Diskuse

Tak matematiku přece jen učit umíme a problém je spíše ve studentech?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Už se ani nedivím, že to s výukou matematiky vypadá tak, tak to je. Když to tady tak čtu, tak jeden si myslí, že maturitu nemůže mít 75% lidí v ročníku, další si zase plete matematiku a počty, což je trochu jiná kategorie.

Potom existují lidé, kteří si myslí, že 55 příkladů jako domácí úkol ze dne na den je přiměřená dávka na procvičení učiva, dále tací, kteří považují výklad látky a dotazy studentů za ztrátu času.

Výsledkem je, že se studenti matematiku nechtějí naučit, ale přežít. Pokud se maturitě z ní nemohou vyhnout, pak alespoň přežít hon na propadlíky a dostat se mezi těch cca 80% šťastlivců, kteří maturitu udělají. A ani se jim nedivím.

0 0
možnosti

"Stejně tak netvrdím, že u státní organizace Cermat není co zlepšovat"

Nejlepší zlepšení by bylo zrušení.

1 0
možnosti
Foto

Nedávno jsem seděla se skupinkou pedagogů. (matematika, fyzika) Povídali si mj. o tom, že není žádoucí chtít po dětech, aby se něco učili zpaměti "jako když bičem mrská".

Pak neumí násobilku (například), tedy nedokážou počítat složitější věci...

A máme to. Problém zdánlivě je ve studentech, ale je možná ve změněném přístupu k výuce. Já bych si netroufla neumět násobky a vysypat je z hlavy kdykoliv. Ani moje děti ne (to by byl malér doma).

Někdy je ten dril prostě potřebný.

5 0
možnosti

Záleží, v jakém kontextu. Třeba se bavili o funkcích na intervalu a jaksi se předpokládá, že malá násobilka je dokonale zvládnutá. :-) Biflovat tabulkové hodnoty a vzorce opravdu není žádoucí - dají se přece vyhledat, pokud ovšem dítě ví, co hledá a k tomu by se mělo směřovat. :-)

0 0
možnosti

:-) Záleží jak kde (v USA). Je preferována tzv everyday math, pohodlné, bez systému, pro každý den něco jiného nedotaženého a ve výsledku žák nebo na střední student, byť s potenciálem, ale s minimem vědomostí ze základní o matematických postupech. Nastupuje doučování (velice dobrý business pro každého z Evropy) a jde to hodně poznat na výsledku, ale kritika na americký způsob výuky matematiky je brána jako urážka, stejně jako na bordelářství...prý je umožněno rozvíjení osobnosti a prý s tím nejde nic dělat. Vyložení troubové, kteří ale dají 4 touch downy v jednom zápase, mají to už dopředu nějak zařízené, prostě nestane se, že by takový nenasbíral všechny body, čili neexistuje, aby sportovec, potenciálně reprezentující velmoc, neprošel střední kvůli matematice. Diplom o absolvování střední, tedy o složení maturitní zkoušky (high school diploma) může zmást, ale je to opravdu jen maturita. Školy, hlídající si svou pověst, mají naprosto jiné priority. Vtipkuje se, že basebalový americký tým nedá dohromady trojčlenku a je to v podstatě pravda. Pokud jsou i takoví ve statistice, vše se vysvětluje, ;-D

4 0
možnosti

Vloni jsem to z hecu zkusil a bez sebemenšího problému byh prošel - sice za 3, ale co by za trojku dali všichni ti propadlíci, že . Od maturity bylo vloni 38 let, sám jsem z ní nematuroval - na střední odborné škole to nebylo zvykem.

1 0
možnosti

Totální nesmysl. Co do toho vůbec kecá učitel angličtiny. Nějakou dobu jsem studoval na zahraniční univerzitě biostatistiku, kromě běžné výuku (která je sama o sobě daleko neformálnější než u nás - vyučující více reflektuje co vás zajímá), pokud by snad ještě někdo měl mezery, může si je vyjasnit v praktických seminářích, které většinou vedou postgraduální studenti, a které jsou asi vůbec nejpřínosnějším prvkem studia. A vůbec samotné výukové materiály a původní zahraniční učebnice jsou na vyšší didaktické úrovni - naštěstí i mnoho českých studentů to už zjistilo.

1 1
možnosti

Vy ovšem porovnáváte dle vlastních zkušeností úroveň vysokoškolského studia a pan Mikuláš úroveň středoškolského studia. A samozřejmě i v zahraničí je úroveň různých škol různá (přičemž v USA, jak už zde někteří napsali, to platí dvojnásob).

0 0
možnosti

Motivovaný student má být ten, který MUSí denně vypočítat 20 příkladů? Doporučil bych asi učiteli angličtiny na Matzyfu, aby si nastudoval pojem MOTIVACE, zejména pak vnitřní motivaci (kdy dělám, co CHCI dělat a dělám to proto, že mne to BAVÍ) a pak je VNĚJŠÍ motivace, kdy někdo zvenčí motivuje a připravuje mi podmínky k tomu, abych mohl dělat věci. Tím, že něco dělat MUSÍM, nevzniká vnitřní motivace, vzniká akorát k věcem odpor. Takže problém nebude skutečně v motivovaných studentech, ale, div se světe, v přístupu pedagogů. Nebo nám snad chcete namluvit, že těch 20 příkladů denně dělají američtí studenti dobrovolně a bez přinucení (což by byla jejich vnitřní motivace)?

3 3
možnosti
Foto

Pokud má mít maturita nějakou váhu, tak ji opravdu nemůže mít 75% lidí z ročníku. Pamatuji se, jak nás v dobách sametovky ohromovali čísly o tom, jak zaostáváme v počtu vysokoškoláků za světem (údajně jsme jich měli míň než Nepál). Teď jsme ten svět sice dohnali, ale kvantita neznamená kvalitu.

12 0
možnosti

to je pravda..ale my potřebujeme jak zvýšení kvality tak i zvýšení kvantity....potřebujeme aby více mladých bylo skutečně chytrých a vzdělaných....

heslo ..JSEM DĚLNÍK A KDO JE VÍC..je již dávno přežitkem....

1 0
možnosti