Děkujeme za pochopení.
M63i96l51a44n 46V41a57l72á21š28e72k
Ve snaze dohnat západ ve vzdělanosti, se zavedl systém peněz na žáka a zároveň heslo, že podniky nemají mít podíl na školství.Tento nápad se dnes projevuje tím že sice máme dost maturantů a vysokoškoláků ale řemeslníka abys hledal s lucernou.
A ti inženýři s tmavší pletí, kteří se valí do Evropy jen snižují už i tak nízkou vzdělanost(těch kteří opravdu něco umí v jakékoliv oboru je poskrovnu)naší populace -ovšem tupé stádo se lépe ovládá
V60i30k85t87o28r 22Š47e39d59i39v78ý
Peníze na žáka jsou v pořádku - musí být ale vidět výsledek.
Alternativou jsou peníze na školu (třídu, odučenou hodinu). A to by skončilo mnohem hůř.
B40a54r46b84o75r61a 49P54e15t58r60o76v35á
Když jsem viděla, kdo všechno (a s jakými znalostmi), odmaturoval i z matematiky, jímá mě hrůza, když si představím, jaký materiál jsou ti studenti, kteří to nedali...
E38v40ž56e44n 10C31h28r64a41p54e89k
Pročetl jsem si celou diskuzi. Bohužel všechna řešení jsou k ničemu. Jediné řešení by bylo PLACENÍ ŠKOLNÉHO od středních škol výše. Každý rodič by sakra přemýšlel kam své dítě dá, zda na to bude mít a jaké bude následně uplatnění.
J98o94s15e38f 46N11o19ž66i24č84k66a
Samozřejmě, že by o tom někteří rodiče přemýšleli víc. Ale ti, co mají nadstandardní příjmy, by asi zas tak moc neřešili, že jejich potomek nakonec školu nezvládne. A na druhou stranu by bylo škoda, kdyby nějaký nadaný žák nešel studovat proto, že jeho rodiče by si kvůli nízkým příjmům nemohli dovolit platit školné.
D96u97š61a64n 95M33a66t23o24u98š53e59k
jenže ty západní země to právě tak mají. Buď budete bílou vránou s reálně "pologramotným" obyvatelstvem, nebo budete mít dle srovnatelných metodik vysoké procento vzdělaného obyvatelstva.
Ano samozřejmě že optikou let dřívějších je procento populace schopné dosáhnout na maturitu, neřku-li titul omezeno a výrazně se zvyšovat nemůže, neb genetika je prostě genetika a průměrné iq 100 na studium vysoké školy nestačí-mnohdy ne ani na maturitu, ale doba si žádá výsledky,smart ekonomika si žádá smart populaci, co na tom že mi připadá věština čím dál tím hloupější a mnozí vysokoškoláci humanitních oborů nezvládají třeba základoškolské zlomky...
I59v87o 64S13p38á38l21e23n97ý
Průměrné státní IQ je sice vždy z definice 100, ale my dnes nežijeme jen v uzavřeném státě. Na absolventy i té nejblbější školy se alespoň nějaká znalost nalepí. To zvedá reálný obsah toho průměru. Samozřejmě existuje nadaná menšina, které se daří, na co sáhnou. Řídí ostatní, aby práci nezmrvili. Nebo dělají složitou práci, jaká přesahuje možnosti ostatních. A takoví lidé mají pro stát řádově větší přínos.
Nadání se většinou dědí. Nejlepší opatření ke zvýšení podílu takových žáků je vracet částku odpovídající dani z příjmu lidem pečujícím o děti. Nejlépe jen ze mzdy, protože nájmy, podíly a dividendy jsou často zděděné a o schopnostech rodičů nesvědčí. Ale až za třetí a další dítě, jinak to moc smyslu nemá. Snažit se vzdělání nahnat jen na školách, to je jako snažit se vytrénovat ze stáda poníků více závodních koní lepším trenérem. Dnešní sociální systém dělá pravý opak. Jakoby státní podporu na potomky dostávali jen ti nejpomalejší poníci a pak také měli nejvíce hříbátek.
T10o55m84á79š 56T20a17t13í49č93e61k
Je to přesně tak. Příspěvků k zavedení státních maturit, u kterých jsem si stáhl a vyzkoušel matematiku a němčinu (v druhém ročníku tu těžší verzi matiky), jsem napsal v příslušných diskusích nad mraky, ale nikdy jsem neopomenul zdůraznit, že to, co musí ten "kádr" v "těžké" matematice zvládnout, jsem musel umět já dva roky před maturitou (maturita z matematiky bez prověření znalostí infinitesimálního počtu je stupidnější než moudré slovo Pepa Vyskoče). A že němčina odpovídá znalosti pochopení psaného textu.
Ale co je - úplně např. - zásobník obráběcího stroje, to je pro ten dnešní výkvět dokonalá klingonština.
P50a71v43e57l 82H44o35r94á97k
Tak na střední škole jsou mnohem náročnější témata než infinitesimální počet. Taková stereometrie nebo kombinatorika, pro většinu dnešních maturantů by stačila i planimetrie.
J22o58s19e74f 15Č90i18h87á54k
V šedesátých letech šel můj otec na učební obor a to měl dvě trojky. Dnes vám takové vysvědčení v pohodě stačí na střední školu.
J16o29s93e13f 25N25o80ž69i64č39k44a
Na většinu středních škol i horší...
V11i69k35t15o68r 65Š58e79d13i46v15ý
Nemyslete si - učitelé to vědí leckdy od prváku, že tenhle žák neodmaturuje. Jenže proč mu dát nedostatečnou a zbavit se ho? Peníze za jedničkáře i čtyřkaře jsou stejné.
J16a59r85o81m49í17r 64K84r63á36l
No právě. Pokud škola má peníze za žáka, lepší to nebude. A přitom tenhle mohl už dávno být někde na učňáku a mít šanci se stát dobrým řemeslníkem.
B67o94h74u77m85i34l 86V55a85n35ě86k
Naše školství je PŘEFINANCOVANÉ a ne podfinancované jak se nám politici,odborářští bosové snaží vnutit.
Jinak by totiž nebylo možné vydržovat školy, učitele a spoustu příživníků, kteří jsou schopni až k státní maturitě protlačit i totálně neschopné jedince, kteří nejsou schopni získat ani potřebných 40% správných odpovědí nastavených na úroveň tykve.
Stačilo by zredukovat střední a vysoké školy a počet studujících minimálně o třetinu a nastavit požadavky na úroveň nejlepších na světě, bez ohledu na počet prošlých a peněz ve školství by bylo dost.
To co se nyní děje ve školství je zločin proti národu
P17a11v23e44l 26P43o75k72o15r79n74ý
"průměrná inteligence občanů naší země od té doby příliš nezměnila" - IQ příliš kleslo..
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,90
- Průměrná čtenost 3244x