Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opět krásně maskovaná demagogie přirovnávající nové metody ve školství k cestě za hloupnutím obyvatelstva a využívající jako opěrné body situace vytržené z každodenní reality – ústav pro mladé vrahy (to je vážně překvapení, že na ně nefunguje nic než tvrdá ruka) a smyšlené video nahrávající vašemu pohledu. Jako názor fajn, jako článek s fakty naprostý propadák. Za mě dnes dostáváte druhé místo demagoga, první vyhrál zcela bez pochyb pan Kavka.

0 1
možnosti

Universální vyučovací metoda je teorie stejně tak reálná jako komunismus. Každému vyhovuje trochu jiný systém učení a troch jinou motivaci. Sen učitele je mít třídu, kde jsou si děti v tomto směru podobné, čím více rozdílů, tím složitější práce. Věřím, že některé skutečně "povedené" ročníky nadělají učitelům spoustu nových vrásek. Nechápu snahu státu přiregulovat do třídy další rušivý element, když stát dobře ví, že běžný učitel už na to kapacitu nemá a přidělí tedy navíc dospělého pomocníka.

1 0
možnosti

Nejprve informace o tom že se svět mění (jak objevné!). Následuje stížnost na jakási nejmenovaná tajemná média, kde jakési nejmenované tajemné osoby píšou o tom, že alternativní výuka matematiky je všelék pro všechny. Jde o články, které podepsané autory vycházejí vytištěné na papíře nebo to jen někam na internet napsala paní Vomáčková? To už se nedozvíme. Následují výroky Klause mladšího o pasťáku pro mladistvé vrahy(!!!) a jedna divácky úspěšná komediální nadsázka z youtube.

Jako příklad, na kterém je možno ukazovat středoškolákům principy účelového obelhávání je to dokonalé.

2 0
možnosti

:-) Pane Kubíčku, v tom druhém odstavci je řeč o tzv. Hejného metodě (což dle všeho většina diskutujících pochopila) a o té se poslední 2-3 roky mluví a píše v médiích prakticky všude (vyjma tiskovin typu Blesk, Rytmus života, atd.) Takže mi opravdu přišlo zbytečné v blogu vypisovat, že se o ní konkrétně psalo v MF DNES, Lidových novinách, Hospodářských novinách..., mluvilo se o ní při debatách o školství na ČT, na Radiožurnále, atd.

2 1
možnosti
Foto

Milý kolego Josefe Nožičko! Asi si vzpomenete na Laďu Mazůrka, profesora gymnázia UH, aprobace tělocvik a zeměpis. Učíval jsem na tomto gymnáziu na přelomu 80. a 90. let několikrát krátkodbé kurzy rychločtení a umění učit se; Laďa to organizoval a chodil na výuku spolu se svými studenty jako další žák. Můj žák z nejvíce nezpomenutelných. Několikrát mi vyprávěl o svých bezva pedagogických metodách, když hlídal studenty třeba na spartakiádě v Praze: "Ožere se, dostane tudíž ode mne přes hubu, kdepak nějaká dvojka z chování! A je klid." Laďa byl ten, kdo mi poprvé v životě ukázal Velehrad... No - už se na nás dívá shora, ale nejednou si moc rád vzpomenu:-).

0 0
možnosti

Děkuji za příspěvek, Laďu Mazůrka si samozřejmě pamatuji - učil mě z tělocviku, branné výchovy, a jeden rok i ze zeměpisu. Byla s ním vždy sranda (otázkou ovšem je, zda by si ty nepochybně účinné metody, o kterých píšete, dovolil některý kantor použít i v dnešní době...)

Že už pan Mazůrek není mezi námi, jsem bohužel nevěděl.

0 0
možnosti

podle me je soucasne skolsivi zasadne spatne v tom, ze touhu po vedeni nepodporuje, ale zabiji. Skoro jako by to byl zamer

2 0
možnosti

Články pana Klause ml. čtu již delší dobu a plně s jeho pohledem na současné školství souhlasím. Nedávno jsem někde četla, že se už přemýšlí nad tím jak upravit maturitní zkoušky pro inkludované žáky. A hned jsem si říkala, že už to jde do kytek rychleji než jsem si myslela. Za 10 let budeme mít i inkludové lékaře a nedej Bože i učitele a pak to nabere zánik českého školství. ;-)

10 0
možnosti

Zánik českého školství dávno začal. Rodiče, kteří pro své děti chtějí to nejlepší, dávno platí soukromé školství.

0 0
možnosti

Nemohu s vámi souhlasit, protože váš zjevný rýpanec do Hejného metody je jen samoúčelný. Sdílím kabinet s učitelem, který ji při výuce aktivně využívá. Zpočátku byli žáci tak trochu zmateni a měli pocit, že jim tato metoda nevyhovuje a raději by se vrátili k tradičnímu přístupu, na který byli zvyklí. Po dvou měsících se to ale změnilo a v současné době na to nedají dopustit. Navíc i výsledky v matematických soutěžích ukazují, že metoda je velmi efektivní.

3 6
možnosti

Ta metoda má mezi učiteli matematiky své zastánce i své odpůrce. Já jsem de facto jen napsal, že ne každému vyhovuje a že ne všichni žáci, kteří jsou pomocí ní vyučováni, mají v testech lepší výsledky než ti, kteří se učí matematiku "klasicky."

6 0
možnosti
Foto

Ryze odborné problémy mají řešit odborníci, nicméně obecně by mělo být školství předmětem diskuse všech, co k tomu mají co říci. Panuje obecný názor, že zásadním problémem školství je systém. Osobně si myslím, že zásadním problémem školství jsou pedagogové, ke kterým se systém neumí dobře postavit.

Všechny moje děti vychodily ZŠ, kde se neznámkovalo, kde nezvonilo, kde děti volně po vyučování chodily po třídě, byly mezi nimi i postižené děti a pod. Bez problému dnes studují střední a vysoké školy a na základku vzpomínají s láskou a se svými učiteli chodí "na pivo" . Podstatou není to, že je jen takový systém dobrý, to já nevím, ale vím, že i takto to jde a dobře to může fungovat, pokud to dělají schopní lidé s přesvědčením a s láskou.

2 2
možnosti

Skutecnost je takova, ze v nekterych "ustavech" v USA experimentovali s t.zv "fuzzy matematics". Priklad: 2+2 . Spravny vtsledek je, ze to je mene nez 5 a vice nez 3. Podobne se misto spisovne anglictiny pouziva t.zv."ebonics", neboli pis jak slysis plus slangove vyrazy z cernosskeho gheta. To aby zaci tak hovorici nebyli znevyhodneni pred temi, kteri od mala vyrustaji v priviligovanem bilem prostredi spisovne reci.

2 0
možnosti
Foto

Aby státní model "pruská kadetka" fungoval, musí se co nejvíc podobat vzpomínanému vězení s absolutní autoritou učitele. Vězení , což škola alespoň část dne pro děti je, musí mít svůj řád a své bachaře, protože jinak přestává fungovat.

Osobně si myslím, že dokud nedojde k odluce školství od státu, bude vykazovat horší a horší výsledky ve vzdělávání.

2 4
možnosti

Pruská kadetka v rozumné míře, např. bez fyzických trestů, šikany, není špatný základ ani dnes. Bez "Fleiss a Ordnung" toho mnoho nedokážete.

13 1
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,90
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik