- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý fejeton by za 90 minut Čapek možná napsal, možná také ne. Ale protože pan Nožička nepředložil čtenářům také kritéria, podle nichž se slohy hodnotí, může být veřejnost zmatena. V roce 2012 skutečně dostali pětku i slušní pisatelé... Mj. právě kvůli zprávě.
O tom, jaká je kvalita maturity z češtiny, vypovídá i znalost pravopisu redaktorů na IDnes..
Postrádám smysl v tom, dělat 10 témat, když u některých se prakticky všichni shodnou, že je ani nadaný maturant nemá šanci napsat, případně budou nezajímavá?
Druhá věc - jestli je Cermat připraven řešit případné desítky, stovky, či tisíce žalob ... jako při posledním pokusu s centrálními opravami slohů?
Trochu mne děsí myšlenka, že by se maturity postupně staly dvoufázovými; kdy by se žaloby na Cermat podávaly automaticky.
Jenom k tomu velkému počtu stížností či žalob na maturity v poslední době: víte, ono je to dané i tím, že někteří lidé veřejně radí neúspěšným maturantům, aby se odvolávali kvůli všemu možnému. A pak jsou v odvoláních proti výsledku maturity uváděny i takové absurdity jako např., že učitelce ve třídě klapaly podpatky, že ve třídě byl při zkoušce velký hluk nebo naopak nezvykle velké ticho, atd. Že taková odvolání mají minimální šanci na úspěch, je myslím jasné.
Nehoňte si triko a zkuste si to.
Pro změnu o všech 10 témat, abyste si nepřišel šikanovaný.
Když jsem před více jak 30 léty maturoval, tak se můj otec (maturoval na reálném gymnáziu v roce 1954) chytal za hlavu, jak se snižuje náročnost maturit... Dnes se chytám za hlavu já... Možnost výběru z 10 témat a požadovaná délka 250 slov? O tom se nám ani nezdálo... Dnes jsem si přečetl článek "PRO A PROTI: Byla letošní témata maturitní slohovky pro studenty vhodná?" (http://zpravy.idnes.cz/pro-a-proti-maturita-pisemna-slohova-prace-f2d-/domaci.aspx?c=A170413_133634_domaci_zt) a přiznávám se, že mě zarazily názory paní Dagmar Benovičové, učitelky ČJ na SŠ umělecko-průmyslové v Hodoníně a napadlo mě jeden ironický návrh... Co takhle umožnit, aby písemná maturita z ČJ byla dělána formou příspěvků na facebook či formou SMS zpráv? Pak by byli studenti snad spokojeni... a pak se ale nedivme, že mnozí maturanti nedokážou ani pořádně zpracovat životopis...
Kdysi byl maturant elita národa, dnes někdo rozhodl, že maturitu má mít skoro každý, pak jdou nároky stranou. V montovnách kolonie kvalitní vzdělání není nutné.
Fakt je, ze v zemi, kde existuje 35-40% populace, ktere si prectou jen nadpis a hned jdou diskutovat, by takove nadpisy mely byt trestne odpovedne
chtel jsem napsat - trestne stihatelne ..
základem výuky českého jazyka je čtení českých i světových klasiků, bez čtení literatúry, nemůže se průměrný ajťák probojovat k ohodnocení známkou 4
Podle mne to v tom článku bylo vysvětleno tak, že některá zadání pro konkrétní slohové útvary by nenapsal dobře za 90 minut ani Čapek. Ne, že by nenapsal žádné z témat. Tak jsem ten článek pochopil já.
Já samozřejmě také, ale jde o to, že v MF DNES byl k tomu článku použit titulek "Experti: Maturitní sloh by nenapsal ani Čapek", což je podle mě zavádějící a neodpovídající skutečnosti. Titulek, který použili na iDNES ("Témata maturitních slohů? Některá by nenapsal ani Čapek, shodují se experti") je již samozřejmě přijatelnější.
Zdá se to být každý rok stejné.
Hledají se jen výmluvy, ale nikdo nemá koule na změnu systému středního školství.
Nároky na přijímací zkoušky se limitně blíží nule a práce s takovým "materiálem" během školního roku je pro kantory očistec, na který spousta z nich už dávno rezignovala snad s výjimkou posledních masochistů.
Moc dobře si pamatuji dodbu, kdy do škol či učilišť chodili náboráři a slibovali stipendia a příspěvky, aby si zajistili pracovníky pro své podniky. Dnes to zní jako sci-fi, ale rozjívená mládež se chová, tak jakoby už náboráři zaklepali na dveře.
Takových mistříčků s přebujelým egem jsou desítky tisíc, ale teprve život jim ukáže jak hluboce se mýlili. Jejich chuť intenzivně studovat a aktivně se podílet na výuce je až na bílé vrány mizerná. Pak se nedivte. Ikdyž montovny stále berou
To je tím, že maturitu dnešní zvládne úplně každý. Takže by bylo načase zajistit nějakou úroveň nejlépe při maturitách a ještě lépe už při přijímačkách na střední školu. Jen se shoduji s kritiky zaváděného hodnocení, že v případě kdy není stanovená spodní hranice pro přijetí přijímačky nemají smysl.