Děkujeme za pochopení.
B83e58d91ř60i97c15h 96D48v88o30ř41á26k
Ač jsem absolvovoal maturitu i Státnice na Vysoké škole,tak bych maturitu a závěrečné zkoušky na Vysoké škole zrušil. Získání vzdělání není o tom, mít nějaký papír potvrzující tehdejší znalosti,ale jde o postoj k životu a ke společnosti. Dnešní získávání placených titulů typu MBA. Tyto tituly získávají buď zakomplexovaní lidé a nebo úředníci, kterým to někdo zaplatí. Třeba primáři v nemocnicích jsou typickým příkladem.
R14a37d78i60m 45P51o10l53á25š56e14k
To už říkám několik let.
Ale je tam možná ještě horší problém.
To, že současní pedagogové vtloukají těm dětem a na vysoké škole studentům do hlavy nesmysly typu : "Člověk zvládne všechno, pokud to bude chtít" nebo zneužívají onu známou frázi" kdo necche, hledá důvody proč to nejde,, kdo chce, hledá cesty, jak to udělat"
Místo toho, aby jim vštěpovali pokoru před ostatními a realistické myšlení, co se týká jejich možností.
Protože i kdyby všem mladým rozdali vysokoškolské diplomy, zaměstnavatelé si budou vybírat zaměstnance podle jejich použitelnosti. Jednotky těch nejlepších na vysoce náročné kvalifikované a vysoce ohodnocené práce, 10 - 20 % těch nejlepších na dobré pracovní pozice a náročnější práce s dobrým finančním ohodnocením a dalších 40 - 60 % na řadové pracovní pozice průměrně finančně ohodnocené. A zbytek , 10 - 20 % , po nástupu Průmyslu 4,0 50 - 60 % z té horší strany, má vůbec problém se k nějaké práci dostat.
A tak najednou takový mladý absolvent po odchodu ze školy, pokud není z cca čtvrtiny těch nejlepších, zjistí, že ať maká jak tvrdě chce, výše než o 1 - 2 malé stupínky než kolegové se nedostane. A je tím silně frustrován a je pak naštvaný na všechny kolem.
H59a59n25a 36V36l58k87o78v28á
Uzpůsobit studium méně nadaným žákům = opětovně snížit kritéria.
V městečku kam jezdím na prázdniny znám paní, která má 5 dětí, poměrně úspěšně až do osobního bankrotu (který ji nutí pracovat alespoň 5 let) žila ze sociálních dávek a ani jedno z jejích dětí nepřesáhlo první ročník střední školy, přestože jich každé začalo minimálně 2...Prostě proto, že musejí dojíždět a vstávat ráno kolem šesté. Takže do té školy raději nechodili.
To je potom těžké "přizpůsobit výuku".
Jak se tak na mne valí informace ze všech stran čemu všemu bych se měla přizpůsobovat, začínám vážně uvažovat o tom, jestli není lepší být "nepřizpůsobivá".
O20d60s56t80r15a61n32ě46n20ý 25U41ž51i83v12a16t91e37l
P23a17v59e48l 67H11o86r40á48k
Tak to jistě ale neplatí obecně. Samozřejmě maturovat na prestižním gymnáziu bylo obtížnější, než dnes se stát třeba inženýrem ekonomie - ve smyslu, zvládnout tu náročnost. Tedy vůbec dostat se na tyto školy, projevit dost úsilí při studiu a mít schopnost zvládnout požadavky většiny předmětů. To gymnázium by takto zvládlo maximálně 10 procent dětí, dnešní VŠE možná 50.
L22u61k70á52š 46K24l93a76z31a79r
Na některé studenty změna způsobu učení může fungovat. Mám ale obavu, že zapálených vizionářů ochotných pro takové studenty tvořit inovativní učební postupy je v průměru mnohem méně, než úspěšných maturantů na té nejméně úspěšné škole.
Takže bych to zase tak neprožíval a vytěžil maximum z toho, co měly jednotné maturity přinést a co přinášejí - oddělení škol, kde nabírají i jedince, kteří jsou stěží schopni zvládnout nějaký učňák. A takovým černým dírám na peníze pumpované do školství odebírat akreditace.
M39a89r76t17i15n 41R71o77t74t57e19r
", je to podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala třeba řešit přizpůsobením výuky možnostem a znalostem studentů.
Zdroj: http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619114"
Ježiš, to je idiot.
P44a98v45e79l 29H79o52r58á68k
Tak o přizpůsobení se možnostem studentů mluví i rektor docela prestižní Masarykovy univerzity.
V50á66c16l49a33v 57S53t87u14d69e18n38ý
Místo skladníka máme Logistic managera, ..... Dnešní bc. a mgr. nemají úroveň znalostí co dříve maturanti. Ministři školství pořád experimentují a kontoři, profesoři, učitelé, ... se spíše starají o to kolik nebo kdy bude stávka místo toho, aby se vzdělávali a učili. Když myslím učili, tak ne to co dnes probíhá (omluva všem kantorům, kteří to dělají jako poslání). Zkuste si plat učitele přepočítat na jednu skutečně odučenou hodinu.......
J69o57s82e27f 81N40o61ž69i25č61k72a
A zkuste si tu hodinu jít odučit bez toho, že byste se na ni připravoval...
J77a62k35u72b 27K43n50e27c62h38t72o83v37s82k57ý
Problém je v tom (a to jsem skutečně v inzerátech viděl) že chtějí i na dělníka(operátor výroby v agentuře personal fabric) skladníka,prodavače v knihkupectví( knihcentrum.cz) atd maturitu. Takže se nedivím, že tolik žáků chce jít na maturitní obor.
J87a82r72o15s49l79a73v 50H61e62j46n48a
ústřední školní inspektor ???
No, potěš koště.
A89n88d52r87e92a 18S76t55a94s28t25n86a
Gymnazium driv slouzilo a nadale by melo slouzit jako priprava ke studiu na VS.Za meho mladi byla maturita z matematiky povinna a vetsina zaku ji zvladla bez problemu,vzhledem k tomu,ze se na gymnazia delaly dost tezke prijimacky a byl vyzadovan jisty prumer znamek ze zakladni skoly,myslim max 1,2-1,5...
D66a21l16i28b20o42r 54B57a14r80t42o87š
maturita z matematiky nebyla povinná na humanintích o borech..jen na přírodovědných
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,90
- Průměrná čtenost 3244x