Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

K tomu soutezeni: zatimco v zamestnani, nebo podnikani soutezite v tom, co jste si sam vybral, ve skole tomu tak neni - vybral vam to nekdo jiny. Takze cim vyse clovek jde v hierarchii skol, tim vetsi spokojenost, protoze tim specifictejsi vyber tam je.

Takze odpada i ten problem, kdy mene nadani bezuspesne soutezi s temi nadanymi, aby jim to dali o prestavce sezrat tim, ze si s nimi rucne popovidaji.

Clovek u pasu soutezi s lidmi srovnatelnymi, manazeri-karieristi zase mezi sebou.

0 0
možnosti
JN

Já jsem ovšem neměl na mysli "soutěžení" v tom, kdo dostal nejlepší známku z písemky nebo kdo má na vysvědčení lepší studijní průměr, nýbrž školní soutěže typu matematických, zeměpisných či biologických olympiád, školních turnajů ve fotbale, basketbale či piškvorkách, recitačních soutěží apod. A tam se žáci vesměs rozhodují sami, zda se takové soutěže zúčastní.

0 0
možnosti
Foto

Brzdou pokroku ve vzdělávání mohou být (v mnoha případech i nevědomky) rodiče, co s klidem neposílají svoje děti do povinné základní školy.

0 0
možnosti
PB

..... když to zobecníme, tak brzdou i hrozbou zároveň! Je to dáno dobou, společenskou modernitou,- jež prakticky diktuje "progresivní" výchovné trendy, morálku, neomezený konzum (nenažranost), dekadenci, agresi, radikalismus až anarchismus! Děti nastupují do ZŠ nevychované!,- vyzrálost či intelekt ponechme stranou,- zkrátka n-e-v-y-c-h-o-v-a-n-é! Sami rodiče tak svoje děti "brzdí" již před vstupem do vzdělávacího procesu!,- ...... nevyžadují po dětech základní povinnosti, omlouvají a odpouštějí i ty nejtěžší prohřešky, případný trest záhy kompenzují přemrštěným darem a ti, co "nemají čas" je zahrnují nad míru péčí a láskou zv. materiální - všechno mají! Základní rodinné (společenské) mravy se tak u maloletých neprohlubují,- slušnost, cílevědomost, píle, aktivita, pracovitost a zodpovědnost jsou pro ně pojmy neznámé a tyto negativa se pak odráží v samotném výukovém procesu! Klasický střet generací nemá s tímto novodobým fenoménem "sociální invalidity" dětí nic společného!

2 0
možnosti
JM

J53a67n 86M71a12r47e74k

2. 5. 2023 19:59

Taková ty keci o psychyce mně rozesmějí. Jsem člověk dříve narozený (84 let) a pamatuji jedno: Neumíš, dostaneš 'kouli' Dostaneš li kouli doma to bude pokračovat dostáním na zadel To se mi stalo ve škole mnohokrát. A dnes se považuji psychycky za vyrovnaného.

Jen tak mimochodem: Nežiji v Čchách už přes 55 let a unikají mi některá pravidla české gramatiky. Slovo KEC se sklonuje podle vzoru 'HRAD' čili hrad bez hradu a kec bez kecu. Ale plurál od slova HRAD je HRADY. Jak je to pak s KECY (I) když je po 'C'měkké I?

3 0
možnosti
KH

To Jan Marek:

Za tvych casu, v obdobi "socialismu", take bylo hodne veci ktere se ve skole ucily a se kteryma mnozi rodicove nesouhlasili. Musili vsak drzet hubu, a to nejenom verejne, ale i doma, aby to detatko neco nekde nezbleptlo, co by mohlo rodicum uskodit.

1 0
možnosti
Foto

Dokud bude drtivá většina učitelů používat negativní hodnocení, je vcelku jedno, zda to bude známkováním nebo formativně. Je to špatně.

A obdobně je to s motivací.

2 1
možnosti
OD

O54t16a 41D49v85o79r14a42k

2. 5. 2023 12:21

Naprostý souhlas

2 0
možnosti
JR

J67a66n 85R46á73ž

2. 5. 2023 11:33

Ne každý je schopen adaptovat se bez větších problémů v soutěživém prostředí, ale dnešní svět je prostředí extrémně soutěživé, takže připravovat se na takový život každý musí už v mládí. A kde jinde je vhodnější připravovat mladé lidi na život ve světě, kde v podstatě každý soutěží s každým, než ve škole?

Názor mnohých rodičů, že nejlepší metodou zdravé výchovy dětí, je příliš nestrersovat a nezatěžovat složitými úkoly a tak jim prodlužovat co nejdéle bezstarostné mladí, jen produkuje tisíce mladých lidí, zcela nepřipravených na střet s tvrdou realitou současného světa. Nemůžeme se tak divit, proč je ve společnosti tolik psychicky labilních jedinců ve věku mezi dvaceti a třiceti lety, zcela závislých na rodičích nebo na pomoci od státu.

6 1
možnosti
MS

Tak zrovna u povinných domácích úkolů bych to bral s rezervou. Například pokud je dítě doma nemocné, tak by učitel mohl předpokládat, že minimálně první tři dny nemoci určitě nebude fyzicky schopné plnit domácí úkoly. A je toho víc, co si učitelé na ZŠ jaksi nejsou schopni vydedukovat.

Takže já bych v anketě určitě spokojenost neprojevil.

1 0
možnosti
JN

K těm povinným domácím úkolům: já myslím, že převážná většina učitelů je natolik rozumných, že po dítěti, které bylo nemocné, nic takového nevyžaduje. Já například nikdy nevyžaduji DÚ po žádném žákovi, který v hodině, kdy byl zadávaný, z jakéhokoliv důvodu chyběl.

0 0
možnosti
Foto

P.S: Jinak souhlas s tím, že dělat ze soutěživosti mezi dětmi něco špatného ( a známkování je jednou z věcí, která se na té soutěživosti podílí) něco co je veskrze špatné je podle mě jasnou chybou. Jen to chce umět....

2 0
možnosti
Foto

Zdravím Josefe, za mě je momentálně největší problém neochota spousty konzervativnějších učitelů pracovat za zády s RVP místo podle Osnov...

0 0
možnosti
JN

Nevím, co máš přesně na mysli, protože "osnovy" již řadu let v našem školství neexistují. Učí se podle ŠVP, které musí vycházet z RVP...

0 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,88
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik