Diskuse

Člověk v tísni a jeho starosti o mediální výchovu na školách

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Doporučoval bych spíše věnovat se výchově obezřetnosti před komerční reklamou.

0 0
možnosti
MB

M33i97l73a30n 59B34í30l34e42k

14. 3. 2017 10:09

I to je součástí mediální výchovy.

1 0
možnosti
Foto

Tak nějak se s těmi neziskovkami, které by mi chtěly pomoci v tom co a jak si mám myslet roztrhnul pytel...

Kromě Občanské výchovy snad mají děti i rodiče.

2 0
možnosti
RC

a co kdyz jsou rodice uplne stejne blbi?

1 0
možnosti
AM

Karma. Plně s autorem článku souhlasím. Teď se stalo "hitem" pro neziskovky a charitativní organizace všeho druhu "fušovat" do multikulturalizmu, boji proti "dezinformacím", tj. často spíše proti establishmentu nepohodlným informacím...., genderové cenzury (ne jen) ve školních čítankách..., místo aby s plným nasazením zůstaly u toho, čím se zabývaly původně. Ale kdo ví..., možná si to, samozřejmě potichoučku a neoficiálně, žádají někteří velcí finanční sponzoři/dárci..., všechno je možné.

2 0
možnosti
PS

P88e29t53r 52S86k16á49c86e17l

13. 3. 2017 20:13

Karma. Važme si našeho školství a pokud někdo chce něco zlepšit, doporučuji se orientovat na odkaz našeho velikána J.A.Komenského. Stav ve světě je horší, než nás informují. Viz:

Zdeje další případ z Internetu. Náš člověk z ruských hlubinodešel do Kanady učit se angličtinu do jedné z nejlepšíchkanadských jazykových škol. Tam se v hodině rozebíral článek,o obezitě ve světě. Závěr článku byl ten, že tento problémdosahuje maxima v anglicky mluvících zemích. Následoval test sotázkou: „Ovlivňuje učení angličtiny nadváhu?“ Náš člověkna idiotskou otázku odpověděl samozřejmě „Ne“. Správnáodpověď ovšem byla „Ano“! Náš muž se snažil diskutovat sučitelkou, v Kanadě narozenou indickou ženou. Ona odpověděla:„Samozřejmě, že ‚Ano‘ je správná odpověď“, a uvedlapříklad svého strýce, který po přestěhování z Indie doKanady se začal učit angličtinu a v důsledku toho strašněpřibral na váze.

Vícezde: http://leva-net.webnode.cz/products/proc-je-zapad-vyrizen-nazor-inzenyra/

0 0
možnosti
TV

Karma. Pekne vystizeno.

2 0
možnosti
JP

J79a42n 44P32a73v22l46í22k

13. 3. 2017 17:00

Pojem mediální výchova by podle mě neměl zahrnovat pouze konzum zpráv či dezinformací, ale také aktivní dovednosti ve vyhledávání, referování, komentování etc. dějů, které přináší život.

1 0
možnosti
JN

S tím bych souhlasil. V blogu jsem především polemizoval s citovanými slovy pana Strachoty z Člověka v tísni: "...úlohou školy by bylo právě přispět k tomu, aby mladí lidé dokázali rozlišovat mezi informacemi a dezinformacemi."

0 0
možnosti
JV

J97i64ř97í 28V74o34l98k81a

13. 3. 2017 16:23

Nerozumím tomu, co je málo nebo moc. Jako školáci jsme věděli o předmětu,kdy jsme měli být vychováváni, že bude hodina klidu, kdy se dají opsat úkoly, napsat holkám psaníčka, domluvit lumpárnu na odpoledne, a byla pohoda. Svět jsme vnímali pohledem rodičů, kteří říkali, to si mysli a nepovídej, to si nemysli, a zdrž se komentářů. Doma se mluvilo. Chtěl bych, aby konečně z těch dětí byly lidé, kterým není potřeba natlouct do kebule nějaký názor. To jsme zažili, tak proč to opakujeme. Předepisujeme, co školák smí jíst, pít, my zdrhali na pivo, kouřili někde za bukem. Mediální výchova je dalším nesmyslem, co se na ministerstvu školství vymýšlí. Pokud nenastane obrat v tom, že bude 8hodinová pracovní doba, rodiče budou moci děti vychovávat, ve škole bude učitel autorita, který rodičům dopomůže v nějak směru vést dítě k uplatnění jeho vloh a nadání. Proč se nestaráme o holomky a draze si kupujeme učitele zvyšováním platů volnem, kde čím. Nejdřív vyřešme postavení učitele před žákem, jeho nedotknutelnost /vyjma jo vyjímek/ a nechme je pracovat.

Dětská práva ano, ale čeho je moc, toho je příliš.

6 0
možnosti
MB

Mediální výchova nemá dětem "natlouct do kebule" nějaký názor, ale měla by učit jisté obezřetnosti v kontaktu s mediálním světem (dnes tedy především s internetem). Současnost je diametrálně odlišná od doby, o které píšete vy. Á propos předchozí generace si daly/dají nakukat také všelicos...

1 0
možnosti
PB

..... by mě zajímalo jak taková výuka (přednáška?, beseda?, zaměstnání?) vlastně probíhá?,- vzhledem k temu, jak sa dnešní "náctiletí" baví a co je středobodem jejich zájmů, to mosi byt neskutečná čurina ;-D!,- ......za barákem mi sedmáci foukaj cigára a deváťáci pařijou škopky, tématem plodných diskusí je "nabitej" kompl imaginárním zabíjením, střílečkama, stahování muziky a filmů, péčko a nejvíc je teda ten féééjs !,- samozřejmě fotr s mamou sou největší blbci na světě hnedle za učitelama,- a jak v tem sexu ?!......."two, včera sem sa pomazlil s Mončou, two, bengál jak sviňa!",- tak asi takhle! (skvělej materiál pro mediální výchovu, žejoV!)

2 0
možnosti
EH

To už rovnou mohou udělat předmět Obezřetnost. Učit děti, že ne každý snědý strýček je hodný, může vás okrást. Že ne každý obchodník chce udělat férový obchod. Ne každý muslimský uprchlík je tichý a vděčný. Hm, to by asi nešlo, že?

Rodiče učí, že dítě nemá věřit žádnému pánovi, co nabízí bonbony a láká děti do auta. Učitelé mají učit, že plátku XY se věřit smí, ale plátku AB ne, protože tam psali nevhodné věci, které by mohly zničit dětskou multikulti dušičku.

2 0
možnosti