Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HB

Svým způsobem máte jistě pravdu. Problém je, že tato dnešní společnost z velké části opovrhuje těmi obyčejnými dělníky, považuje je za póvl, ale především je nezaplatí. Proto chce každý mít alespoň maturitu, protože bez maturity vás nikdo nevezme ani jako prodavačku. Je to takový začarovaný kruh.:-/

0 0
možnosti
Foto

Dobře jste to napsal, Josefe, plně to koresponduje s mým názorem R^

2 0
možnosti
RK

To je zkrátka hledání rovnováhy mezi přínosem vzdělání pro každého, kdy takový člověk alespoň zaslechne o jevech či skutečnostech, se kterými by se bez patřičné školy nikdy neseznámil, a mezi smysluplností takového vzdělávání vzhledem ke klesajícím nárokům na úroveň popsaných v článku.

Také jsem o tom přemýšlel a nakonec jsem dospěl k závěru, že je ten otázka pro trh práce a zaměstnavatele. Čím více se budou zaměstnavatelé zajímat, jak dotyčný člověk na škole prospíval, a jak uspěl např. u maturity, tím spíše mohou oddělit zrno od plev. Dobří studenti se totiž nikam neztratili, ti existují stále. Je nutné je jen najít.

A pak je jedno, jestli absolvent SŠ skončí bez maturitního vysvědčení nebo proleze celé studium se čtyřkami. Mělo by záležet jen na tom, co je pro budoucího chlebodárce přijatelné. Jen je nutné již definitivně přijmout, že pouhé absolvování něčeho, není záruka ničeho. A ve své podstatě to ani není chyba nikoho, snad jedině onoho studenta, který se neučil. A oproti tomu zde může být jiný žák-student, který by v minulosti skončil na učňáku bez maturity, ale dnes se mohl dostat výš, začal se o svou budoucí profesi zajímat hlouběji a možná se přihlásil i na VŠ. A pokud nepočítám mat-fyz a umělecké obory, řekl bych, že absolvování zbylých oborů je především o píli a snaze. A píle a snaha není totéž co inteligence. Ovšem inteligence bez sociální inteligence je sama o sobě často zcela zbytné nadání. Proto bych inteligenci ne vždy nutně stavěl na první místo. EQ není úplně zbytečný termín. Sice inteligentního či naopak méně bystrého sociálního omezence nemá rád zpravidla nikdo.

Má odpověď je tedy taková, že neřešíme otázku počtu maturantů, ale ochotu a píli pracovat - ve škole a později i v životě. Každý se určitě setkal s někým, kdo není nejbystřejší, ale vlastní vůlí se dostal dál, než by se dalo zprvu očekávat.

2 0
možnosti
RK

Snad jen doplním, aby nevznikl zmatek:-), že tiše předpokládám, že člověk s EQ má rozvinutou i sociální inteligenci.

0 0
možnosti
TT

Jenom bych prosil, aby se přihlásili ti, co své děti, vnoučata nebo děti svých příbuzných budou tlačit na učební obor bez maturity. Jinými slovy, zamezí jim v přístupu k dalšímu možnému vzdělání a udělá z něj "kanonefuter" do montovny vedle Ukrajinců, Poláků, které doma nechtějí, do budoucna Pakistánců a Afgánců.

0 1
možnosti
JN

Opravdu si myslíte, že například šikovný instalatér, automechanik nebo nástrojář je na tom dnes hůř než absolventi mnohých maturitních oborů?

9 0
možnosti
JP

Ne vždy s Vámi souhlasím, za to teď bezvýhradně. Zvyšování počtu absolventů SŠ a VŠ snižováním nároků na ně je cesta do pekel. Zvyšuje to jen počet sebevědomých nepříliš schopných jedinců.

16 0
možnosti
TK

Já si nějak nedovedu představit, že by se v dnešní době levných Gastarbeiterů chtěl někdo dobrovolně zařadit po jejich bok, brát stejnou mzdu a živit se jako zaměstnanec rukama.. :-/

0 0
možnosti
JL

Za tento clanek jsem vam udelil karmu, pane Nozicka. Citim vas postoj vychazi z oblasti stale "zamorene" (v dobrem nysleni) batovskym systemem vyuky a podminkami k dobrym vysledkum. Prosel jsem tim. Muj uspech v zivote byl postaven na uspechu teto organizace.

Dekuji vam za pripominku. Je osvezujici

5 0
možnosti
JN

Já děkuji Vám za přečtení i za karmu.

0 0
možnosti
Foto

Kde není konkurence, tam dochází ke stagnaci a znehodnocení. To je i případ státního školství a státních certifikátů jako je například maturita.

4 0
možnosti
LV

Tuhle myšlenku prosím nějak rozviňte. O jaké konkurenci mluvíte?

0 0
možnosti
Foto

kvantita kvalitu nenahradí

12 0
možnosti
JU

J68o48s63e13f 63U23l13m27a94n

2. 12. 2018 16:29

Kdysi člověk, který nci neuměl, šel dělat k lopatě. Dneska jde studovat humanitní obor klidně na VŠ. Problém je, že takový člověk bude toužit po seberealizaci. Prostě bude chtít, aby zde něco po něm zbylo, aby byl jeho zásah do světa nějak vidět. Takový člověk pak logicky začne "vymýšlet blbosti". Nové metody něčeho, co funguje desítky či stovky let, protože ačkoliv na nich není nic závadného, prohlásí se za zastaralé, překonané. Tihle lidé ale nevychází z reality, ale z představ. Konkrétněji z představ o nějaké utopické společnosti, kterou se snaží realizovat. Proto všechny ty kvóty, úmluvy, deklarace,...Dejme tomu, že existuje nějaká rasa, která má výrazně nízké IQ (to uvádím pouze jako příklad). Pokud by to bylo zjištěno, tak takového člověka nezajimá, zda ten, co to tvrdí je obyčejný rasista, anebo zda to, co objevil je objektivní pravda. Jeho zajimá pouze to, že je to politicky nekorektní informace. a na základě toho tu informaci zavrhne. Pokud pak v realitě dojde na situace, která takovou teorii potvrdí, tak se aplikují kvóty a zase nám všechno hraje do karet. Není proto vůbec divu, že v podobných aktivitách jsou zainteresovaní lidé jako je pan Kartous. To z principu přímo vyplývá.

18 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,92
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik