Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
WW

R^

Co bychom však dělali bez uživatelů a zpětné vazby uživatelů? "Ruská carevna" si asi neuvědomila, že i ona je závislá na uživatelích a to přímo finančně. Oh, those Russians! ;-D

0 1
možnosti
TT

Ale ona ani nenaznačila, že by chtěla potírat užívání. Jen jasně řekla, že užívání a tvorba jsou dva různé páry bot.

2 0
možnosti
JP

Konečně s Vámi mohu bez výhrad souhlasit. pokud vynecháte politiku je to jasné.

1 0
možnosti
Foto

Doba je stále více založena na specializaci...

Zatímco naše ospalé školství neustále volá po "renezančním" univerzálním žákovi/studentovi... asi tak jak to vymysleli za Marie Tezerie.

A to je celý problem.

Představte si, že by se opravdu děti např. od druhého stupně ZŠ začaly profilovat dle schopností do jednotlivých specializovaných tříd. Tady se už celkem sklony k tomu či onomu dají relativně poznat a pokdu by někdo dogmaticky netrval na távajícím a umožnil případné dodatečné přesuny... byl by to system založený na skutečných schopnostech a nikoli na otrokářsko donucovacím univerzáním systému.

To by ale pro celé školství byla katastrofa...

Vedle toho, že se na školství přiživují kšeftaři a diletanti, vymýšlejí se Cermaty, inkluze a mateřské školky a jiné ministerské kšefty...

To je celé. Nikdo s tím nic dělat nebude, protože jednak z toho nemá kšeft, jednak na to nemá nikdo fištron.

1 3
možnosti
RC

Takze co navrhujete? Vyrabet fachidioty, co sice budou skveli programatori, ale nebudou tusit, proc se cast lidi teto zeme boji Nemcu a cast Rusaku?

2 0
možnosti
OJ

Naprostý souhlas. Vzpomínám si jak mi jedna učitelka vyprávěla, jak se její žáci holedbají že jsou počítačová generace, ale když jim dala za úkol zformátovat podle zadání text ve wordu, tak si většina vůbec nevěděla rady. Přesně jak vy tehdy říkala, že to že někdo umí hrát hry, neznamená že umí udělat cokoli kreativního.

4 0
možnosti
RC

pokud nekdo povazuje znalost formatovani ve wordu jako projev pocitacove vzdelanych lidi, tak je uplne mimo. Ve skole by se mela informatika ucit jinak, nez ucit ovladani verze x.x nejakeho proprietalniho software. PRINCIPY, ne to, kde co najdu v jakem menu.

0 0
možnosti
RC

1) nevim, co by melo byt prekvapiveho na tom, ze jako uzivatel FB na mobilu se z IT clovek nic nenauci, mozna tak z marketingu.

2) ale nove technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje. To, ze je nevyuzivaji je jejich chyba, chyba jejich rodicu a ucitelu.

Uvedu priklad:

Muj starsi syn se podle ruznych tutorialu na internetu naucil programovat veci, ktere v nasi dobe ani nebylo mozne delat. Sam, nebo s kamarady. Ma tedy oproti mne (ve vekovem srovnani) nekolik let naskok.

Mladsi syn je naopak sikovny manualne a kdyz jsem videl, co je schopen vyrobit (a inspiraci ma take z internetu), tak jsem koukal jako blazen.Ve trinacti letech, aniz by chodil na nejaky krouzek, nebo by meli ve skole dilny.

Takze na zaver: technologie davaji detem netusene moznosti rozvoje (podobne jako kdysi cteni knih, ale v mnohonasobne rychlejsi a sirejsi podobe). A to, ze je nekdo jen uzivatel FB by se dalo srovnat s ctenim komiksu.

5 0
možnosti
JN

ad 1) Já vím, že pro Vás nikoliv, ale pro některé to skutečně překvapivé je...

ad 2) Ale o tom já přece s nikým nepolemizuji. Samozřejmě souhlasím s tím, že informace, dohledané na internetu, při vzdělávání pomáhají a ohledně budoucích techniků to nepochybně platí také. I já jsem využil řady materiálů z internetu, když jsem se sám učil např. programovací jazyky, které v době mého studia na VŠ ještě neexistovaly. A i mým studentům často dávám tipy na užitečné odkazy na netu.

Ale jde o to, že je např. špatně, když např. rodiče koupí technicky nadanému dítěti chytrý mobil místo toho, aby mu koupili stavebnici. A tak to dle mého názoru myslela i paní Kaspersky.

3 0
možnosti
JZ

Zvláštní článek. Všeobecně známé věci, předkládané tak, jako byste právě "objevil Amertku".

3 2
možnosti
JN

Pokud skutečně jde o všeobecně známé věci, tak je mi poněkud divné, že je mnozí naši vzdělávací odborníci (např. pánové Botlík, Šteffl, Feřtek...), kteří zpravidla dostávají v mainstreamových médiích největší prostor k tomu, aby kvalifikovaně radili, kudy by se mělo naše školství ubírat, nezaregistrovali. A příslušní činovníci na ministerstvu školství nejspíš také ne.

3 0
možnosti
DB

to co říká tato carevna, říká již mnoho let Manfred Spitzer ve své knize ..přeložené do češtiny ..Digitální demence....ví se to dávno...jen někteří ministři a několik dalších kteří o tomto jevu moc neví, se domnívají opak........

odkaz na tuto knihu jsem před nějakým časem posílal nějakému náměstkovi ministra školství, který skutečně přišel s nápadem dávat tablety již dětem v první třídě..tací lidé nemají na postu ministra co dělat....no ale byl tam..

takovéto omyly se u nás dějí přespříliš často

8 0
možnosti
JN

To víte - někteří lidé se nejspíš enormně těšili na to, jak si díky masivnímu nákupu tabletů do škol "namastí kapsu"... :-)

4 0
možnosti
PB

..... mňo, vono to bude individuální,- synek vod souseda (v pravdě génius) sekl po třech letech s VUT a praskal do USA. Na škole se nudil, v podstatě tam chodil skládat zkoušky při kerejch vytáčel profesory doběla (opravoval je) ! Nemínil nadále se vzděláním ztrácet čas,- dostal laso z venku a šel rovnou za lovama,- ...... a bez titulu.

0 3
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,90
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik