Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94e62t42r13a 45H81a91v51e16l33k34o95v80á 8503433552

Takto, bavila jsem se s vyučující na stavařském učilišti a střední stavební průmyslovce a ta dospěla k názoru, že menší skupinky ve škole jsou krajně demotivující. Má právě oněch zmíněných 15 žáků z důvodu obtížnosti předmětu anebo nezájmu dětí o rýsování. A zjistila, že když učila 30 dětí, byla mezi dětmi přirozená větší konkurence a snaha vyniknout. Více se mezi sebou poměřovaly, kdežto když je jich patnáct, ti slabší táhnou ty, co by se více snažili dolů, ztrácí motivaci mít lepší výsledky, nežli, když bylo v kolektivu 20 až 30 dětí. Nás bylo v ročnících 33 a tím vznikala přirozená stimulace a snaha vyniknout. Učitelé srovnávali výsledky žáků navzájem a poměřovali, různě je hecovali a žáci se pak více snažili se vše naučit. Matematika je tou nejjednodušší vědou. Stačí se na střední naučit jen pár pravidel a soustředit se na vypočítání úkolů. Mnohem složitější a mentálně náročnější je chemie anebo fyzika ale i zeměpis. Děti by se zásadně měly nutit dělat domácí úkoly, od nichž se kdysi upouštělo. Sledovala jsem synovce, jenž má 13 let a měl vypočítat jednoduché příklady v domácím úkolu. Byl u nás na prázdninách a stále si hrál se sousedem na počítačích. Zakřičela jsem na něj, že v sedm hodin musí mít bezpodmínečně dopsaný úkol, jenž měl zadaný. Sdělil, že to bude pětiminutovka. Byla toho stránka. Po jednom odstavečku řekl, že je chorobně unavený a už nemůže, musí se najíst. Poté jedl a hrál si na mobilu hry. Když jsem jej vyzvala, aby pokračoval, sdělil, že je chorobně unavený a že už nemůže dál. Vypočítal cca 30 příkladů z toho měl, jak jsme mu přepočítala takových 8 špatně a to svým nesoustředěním a těšením se na to, že si zahraje na mobilu super hru. Úkol samozřejmě do noci nedospal a měl ze stránky jenom jeden odtstaveček. Takže místo pětiminutovky se s tím flákal 2 hodny a pak usnul. Tak co byste chtěli po maturantech. Když já jsem něco nedopsala, pramatka mě tak spražila, že jsem to okamžitě na místě vyřešila z matematiky jsem měla vždy a jenom za 1.

0/0
26.5.2016 21:14
Foto

P97a47v81e98l 53P91o52k76o69r81n98ý 2976844830432

Jednu učitelku požádal žák o přípravu na přijímací zkoušky na vysokou školu a věřil, že to za 1 večer zvládnou. A tak si ten synovec představuje práci svou pro někoho, vyrazil by s ním dveře, nebo práci vůči němu, kterou si platí. jak by řval, kdyby mu přestal jít mobil...

0/0
26.5.2016 22:24

M17i49c34h44a52l 82K73a62n22d82a 7730157213965

Matematika rozhodně nemá kouzlo pro každého. To však nic nemění na tom, že je vstupní branou k mnoha odbornostem, jejichž znalost může svým adeptům zajistit pohodlný život bez existenčních starostí. Je na každém, aby si toto uvědomil a jednal podle toho. Žádný systém ani žádná ministryně na tom nic nezmění.

+4/0
22.5.2016 19:28

V57l31a74d28a 51S82i70m20o53n58i12k 3209653433625

Chyba je jednoznačně ve studentech. Udělal jsem tu věc, že jsem test rychle prošel a tam, kde se dalo počítat na papíru tužkou nebo z hlavy, jsem zkusil řešit. Úplně jsem vynechal poslední tři příklady - pravděpodobnost, faktoriály a grafické funkce ( celkem za 9 bodů), " Kozinovu" větu si už nepamatuji. Dospěl jsem lehoučce k 22 bodům za spávné odpovědi, což je 44 %. Bez studia, přípravy, u kafe, 38 let po maturitní zkoušce.

Můj osobní závěr zní - kdo tohle nedal, je líný jako veš anebo hloupý tak, že na střední škole neměl co dělat od samotného začátku. Vyhozené peníze rodičů živitelů a přehlídka ztraceného času.

+8/−1
22.5.2016 11:24
Foto

V82á92c65l32a88v 26C56h56u16c90h72m34a 6835691268786

Já si to podobně zkusil loni a souhlasím s vámi, že problém je ve studentech, ale samozřejmě také v systému, který umožňuje, že i takoví studenti jsou na středních školách.

+2/0
22.5.2016 12:26

V85l40a78d21i60m34í78r 42H11r72u96b94ý 4747413424269

Otázka zní: Jak to, že došel k maturitě???

+1/0
23.5.2016 9:46
Foto

P38a88v17e82l 31P80o11k73o67r37n78ý 2576854500372

Plně souhlasím s vámi i s reakcemi. A je otázka, zvládl by maturitu na minimum chytrý deváťák? Obávám se, že ano.Tedy problém je v učitelích, že je nechají prolézt k maturitě, ale ti jsou k tomu tlačení vedením školy, vedení je tlačeno ministerstvem a to je tlačeno voliči, kteří chtějí mít maturitu, pro sebe i děti.

+1/0
26.5.2016 22:17

V78e25n78d85u32l12a 57S24z33l30a26u29e60r81o73v57á 7552936847408

Mínus za tu vynechanou pravděpodobnost - to je fakt ostuda:-P Je tam otázka, jaká je šance, že ze tří kluků a čtyř děvčat bude první losovaný kluk.

0/0
28.5.2016 3:12

V36l71a13d18a 97S19i85m65o50n63i52k 3869563673945

Otázka je lehká, máte samozřjmě pravdu. Ale jistě jste pochytila z kontextu, cílem nebyl maximální počet bodů a plné využití času, nýbrž co nejlehčeji a v nejkratším možném čase získaná maturitní zkouška. Prostě jsem po 23 otázkách usoudil, že na "maturitu" to musí stačit. Stačilo ... kdybych to býval dočetl, měl jsem o bod více:-) Ale když Vám dojde kafe, tak došla i motivace:-))

0/0
29.5.2016 16:24

L26u62b39o17m96í79r 74N83ě62m15e60c 7495910939791

Už jsem se lekl, že to v tom článku nezazní. Ale naštěstí zaznělo. Jak teď máme tu demokracii a jsme si všichni strašně rovní, samozřejmě někteří rovnější, tak si spousta lidí myslí, že jsou všichni i stejně chytří. Ale nejsou. V žádném případě se nechci někomu vysmívat, že je hloupější než ten druhý, ale to je fakt. A tím, že uměle snížíme na cokoliv nároky, aby se ta rovnost potvrdila, nic nevyřešíme. A ještě horší je t o s vysokou. Každý trouba ji chce mít, takže se nabídne socio-humanitní vzdělání, které udělá každý a máme rázem vysokoškoláky, kteří sice rozumu moc nepobrali, ale mají vysokou a tak splňují podmínky pracovat na významnějších pozicích ve státní správě a tito troubové nám potom řídí život. A to je teprve problém....

+8/0
22.5.2016 8:29

L32i63b11o19r 10S17k22ý70p87a22l25a 7918723682760

No upřímně - já bych klidně šel učit středoškolskou matematiku, ono na ní celkem nic až tak složitého není. Ale - jednak na to nemám "papír", druhak bych to asi nedostal normálně zaplaceno (i kdybych ten papír měl) a třeťak bych asi neměl nervy na to, abych se snažil dostat něco do lidí, kteří o to de-facto nemají příliš zájem...

0/0
21.5.2016 23:54

L39u72b92o85m57í93r 25N85ě86m59e60c 7875490129461

To je ten problém s tím, že spousta studentů nemá co dělat na těch školách.

0/0
22.5.2016 8:30
Foto

H69o92n71z70a 41P87r85o46v66a87z13n91í51k 8938801877127

Podle mě je hlavní problém v nesouladu mezi výukou ve škole a maturitními testy. Ve škole máte všechno nalajnované, učitelé to učí jak algoritmy a podle mě tak 3/4 lidí vůbec netuší, proč to tak funguje. Najednou dostanete test, kde musí člověk něco sám vymyslet a to prostě nejde, pokud neznáte souvislosti.

0/0
21.5.2016 22:42

P24a84v74e87l 56H16o45r84á16k 8771233585482

Viděl jste ten test? To jsou lepší přijímačky na střední školu, doplněné o to, aby člověk věděl to absolutně nejzákladnější o některých pojmech ze střední školy. Není vyžadována prakticky žádná technická dovednost při výpočtech, řada úloh "opravdu středoškolských" jde vyřešit prostou úvahou, které by mohl být schopen deváťák. Jak píše autor, pokud má získat maturitu 70-80 procent dětí, pak nemůže mít ani přibližně náročnost maturity 80. let minulého století. Natož náročnost ze škol před nějakými sto a více lety.

+8/0
21.5.2016 22:55

L28u71b67o51m52í32r 30N11ě37m87e53c 7355350969531

A ta 3/4 v tom případě nemá nárok maturitu získat.

0/0
22.5.2016 8:22

R12o73s90t16i71s58l72a64v 37C57a23h86a 6353857347201

Tentokrat bezvyhradne souhlasim.

Jen bych dodal dve veci

- je otazka, zda jsou nutne moderni vzdelavaci trendy v matematice, pokud je toto ucivo (to co odpovida urovni maturit) jiz po staleti stejne.

- student, ktery by spocital celeho Belouna (coz byl pred 30 lety standard v 8. tride pro deti, ktere se hlasily k prijimackach na SS), by nemohl mit problem uspet u teto zkousky

+5/0
21.5.2016 22:30

P71a87v27e69l 41H33o10r51á58k 8671103865952

Naprostý souhlas s Bělounem. Navíc je evidentní, že čím více se modernizuje, zvyšuje názornost, ap., tím jsou požadavky nižší a výsledky horší.

0/0
21.5.2016 22:57
Foto

I31v62a30n19a 91D81i42a85n17o85v89á 8548170409923

Bože, Běloun, strašák mého mládí...:-( Kdysi jsem ho dala celého, ale nic, co bych v životě postrádala...

0/0
27.5.2016 0:03

M39a45r93e25k 12T76ů80m46a 4172368226782

Sám jsem nikdy geniální matematik nikdy nebyl... Na gymplu jsem z ní měl většinou trojky, na vejšce jsem byl rád, že jsem se tý matiky jakžtakž s odřenýma ušima zbavil. Ano, možná jsem si do jistý míry si za problémy mohl sám, ale co?;-)

Když se po mnoha letech, co jsem maturoval, podívám na úroveň státních maturit a těch testů, tak jsem se musel 2x podívat do tabulek a 1 použít kalkulačku. Něco jsem, pravda, upřímně nevěděl... Nemohu si pomoct, ale vyšlo mi nějakých 76%... Neumím pochopit, že 1/4 studentů na tom vypadne... Na druhou stranu z tohoto alarmujícího výsledku bych nevinil jen ty student, ale i pedagogy! Málokdo totiž umí vysvětlit matematiku, tak aby to normální člověk pochopil, natožpak, aby si ten člověk udělal k matematice vztah...;-)

+3/0
21.5.2016 18:31

P73a49v56e14l 57H85o67r15á94k 8911763425142

Jak chcete vysvětlovat a učit pořádně matematiku, když na středních školách máte 30-40 procent dětí, které by se před ještě třiceti lety neměly se svými schopnostmi šanci na střední školu dostat. Mnoho dnešních studentů vysokých škol by před rokem 89 sotva dosáhlo na slušný učební obor. Navíc učit ji pořádně znamená, že mnoho z těch, kteří mají šanci uspět jen tím, že se něco naučí zpaměti, by definitivně skončilo. A učitel asi také, protože problémy ředitelé nepotřebují.

