Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Takto, bavila jsem se s vyučující na stavařském učilišti a střední stavební průmyslovce a ta dospěla k názoru, že menší skupinky ve škole jsou krajně demotivující. Má právě oněch zmíněných 15 žáků z důvodu obtížnosti předmětu anebo nezájmu dětí o rýsování. A zjistila, že když učila 30 dětí, byla mezi dětmi přirozená větší konkurence a snaha vyniknout. Více se mezi sebou poměřovaly, kdežto když je jich patnáct, ti slabší táhnou ty, co by se více snažili dolů, ztrácí motivaci mít lepší výsledky, nežli, když bylo v kolektivu 20 až 30 dětí. Nás bylo v ročnících 33 a tím vznikala přirozená stimulace a snaha vyniknout. Učitelé srovnávali výsledky žáků navzájem a poměřovali, různě je hecovali a žáci se pak více snažili se vše naučit. Matematika je tou nejjednodušší vědou. Stačí se na střední naučit jen pár pravidel a soustředit se na vypočítání úkolů. Mnohem složitější a mentálně náročnější je chemie anebo fyzika ale i zeměpis. Děti by se zásadně měly nutit dělat domácí úkoly, od nichž se kdysi upouštělo. Sledovala jsem synovce, jenž má 13 let a měl vypočítat jednoduché příklady v domácím úkolu. Byl u nás na prázdninách a stále si hrál se sousedem na počítačích. Zakřičela jsem na něj, že v sedm hodin musí mít bezpodmínečně dopsaný úkol, jenž měl zadaný. Sdělil, že to bude pětiminutovka. Byla toho stránka. Po jednom odstavečku řekl, že je chorobně unavený a už nemůže, musí se najíst. Poté jedl a hrál si na mobilu hry. Když jsem jej vyzvala, aby pokračoval, sdělil, že je chorobně unavený a že už nemůže dál. Vypočítal cca 30 příkladů z toho měl, jak jsme mu přepočítala takových 8 špatně a to svým nesoustředěním a těšením se na to, že si zahraje na mobilu super hru. Úkol samozřejmě do noci nedospal a měl ze stránky jenom jeden odtstaveček. Takže místo pětiminutovky se s tím flákal 2 hodny a pak usnul. Tak co byste chtěli po maturantech. Když já jsem něco nedopsala, pramatka mě tak spražila, že jsem to okamžitě na místě vyřešila z matematiky jsem měla vždy a jenom za 1.

0 0
možnosti

Jednu učitelku požádal žák o přípravu na přijímací zkoušky na vysokou školu a věřil, že to za 1 večer zvládnou. A tak si ten synovec představuje práci svou pro někoho, vyrazil by s ním dveře, nebo práci vůči němu, kterou si platí. jak by řval, kdyby mu přestal jít mobil...

0 0
možnosti

Matematika rozhodně nemá kouzlo pro každého. To však nic nemění na tom, že je vstupní branou k mnoha odbornostem, jejichž znalost může svým adeptům zajistit pohodlný život bez existenčních starostí. Je na každém, aby si toto uvědomil a jednal podle toho. Žádný systém ani žádná ministryně na tom nic nezmění.

4 0
možnosti

Chyba je jednoznačně ve studentech. Udělal jsem tu věc, že jsem test rychle prošel a tam, kde se dalo počítat na papíru tužkou nebo z hlavy, jsem zkusil řešit. Úplně jsem vynechal poslední tři příklady - pravděpodobnost, faktoriály a grafické funkce ( celkem za 9 bodů), " Kozinovu" větu si už nepamatuji. Dospěl jsem lehoučce k 22 bodům za spávné odpovědi, což je 44 %. Bez studia, přípravy, u kafe, 38 let po maturitní zkoušce.

Můj osobní závěr zní - kdo tohle nedal, je líný jako veš anebo hloupý tak, že na střední škole neměl co dělat od samotného začátku. Vyhozené peníze rodičů živitelů a přehlídka ztraceného času.

8 1
možnosti
Foto

Já si to podobně zkusil loni a souhlasím s vámi, že problém je ve studentech, ale samozřejmě také v systému, který umožňuje, že i takoví studenti jsou na středních školách.

2 0
možnosti

Už jsem se lekl, že to v tom článku nezazní. Ale naštěstí zaznělo. Jak teď máme tu demokracii a jsme si všichni strašně rovní, samozřejmě někteří rovnější, tak si spousta lidí myslí, že jsou všichni i stejně chytří. Ale nejsou. V žádném případě se nechci někomu vysmívat, že je hloupější než ten druhý, ale to je fakt. A tím, že uměle snížíme na cokoliv nároky, aby se ta rovnost potvrdila, nic nevyřešíme. A ještě horší je t o s vysokou. Každý trouba ji chce mít, takže se nabídne socio-humanitní vzdělání, které udělá každý a máme rázem vysokoškoláky, kteří sice rozumu moc nepobrali, ale mají vysokou a tak splňují podmínky pracovat na významnějších pozicích ve státní správě a tito troubové nám potom řídí život. A to je teprve problém....

8 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

To je ten problém s tím, že spousta studentů nemá co dělat na těch školách.

0 0
možnosti

Podle mě je hlavní problém v nesouladu mezi výukou ve škole a maturitními testy. Ve škole máte všechno nalajnované, učitelé to učí jak algoritmy a podle mě tak 3/4 lidí vůbec netuší, proč to tak funguje. Najednou dostanete test, kde musí člověk něco sám vymyslet a to prostě nejde, pokud neznáte souvislosti.

0 0
možnosti

P53a36v62e37l 27H73o26r50á89k

21. 5. 2016 22:55

Viděl jste ten test? To jsou lepší přijímačky na střední školu, doplněné o to, aby člověk věděl to absolutně nejzákladnější o některých pojmech ze střední školy. Není vyžadována prakticky žádná technická dovednost při výpočtech, řada úloh "opravdu středoškolských" jde vyřešit prostou úvahou, které by mohl být schopen deváťák. Jak píše autor, pokud má získat maturitu 70-80 procent dětí, pak nemůže mít ani přibližně náročnost maturity 80. let minulého století. Natož náročnost ze škol před nějakými sto a více lety.

8 0
možnosti

Tentokrat bezvyhradne souhlasim.

Jen bych dodal dve veci

- je otazka, zda jsou nutne moderni vzdelavaci trendy v matematice, pokud je toto ucivo (to co odpovida urovni maturit) jiz po staleti stejne.

- student, ktery by spocital celeho Belouna (coz byl pred 30 lety standard v 8. tride pro deti, ktere se hlasily k prijimackach na SS), by nemohl mit problem uspet u teto zkousky

5 0
možnosti

P47a30v40e60l 76H59o87r89á58k

21. 5. 2016 22:57

Naprostý souhlas s Bělounem. Navíc je evidentní, že čím více se modernizuje, zvyšuje názornost, ap., tím jsou požadavky nižší a výsledky horší.

0 0
možnosti

M41a82r94e68k 20T41ů64m89a

21. 5. 2016 18:31

Sám jsem nikdy geniální matematik nikdy nebyl... Na gymplu jsem z ní měl většinou trojky, na vejšce jsem byl rád, že jsem se tý matiky jakžtakž s odřenýma ušima zbavil. Ano, možná jsem si do jistý míry si za problémy mohl sám, ale co?;-)

Když se po mnoha letech, co jsem maturoval, podívám na úroveň státních maturit a těch testů, tak jsem se musel 2x podívat do tabulek a 1 použít kalkulačku. Něco jsem, pravda, upřímně nevěděl... Nemohu si pomoct, ale vyšlo mi nějakých 76%... Neumím pochopit, že 1/4 studentů na tom vypadne... Na druhou stranu z tohoto alarmujícího výsledku bych nevinil jen ty student, ale i pedagogy! Málokdo totiž umí vysvětlit matematiku, tak aby to normální člověk pochopil, natožpak, aby si ten člověk udělal k matematice vztah...;-)

3 0
možnosti

P76a50v60e31l 22H49o40r30á92k

21. 5. 2016 23:03

Jak chcete vysvětlovat a učit pořádně matematiku, když na středních školách máte 30-40 procent dětí, které by se před ještě třiceti lety neměly se svými schopnostmi šanci na střední školu dostat. Mnoho dnešních studentů vysokých škol by před rokem 89 sotva dosáhlo na slušný učební obor. Navíc učit ji pořádně znamená, že mnoho z těch, kteří mají šanci uspět jen tím, že se něco naučí zpaměti, by definitivně skončilo. A učitel asi také, protože problémy ředitelé nepotřebují.

7 0
možnosti

současný maturitní test z matematiky je asi tak obtížný, jako byly před 30 lety přijímací zkoušky na gymnázium, které psali žáci v polovině 8.ročníku ZŠ....a aby se tenkrát někdo na gymnázium dostal, musel mít úspěšnost nad 80%.... takže většina dnešních maturantů je jen póvl, který by se před 30 lety na gymnázium vůbec nedostal, natož pak k maturitě ...

3 0
možnosti

Je obtiznejsi, ale hranice je nastavena tak nizko, ze staci k uspesnemu slozeni, to co stacilo tejdy k prijimackam na SS.

0 0
možnosti

Ono udržet si čtyři roky na učňáku úroveň znalostí ze základní školy je docela oříšek.

1 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,90
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik