Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

Pokud si jako ucitel myslite, ze znamka je jedina zpetna vazba, tak byste mozna mel uvazit zmenu sve profese....

0 2
možnosti
Foto

H87a57n92a 74V97l17k65o51v51á

18. 2. 2019 20:42

Známka samozřejmě není jediná zpětná vazba.

Nicméně je to i signál k dalším subjektům - jako navazujícímu vzdělání....

Nebo si myslíte že by Eliška měla jít na Matfyz protože chce a tam by jí mělo být slovně sděleno že je snaživá a umí se naučit nazpaměť, ale bohužel nechápe diferenciály, ale diplom jí dáme?

4 0
možnosti
VS

A ještě naposledy:

"...standardní systém klasifikace by měl být zachován, protože je podle něj přirozený - děti potřebují vědět, jak na tom jsou, nebo kde mají v učivu mezery a potřebují přidat."

Vždyť tohle je přeci argument PROTI klasickému známkování a PRO slovní hodnocení...

0 4
možnosti
PB

...... z čeho jste to PROTI známkování / PRO slovní hodnocení vydedukovala;-D

4 0
možnosti
VS

"Přičemž Václav Klaus je zastáncem názoru, že standardní systém klasifikace by měl být zachován, protože je podle něj přirozený - děti potřebují vědět, jak na tom jsou, nebo kde mají v učivu mezery a potřebují přidat."

A tohle! Tohle vážně Klaus píše? Že známkování je přirozené? Vždyť je to z logiky věci naprostý nesmysl. Známkování není přirozené (což neznamená, že je nutně špatné). Přirozené je dýchat, jíst, souložit... Ale známkovat stupnicí od jedné do pěti?

1 8
možnosti
PB

...... "přirozené je dýchat, jíst, souložit ....ale známkovat stupnicí od jedné do pěti?";-D,- mňo,- se možná budete divit, ale na plicním mají též hodnotící škálu při potížích dýchání a např. dietologové silnou nadváhu označují termínem "obžerství", což značí stupeň 5 !,- a soulož (?),- ..... vážně jste nikdy neslyšela z úst ženy či muže zhodnocení tohoto aktu v číselné škále,- "včera to bylo za JEDNA,- event. v noci totál propadák za PĚT?!"

5 0
možnosti
VS

A z toho, co píšete o známkování, je mi trochu úzko...

Například toto: "Obávám se však, že jelikož pan Feřtek nikdy v životě neučil (na rozdíl od Václave Klause mladšího, který byl navíc 16 let ředitelem prestižního gymnázia PORG), tak asi těžko pochopí, že dát během jedné vyučovací hodiny, která trvá 45 minut, zpětnou vazbu všem 25–30 žákům, které obvykle ve třídě má, je technicky nemožné."

To totiž za prvé není pravda (není to technicky nemožné). A hlavně za druhé - učitele dnes už prakticky k ničemu jinému než ke správné komunikaci (se studentem/žákem, rodiči, ředitelem...) nepotřebujeme. Potřebuje-li známkovat z nedostatku času na jinou zpětnou vazbu, tak je levnější a přesnější, aby si děcka jen dělala natočené videokurzy a vyplňovala na počítači testy.

0 5
možnosti
PB

...... souhlasím s Vámi,- mírný "přešlap" autora bych nebral zas tak vážně,- stačí pětiminutovka - tzn. diktát z češtiny a všichni mají zpětnou vazbu během deseti minut,- hodnotící škála 1 až 5 je naprosto dostačující,- ..... iritující i motivující !

3 0
možnosti
VS

"...ale opravdu lze tímto příkladem obhájit například nadměrný počet vystudovaných muzikologů, kunsthistoriků či sociologů?"

Ne, to nelze. Ono by to ovšem nejdřív chtělo dokázat, že je jich nadměrný počet.

2 10
možnosti
Foto

H21a37n91a 40V50l58k60o62v15á

17. 2. 2019 19:15

:-) Kolik muzikologů v trvalém pracovním poměru potřebuje středně velké město - kupříkladu Brno?

V porovnání s tím kolik jich fakulty produkují?

(jako že by si na sebe muzikolog vydělal bez grantů a dotací vůbec neberu v úvahu...)

6 0
možnosti
Foto

Nejlepší je, když tyto hraběcí rady udílí člověk jako je Fendrych. Nemá ve svém profesním životě za sebou nic, mimo toho pověstného plného záchodu.

Feřtek býval v dobách kdy psal do Reflexu dobrým novinářem, pak už byla jeho životní dráha také bez úspěchu.

5 0
možnosti
JN

Mně přišel dobrý i jako scénárista (kriminální seriály, ke kterým napsal scénář, se mi obvykle líbily). Ale když ze sebe dělá odborníka na školství, ačkoliv za katedrou nikdy nestál a navíc ani nedostudoval pedagogickou fakultu, tak mně to přijde opravdu mimo.

