Děkujeme za pochopení.
T81o23m76á54š 74T25a66t73í78č84e29k
S výpadkem proti "encyklopedickému učení" nemohu naprosto souhlasit - jednak se tak vyučovalo v dobách, kdy Evropa suverénně vedla před celým světem na poli vědy a techniky, jednak mám k dispozici taky malý příběh ze života: Syn mé bývalé pijavice strávil se svým vyvedeným taťuldou rok v USA, kde samozřejmě chodil do školy, do 8. ročníku, pokud se nepletu. Dostal téměř premiantské známky, což lze samozřejmě vysvětlit, když na rozdíl od svých spolužáků uměl např. počítat. Ovšem za ten rok se tam nenaučil anglicky ani natolik, aby ze sebe dokázal vypravit větu.
No a jinak? - Úkolem je "dle neziskovek učit více o změně klimatu" - no a co je úkolem dle ministerstva? Kromě toho, že učit žvástat, v první řadě inkludovat. Hlavně nic nepožadovat, že ano?
P90a14v96e33l 88C63h93m44e37l25í61k
O neziskových organizacích raději ani nemluvit - to je kapitola sama pro sebe.
Co školství dle mého názoru nejvíce potřebuje, je nezavalovat děti informacemi, které ony nejen nemohou pochopit, ale pro jejich věk jsou naprosto neadekvátní a mnohdy zcela nezajímavé či nestravitelné (politická masírka, detailní, nepřiměřené informace o sexu včetně různých sexuálních odchylek, zbytečné (ale účelové) přednášky, a co je nejhorší - že je dětem opětovně podsouvána jedna jediná pravda.
Děti by se měly pořádně naučit základním předmětům a naprosto nezbytným by se mělo stát také důkladné rozvíjení jejich estetického cítění.
A hlavně - učit je kriticky myslet, dovolit jim pokládat různorodé otázky a poskytovat jim co nejobjektivnější odpovědi. To je ale mnohdy dost problematické, protože je nemálo učitelů, kterým kritické myšlení vysloveně chybí a kteří nemají ani dostatečně přirozenou autoritu, aby si mohli dovolit dávat žákům co největší prostor pro samostatné uvažování.
T67o74m80á89š 64T52a17t28í54č55e87k
Blá, blá blá - já čtu, že chceš, aby se děti naučily efektivně vokecávat fakt, že nic neví.
P91e88t51r 78B55r97o40d89s17k23ý
..... tak o co více změny klimatu, o to méně národního obrození a panslavismu, méně fyziky, minimum matematiky ...... a pak sa dostáváme k mému oblíbenému citátu : "Dnešní generace do 20 let je zoufale nevzdělaná, neschopná nést zátěž, neschopná nést soustředěnost, neschopná cítit ambice či soutěživost. Je pracovně do značné míry nepoužitelná!" (autor ?),- .... toto je pravý stav českého školství, takže "více klima" už to nezachrání!
Z97d85e50n77e90k 76H20r83d49i91n48a
Méně panslavismu a národního obrození by bylo jen ku prospěchu. A hlavně by se mělo zdůrazňovat, co vznik národů na jazykovém základu v 19 století způsobil ve století 20. Dvě světové války. Podle mě by bez národních obrození (samozřejmě nejen českého) ke světovým válkám spíše nedošlo.
V47l50a70d11i17m49í18r 10Š24ť81a68s12t21n17ý
Mě trochu zklamává, alespoň zvenčí to tak vypadá, pasivní postoj školství ke společenské debatě na toto téma. Školy blahoskonně nechávaly své žáky a studenty prodemonstrovávat pátky někde na náměstích, ale nasměrovat své svěřence k odborné debatě jako by je ani nenapadlo. Bylo by tak těžké pozvat někoho z oboru výroby elektrické energie aby žákům vysvětlil klady a zápory jednotlivých zdrojů energie, problematiku jejího přenosu a fyzikálních zákonitostí, které nám velí mít spíše mix různých zdrojů, než upínání se na jednu jedinou technologii?
Možná by bylo také vhodné poukázat na to, že přírodě ubližujeme nejvíc především my sami, a jestli je rozčiluje zaneřáděný les, demonstrace místo pátečního vyučování ho neuklidí, a když už se chtějí ulít z vyučování a udělat zároveň něco pro ten les, tak brigádou na úklidu místo planého pindání na ulici.
Souhlasím s vámi, že pokud se tématu zmocní neziskovky, půjde o ideologicky pochybnou nalejvárnu bez kladného dopadu na správné uvědomění si problému a jeho řešení.
V81l19a18d94i14m46í17r 48Š21ť75a94s49t86n61ý
Paní Blahová, vy jste takový Polický v sukních, vždy mě bez debaty zdrtíte nekompromisním mínusem. To i ten Polický se občas vyjádří.
J40a18k69u15b 94K53n51e11c18h54t89o89v81s17k97ý
Naše zem potřebuje ve školách (zákaldních a středních) volitelné předměty jako sůl.
J73a39r82o38s69l19a67v 11L87i44m54a
Vazeny pane Josefe Nožičko.Zakladni skola (9 let) by mela ucit presne ty zaklady, podle kterych je skola nazvana. Ty stredni a potom ty vysoke musi ucit aplikaci uceneho materialu do praxe. Znat teorii je krasne, ale prevest tu teorii do praktickeho vysledku je uzitecnejsi.
Poukazovani na ucebni methody v USA panem Gazdikem, jsou tou nespravnou koncepsi. Vsak vypusteni 22.prosince letosniho roku Webova dalekohledu, je tou ukazkou, jak ta aplikace teorie do praxe ma vypadat. Studenti ASU (arizonska statni universita) se podileli na vystavbe tohoto gigantu. Snad i pro znalost "know how" z drivejsi prace na tom velkem dalekohledu v Chilske pousti.
I zde jsou odvetvi, ktere chrli mnozsti absolventu teoristickych uceni, kteri po graduaci nemaji moznost se uplatnit prave pro tu neschopnost vyuziti znalosti v beznem zivote. Snad jedine co je diferentni, je osobni financovani teto vyuky. Grandy a stipendia jdou prave pro podobne studenty, podilejici se na tom Webovu dolekohledu.
Zde je ta velka iniciativa pro pana Gazdika usmernit vyssi vyuku na predmety dulezite pro republiku. Teorie zmeny klimatu mohou byt soucasti predmetu, ktere narazeji na toto tema. Take ty grandy a stipendia musi byt zakladem znalosti po skonceni studia.
J41o97s38e94f 16N67o62ž55i69č15k21a
Zdravím, pane Limo. Ohledně prvního odstavce s Vámi určitě souhlasím.
Co se týče úrovně amerických škol, je asi hodně rozdílná a je dosti možné, že syn té kamarádky pana Gazdíka navštěvoval některou z těch horších. Ono i já jsem kdysi učil na střední škole studenta, který patřil mezi sotva průměrné. Někdy ve 3. ročníku školu přerušil a absolvoval rok studia v USA. A když se ho pak spolužáci po návratu ptali, jaké tam měl známky na vysvědčení, tak tvrdil, že samé áčka...
Tímto nijak nezpochybňuji, že v USA je i řada kvalitních a náročných škol, jejichž absolventi se v životě vesměs velmi dobře uplatní.
P63a17v67e65l 80K11u62c15h23t64a
Jen maličkost - Gréta je Švédka ze Stockholmu. K tomu okecávání - bratr manželky žije od r.1969 v USA a jeho názor bych formuloval - neučit se či spíše nebiflovat tolik faktů ale vazby, souvislosti, postupy. To že se Komenský narodil v r.1592 a neví se přesně kde, si žáci (studenti) v případě potřeby vyklikají na počítači. Ty v době mých studií neexistovaly, navíc "železná opona" atd.
J98o49s47e46f 21N20o26ž52i71č16k80a
Za chybu ohledně národnosti Grety Thurnbergové se omlouvám - již jsem to v článku opravil.
K tomu druhému - já také rozhodně nejsem příznivcem biflování, ale druhým extrémem je podle mne zase to, když někdo razí teorii, že je zbytečné učit se vše, co lze nalézt na internetu. Ono když v některé oblasti nebudete mít aspoň základní znalosti, tak ani dost dobře nebude moci posoudit, zda ta či ona informace, nalezená na internetu, je pravdivá...
J69i49ř22í 52K71u22b47í31č37e35k
Následující literární styl se jmenuje parafráze:
Je v zemi, jejíž obyvatelé zvolili za prezidenta mstivého alkoholika milujícího Čínu a Rusko, ve vzdělávání dětí opravdu tou nejdůležitější věcí odborná výchova? Nejsem si jistý, nakolik v takové zemi znalost výpočtu výslednice tíhové a odstředivé síly pomůže. Dnešní, zejména starší učitelé, kterých je většina, mají sice dobré znalosti o technické podstatě jevů, ale hlubší představa o souvislostech, především těch společenských, a o tom, jak by se mohli do nápravy některých negativních jevů zapojit, jim chybí.
Jistě nechci potřebu odborné výchovy zlehčovat, myšlenka je to nepochybně správná, ovšem nejsem si jistý, jestli například pokus oponovat průzkumu provedeném sociologicky korektním postupem na reprezentativním vzorku několika tisíc lidí údajnými vlastními zkušenostmi, je něco, čím lze ke zlepšení současné situace přispět. Mám například obavu, aby to nebylo tak, že někteří údajní odborníci, jejichž odbornost spočívá především v tom, že už to dělají strašně dlouho, jsou na tom s praktickým dovednostmi hůře, než někteří jejich žáci.
O47d91s61t74r75a69n14ě37n65ý 48U82ž30i89v41a58t89e57l
J93o56s45e13f 96N98o39ž92i66č55k23a
Moc nerozumím tomu, proč by měl být každý, pro koho nejsou klimatické změny či ekologické otázky obecně prioritním tématem, pravidelným návštěvníkem hospod či dokonce příznivcem SPD. Vy myslíte, že např. většina voličů ODS chce energie převážně z obnovitelných zdrojů a fandí aktivistce Gretě?
J87o25s82e85f 39B61á56r84t70a
To je jednoduché, už ve škole je třeba vymýt mozky a prosazovat Green Deal.
O16d67s97t48r59a79n93ě81n63ý 53U74ž90i31v50a92t32e81l
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,91
- Průměrná čtenost 3244x