+7/0
21.5.2016 23:03

K91a34r64e11l 37Š24v34é91d16a 5213231720849

současný maturitní test z matematiky je asi tak obtížný, jako byly před 30 lety přijímací zkoušky na gymnázium, které psali žáci v polovině 8.ročníku ZŠ....a aby se tenkrát někdo na gymnázium dostal, musel mít úspěšnost nad 80%.... takže většina dnešních maturantů je jen póvl, který by se před 30 lety na gymnázium vůbec nedostal, natož pak k maturitě ...

+3/0
21.5.2016 18:14

R83o28s50t25i22s81l78a13v 67C45a59h81a 6413687487351

Je obtiznejsi, ale hranice je nastavena tak nizko, ze staci k uspesnemu slozeni, to co stacilo tejdy k prijimackam na SS.

0/0
21.5.2016 22:32

P97a46v67e60l 21H20o52r26á45k 8791223875852

Obsahuje prostě pojmy, které žák ZŠ nemůže znát. Kdyby lepším deváťákům někdo udělal víkendový kurz, kde by jim např. řekl, co je logaritmus nebo sinus, pak by maturitu nejen zvládli, což dobrý deváťák musí, ale dosahovali by i solidních výsledků.

+1/0
21.5.2016 23:06

J66a38k43u40b 72K11n48e64c78h78t93o62v10s33k88ý 3150286951552

Pokud měl špatný kádrový posudek, tak by mu nebylo platných ani 100%

0/0
22.5.2016 14:11

J18o73s54e21f 73Š73e75m34e79l42í69k 7909261110177

Ono udržet si čtyři roky na učňáku úroveň znalostí ze základní školy je docela oříšek.

+1/0
21.5.2016 18:03

P25e50t68r 66L10a70n28g67e72r 6975205850622

Máte pravdu, hlavně v té pasáži, kde zmiňujete, že není "biologicky" možné, aby 70% populace zvládlo rozsah středoškolské matematiky.

Jinak ale testy Cermatu také nejsou v pořádku, ale to by bylo na delší zdůvodnění.

+2/−1
21.5.2016 16:36

P20a26v82e65l 12H28o58r63á87k 8291973365712

Nejsou, to bezesporu, ale možná právě proto, že se snaží snížit nutný počet znalostí na minimum, aby to zvládli i ti, co neumí skoro nic.

0/0
21.5.2016 23:07

D39a97v46i33d 71V83l32k 6816885768377

Jako vždy, když je to o školstvíR^R^R^

+1/0
21.5.2016 15:45

J87o84s95e88f 16N81o23ž63i87č23k23a 5635591149886

Díky. :-)

0/0
21.5.2016 15:50
Foto

F97r51a52n36t31i69š40e37k 40K30š30í48r 2359356635

Celé to státní školství je směšné. Stejně jako debaty o to, zda je nějaké učivo těžké, nebo není, zda je zapotřebí, aby se z tohoto předmětu skládala zkouška a v jakém rozsahu a proč se neskládá zkouška z tamtoho, nebo tohoto. Co člověk, to jiný názor. Problém je v tom, že tyto názory má o druhých lidech. Tedy demonstruje a rádoby odborně debatuje o tom, co ti druzí lidé musí znát a vědět, protože podle něj je to důležité, aby to ti druzí věděli a znali.

Praxe je pak úplně jiná. Většinu toho co jsme byli povinni, podle někoho znát, jsme stejně do pár měsíců zapomněli a v životě už nikdy nepoužili.

+1/−3
21.5.2016 15:25

B80o31h48u55m77i26r 32M69a56l16ý 6152446487582

Život je na něco dlouhý a na něco krátký. Pochybuji že by někdo za svůj život třeba i několikrát nezměnil své zaměstnání, podnikání a pod. Proto říci na začátku produktivního života že "tohle v životě potřebovat nebudu" je hodno neúspěšného maturanta a nebo přímo hloupé.

Hezký den

0/0
22.5.2016 9:09
Foto

F26r44a86n29t81i85š79e38k 61K55š67í57r 2579646685

Mluvíte jako kdyby se nikdo po škole už nic nenaučil. Problém státních škol je to, že je řídí a platí stát. To znamená že několik málo jedinců rozhoduje o tom co by měli ostatní znát aby dostali státem posvěcený papír s nápisem maturitní vysvědčení.

0/0
22.5.2016 15:50

V85á42c86l37a34v 42Š91í25m13a 3351716744801

Počkejte pár let po inkluzi - to budou výsledky....Asi přihlásím k maturitě cvičené tučňačky(pro neznalé - povídky Šimka a Grossmanna - Volba Miss)

+6/0
21.5.2016 14:27
Foto

R95a30d26k34a 91K78i24e84l43b29e53r49g82e51r68o91v87á 6293687660114

Kladu si otázku, zda je normální, aby se vylíhla státní maturita a na ni se léty nabalilo třicet příruček , jak maturitu zvládnout? Co je to za systém ... systém- kupte si příručku - Jak na Nás? Jak nás zvládnout?

Není už proboha tohle celé podezřelé? A odpovědí? Dochází nám tohle? Jaký moloch pro někoho, firmy... tohle celé je úžasné? Jak se z toho vlastně nedá vystoupit?

a odbornost a vzdělání a školství ? obávám se až na posledním místě.

+1/0
21.5.2016 14:27
Foto

V70e73r28o16n24i25k34a 28V82a92l20í20k97o41v41á 5393427655773

Včera v MfDnes v komentářích článek maturitních zakázkách, tiskárně v Holešovicích a nákladech toho molochu.

+2/0
21.5.2016 14:41

V50l82a51d23i43m86í50r 89H32r32u25b16ý 4127183794359

Pořád to neřeší mizerné výsledky maturitních testů. Nepovinných - takže se na ně hlásí ti l e p š í v daném předmětu!!!

Úspěšnost 33 %? V době našich maturit (státních - a bez keců) něco neuvěřitelného.

+7/0
21.5.2016 14:41
Foto

V55e96r28o76n62i88k66a 60V35a42l39í83k20o37v62á 5543637895253

My jsme z matematiky test nepsali, myslím. Ani z ČJL. Psali jsme sloh, který vyhlásili v rozhlase (čeština + ruština, čtyři témata, vždycky se dalo něco vybrat), pak čtyři předměty před komisí. Já jsem 1984 maturovala v humanitní třídě a povolili nám místo matematiky dějepis. To je také důležitý předmět. dosti novou maturitou opomíjený - není historie učitelkou lidstva?

+2/0
21.5.2016 14:56
Foto

R28a29d60k83a 28K72i35e12l95b66e86r17g11e28r16o84v41á 6233877250604

celý systém se nabalil na fyziku a matematiku a dějepis, historie ..se staly okrajem... zhůvěřilost, že to dál nejde... a jak se ukazuje, všemi možnými projekty se národ matematicky stejně nevzdělá... je to zase systém pro nějakou kliku - jak mít malou domů...zprávy o našem matematickém propadu jsou zlatou zprávou pro ty, kdo toho umějí využít.

0/0
21.5.2016 15:06

V25l90a87d10i57m66í78r 93H68r69u51b21ý 4917613164949

Není matika základem logiky? Co považujete za možné vynechat? Kdo byli Sultán a Tyrl? (Neptám se, kdo byl Baar, Jirásek, Čapek, Seifert, Hrabal. Ale bylo by to totéž.) Nebo co bylo 1415 či 1620, 1621? Nebo raději co znamená výraz procento?

