Děkujeme za pochopení.
B65r18o63n14i32s23l64a22v 53G83a88b57r50y94š
Demonstrativně jsem do diskuze k článku uveřejnil popis Ladova obrázku ze zadání. I s kontrolou mi to trvalo 40 minut.
Pokud s tím má někdo problém, pak to jsou lidé, kteří na maturitu nemají.
J70a93r40o18m14í57r 90K76r39á89l
Což je logické. Pokud je cíl 70% maturantů, pak jich třetina na maturitu nemá, anebo musíte značně snížit nároky (a to se právě děje).
J32i36r93k18a 30L91i79b13e46ň17s10k15ý
Speciálně Karel Čapek, brilantní stylista, by to určitě napsal, pokud není zadání úplná pitomost - ale i pak by to vlastně napsal a udělal si z toho legraci.
V11í91t58ě17z57s50l13a24v 19D43r73o93z13d
Když jsem dělal maturitu, byly témata 4 a rozsah býval běžně okolo 3 stran A4. Když jsem si pro představu hodil výše uvedený blog do Wordu a zkrátil jej na 250 slov, musel jsem se smát... Mám pocit, že dnešní doba je hlavně o okecávání a výmluvách, než aby někdo přijal, že by měl něco umět. Ještě k některým příspěvkům
(např. p. Pavel Machaček - "k výchově učených mloků"). Myslím, že maturita neřeší špičková umělecká díla zralá na Pulitzerovu cenu, ale určité minimum, které by měl zvládnout skutečně každý maturant. A to jak budoucí vysokoškolák, tak holič (viz jiný příspěvek). Stejně je to i s matematikou. Jestliže jsem schopen po 35 letech po škole udělat maturitu z matematiky (zkoušel jsem) na dvojku, a současný maturant po čtyřech letech "usilovného" studia ji neudělá ani za čtyři (nutný opravdu směšný minimální počet bodů), tak je dnes někde něco špatně. Jenže kdysi chodili ze základky na střední jedničkáři a dvojkaři, dnes téměř každý. Takže zákonitým důsledkem je postatné snížení úrovně škol a náročnosti maturit.
J79i35r21k12a 87L81i87b78e73ň80s94k28ý
Ono je to jedno že většina maturantů nebude nic umět, nastupuje éra robotů, a poctivých, inteligentních lidí na potřebné posty, které okecat nejde, bude vždycky dost. Například pošťák nebo ministerský úředník či policista žádný sloh nepotřebují, musí umět tu svoji specializaci, a to stačí. Vzdělávání je svým způsobem zbytečnost, tak z 90%.
P56e91t60r 14L85a20n43g94e64r
K napsání "něčeho" za co student "projde" to jistě stačí.
Ale uvědomte si, že k tématům se váže slohový útvar. A to si myslím může být ten kámen úrazu.
Za mne ta témata postrádala šťávu a hlavně k určitým tématům bych volil jiný slohový útvar.
P91e48t59r 96L98a49n73g25e79r
a ješte uvažte, že je tam časový limit. Za dvě hodiny napsat kvalitní vypravování? A na druhé straně na zprávu o vodácích jsou dvě hodiny až příliš.
D87a62n10i14e50l 65K67r10o57n34e21r
Sice bych si z tech 10 temat vybral a jedno tema by mi vylozene sedlo, ale z nezavisleho pohledu musim uznat, ze jsou to temata opravdu tezka. Mejte na pameti, ze slohovka ma presne splnovat zadani, takze se nesmite odchylit nejen od tematu, ale ani od slohoveho utvaru, ktery je v danem bode pozadovan. Myslim, ze jako student bych to zvladl, ale snadne to neni.
Z36d37e20n62ě88k 11B58á51r20t33a
Humbuk?Tak se dnes říká jednomu článku s pochybným titulkem,který skoro nikoho nezajímal...?
J98o48s86e86f 60N15o88ž42i24č62k92a
Pane Bárto, kdyby ten článek na iDNES skoro nikoho nezajímal, tak by v diskusi pod ním nejspíš nebylo v tuto dobu 1258 příspěvků.
K42a28r52e51l 94B45o85č61e18k
Takže na základě JEDINÉ titulky v JEDINÉM deníku jste usoudil, že nastal mediální hon na maturity?
J37o64s37e96f 18N97o90ž31i14č56k64a
Rád bych se mýlil, ale jak zmiňuji i v blogu, mám bohužel zkušenosti z minulých let a pamatuji, kolik vášní v médiích vyvolalo např. centrální hodnocení maturitních slohů, otázka ohledně Jidáše v češtině, příklad v matematice s čepicí ve tvaru kužele, atd.
Navíc to, že v blogu zmiňuje pouze letošní článek z MF DNES, ještě neznamená, že se tak nedělo i jinde v médiích - např. včera ve zprávách na TV NOVA byla také kritika maturitních témat v obdobném duchu.
P31a10v65e62l 77M17a93c68h91a96č72e43k
Souhlasím s vámi, že napsat cca 250 za 90 minut všichni aspiranti na dospělost. Jenže v tomto systému anonymního hodnocení bez znalosti dotyčného pisatele budou asi i jiná, než kvantitativní kritéria a v tom i já vidím problém a závadu tohoto systému.
1/ zavádí celostátně sjednocující systém, požadující totožné výkony bez ohledu na osobní zaměření jednotlivce či skupin
2/ zcela eliminuje možnost hodnocení momentálního výkonu někým, kdo sledoval vývoj a přístup dotyčného maturanta po celou dobu jeho studia.
Přijímám, že někomu se to může líbit, když preferuje jednotnou lajnu pro hodnocení i v této oblasti, já jsem spíše pro individuální přístup a hodnocení za delší dobu s přihlédnutím k zaměření jednotlivce.
Mám obavy, že tento systém nabádá k výchově učených mloků ve stejnokrojích.
P27a29v69e57l 17M56a74c47h70a31č26e20k
Omlouvám se, v první větě mi vypadlo za 90 minut ".... by měli...".
L32u58d62ě96k 90K50r91a58t46o36c20h27v85í87l
Podle sebe soudím Tebe. Pokud většina dnešních "novinářů" pracuje stylem Ctrl+C, Ctrl+V a překladač ...... tak ani se nedivím, že by maturitu z literatury nezvládli a proto se proti ní budou negativně vyjadřovat ...
- Počet článků 1584
- Celková karma 39,87
- Průměrná čtenost 3238x