3 0
možnosti
Foto

No...tak na devalvovanost a prezitek známkovani mám skutečně svůj názor. Na to, že je čím dal více...nemyslím si, těch, co jim více říkají humanitní obory, nevím..., když si to zmapuji třeba u kluků v mém okolí.... Ale upřímně...co se tedy děje se všemi těmi dotacemi na pošťouchnutí dětí směrem k technice? Proč stále a stále ne a ne milovat matiku a fyziku? No není vlastně výnosný podnik pro učitele těchto předmětů udržet známkovacím systémem a to v intencích trojek čtyřem a věčných důkazů, obecnou zvěst, jak děti neumějí? No tak se to spravuje navyšováním hodin a jakýchsi dobře placených projektů...oujé. Matika se vyhlásí těžkou, nandaji se ctyřky a kolo se roztáčí dál. Výsledek? Vidíme. Ja vidím, ze se nejedná o lenost dětí. Já začínám celkem srdnatě hovořit o výnosné věci, kde je motivace dokonce hrobem deset let rozjetého příjmu některých kantorů. A co se týká Klause, není to tak, že by semtam neměl pravdu, ale je přesně ten typ, který si bez jakékoliv empatie vždy půjde tvrdě za svým a nevynechá příležitost se zviditelnit. Jeho arogance vskutku nevychází z poctivě vnímaných potřeb dětí dneška, kdy doba je vážně trochu jiná.

5 7
možnosti
Foto

H87a84n70a 76V64l66k49o56v21á

17. 2. 2019 14:33

Bože můj - "nandáme čtyřky a kolo se roztáčí..."

Paní K. mám technickou maturitu. Na SPŠS. Matematika do druhého ročníku, potom Fyzika, Deskriptivní geometrie, Konstrukce strojů.....

Na základce jsem (pravda)měla vždycky jedničku. Nicméně když vidím co v osmé třídě studuje má dcera, nemám pocit že by někdo záměrně "nandával čtyřky". (pravda, občas tam může být cosi osobního...), ale spíše že záměrně "nandavá dvojky" aby "studijní" (navrčecí) typ mohl jít studovat něco "humanitního" (a nepřííliš potřebného).

Tyhle děti potom s pocitem že jsou "studované" odmítají práce "pod jejich úroveň" a výsledkem je dnešní nezaměstnanost kdy počet potřebných pracovníků vysoce přesahuje počet nezaměstnaných, ale co s tím když ti "studovaní" mají "hrdost"(popravdě ručičky dozadu....)

A teď tu chvíli nebudu, jdu vykládat auto z hor....

nicméně mne skutečně zajímá čím byste odůvodnila ty spousty bakalářů třeba Muzikologie (můj oblíbenec Matěj Hollan - bývalý radní pro kde co na Brnu střed, populární to figurka) kterým nezbyde než "jít do politiky"

A podle toho to tady vypadá....,

12 0
možnosti
Foto

Autore, při čtení vašeho blogu jsem si vzpomněl na některé přednášející kdysi na fakultě. Ti také přesně věděli co je nutné, jak změnit školu a co musí dělat kantor, aby se dostavily účinky bájného Norimberského trychtýře.

A přesně stejně (jako dnešní "mediální odborníci") ve své bohorovnosti netušili, že jejich teorie jsou reálně neproveditelné, neboť nikdy v životě neodučili na ZŠ či SŠ ani hodinu a neměli povědomí o tom, co lze za 45 minut s 30 značně rozdílnými žáky zvládnout.

S existencí podobných "expertů" (asi vždy v historii) je nutné se smířit a nezbývá než doufat, že MŠMT i pod vedením toho největšího neinformovaného dobrodruha nebude díky své nepružnosti schopné uvést podobné nesmysly do praxe.

8 0
možnosti
JN

Díky, také v to doufám...

2 0
možnosti
Foto

J58o78s83e22f 69B31á97r46t13a

17. 2. 2019 12:42

Články od Martina Fendrycha zásadně nečtu !

4 0
možnosti
Foto

Opravdu si myslíte,že se Klaus ml. stal ředitelem prsestižního gymnazia jen díky svým vyjímečným schopnostem a ne díky umetené cestičce?Já osobně nemám rád namyšlené arogantní narcisy a demagogy,v čemž junior svého papínka překonává a to už je co říci.Nejvíc ovšem naše společnost potřebuje geografy se zaměřením na geografické zpracování výsledku voleb,což je odbornost Klause ml.....;-)

5 4
možnosti
JN

Pane Bárto, já bych řekl, že vy především nemáte rád ty, kteří v prezidentské volbě veřejně podpořili Zemana, a nejspíš proto Klause mladšího v internetových diskusích pravidelně haníte. ;-)

Takže jen dvě faktické poznámky: Klaus mladší má aprobaci nejenom pro zeměpis, ale i pro učitelství matematiky (a potřebnost matematiky doufám popírat nehodláte). Že mu k postu ředitele gymnázia pomohlo jméno jeho otce, je samozřejmě možné, ovšem to nic nemění na tom, že Klaus mladší má na rozdíl od v článku zmíněného pana Feřteka potřebné pedagogické zkušenosti.

7 0
možnosti
  • Počet článků 1583
  • Celková karma 39,93
  • Průměrná čtenost 3240x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik