Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z38u61z66a87n38a 57B17e92n12d85o19v97á 2306832693458

Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.

0/0
21.2.2017 16:36
Foto

D93a93l37i81b20o87r 10B97a55r43t81o46š 5594590657419

především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....

0/0
21.2.2017 15:28

B83o74h89u67s18l47a39v 70D20u12š11e53k 5270255604765

Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.

0/0
21.2.2017 14:13
Foto

D47a25l21i53b93o75r 63B49a60r67t42o93š 5744700437519

procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad

0/0
21.2.2017 15:24

J29a77n 23N55o93v11o37t55n64y 4657710173

Je ale pravda že dnešní maturita je na úrovni deváté třídy před rokem 1989, a Ing na úrovni maturity.

+7/−1
21.2.2017 12:20

P86a55v79e39l 81H14o97r44á47k 8221463185202

Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.

0/−1
21.2.2017 14:55

J49a17n 49N15o44v94o48t67n58y 4347490123

Nechápu proč je povinný český a cizí jazyk u maturity, když se lidi bouří proti matematice.

+1/−1
21.2.2017 12:18

B14o82h45u86s64l87a38v 13D55u62š14e87k 5120225694715

protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.

+1/0
21.2.2017 14:08

R97o13s17t40i15s45l53a93v 87C50a30h69a 6323487377311

R^

Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.

Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.

Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.

+9/0
21.2.2017 10:55
Foto

Z40d37e76n30ě61k 57M82a33t18u14š63k86a 7128616135316

udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.

Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.

+6/0
21.2.2017 10:28

J34o76s69e54f 26N18o95ž68i39č50k98a 5245671679796

To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.

+6/0
21.2.2017 10:49
Foto

Z17d35e82n56ě73k 44M48a19t50u30š82k32a 7118806655916

jít na maturitní obor, to ještě neznamená jej dokončit, stačilo by trvat na jisté úrovni znalostí.

I za mých let byla "úmrtnost " dost velká.

+3/0
21.2.2017 11:00

R35o47s97t44i55s78l81a14v 31C40a18h90a 6203577687651

To by tu ovsem nesmel byt obecny pozadavek na planovane procento maturantu a vysokoskolaku. Pokud by se drzela latka z minulosti, ta procenta by se NIKDY nedala dosahnout kvuli Gaussove krivce.

+3/0
21.2.2017 11:02

P50a33v56e61l 29H14o38r86á85k 8661283345432

To jistě, ale dnes jde o to, aby těch lidí s maturitou bylo opravdu co nejvíc a díky tomu se snížila vzdělanost národa, protože toho jde docílit jen tím, že se sníží nároky i na ty, co by měli na Vaši maturitu. Dlouho jsem si myslel, že likvidace školství vycházela z hlouposti politiků, dnes si myslím, že je to záměr.

+1/0
21.2.2017 11:05
Foto

Z85d94e87n72ě58k 72M75a68t32u34š37k52a 7778356435366

o tom záměru pochybuji, je to spíš potvrzení faktu, že s kvantitou klesá kvalita.

+2/0
21.2.2017 11:08

P57a98v91e61l 27H80o76r33á14k 8721313195202

Nemůže existovat politik, který by toto nevěděl. Takže když do toho jde, tak ví, co způsobí. Navíc změny přicházejí většinou pod tlakem ze západu a na západě velmi dobře věděli, kde bylo třeba britské a americké školství a kde bylo školství naše před rokem 89. Z jejich pohledu je logické, že jim bude vyhovovat náš pokles. Kvalitní vzdělání v "ekonomické kolonii" nemohou potřebovat.

0/−1
21.2.2017 11:18

Z58d88e59n57e70k 44Z45a29m27e61c83n91i95k 3274981289193

při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"

+1/−6
21.2.2017 8:30

J50o78s94e60f 37N66o36ž71i26č14k27a 5635681849516

Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců? ;-)

+8/0
21.2.2017 8:53

R66o57s72t44i77s93l17a89v 97C16a40h46a 6173687317621

Evidentne jste to nepochopil. Matematika opravdu uci myslet. A priklady jsou ten prostredek. To, co citujete je samozrejme v zivote k nicemu. Ale pri pocitani tohoto prikladu musel clovek MYSLET. Tedy procvicoval sedou kuru mozkovou.

To je jako kdybyste se zeptal, k cemu konkretne sprinter pri zavodu na 100 metru pouzije to, co zrejme v treningu taky dela - behy na delsi vzdalenosti nez 1 km. Je to jen prostredek k tomu, aby mohl i sprintovat. Stejne jako priklad je prostredek k procviceni mysleni. A asi nepoprete, ze (logicke) mysleni je v zivote dulezite.

+6/0
21.2.2017 11:01

P77a14v93e31l 51H24o59r31á31k 8331843545402

Pokud se chcete učit jen to, co určitě použijete hned a nebo někdy v reálném životě, tak musíte na učňák. Neobtěžujte v diskusi o maturitě.

+2/0
21.2.2017 11:07

Z27d65e57n75e42k 35Z47a54m63e50c24n43i87k 3964541969303

omlouvám se, mám sice vysokou školu a prezentuji jen osobní zkušenost, drtivou většinu všech mých pedagogů bych mohl vyučovat....

0/0
21.2.2017 13:15

P28a13v94e50l 49H58o73r63á98k 8521973515232

To ještě neznamená, že se vyjadřujete jako vzdělaný člověk.

0/−1
21.2.2017 14:56

O53l19g61a 59P79a49v81l70í74k43o82v18á 6234638797862

Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.

+1/−1
21.2.2017 0:56

J63o26s15e34f 11N14o81ž59i88č77k16a 5825221429816

Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.

+1/−1
21.2.2017 7:03

O49l13g50a 95P14a81v37l26í14k24o58v52á 6684218427352

Nemyslím, že je neoprávněné tento výraz používat, protože kdyby učit uměli, nebyla by většina populace v matematice tak slabá. Vy jste s velkou pravděpodobností matematicky nadaný, takže učitel pro vás nebyl podstatný

+1/−1
21.2.2017 9:38

R94o93s75t45i35s92l26a21v 49C36a12h70a 6123437987581

Mate pravdu, ze nekteri ucitele jsou vylozene spatni, ale nelze pausalizovat. Stejne tak jsem narazil na vylozene spatne ucitele jinych predmetu. Jenze v dnesni dobe maji rodice moznost s tim neco delat, pokud chteji.

+1/0
21.2.2017 11:06

R42o61s43t15i71s66l74a15v 35C10a10h20a 6513617237471

No ja mel stesti, ze moji matikari vysvetlovat a motivovat umeli. Vim, ze se to nepodarilo u vsech spoluzaku - moznosti byly omezene - pokud je ve tride 40 zaku, tak je to problem. Jenze 40 zaku uz dnes ve tridach neni.

0/0
21.2.2017 11:04

P55a51v21e88l 45H95o55r56á85k 8391563775782

Opravdu nevím, co jste ve škole v matematice šprtala. Někdy se tam za hodinu neobjeví ani jeden nový pojem nebo vzorec. Srovnejte s jinými předměty. Na druhou stranu, pokud máte učit plnohodnotně byť jen středoškolskou matematiku, nemůžete mít ve třídě polovinu dětí, které by před 30 lety sotva dosáhly na lepší učňák a najednou mají maturovat.

+4/0
21.2.2017 11:13
Foto

M66i23l70o24š 10F20. 17P77e37c62h37a28r 3703191350915

A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?

+1/−4
21.2.2017 0:47

J16o68s86e23f 64N24o60ž31i19č22k45a 5155861289426

Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.

+3/0
21.2.2017 7:04

R19o96s35t67i85s39l94a51v 51C15a69h28a 6873837707741

Umeleckych, zdravotnich a oboru socialnich sluzeb se to nema tykat. Placete hezky, ale UPLNE ZBYTECNE.

+3/0
21.2.2017 11:07

I85v30o 63B78o69u68š63e 5242527628

Třeba když budou zvažovat, zda si vzít půjčku nebo ne.

+1/0
21.2.2017 11:22

J48i15ř86í 73J12i90r18o30u27d30e44k 8516489614214

R^

+7/0
20.2.2017 21:43

J27o45s17e93f 94N71o47ž48i47č58k83a 5325481729506

Díky.

+3/0
20.2.2017 22:17

M25a32r90t88i64n76a 13M77o19u67d65r49á 7390443806129

Matika je "dědičný" strašák.

Když dítě narazí na první problém, v rodině se dozví, že jeho předkové "na ni taky nemají/neměli buňky", což je někdy dokonce prezentováno jako hrdinství svého druhu ("neumím ji, ale taky jsem dospěl, milý synu/dcero/vnuku..."). Při tom by stačilo neztrácet hlavu, sednout si k tomu a počítat. A hlavně dítě povzbudit, vysvětlit mu, že před problémem se neutíká, a jestli matiku nezvládá táta/máma/děda..., ještě to neznamená, že se při troše snahy zvládnout nedá.

+13/0
20.2.2017 21:20

R67o52s33t56i29s56l89a11v 65C48a24h27a 6683697567761

No smutne je, jak se nektere radobycelebrity svou neschopnosti v matematice chlubi v televizi. Nikdy jsem ale neslysel, ze by se nekdo chlubil, ze treba nezna hlavni mesta evropskych statu. Nekdy mam pocit, jako kdyby ze sve neschopnosti chteli delat prednost, nebo rikat - a divejte se, kam jsem to presto dosahl. Bohuzel radobycelebrity maji vetsi publicitu, nez treba odbornici ve vede.

+4/0
21.2.2017 11:09

J86o32s35e26f 70K31o61m68i14n26i84k 4140803975179

A co takhle kdyby se maturitní vysvědčení rozdávalo jen tak, bez zkoušení. Byl by pokoj a všichni by měli veselé tváře :-)

+6/−2
20.2.2017 20:34

J24a12k29u80b 29Z26e85m90á68n41e88k 2334253611848

No klidně by mohlo. Maturita zkouší z toho, co má člověk s uzavřenými známkami za čtvrtý ročník školy umět. Pokud to neumí, maturitu ani neskládá. Proto ten humbuk nechápu.

+1/0
20.2.2017 20:53

P19a49v20e87l 61V17é19b64r 5419452892631

A vůbec nejlepší by bylo, kdyby spolu s rodným listem každý dostal výuční list, maturitní vysvědčení a vysokoškolský diplom.

+2/0
20.2.2017 20:55

J51a13k70u85b 29Z66e40m10á25n48e88k 2374593111408

Jistě... to snese srovnání se situací, kdy jdete skládat zkoušku k někomu, kdo už jeden papír s prokazatelným splnění znalostí toho kterého předmětu v kabinetu má.

Maturita je hezká jako rituál a rozhodně nikomu neublíží, aspoň či člověk zkusí co je to stres a jak se váže kravata. Ale to je tak všechno, není v ní nic nového. A pokud jsou nějak nastavené osnovy, je úplně fuk, z čeho je nebo není.

0/−1
20.2.2017 21:01

J66o83s80e97f 46N16o28ž16i45č92k92a 5465101149476

A čím si tedy vysvětlujete, že po zavedení státní maturity poměrně velké procento těch, kteří úspěšně uzavřou čtvrtý ročník, tuto zkoušku nezvládne?

+5/0
20.2.2017 22:23

P86a44v39e62l 43H87o96r55á69k 8651833605692

Tu zkoušku nezvládnou jen zoufalci, kteří by se na střední školu, kde je něco požadováno, nemohli nikdy dostat. Udělat státní část z matematiky musí i deváťák, pokud umí to, co umět má. Takže když po nich čtyři roky nic nechtějí, známky dávají za nic, pak dotyční neuspějí. Proč jim dávají známky za nic, je snad jasné. Školy pro podobné vzdělance by zanikly.

+2/0
21.2.2017 11:38

J69a60k82u37b 60K75n51e80c60h47t52o57v32s95k34ý 3910366301402

A když někdo skládá výuční list, tak si kravatu neváže a nemá u toho stres?

0/0
21.2.2017 18:09

M94a76r60t54i96n96a 66M52o68u38d20r41á 7620543586459

Hlavně by maturitu neměli striktně požadovat na pozicích, kde není potřeba.

+4/0
20.2.2017 21:22



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.