Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Ve snaze dohnat západ ve vzdělanosti, se zavedl systém peněz na žáka a zároveň heslo, že podniky nemají mít podíl na školství.Tento nápad se dnes projevuje tím že sice máme dost maturantů a vysokoškoláků ale řemeslníka abys hledal s lucernou.

A ti inženýři s tmavší pletí, kteří se valí do Evropy jen snižují už i tak nízkou vzdělanost(těch kteří opravdu něco umí v jakékoliv oboru je poskrovnu)naší populace -ovšem tupé stádo se lépe ovládá;-€

3 0
možnosti

Peníze na žáka jsou v pořádku - musí být ale vidět výsledek.

Alternativou jsou peníze na školu (třídu, odučenou hodinu). A to by skončilo mnohem hůř.

0 0
možnosti
BP

Když jsem viděla, kdo všechno (a s jakými znalostmi), odmaturoval i z matematiky, jímá mě hrůza, když si představím, jaký materiál jsou ti studenti, kteří to nedali...

8 0
možnosti
EC

Pročetl jsem si celou diskuzi. Bohužel všechna řešení jsou k ničemu. Jediné řešení by bylo PLACENÍ ŠKOLNÉHO od středních škol výše. Každý rodič by sakra přemýšlel kam své dítě dá, zda na to bude mít a jaké bude následně uplatnění.

4 0
možnosti
JN

Samozřejmě, že by o tom někteří rodiče přemýšleli víc. Ale ti, co mají nadstandardní příjmy, by asi zas tak moc neřešili, že jejich potomek nakonec školu nezvládne. A na druhou stranu by bylo škoda, kdyby nějaký nadaný žák nešel studovat proto, že jeho rodiče by si kvůli nízkým příjmům nemohli dovolit platit školné.

2 0
možnosti
DM

jenže ty západní země to právě tak mají. Buď budete bílou vránou s reálně "pologramotným" obyvatelstvem, nebo budete mít dle srovnatelných metodik vysoké procento vzdělaného obyvatelstva.

Ano samozřejmě že optikou let dřívějších je procento populace schopné dosáhnout na maturitu, neřku-li titul omezeno a výrazně se zvyšovat nemůže, neb genetika je prostě genetika a průměrné iq 100 na studium vysoké školy nestačí-mnohdy ne ani na maturitu, ale doba si žádá výsledky,smart ekonomika si žádá smart populaci, co na tom že mi připadá věština čím dál tím hloupější a mnozí vysokoškoláci humanitních oborů nezvládají třeba základoškolské zlomky...

4 0
možnosti
IS

Průměrné státní IQ je sice vždy z definice 100, ale my dnes nežijeme jen v uzavřeném státě. Na absolventy i té nejblbější školy se alespoň nějaká znalost nalepí. To zvedá reálný obsah toho průměru. Samozřejmě existuje nadaná menšina, které se daří, na co sáhnou. Řídí ostatní, aby práci nezmrvili. Nebo dělají složitou práci, jaká přesahuje možnosti ostatních. A takoví lidé mají pro stát řádově větší přínos.

Nadání se většinou dědí. Nejlepší opatření ke zvýšení podílu takových žáků je vracet částku odpovídající dani z příjmu lidem pečujícím o děti. Nejlépe jen ze mzdy, protože nájmy, podíly a dividendy jsou často zděděné a o schopnostech rodičů nesvědčí. Ale až za třetí a další dítě, jinak to moc smyslu nemá. Snažit se vzdělání nahnat jen na školách, to je jako snažit se vytrénovat ze stáda poníků více závodních koní lepším trenérem. Dnešní sociální systém dělá pravý opak. Jakoby státní podporu na potomky dostávali jen ti nejpomalejší poníci a pak také měli nejvíce hříbátek.

1 0
možnosti
TT

Je to přesně tak. Příspěvků k zavedení státních maturit, u kterých jsem si stáhl a vyzkoušel matematiku a němčinu (v druhém ročníku tu těžší verzi matiky), jsem napsal v příslušných diskusích nad mraky, ale nikdy jsem neopomenul zdůraznit, že to, co musí ten "kádr" v "těžké" matematice zvládnout, jsem musel umět já dva roky před maturitou (maturita z matematiky bez prověření znalostí infinitesimálního počtu je stupidnější než moudré slovo Pepa Vyskoče). A že němčina odpovídá znalosti pochopení psaného textu.

Ale co je - úplně např. - zásobník obráběcího stroje, to je pro ten dnešní výkvět dokonalá klingonština.

3 0
možnosti
PH

P50a71v43e57l 82H44o35r94á97k

20. 8. 2017 13:32

Tak na střední škole jsou mnohem náročnější témata než infinitesimální počet. Taková stereometrie nebo kombinatorika, pro většinu dnešních maturantů by stačila i planimetrie.

0 0
možnosti
JS

Pan inspoktor by měl přehodnotit sebeRv

5 1
možnosti
JK

Možná patřil do té skupiny ? ;-)

1 0
možnosti
Foto

V šedesátých letech šel můj otec na učební obor a to měl dvě trojky. Dnes vám takové vysvědčení v pohodě stačí na střední školu.

4 0
možnosti
JN

Na většinu středních škol i horší...

1 0
možnosti

Nemyslete si - učitelé to vědí leckdy od prváku, že tenhle žák neodmaturuje. Jenže proč mu dát nedostatečnou a zbavit se ho? Peníze za jedničkáře i čtyřkaře jsou stejné.

16 0
možnosti
JK

No právě. Pokud škola má peníze za žáka, lepší to nebude. A přitom tenhle mohl už dávno být někde na učňáku a mít šanci se stát dobrým řemeslníkem.

4 0
možnosti
BV

Naše školství je PŘEFINANCOVANÉ a ne podfinancované jak se nám politici,odborářští bosové snaží vnutit.

Jinak by totiž nebylo možné vydržovat školy, učitele a spoustu příživníků, kteří jsou schopni až k státní maturitě protlačit i totálně neschopné jedince, kteří nejsou schopni získat ani potřebných 40% správných odpovědí nastavených na úroveň tykve.

Stačilo by zredukovat střední a vysoké školy a počet studujících minimálně o třetinu a nastavit požadavky na úroveň nejlepších na světě, bez ohledu na počet prošlých a peněz ve školství by bylo dost.

To co se nyní děje ve školství je zločin proti národu

22 0
možnosti
PP

"průměrná inteligence občanů naší země od té doby příliš nezměnila" - IQ příliš kleslo..

0 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,90
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik