Děkujeme za pochopení.
R13o62s86t61i62s61l43a19v 82C89a36h30a
K tomu soutezeni: zatimco v zamestnani, nebo podnikani soutezite v tom, co jste si sam vybral, ve skole tomu tak neni - vybral vam to nekdo jiny. Takze cim vyse clovek jde v hierarchii skol, tim vetsi spokojenost, protoze tim specifictejsi vyber tam je.
Takze odpada i ten problem, kdy mene nadani bezuspesne soutezi s temi nadanymi, aby jim to dali o prestavce sezrat tim, ze si s nimi rucne popovidaji.
Clovek u pasu soutezi s lidmi srovnatelnymi, manazeri-karieristi zase mezi sebou.
J58o41s35e10f 74N58o30ž11i24č21k89a
Já jsem ovšem neměl na mysli "soutěžení" v tom, kdo dostal nejlepší známku z písemky nebo kdo má na vysvědčení lepší studijní průměr, nýbrž školní soutěže typu matematických, zeměpisných či biologických olympiád, školních turnajů ve fotbale, basketbale či piškvorkách, recitačních soutěží apod. A tam se žáci vesměs rozhodují sami, zda se takové soutěže zúčastní.
P30e38t92r 54Š67i76n44d36e64l13á48ř
Brzdou pokroku ve vzdělávání mohou být (v mnoha případech i nevědomky) rodiče, co s klidem neposílají svoje děti do povinné základní školy.
P85e67t24r 37B70r49o45d23s71k18ý
..... když to zobecníme, tak brzdou i hrozbou zároveň! Je to dáno dobou, společenskou modernitou,- jež prakticky diktuje "progresivní" výchovné trendy, morálku, neomezený konzum (nenažranost), dekadenci, agresi, radikalismus až anarchismus! Děti nastupují do ZŠ nevychované!,- vyzrálost či intelekt ponechme stranou,- zkrátka n-e-v-y-c-h-o-v-a-n-é! Sami rodiče tak svoje děti "brzdí" již před vstupem do vzdělávacího procesu!,- ...... nevyžadují po dětech základní povinnosti, omlouvají a odpouštějí i ty nejtěžší prohřešky, případný trest záhy kompenzují přemrštěným darem a ti, co "nemají čas" je zahrnují nad míru péčí a láskou zv. materiální - všechno mají! Základní rodinné (společenské) mravy se tak u maloletých neprohlubují,- slušnost, cílevědomost, píle, aktivita, pracovitost a zodpovědnost jsou pro ně pojmy neznámé a tyto negativa se pak odráží v samotném výukovém procesu! Klasický střet generací nemá s tímto novodobým fenoménem "sociální invalidity" dětí nic společného!
J53a67n 86M71a12r47e74k
Taková ty keci o psychyce mně rozesmějí. Jsem člověk dříve narozený (84 let) a pamatuji jedno: Neumíš, dostaneš 'kouli' Dostaneš li kouli doma to bude pokračovat dostáním na zadel To se mi stalo ve škole mnohokrát. A dnes se považuji psychycky za vyrovnaného.
Jen tak mimochodem: Nežiji v Čchách už přes 55 let a unikají mi některá pravidla české gramatiky. Slovo KEC se sklonuje podle vzoru 'HRAD' čili hrad bez hradu a kec bez kecu. Ale plurál od slova HRAD je HRADY. Jak je to pak s KECY (I) když je po 'C'měkké I?
K18a78r79e87l 54H96a80t61v54a15n32i
To Jan Marek:
Za tvych casu, v obdobi "socialismu", take bylo hodne veci ktere se ve skole ucily a se kteryma mnozi rodicove nesouhlasili. Musili vsak drzet hubu, a to nejenom verejne, ale i doma, aby to detatko neco nekde nezbleptlo, co by mohlo rodicum uskodit.
K31a61r88e89l 16B72o53h71á53č40e20k
Dokud bude drtivá většina učitelů používat negativní hodnocení, je vcelku jedno, zda to bude známkováním nebo formativně. Je to špatně.
A obdobně je to s motivací.
J67a66n 85R46á73ž
Ne každý je schopen adaptovat se bez větších problémů v soutěživém prostředí, ale dnešní svět je prostředí extrémně soutěživé, takže připravovat se na takový život každý musí už v mládí. A kde jinde je vhodnější připravovat mladé lidi na život ve světě, kde v podstatě každý soutěží s každým, než ve škole?
Názor mnohých rodičů, že nejlepší metodou zdravé výchovy dětí, je příliš nestrersovat a nezatěžovat složitými úkoly a tak jim prodlužovat co nejdéle bezstarostné mladí, jen produkuje tisíce mladých lidí, zcela nepřipravených na střet s tvrdou realitou současného světa. Nemůžeme se tak divit, proč je ve společnosti tolik psychicky labilních jedinců ve věku mezi dvaceti a třiceti lety, zcela závislých na rodičích nebo na pomoci od státu.
M90i78c96h64a38l 93S13v27o76b67o34d81a
Tak zrovna u povinných domácích úkolů bych to bral s rezervou. Například pokud je dítě doma nemocné, tak by učitel mohl předpokládat, že minimálně první tři dny nemoci určitě nebude fyzicky schopné plnit domácí úkoly. A je toho víc, co si učitelé na ZŠ jaksi nejsou schopni vydedukovat.
Takže já bych v anketě určitě spokojenost neprojevil.
J22o56s93e80f 49N71o43ž87i88č31k81a
K těm povinným domácím úkolům: já myslím, že převážná většina učitelů je natolik rozumných, že po dítěti, které bylo nemocné, nic takového nevyžaduje. Já například nikdy nevyžaduji DÚ po žádném žákovi, který v hodině, kdy byl zadávaný, z jakéhokoliv důvodu chyběl.
F13i79l89i78p 13V69r72a53c68o68v66s57k17ý
P.S: Jinak souhlas s tím, že dělat ze soutěživosti mezi dětmi něco špatného ( a známkování je jednou z věcí, která se na té soutěživosti podílí) něco co je veskrze špatné je podle mě jasnou chybou. Jen to chce umět....
F82i49l14i92p 84V24r62a47c62o53v69s26k72ý
Zdravím Josefe, za mě je momentálně největší problém neochota spousty konzervativnějších učitelů pracovat za zády s RVP místo podle Osnov...
J12o27s93e51f 58N84o69ž95i93č84k48a
Nevím, co máš přesně na mysli, protože "osnovy" již řadu let v našem školství neexistují. Učí se podle ŠVP, které musí vycházet z RVP...
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,88
- Průměrná čtenost 3244x