvapivé je...
ad 2) Ale o tom já přece s nikým nepolemizuji. Samozřejmě souhlasím s tím, že informace, dohledané na internetu, při vzdělávání pomáhají a ohledně budoucích techniků to nepochybně platí také. I já jsem využil řady materiálů z internetu, když jsem se sám učil např. programovací jazyky, které v době mého studia na VŠ ještě neexistovaly. A i mým studentům často dávám tipy na užitečné odkazy na netu.
Ale jde o to, že je např. špatně, když např. rodiče koupí technicky nadanému dítěti chytrý mobil místo toho, aby mu koupili stavebnici. A tak to dle mého názoru myslela i paní Kaspersky.
J70i71ř62í 88Z86e20l42i77n31k28a
Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".
J39o84s94e63f 30N31o87ž88i28č21k28a
Pokud skutečně jde o všeobecně známé věci, tak je mi poněkud divné, že je mnozí naši vzdělávací odborníci (např. pánové Botlík, Šteffl, Feřtek...), kteří zpravidla dostávají v mainstreamových médiích největší prostor k tomu, aby kvalifikovaně radili, kudy by se mělo naše školství ubírat, nezaregistrovali. A příslušní činovníci na ministerstvu školství nejspíš také ne.
D15a68l81i64b57o85r 59B39a77r45t28o52š
to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........
odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..
takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často
J21o59s28e45f 36N47o42ž49i36č86k80a
To víte - někteří lidé se nejspíš enormně těšili na to, jak si díky masivnímu nákupu tabletů do škol "namastí kapsu"...
P37e69t53r 58B64r12o79d34s39k33ý
..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,90
- Průměrná čtenost 3244x