Děkujeme za pochopení.
B17e45d35ř84i67c64h 93D77v50o36ř83á33k
Ač jsem absolvovoal maturitu i Státnice na Vysoké škole,tak bych maturitu a závěrečné zkoušky na Vysoké škole zrušil. Získání vzdělání není o tom, mít nějaký papír potvrzující tehdejší znalosti,ale jde o postoj k životu a ke společnosti. Dnešní získávání placených titulů typu MBA. Tyto tituly získávají buď zakomplexovaní lidé a nebo úředníci, kterým to někdo zaplatí. Třeba primáři v nemocnicích jsou typickým příkladem.
R79a56d57i63m 90P13o57l55á83š62e74k
To už říkám několik let.
Ale je tam možná ještě horší problém.
To, že současní pedagogové vtloukají těm dětem a na vysoké škole studentům do hlavy nesmysly typu : "Člověk zvládne všechno, pokud to bude chtít" nebo zneužívají onu známou frázi" kdo necche, hledá důvody proč to nejde,, kdo chce, hledá cesty, jak to udělat"
Místo toho, aby jim vštěpovali pokoru před ostatními a realistické myšlení, co se týká jejich možností.
Protože i kdyby všem mladým rozdali vysokoškolské diplomy, zaměstnavatelé si budou vybírat zaměstnance podle jejich použitelnosti. Jednotky těch nejlepších na vysoce náročné kvalifikované a vysoce ohodnocené práce, 10 - 20 % těch nejlepších na dobré pracovní pozice a náročnější práce s dobrým finančním ohodnocením a dalších 40 - 60 % na řadové pracovní pozice průměrně finančně ohodnocené. A zbytek , 10 - 20 % , po nástupu Průmyslu 4,0 50 - 60 % z té horší strany, má vůbec problém se k nějaké práci dostat.
A tak najednou takový mladý absolvent po odchodu ze školy, pokud není z cca čtvrtiny těch nejlepších, zjistí, že ať maká jak tvrdě chce, výše než o 1 - 2 malé stupínky než kolegové se nedostane. A je tím silně frustrován a je pak naštvaný na všechny kolem.
H77a27n96a 83V98l97k37o71v70á
Uzpůsobit studium méně nadaným žákům = opětovně snížit kritéria.
V městečku kam jezdím na prázdniny znám paní, která má 5 dětí, poměrně úspěšně až do osobního bankrotu (který ji nutí pracovat alespoň 5 let) žila ze sociálních dávek a ani jedno z jejích dětí nepřesáhlo první ročník střední školy, přestože jich každé začalo minimálně 2...Prostě proto, že musejí dojíždět a vstávat ráno kolem šesté. Takže do té školy raději nechodili.
To je potom těžké "přizpůsobit výuku".
Jak se tak na mne valí informace ze všech stran čemu všemu bych se měla přizpůsobovat, začínám vážně uvažovat o tom, jestli není lepší být "nepřizpůsobivá".
O48d31s69t74r20a72n25ě47n85ý 48U92ž48i47v87a47t26e10l
P51a51v24e36l 53H70o57r67á69k
Tak to jistě ale neplatí obecně. Samozřejmě maturovat na prestižním gymnáziu bylo obtížnější, než dnes se stát třeba inženýrem ekonomie - ve smyslu, zvládnout tu náročnost. Tedy vůbec dostat se na tyto školy, projevit dost úsilí při studiu a mít schopnost zvládnout požadavky většiny předmětů. To gymnázium by takto zvládlo maximálně 10 procent dětí, dnešní VŠE možná 50.
L79u94k79á23š 63K22l83a57z86a82r
Na některé studenty změna způsobu učení může fungovat. Mám ale obavu, že zapálených vizionářů ochotných pro takové studenty tvořit inovativní učební postupy je v průměru mnohem méně, než úspěšných maturantů na té nejméně úspěšné škole.
Takže bych to zase tak neprožíval a vytěžil maximum z toho, co měly jednotné maturity přinést a co přinášejí - oddělení škol, kde nabírají i jedince, kteří jsou stěží schopni zvládnout nějaký učňák. A takovým černým dírám na peníze pumpované do školství odebírat akreditace.
M53a27r86t19i68n 45R69o35t39t38e59r
", je to podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala třeba řešit přizpůsobením výuky možnostem a znalostem studentů.
Zdroj: http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619114"
Ježiš, to je idiot.
P67a98v78e74l 29H29o34r94á25k
Tak o přizpůsobení se možnostem studentů mluví i rektor docela prestižní Masarykovy univerzity.
V62á15c54l67a90v 67S78t83u35d14e88n38ý
Místo skladníka máme Logistic managera, ..... Dnešní bc. a mgr. nemají úroveň znalostí co dříve maturanti. Ministři školství pořád experimentují a kontoři, profesoři, učitelé, ... se spíše starají o to kolik nebo kdy bude stávka místo toho, aby se vzdělávali a učili. Když myslím učili, tak ne to co dnes probíhá (omluva všem kantorům, kteří to dělají jako poslání). Zkuste si plat učitele přepočítat na jednu skutečně odučenou hodinu.......
J74o43s64e42f 54N90o83ž45i27č38k20a
A zkuste si tu hodinu jít odučit bez toho, že byste se na ni připravoval...
J21a95k11u47b 44K92n58e62c71h79t90o21v42s50k77ý
Problém je v tom (a to jsem skutečně v inzerátech viděl) že chtějí i na dělníka(operátor výroby v agentuře personal fabric) skladníka,prodavače v knihkupectví( knihcentrum.cz) atd maturitu. Takže se nedivím, že tolik žáků chce jít na maturitní obor.
J90a50r14o34s69l39a80v 14H41e64j86n78a
ústřední školní inspektor ???
No, potěš koště.
A13n41d66r44e76a 44S55t94a66s40t49n42a
Gymnazium driv slouzilo a nadale by melo slouzit jako priprava ke studiu na VS.Za meho mladi byla maturita z matematiky povinna a vetsina zaku ji zvladla bez problemu,vzhledem k tomu,ze se na gymnazia delaly dost tezke prijimacky a byl vyzadovan jisty prumer znamek ze zakladni skoly,myslim max 1,2-1,5...
D54a36l66i47b83o32r 31B90a76r24t92o93š
maturita z matematiky nebyla povinná na humanintích o borech..jen na přírodovědných
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,91
- Průměrná čtenost 3244x