Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Já bych volil spíše výraz "zjednodušit", než dvojsmyslný "zlehčit". :-)

0 0
možnosti
JN

Souhlasím - já jsem ho chtěl použít, jenže pak by už délka nadpisu článku překročila povolenou mez. :-)

0 0
možnosti
Foto

Proč pořád hledáte chybu jen ve studentech?

A učitelé nic?

0 1
možnosti
JN

Samozřejmě, že i mezi učiteli byli, jsou a budou výborní, dobří i špatní. Ale hlavní příčinu popisovaného problému opravdu vidím v tom, že zatímco dříve chodilo na maturitní obory 30-40 % populačního ročníku, dnes je to až 75 %. Potom je logické, že pokud se nároky na maturanty výrazně nesníží, tak to ne všichni zvládnou.

0 0
možnosti
RB

Výuční list mám jeden. Maturitní vysvědčení - tuším - tři. Vysokoškolský diplom jeden. A se všemi těmi glejty jsem se stejně musel učit celý život.

0 0
možnosti
RM

pane Nožička mluvíte mi ze srdce. Dříve se na maturanta pohlíželo jako na toho, kdo fakt umí. Já sama mám gymnázium a tehdy jsme se tam dostaly TŘI ze třídy.

2 0
možnosti
Foto

Nikoliv zlehčit maturitu, ale zrušit trend "maturitu prokaždého, na každé škole". A samozřejmě maturitu nevyžadovat na pozicích, kde k výkonu povolání opravdu není potřeba.

5 0
možnosti
Foto

budu se možná opakovat - v roce 1967 jsem maturoval na strojárně v Plzni.

Když porovnám úroveń požadovaných znalostí k maturitě tenkrát a dnes, mám pocit, že jsem absolvoval VŠ.

6 0
možnosti
RC

Jsou to vesmes z odbornych skol. Proc jim neumoznit ziskat vyucni list. Neni to nejjednodussi reseni?

3 0
možnosti
JN

Jde o to, že na středních odborných školách s maturitou je výuka postavena přece jen jinak než na učilištích - například absolvent strojní průmyslovky určitě nemá během studia tolik praxe jako vyučený soustružník nebo nástrojář.

(na druhou stranu samozřejmě např. umí pracovat s Autocadem, má lepší znalosti ze strojírenské technologie, atd.)

0 0
možnosti
RS

R68u59d44a 20S37l51a61v78í23k

19. 6. 2018 15:23

Já nechápu, proč se to tak (skoro až hystericky) řeší. U nás (rok 1998) byla taky "úmrtnost" u maturit kolem 20%. A roky předtím i potom prakticky podobná, takže v čem je problém? Prostě někdo to na první pokus neudělá (stres, tréma, slabá příprava...), tak má možnost opravného termínu, a na ten se snad už zkusí připravit pořádně.

0 1
možnosti
IV

Autor ale psal o lidech, co to neudělají ani napotřetí.

3 0
možnosti
MK

Zlehčovat maturitu, znamená sice více lidí s maturitou, ale také snižování úrovně vzdělání. Maturita byla kdysi něco, co bylo respektováno. Něco jako vstup na práh vysoké školy. Dnes nemá hodnotu ani mistrovské zkoušky.

8 0
možnosti
JN

V tom máte bohužel pravdu.

0 0
možnosti
MB

V současnosti se horlivě probírají podmínky ČNB k získání Hypotéky. Říkám, že to není pro všechny. Podobně pak vidím maturitu. Zcelka nechápu počin, proč existuje u řemeslných oborů. Potom maturita, jako certifikace úrovně mládežníka. Předstupeň VŠ, s dalším studiem, o lékařích atestace ani nemluvě. Pokud je cílem statistický záznam o maturujících - úroveň snížit. Pokud se máme dostat na úroveň 1 Republiky s latinou, deskriptivou, francouštinou - Pak je i současný systém - úsměvně nevyhovující ... :-)

5 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,92
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik