Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73i28r43o93s42l89a68v 62K35o26l78á49č81e16k 8643102909276

Vstoupit do domu, bytu bez soudního příkazu nemůže ani policie. Jak jsem pochopil, exekutor může, i bez asistence policie. A to mi připadá trochu mimo mísu. Kdyby u pana Janoty policie asistovala (uniforma, výcvik) možná by to ta daleko nezašlo

+4/0
2.3.2017 15:41

J95i21n11d96ř60i41š47k15a 63B30u27r87g36e49r19o98v82á 3435624368655

Ptám se jen KAM jde zabavený majetek - víc netřeba vědět, aby bylo jasné, proč exekutoři vzkvétají. Tak asi tak.

+6/0
1.3.2017 4:13

J24o32s13e69f 17N47o60ž11i20č22k89a 5625971199266

Souhlasím, i to je nejspíš jeden z důvodů jejich "vzkvétání."

0/0
1.3.2017 10:39

M39i75l67a12n 55S37t35e47h44l47í89k 7390409823331

Kam by tak asi šel - do veřejných dražeb. Akorát že to, co za něco stojí se tak nějak "vydraží" samo. :-)

0/0
2.3.2017 12:41

J30o46s63e60f 80N87o96ž36i52č93k86a 5145531189376

Nejspíš to bylo myšleno tak, že se zabavený majetek obvykle prodává hluboko pod cenou a dost často si ho koupí ti, kteří mají na příslušném místě dobrého známého. :-)

0/0
2.3.2017 13:36

M34a37r40i92á69n 16B74é60r79e38š 1872832686324

Samozřejmě důkazy o tom nemáte, o to víc o tom plácáte, že?

0/−1
2.3.2017 14:42

J27o18s29e28f 85N90o52ž97i46č37k37a 5415491259186

Pane Béreši, to chce klid. :-)

A pokud se dnes opět nudíte, tak mrkněte třeba na tohle:

http://tn.nova.cz/clanek/velka-exekucni-drazba-auta-boty-nebo-nove-nadobi-za-par-korun.html

0/0
2.3.2017 16:11

I68v33o 80J39a17n22o62v97s47k23ý 6270545854822

Tady je to srovnání.

http://www.sdilenifotek.cz/fotka/3907/

+3/0
27.2.2017 22:38

J32o92s13e38f 14N34o84ž66i84č67k26a 5845361899136

Díky!

0/0
27.2.2017 23:01

R64o38s66t59i52s21l15a16v 54C60a20h64a 6193817147681

20 ecek odmena exekutorovi pri vymahani 40 euro znamena mimojine to, ze castka 40 euro je nevymahatelna, protoze to proste exekutor NEUDELA.

0/0
2.3.2017 12:16
Foto

M46a65r24i24e 44J34a12n45d89o32v12á 8471233225326

Dovolím si přidat můj pohled na věc:

http://mariejandova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=589027

0/0
24.2.2017 14:58

P85e71t94r 81V84y60t94i43s71k27a 8852583771921

Vas pohled na vec se da vyjadrit 0 je to o nicem jako vse co jste kdy opsala.

0/0
25.2.2017 0:34
Foto

D69a75v83i80d 97O79n28d21r75e68j40k35o31v68i29č 3185677926421

Jak jste přišel na to, že gangsterský systém exekucí u nás je stranou zájmu Člověka v tísni? Slyšel jste někdy jméno Daniel Hůle?

+2/0
24.2.2017 14:41

J38a34r91o24s98l29a18v 50V31a52v96ř57í74n34e51k 8300560283667

Dělá něco? Kromě toho, že sem tam napíše blog.

0/0
26.2.2017 13:05

R24o41s13t73i95s36l51a58v 38M36a23j63e59r 2923262489688

Já nechápu, jak tu může někdo obhajovat praktiky exekutorů s tím, že těch špatných je jen mizivé procento, tak se vlastně nic neděje....

+6/−3
24.2.2017 13:57

R77o61s83t60i89s38l95a68v 78C20a64h11a 6783477727891

Exekutor neni pricina, ale dusledek. Pricina je, ze nekdo si neplni povinnosti.

+4/−8
24.2.2017 14:02

R10o77s10t34i59s95l86a57v 70C78a24h18a 6873467647581

Dekuji za minusy. Jejich autori si asi mysli, ze dluhy vznikaji samy od sebe. Co by proboha delali exekutori, kdyby kazdy platil sve dluhy? Polozili jste si nekdy tuto otazku?

0/−1
24.2.2017 14:23

D84a81n52a 94T44e15n34z12l16e15r 5270252865563

Asi vás ctí, že nevíte, že se do vážných problémů můžete dostat i bez vlastího zavinění. To znamená, že nepatříte k těm, kdo se na cizím neštěstí přiživuje.

Povím vám jeden opravdu drastický příklad, ano? Mladý muž, vlastní, dobře prosperující firma (řemeslník se zaměstnanci), žena, tři děti, vlastní domek, na hypotéku.

Pak mu žena umřela. To samo o sobě je hrozné, zůstal sám na tři malé děti. Ale... obstavili mu konta, protože se dělalo dědictví po ní. Měli totiž jak firmu, tak veškeré věci napůl. Dědit měly samozřejmě jak on tak ty děti. Děti, protože byly malé, dostaly státního zástupce. Neptejte se mě proč, prý je to normální. Tady se asi nepovedlo, protože ten se zasadil o to, že pán musel prodat firmu, aby děti vyplatil. V dražbě přišel o dům a ten shrábl někdo za zlomek ceny. Nakonec skončil bez firmy, s dluhy, bez ženy, se třemi dětmi někde u příbuzných, protože neměl kam jít. Z prosperující firmy byly jen dluhy - a to díky protahování, exekuci a podhodnocenému prodeji všeho majetku.

Nechtěla jsem tomu věřit. Stalo se to mimochodem v Německu, zemi, která, jak se věří, má tohle docela dobře ošetřené.

Doufejte, že neexistují boží mlýny, protože jinak vás za tohle nadřazené vykládání o tom, že za svoje dluhy může vždy každý sám - semelou.

+9/−1
24.2.2017 15:41

R59o87s50t73i58s24l25a23v 19C81a73h36a 6893217237871

1) u nas existuje neco jako vlastnik uctu. Nedostupny se stava jen ucet, ktery vlastni zemrely.

2) existuje neco jako pojisteni smrti a hypoteky

3) u firmy je podstatne, zda to je OSVC, nebo s.r.o., protoze u toho druheho se bezi dal, dedi se podil

4) nechapu, jak soudce mohl rozhodnout o prodeji firmy. Pokud nebyly deti plnolete, stejne jim byly penize na nic. A ted je samozrejme otazka, co to bylo za firmu - by-li li to sro., tak se samozrejme da prodat maximalne podil pripadajici na dedictvi deti.

atd. atd.

+1/−3
24.2.2017 15:48

D79a41n55a 15T26e95n94z77l54e94r 5530962285533

To je hezká teorie. A v praxi to klidně může být jinak, lidé mají účty společné, když nezaplatíte dodavatelům a zaměstnancům tak jste v háji. Proč musel majetek prodat - možná odpověď na to dá fakt, že prodal nakonec hluboko pod cenou. Nepřekvapí, když majetek koupí někdo, kdo je známý nebo příbuzný s těmi, kdo rozhodli, že ne?

Prostě - na tomhle světě je tisíc různých způsobů, jak vás dostat na dno. Lidi jsou **** a jsou velice kreativní, když jde o to, někoho obrat. Udělejte si tu radost a už nikdy neodsuzujte paušálně všechny dlužníky jako neáhla, co se zadlužila vlastní vinou a rozežraností.

+5/0
24.2.2017 16:59

J77a70n 69R23i29c36h66t24e87r 5492422703725

A co má Německo a německý právní řád společného s ČR?

0/0
2.3.2017 12:34

V70i30l17é25m 22B87a27r35á85k 4696807409626

Kde jste o tom slyšela? Stalo se to "prý" v Německu. Co se vám konkrétně nelíbí?

0/0
24.2.2017 18:10

D91a71n28a 63T70e28n94z64l13e12r 5650752905863

Žádné prý. Stalo se to v mé vesnici. Pána jsme znali. Chápu, že se pokoušíte utěšovat, ale je to tak trochu pískání v temném lese. Něco takového se může stát každému z nás, nikdo nezná zákony do detailu, nikomu se může zaručit, že nepadne na podvodníky.

To, že se vám to ještě nestalo, neznamená, že se to neděje. Jen vás ještě nikdo neměl na mušce.

Já prostě nemám ráda tohle paušální odsuzování. Ani u pana Janoty nevíme, jak dluh vznikl, jak byl velký. Víme jen, že chodil i nadále do práce, byl slušný člověk. A ke konce byl velice zoufalý.

+6/0
25.2.2017 6:18

J30a64r52o15s71l54a33v 34V56a47v78ř40í18n10e27k 8910110873817

V Německu nejsou soukromí exekutoři.

0/0
25.2.2017 18:13

R66o44s94t95i34s78l24a75v 18M66a27j51e49r 2303112959708

Pana Caho - mám pocit, že jste si domyslel něco co jsem já sám nenapsal. Já se podivuji nad tím, že nelze obhajovat exekutora, že udělal špatnost, protože těch špatností je minimum. Stejně tak nelze obhajovat někoho, že ujel od nehody, když se stává jen velmi zřídka kdy....

+1/0
24.2.2017 15:18

R42o64s18t85i39s67l24a80v 83C39a19h93a 6473207117761

Napsal jste toto: "Já nechápu, jak tu může někdo obhajovat praktiky exekutorů....."

a ja k tomu rikam, ze nemam vuci exekutorum vyhrady. Excesy samozrejme odsuzuji, ale tech je naproste minimum. Nize dole jsem uvedl udaje o "dablovi" Vranovi. Delal 70 tisic exekuci za rok, bylo na nej 140 stiznosti za rok, tedy 0.2% pripadu. Potrestan byl ten rok 8 krat. Myslim si, ze kdyby dluznici nezaplatili POUZE v 0.2% pripadu, tak by veritele byli naprosto spokojeni. Hledejme tedy dabla na strane dluzniku. Ja jako poskozeny veritel nemohu jinak.

+1/−1
24.2.2017 15:26

V92i34l51é35m 67B28a36r57á78k 4256667389946

Doplnil bych, že se musí počítat z celkového množství 300-400T exekucí co dělal, takže to procento je ještě mizivější.

0/0
24.2.2017 18:12

P39a19v16e13l 56Č59e46r78m95á37k 7767794251496

Hypotetická otázka - kdybyste půjčil peníze, dlužník nesplácel soud rozhodl ve váš prospěch, ale nic se nedělo a věděl byste, že dlužník nějaký majetek má a jen splácet nechce, nepředal byste to exekutorovi?

+2/0
24.2.2017 14:07

J48o14s80e70f 56N26o73ž55i95č58k70a 5125231379606

Pořád dokola... To opravdu někteří nechápou, že zde nikdo netvrdí, že by se snad exekuce měly zakázat a všechny exekutory je třeba zrušit, ale pouze se v článku i v diskusi poukazuje na některé nepřípustné praktiky, které jim soudci tolerují?

+5/−2
24.2.2017 14:12

P16a23v10e85l 84Č54e30r13m90á89k 7607644961956

Pane Nožičko, přečtěte si příspěvek pana Majera a pak zjistíte na co jsem reagoval a tudíž, proč je Vaše reakce v tomto případě tzv. mimo mísu.

+2/0
24.2.2017 14:15

R96o74s55t52i78s87l53a96v 54C20a22h30a 6823237567421

Jmenoval jste pana Janotu. Tam byly tyto praktiky take pouzity? Nebo tady byl problem na strane dluznika, jak to vetsinou byva? V titulku pisete o dusledcich - je politovani hodny konec pana Janoty dusledek tech nepripustnych praktik, nebo zvlastniho pristupu pana Janoty?

+2/0
24.2.2017 14:21

J53i45n18d28ř89i23c75h 93N39o93v28ý 3115884792945

Pan Janota střílel přes zavřené dveře v domnění, že se jedná o zloděje!!

0/0
24.2.2017 14:24

R60o76s58t97i83s24l58a44v 49C17a18h68a 6883727637711

Skutecne? V mediich se psalo neco jineho. A soud tomu zrejme uveril, proto byl odsouzen za pokus vrazdy.

+1/0
24.2.2017 14:26

R16o55s58t45i25s56l78a16v 83C97a61h23a 6833687517171

Mimochodem - u nas dovoluje zakon strilet obcanovi na zlodeje?

0/0
24.2.2017 15:26

J73i24n60d53ř33i25c72h 27N94o10v67ý 3205804532855

Nutná sebeobrana, nemůžu vědět, že zloděj není ozbrojen. Čemu uvěřil soud, ještě nemusí (a většinou není)být pravda. Pokud by se mi někdo vlamoval do bytu, střílel bych také.

+1/−1
24.2.2017 16:08

R30o74s32t21i54s40l43a79v 14C96a51h23a 6843627457591

Good luck! Pokud ani nevite, zda je ozbrojen, alespon necim, tak si to v base uzijte.

Zadny soud Vam nutnou sebeobranu neuzna, pokud netusite, zda je ozbrojen.

0/0
24.2.2017 16:10

V79á64c10l94a74v 22K20o47p90ř82i40v50a 1244870675351

O nutné obraně nevíte nic

+1/0
24.2.2017 17:26

J22i40n47d61ř57i96c76h 40N44o55v56ý 3805114872645

Jednoduchá věc - nepůjčujte peníze.

+1/0
24.2.2017 14:22

R58o50s87t55i79s57l21a18v 64C83a30h71a 6103927657261

Veritelem se nestanete jen tim, ze nekomu pujcite.

Veritelem se stanete i tim, ze

- zamestnavatel Vam nezaplati

- nekdo Vam zpusobi uraz/skodu a Vy mate narok na odskodne

- druhy z partneru Vam neplati aliky na deti

- SVJ je nedobrovolnym veritelem vsech clenu SVJ a nemuze si je vybirat

- nekdo si u Vam objedna zbozi/sluzbu, Vy dodate, protistrana nezaplati

- zaplatite nekomu zalohu za zbozi/sluzbu, protistrana to nedoda a zalohu nevrati......

a desitky, stovky, tisice dalsich zpusobu, jak se stat veritelem.

+1/0
24.2.2017 14:44

R39o26s81t72i31s97l96a32v 67M33a64j39e65r 2633652889938

Pane Čermáku, mne okradli, pachatelé byli polapeni, předvedeni spravedlnosti, odsouzeni a také dostali nakázáno mne odškodnit vzniklou škodu.

Kupodivu se tak nestalo a peníze mi stále dluží. Nečekám, že je někdy uvidím.

A peníze nepůjčuji ani přátelům, tedy bohužel nemohu odpovědět.

Opravdu ale nikdy nepochopím jak se mi někdo může vloupat do bytu...vybílit ho aniž by řešil čí jsou to vlastně věci apod. Vám to fakt nepřijde divné?

+9/0
24.2.2017 15:28

R75o90s72t10i22s55l81a10v 32C81a77h36a 6343767467781

1) vy jste dluh nepredal k exekuci?

2) vniknuti exekutora NENI vloupani. Zakon mu to umoznuje. Nelibi-li se Vam to, kontaktujte sveho poslance/senatora a pozadujte zmenu.

Aby šlo o vloupání ve smyslu trestního zákoníku, musí pachatel především vniknout do uzavřeného prostoru, což může být nejen místnost, celá budova nebo uzavřený pozemek, ale také menší prostor (trezor, zavazadlový prostor auta apod.). Uzavřením se pak rozumí úmyslná ochrana věci před odcizením, nikoli tedy např. ohrazení pozemku nízkým okrasným plotem. Vniknutí lstí může mít podobu ukrytí se v obchodním domě před jeho zavřením nebo třeba vydávání se za poštovního doručovatele, nedovolené překonání uzamčení je možné za pomocí odcizených klíčů, paklíče či jiné technické pomůcky, a to i bez jakéhokoli použití síly. Naopak jiná jistící překážka už musí být překonána za pomoci síly, což může být nejen její rozbití, ale také např. přelezení vysokého plotu či vyšplhání po okapové rouře do vyšších pater, protože jistící překážkou může být i výškový rozdíl.

0/0
24.2.2017 15:37

J39i27ř64í 28D24a42n60i52š 5641868552922

Vloupání ve smyslu trestního zákoníku to není, ale vloupání to je.

Myslím, že si pletete zákony a spravedlnost, což jsou pojmy, které spolu souvisí pouze okrajově.

0/0
2.3.2017 20:00

P81a52v11e27l 40Č76e33r11m91á25k 7267694101726

Nesouhlasím s tím, že jsou zabaveny věci jiných lidí než dlužníka. Ano, to je špatně. Na druhou stranu je pro mne zásadnější problém to, že množství lidí se vysmívá systému a zákonům a neplatí své dluhy a to zcela zjevně. A jeden z problémů je i to, že se věritelé nedomáhají svých práv všemi možnými prostředky, které mají. Pak by si dlužníci možná tolik nedovolovali.

+1/0
24.2.2017 15:42

R98o25s29t94i42s56l27a60v 35C46a11h69a 6793437407301

Naprosto presne. A co se tyka veci jinych lidi - tam je proste velky problem. Pokud to nejsou registrovane veci (napr. auto), tak se dost tezko zjistuje vlastnictvi. Dalsi vec je, ze dluznik muze mit luxusne vybavenou domacnost a tvrdit, ze to patri stryckovi z Australie. Takhle by se vyhnul exekuci kazdy. Pak musi byt na pozoru lide, kteri exekuovanym neco pujcuji atd. Jdou zde proti sobe dve prava - pravo veritele a pravo treti osoby. A odpovednost nese dluznik. Ten to v naproste vetsine pripadu zavinil.

0/0
24.2.2017 15:52

V44i34l98é88m 27B78a80r59á95k 4566527459856

Mám osobní zkušenost s výkonem rozhodnutí, resp. s postihem mého majetku v exekuci vedené na někoho jiného. Na vlastní kůži jsem zažil, že při mobiliární exekuci exekutor mé dceři zabavil housle. Byla na návštěvě u příbuzných, šla do školy a housle si nechala v bytě, že se pro ně staví, až odpoledne půjde do kroužku. Mezitím přišli vykonavatelé a housle odvezli. Musel jsem dokládat vlastnictví, platby za opravy apod. Není to nic příjemného, ale také nic neřešitelného.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=471619

0/0
24.2.2017 18:18

V23i10l93é28m 51B42a45r32á69k 4546987759316

Je to marné něco vysvětlovat, ale přece.... Na 2-3 problematických případech zpochybňujete výkon rozhodnutí u cca 4 mil. exekucí. Nebo si myslíte, že všechny vypadají tak jako případy co popisujete?

Možná také nečtete dost článků, jak lidé co někomu půjčí v rodně, přátelům, kolegům v práci jsou nešťastní a co prožívají, když jim peníze nikdo nevrací.

Obecně. Nikdo si za úvěr nemusí kupovat ledvinu, takže si nemá půjčovat a potombádat, zda jde o lichvu. Existuje ještě jeden § trestního zákona (na ten se zapomíná), a topřivedení si úpadku. Pokud někdo činí výdaje nebo zadlužení nad rámec svýchpříjmů, bude potrestán..... Takže podle mě by každý dlužník měl zpytovat svědomí, zda svým počínáním se nedopustil trestného činu.

Jinak zde jsou odkazy na články popisující tuto problematiku.

Úvěry jsou droga, stejně jako heroin nebo automaty

29. 02. 2016 12:56:36

Nikdo si za půjčené peníze nekupuje náhradní ledvinu nebo srdce, ani mu nejsou vnucovány s pistolí u hlavy (to hrozí až při vymáhání). Dluh se musí stát sprostým slovem a zadlužení společensky nepřijatelným stavem.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

+1/0
24.2.2017 12:26

P27a64v25e70l 96Č89e70r70m80á91k 7697204541296

Dluh není sprosté slovo, je to běžná část života a pokud je s ním nakládáno rozumně, všechno je v pořádku. Spousta lidí by problémy neměla, kdyby používala mozek a řešila špatnou situaci, která může nastat u kohokoliv jinak než strčením hlavy do písku a stěžováním si, jak je hrozné platit dluhy...

+2/0
24.2.2017 12:47

V44i68l98é85m 13B80a73r21á45k 4166507379106

Nesouhlasím.

Zadlužení svědčí o fatálním podcenění životních rizik, které roste s dobou splatnosti úvěru. Lidé si neuvědomují si, že v podstatě zbytečně rozehrávají ruletu se svým životem. Kohokoliv může postihnout ztráta na majetku, nemoc, zdravotní omezení, výpověď v zaměstnání, rozvod, nutnost péče o rodinného příslušníka nebo jeho úmrtí.

Námitka, že dluh je prostý morálního rozměru, kladného či záporného, a jde jen o nástroj, není správná. Je to zlo v nejčistší podobě. Dluhové selhání jednotlivce dopadá nejen na jeho nejbližší (rodinu) ale i na celou společnost degradací práva (podvody spojené s dluhy snaha získat peníze, převádění majetku na další osoby, práce v šedé ekonomice......).Blíže v článku.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

+1/0
24.2.2017 13:38

R93o96s74t79i10s22l95a61v 25C43a35h59a 6623747247421

Pan Cermak to ovsem napsal velmi dobre. Pise totiz o "rozumnem" dluhu....

0/0
24.2.2017 13:46

V17i34l17é96m 23B11a63r69á67k 4946937569156

Já jsem ze své praxe přesvědčen, že to neexistuje. Jen trochu přeženu. Je to jako rozumné pití, rozumné požívání drog, rozumné hraní matů.......

Co uděláte s rozumností když?

Kohokolivmůže postihnout ztráta na majetku, nemoc, zdravotní omezení, výpověď vzaměstnání, rozvod, nutnost péče o rodinného příslušníka nebo jeho úmrtí.

Kromě toho zadlužování vede do pekel i celou společnost.

0/0
24.2.2017 15:27



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.