Most spadl, vinen není nikdo… Klasika á la české soudnictví

Jak už asi mnozí zaregistrovali, Okresní soud v Novém Jičíně dnes zprostit obžaloby všechny obviněné v kauze pádu mostu ve Studénce.

Přestože se tragická událost stala již v srpnu roku 2008, dodnes si vybavuji, jak mě zamrazilo v zádech, když jsem zprávu o této nehodě tehdy uslyšel ve večerních zprávách. Asi týden předtím jsem totiž Studénkou projížděl při cestě vlakem do Ostravy. Jak známo, v důsledku zřícení silničního mostu na železniční trať, do kterého následně narazil projíždějící rychlík,  zahynulo 8 cestujících, dalších 95 bylo zraněno, přičemž někteří ze zraněných mají doživotní následky.

Ani po dlouhých 9 letech tedy nebylo zjištěno, kdo za neštěstí může. Jak dnes totiž konstatoval soudce Okresního soudu v Novém Jičíně: „Soud neví, proč most spadl. My se můžeme domnívat, ale nevíme to stoprocentně. A proto nelze uznat obžalované vinnými.“ Po přečtení této zprávy na iDNES jsem si asi nejenom já kladl otázku: kolik let by naše justiční orgány potřebovaly na to, aby to „stoprocentně věděly“, a jak velké množství osob by asi muselo zemřít, aby tuto událost příslušné policejní orgány vyšetřovaly stejně rychle a intenzivně jako například kauzu Čapí hnízdo?

Já tedy rozhodně nevolám po tom, aby byl za každou cenu někdo potrestán, a samozřejmě chápu, že pokud není dostatek důkazů, tak nikoho odsoudit nelze. Také chápu, že například v případě dobře provedené vraždy se může stát, že pachatel nebude vypátrán nikdy, přestože policie odvede sebelepší práci. Ale že by nebylo ani po 9 letech možné zjistit, kdo zavinil pád mostu, tomu se mi prostě věřit nechce. Stejně jako jsem se například před 3 lety těžko smiřoval s tím, když nebyl nikdo potrestán za to, že byla z léčebny propuštěna paranoidní schizofrenií trpící Barbora Orlová, která pak následně ubodala ve škole ve Žďáru nad Sázavou 16letého studenta (viz odkaz zde).

Tenkrát mě mimochodem fascinovalo, jak se reportéři TV NOVA i novináři z řady jiných médií následně předháněli v tom, komu se podaří jakožto cizí osobě proniknout do objektu té či oné školy. A když se tak stalo, hned bylo její vedení bráno na pranýř. Přičemž to, že k tragédii ve Žďáru vůbec nemuselo dojít, pokud by předtím soudci Okresního soudu v Opavě použili zdravý selský rozum, už žádného investigativního žurnalistu nenapadlo. Nejenom v našich médiích se holt neměří všem stejným metrem…

Autor: Josef Nožička | čtvrtek 7.12.2017 15:40 | karma článku: 40,85 | přečteno: 3203x
  • Další články autora

Josef Nožička

Cyrile, zvaž ten odchod!

10.4.2024 v 8:15 | Karma: 38,13

Josef Nožička

O "rasismu" trenéra Rady

31.3.2024 v 21:00 | Karma: 38,80
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 40,00
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik