Děkujeme za pochopení.
W38a95l84d74a 52W60i40n68t78e74r
Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians!
T72o15m49á22š 98T62a86t55í69č72e56k
Ale ona ani nenaznačila, že by chtěla potírat užívání. Jen jasně řekla, že užívání a tvorba jsou dva různé páry bot.
J13i88ř45í 60P52ř29i13b29y38l
Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.
M94a36r63t17i58n 18F52a93l53t81ý72n
Doba je stále více založena na specializaci...
Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.
A to je celý problem.
Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.
To by ale pro celé školství byla katastrofa...
Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...
To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.
R22o25s70t55i74s56l74a85v 55C96a85h71a
Takze co navrhujete? Vyrabet fachidioty, co sice budou skveli programatori, ale nebudou tusit, proc se cast lidi teto zeme boji Nemcu a cast Rusaku?
O24t78o 26J59u70r52n75e95č11k21a
Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.
R60o90s61t23i47s39l13a54v 31C25a32h45a
pokud nekdo povazuje znalost formatovani ve wordu jako projev pocitacove vzdelanych lidi, tak je uplne mimo. Ve skole by se mela informatika ucit jinak, nez ucit ovladani verze x.x nejakeho proprietalniho software. PRINCIPY, ne to, kde co najdu v jakem menu.
R81o72s38t72i62s66l64a88v 18C63a10h92a
1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.
2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.
Uvedu priklad:
Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.
Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.
Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.
J78o91s92e32f 10N15o76ž21i13č12k94a
ad 1) Já vím, že pro Vás nikoliv, ale pro některé to skutečně překvapivé je...
ad 2) Ale o tom já přece s nikým nepolemizuji. Samozřejmě souhlasím s tím, že informace, dohledané na internetu, při vzdělávání pomáhají a ohledně budoucích techniků to nepochybně platí také. I já jsem využil řady materiálů z internetu, když jsem se sám učil např. programovací jazyky, které v době mého studia na VŠ ještě neexistovaly. A i mým studentům často dávám tipy na užitečné odkazy na netu.
Ale jde o to, že je např. špatně, když např. rodiče koupí technicky nadanému dítěti chytrý mobil místo toho, aby mu koupili stavebnici. A tak to dle mého názoru myslela i paní Kaspersky.
J82i93ř60í 48Z26e93l41i49n48k90a
Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".
J43o44s85e42f 79N23o38ž45i32č58k95a
Pokud skutečně jde o všeobecně známé věci, tak je mi poněkud divné, že je mnozí naši vzdělávací odborníci (např. pánové Botlík, Šteffl, Feřtek...), kteří zpravidla dostávají v mainstreamových médiích největší prostor k tomu, aby kvalifikovaně radili, kudy by se mělo naše školství ubírat, nezaregistrovali. A příslušní činovníci na ministerstvu školství nejspíš také ne.
D90a67l44i55b45o79r 53B25a48r21t41o78š
to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........
odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..
takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často
J77o54s77e11f 28N48o94ž76i24č60k12a
To víte - někteří lidé se nejspíš enormně těšili na to, jak si díky masivnímu nákupu tabletů do škol "namastí kapsu"...
P45e56t17r 89B30r91o47d75s80k53ý
..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.
J97a90r35m26i91l79a 23V87a34v10r78o11c65h18o86v11á
- Počet článků 1581
- Celková karma 39,92
- Průměrná čtenost 3244x