Děkujeme za pochopení.
J85a66n 63Ř96e82h52á97č70e82k
Budeme bohatším národem když centrální banka zítra natiskne 500 miliard korun?
K42a72r65e29l 43D23v54o52ř89á56k
Bohužel úroveň většiny maturantů se rovná úrovní žáků z 9.ročníků ZDŠ za Husákovy doby. A podobná degradace se projevuje u vysokoškolského vzdělání. Přijde doba, kdy nás budou léčit turbolékaři s úrovní turboprávníků plzeňských práv.
V88i73k43t63o78r 29Š72e19d26i97v17ý
Odpor proti nepodkročitelnému minimu při vstupu na střední školu má podobný důvod, jako boj proti minimální laťce při výstupu - tedy státní maturitě.
Státní maturitu se soustředěným úsilím podařilo vykastrovat, už je pro žáky i učitele takřka neškodná. Aby bylo možné zachovat poklidné hnití v českých školách, musí přijímačky zůstat v rukou ředitelů. Jednotná kritéria s rozumně nastavenou úrovní by jinak znamenala likvidaci značného procenta škol.
J27o16s84e39f 39N69o45ž82i62č79k70a
Pokud by státní maturita byla skutečně pro žáky "neškodná", tak by se asi nestalo, že by ji čtvrtina maturantů nezvládla...
S40y72l50v59a 26Š84p68o25r58k88o58v47á
zkuste se zamyslet nad tím, CO je to vzdělání. Pouze příprava na budoucí zaměstnání? To by bylo dost málo (a pro toho, kdo to tak bere, i dost smutné). Nebo také v nemalé míře rozvoj osobnosti, získání více informací a způsobu myšlení, který člověku pomůže v celém životě - nejen v práci? Takže pokud bude mít co nejvíc lidí vyšší vzdělání, budou mít větší šanci na "lepší" život...i těm nejhorším totiž z absolvování školy přece jen něco v té hlavě zůstane a takový člověk má pak větší šanci, že nenaletí různým šíbrům, ulhaným politikům, že se rozhoduje na základě lepších informací atd.
I22v33o 98Ž27á62č79e87k
K tomu, aby se člověk ve světě lépe orientoval, potřebuje spíš inteligenci než našprtané znalosti.
J54a83n 35R16á48ž
1) Z materiálu, který nechalo zpracovat MŠ pro interní potřebu vyplývá, že v dalších letech nebude pro 300.000 absolventů VŠ odpovídající zařazení na pracovním trhu
2) Maturant, nemá-li vyšší odbornou školu, je v případě ne-absolvování progresivního oboru VŠ zařaditelný pouze jako pomocný dělník, pokladník v supermarketu, popřípadě vydavač jídla ve Fast foodu.
3) Učňovské obory se prodražily tím, že každý druhý nabízí výuční list s maturitou, protože na tyto obory stát víc přispívá (nechápu proč) a do toho sytému podniky svou finanční spoluúčastí nepůjdou. Podle mých zkušeností je vyučenec jakéhokoliv strojního oboru s maturitou v praxi nepoužitelný a tak se dostane do bludného kruhu. Žádný zaměstnavatel si nemůže dovolit platit dozor u neproduktivního pracovníka na specializovaném místě, u kterého je zvýšené riziko pracovního úrazu a nekvality.
4) Elitářským manistreamem a vysokoškolskou lobby je neustále veřejnost krmena nesmyslnou chimérou, že absolvent VŠ má lepší uplatnění na trhu práce, ale nikdo neřekne, že jen některých oborů. Výsledkem je, že máme na počet obyvatel nejvíce studujících vysokoškoláků. Jeden z hlavních viníků tohoto stavu je akreditační komise vedená s.Dvořákovou, která dává akreditaci každému, mnohdy obskurnímu studijnímu programu o kterou si každá soukromá VŠ zažádá.
5) Velká část, zejména soukromých VŠ, nabízí získání titulu, nikoliv znalostí, což snižuje celkovou úroveň vzdělání v ČR
6) Hospodářská komora a Svaz průmyslu dali vládám v minulosti již několikrát ucelený návrh na zlepšení systému vzdělávání, aby se odstranily kvalifikační disproporce na pracovním trhu. Bohužel bez úspěchu. Výsledkem je,že kvalifikovaní dělníci s praxí jsou přepláceni a pro absolventy není práce!
Osobně jsem pro skokové zvýšení požadavků při přijímacích zkouškách na střední školy, zrušení většiny maturitních učebních oborů a velmi přísné maturitní testy, aby maturitní vysvědčení byl doklad o nabytých vědomostech a ne jen doklad o absolvování gymnázia.
J22o58s83e24f 82N54o72ž37i18č12k13a
S většinou toho, co jste napsal, souhlasím, jen bych se zastal prof. Dvořákové. Mně přijde, že ona naopak aspoň částečně napravuje to, co způsobili její předchůdci. Vždyť to byla ona, kdo upozornil na velmi nestandardní způsoby na právnické fakultě v Plzni nebo na Univerzitě J. A. Komenského, teď dokonce navrhuje zrušit akreditaci i 4 oborům na národohospodářské fakultě VŠE v Praze. Že její snahu často přibrzdí někteří vlivní politici, je věc druhá.
J90i37ř68í 56L34i56e82t57a76v67e68c
Jenom k těm 4% gymnazistů. Nebude to tím, že jich 96% šlo studovat vysoké školy?
P12a47v67e10l 53K42u14l26a
na druhou stranu, když ji můžete mít vy, proč by ji nemohl mít téměř každý
J38o19s30e18f 89N92o32ž63i96č10k76a
U vás bych pane Kulo ovšem tipoval, že máte nanejvýš VUML a 2 roky zednického učiliště.
O38t80o 53J85u78r83n40e71č69k62a
Četl jsem, že v Británii má 80 procent dětí maturitu, ale 50 procent z nich, by nahlíženo standardy z padesátých let, bylo považováno za analfabety... Zdá se mi, že přesně k tomuto směrují ty evropské tendence, kdy se honí kolik lidí bude formálně vzdělaných a ve jménu co nejvyššího čísla, se neustále snižují nároky na děti kladené..
P24e97t33r 35V31y88s33o12č50a53n
Takto bych to řekl taky. A ten nastolený trend k tomu směřuje.
J60o46s39e62f 83N31i61k87l
Na název článku odpovídám: Rozhodně nebudeme !...spíše naopak...
S79y20l37v85a 37Š38p31o93r81k31o69v11á
samozřejmě že budeme...i tomu největšímu lajdákovi něco v tré hlavě ze čtyř let studia zůstane...a čím lepší vzdělání, tím lepší šance v životě - a nemám tím na mysli jen shánění práce - to je totiž pouze jedna část našeho žití
Z41d56e68n54ě93k 32M83a63t71u43š39k93a
to záleží na tom, jaká bude úroveň té maturity.
pokud to bude jako dnes, tak nic moc.
- Počet článků 1583
- Celková karma 39,66
- Průměrná čtenost 3240x