Podle mého názoru má absolvent všeobecně vzdělávací školy (aby mohl tvrdit, že je všeobecně vzdělán) znát vše uvedené. Bez ohledu na to, z čeho maturoval. Jen na okraj: opravdu potřebovat v životě bude jen ta procenta.

PS: My jsme maturovali z ČJ, cizího (tehdy výhradně ruského) jazyka, matematiky a volitelného předmětu (určitě to byla F, Ch, D, možná i další). A odmaturovali jsme.

+1/0
23.5.2016 9:58
Foto

I23v98a14n36a 86D70i92a47n35o37v64á 8138520319403

Já měla místo matiky němčinu a troufám si říct. že i tak jsem se dožila relativně vysokého věku..

0/0
27.5.2016 0:08

J75o74s63e12f 37N72o83ž70i15č55k17a 5365951459946

A myslíte, že ten, kdo místo z němčiny maturuje z matematiky, se ho nedožije? ;-)

0/0
27.5.2016 8:02
Foto

I19v65a10n88a 28D24i82a88n73o54v96á 8498740299113

Pokud bych tím dotyčným nešťastníkem byla já, tak těžko...;-D

0/0
27.5.2016 8:24

J75o51s47e38f 75N46o37ž59i77č32k38a 5375971799786

;-D

0/0
27.5.2016 13:03
Foto

R43a95d11k39a 28K98i13e62l13b26e91r85g89e56r40o32v19á 6503147790654

Nikdo to nepopírá... ale co chcete po studentech, když nejdůležitější pro učitele je na příkaz ředitelů a úřadů stále lítat ze škol, skoro tam nebýt a být viditelní slovem Projekt? Studenti sami mají pak pocit jedné velké zábavy a běda pak nějaký mus.Vše je propojené,... a ve sploečnosti na nejvyšší úrovni se dávno universální vědění nectí... zkusil jste si přečíst, jak se ministrům kladou otázky ze školy? půlka by jich propadla...

+2/0
21.5.2016 15:02
Foto

V88e67r69o58n80i16k32a 66V88a86l84í18k93o20v11á 5483447115123

Když slyším slovo projekt, sahám po revolveru... Ale vážně. Projekty dělám ráda, pokud si je sama vymyslím. Jakmile mi někdo nařídí, jak mám projektovat, je to běs. ;-)

+1/0
21.5.2016 16:22

T72o87m43á22š 83T60a47t12í47č10e29k 5850932100238

Nemusí to být jenom ti lepší v matematice. Můžou se na tu matiku přihlásit taky proto, že byli líní se v tom alternativním zkušebním předmětu cizí jazyk naučit How are you.

0/0
21.5.2016 17:47

V54l38a41d80i46m91í79r 95H23r39u17b76ý 4947453384839

Co dělají u maturity, když se nenaučili nic?!!!!

0/0
23.5.2016 9:48

T73o49m11á17š 77T54a54t85í97č43e13k 5830652690108

Plní cíle ústředního výboru, který stanovil, že 60 % obyvatel budou vysokoškolsky vystudovaní.

+1/0
23.5.2016 22:34

R89o18s80t65i71s16l63a64v 19C91a90h30a 6823757827511

Na matiku staci uplne sbirka uloh Beloun. Modri uz vedi :)

+2/0
21.5.2016 22:35

R66i18c26h54a46r91d 91N44o10v83a55k 8828126881952

chyba je v systemu, pane kolego. maturitu nezadavaiji odbornici, kteri tomu rozumi a vi, co posluchac bude doopravdy ve sve budouci praci/studiu potrebovat, tj stredoskolsti kantori, ala nastrcene levicacke politicke spolky typu cermat.

+1/−2
21.5.2016 14:01

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz