Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z24d98e25n32e77k 90H91r51d51i57n98a 9210389483330

Fascinuje mě množství odborníků na tresty. Základem každého trestu musí být jeho popis a kvalifikace. Ať už ve sportu nebo v běžném životě. Já osobně jsme hledal po uvedené etapě pravidla UCI ohledně trestání jezdců za nejrůznější prohřešky. A je tma uvedené, že pokud jezdec způsobí zranění soupeře, tak může být vyloučen.

A Sagan a východní Evropa. To je úplný nesmysl. Na TdF (ale podobné je to na Giru nebo Vueltě) mají podporu akorát domácí jezdci či týmy, ostatní pořadatelé neřeší. Navíc organizátoři a jury není jedno a to samé, jury nominuje UCI.

Podle mě celkově blábol.

0/0
20.7.2017 0:19

J95o49s20e25f 56N87o17ž97i57č97k73a 5315141679676

Tak na zjištění skutečnosti, že pokud závodník způsobí zranění soupeři, může být ze závodu vyloučen, myslím není nutné studovat pravidla UCI - to lze tak nějak vyvodit i zdravým selským rozumem. ;-)

Ovšem u této kauzy otázka zní, nakolik to zranění způsobil Sagan a nakolik si ho Cavendish svým stylem jízdy zapříčinil sám, případně, zda opravdu nebylo vyloučení Sagana příliš přísné v porovnání s tím, že Cavendish za podobný prohřešek před několika lety trestán nebyl (viz odkaz v příspěvku pana Šťastného), atd.

0/0
20.7.2017 9:54
Foto

J20a16r97o67m63í80r 37H57l67u86b51e29k 2816810234251

Napsal jsem na stejné téma pouhý diskusní příspěvek. Ve smyslu, že Peter je až příliš dobrý, někomu to vadí a využije nejbližší příležitost, aby mu to dal sežrat. Osobně jsem byl na západě skoro všude, krom UK, a nijakou zášť jsem nezaznamenal, jen švýcarský celník se na mne díval nějak divně. Ale já nejsem Peter Sagan, nejsem dvojnásobný mistr světa, nikomu nelezu na nervy neortodoxními prohlášeními, pohyboval jsem se mezi obyčejnými lidmi a ti se chovali přátelsky.

0/0
6.7.2017 10:25

J20o67s75e61f 56N51o51ž59i71č36k90a 5265741789276

Souhlas - ohledně obyčejných lidí mám zkušenosti stejné.

0/0
6.7.2017 10:28
Foto

V70l47a83d88i88m14í39r 80Š68ť24a21s62t56n68ý 1461866255743

To, že je Sagan Slovák v rozhodování jury svou váhu bezpochyby mělo. Nejenom že Cavendish spadl v reakci na svůj vlastní atak vůči Saganovi kdy do něj nejdříve ramenem a hlavou najel, Sagan tento atak ustál, pouze ho dovážil tím vystrčeným loktem, který ale Cavendishe nezasáhl. Cavendish se místo toho, aby si vytvořil prostor od Sagana pouze odrazil do bariéry. Přesně toto udělal Cavendish už mnohokrát a mnoho jezdců za ním také zůstalo ležet, zatímco on slavně zvítězil a trousil průpovídky o tom, že "cyklistika je tvrdý sport". Jemu to vždycky prošlo bez sebemenšího pokusu jury ho alespoň časově penalizovat, ze Sagana udělali exemplární případ. Já jiný důvod nevidím. Greg LeMond nebo Ján Svorada a mnozí další potvrdili, že k vyloučení nebyl žádný důvod, jejich názor, jako bývalých špičkových závodníků, mi přijde správný, protože oni ty závody jezdili a hromadných spurtů mají zažito bezpočet.

+3/−2
6.7.2017 7:28
Foto

V84l57a20d45i90m16í62r 63Š56ť17a91s54t46n41ý 1921186345583

Pane Bárto, podívejte se na toto starší video. Tady se to Cavendishovi, jako už mnohokrát před tím, ještě povedlo. To se Saganem bylo podle úplně stejného scénáře: https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/video-cavendish-poslal-soupere-na-asfalt-byla-to-podlost/r~d87f2298e8c011e292040025900fea04/

+1/0
6.7.2017 7:37

Z44d96e33n36ě15k 38B93á91r41t40a 6889132127890

Dávám Vám mínus za první větu.To,že je Sagan Slovák němělo na jeho vyloučení vliv.Tahat do tohoto případu politiku je nesmysl...

0/0
6.7.2017 7:51
Foto

V13l10a98d92i68m59í12r 92Š81ť35a49s82t72n76ý 1691746315623

Něco tam převážilo. Když byl potrestám za to, za co před ním Cavendish dvacetkrát ne, tak tam něco bylo. Pokud to nebyla národní záležitost, měla jury své rozhodnutí věrohodně zdůvodnit, což neudělala a což by podle mého mínění ani nedokázala, protože tam přečin proti pravidlům chybí nebo je přinejmenším stejně sporný, jako téměř v každé etapě s hromadným dojezdem.

+1/0
6.7.2017 8:04

P59a21v38e80l 76V61e31r15n16e95r 1243303332677

Nakonec nejvetsi ostudou cele kauzy opravdu bude to, ze si jury nedokaze svuj verdikt obhajit proti nazorum mnoha expertu a byvalych jezdcu.

+1/0
6.7.2017 8:12
Foto

V14l88a64d42i40m93í25r 64Š98ť42a14s51t10n65ý 1551316245713

Ano, ani postupné přitvrzování trestu nepůsobí dobře a věrohodně.

+1/0
6.7.2017 8:21

I64v66o 50H51e77b74e29l32k41a 8475540942950

Musíme v první řadě rozlišit dvě různé věci. Vinu a trest.

VINA: V podstatě všichni se shodli na tom, že Sagan se podepsal na Cavendishově pádu, od Grega Lemonda po jeho bývalého kolegu z týmu Romana Kreuzigera. Nebudu ani připomínat bývalého rozhodčího, jméno si nepamatuju, co to obšírně a důkladně vysvětloval. Tudíž o vině Sagana nikdo moc nepochybuje.

TREST: Druhá věc je trest. A tady musí zohlednit i následky, které to mělo. Cavendish si letos už nezajezdí. Další dva chlapi skončili "jenom" potlučení, když v šedesátce spadli na zem.

A tady přichází na řadu otázka, chceme se dívat na pády při spurtech způsobené naprostým nedostatkem respektu k soupeři? Což je věc, která se nejen v cyklistice rozrůstá víc a víc. Chceme počítat měsíce než se ten který sprinter vrátí po zranění?Nebo chceme vidět radši férové souboje nejlepších? A pokud závodníci tento respekt nemají, tak musí zakročit UCI. V každém sportu se nebezpečné zákroky trestají mnohem přísněji než dřív. Jestli tímto směrem nastoupila i cyklistika, jedině dobře.

A řešit, že Sagan byl potrestaný za to, že je Slovák, může jen chorý a zakomplexovaný mozek. Sagan je v první řadě továrna na peníze, nejlepší v celém pelotonu. Všichni přijdou o balík, Bora, UCI, Sagan, i Tour. Tohle rozhodnutí bude stát statisíce možná i miliony EUR.

+4/−2
5.7.2017 23:59

J67o15s26e25f 68N86o14ž42i90č68k44a 5565391489716

Minimálně ohledně toho, co jste napsal v prvním odstavci, bych polemizoval: jak se píše v článku, na který dávám v blogu odkaz, většina závodníků i oslovených odborníků se staví spíše na stranu Sagana. Dokonce, jak je napsáno v jiném článku na iDNES, třeba německý cyklista Greipel, který původně Sagana poměrně tvrdě kritizoval, se mu za prvotní kritiku omluvil, poněvadž po zhlédnutí záznamu uznal, že byla unáhlená.

A ohledně těch peněz: nemyslím, že by kvůli Saganově diskvalifikaci přišla o spoustu peněz Tour jako taková. Peníze od sponzorů či prodej vysílacích práv byly zcela jistě nasmlouvány dopředu. Akorát teď možná bude mít Tour (hlavně na Slovensku) menší sledovanost.

+3/−1
6.7.2017 6:51

M20i30l48a60n 74B98í58l68e10k 5634469861

Nejde jen o letošek. Příští rok může Sagan zkusit novou výzvu Giro - Vuelta...Národnost ve vyloučení opravdu roli nehrála.

0/0
6.7.2017 9:00

J66a20n 71S83i27n53n46r18e82i94c49h 6403625360661

Stalo by za to zjistit, zda v komisi UCI nesedi nejaky cesky sovinista, ktery nemuze Slovakum zapomenout jejich exit.

+2/−2
5.7.2017 22:28
Foto

Z32d75e80n17ě30k 44M80a59t31u26š15k43a 7308676565566

Nebudu hodnotit, kdo je viněn, ale tahat politiku do sportu, je blbost

+5/0
5.7.2017 22:19
Foto

J24i14ř50í 27H74e79r96m60á39n84e11k 4636362352980

Ovšem, velmi často se to děje. Rusko, doping, biathlon, nepodaná ruka naší divy atd.

+1/−4
5.7.2017 23:03

S30i22d72n90e45y 34S81i39s65k31a 3397212622105

A neslo v Rusku nahodou o statni doping?

+6/0
6.7.2017 3:06
Foto

M48a12r87i25e 48J91a25n57d85o49v56á 8941833565906

To bere Hermánek jako polehčující okolnost ;-)

+1/0
6.7.2017 7:59
Foto

J59i78ř94í 94H89e15r23m18á94n64e21k 4896322212610

Přišel jsem až teď a celou diskuzi jsme neshlédl. Jenom článek.

Myslím, Josefe, že pláčete na špatném hrobě. To, že se Cavendish snažil procpat mezerou mezi bariérou a Saganem, považuji ze závodnického hlediska nejen za normální, ale za vrcholně potřebné. Takovéto manévry přinášejí závodu vždy šťávu (koukám se spíš na F1, ale princip je naprosto stejný).

A já si vzpomněl na svá mladší léta, kdy jsme takto loktem bránil, aby mě někdo ve frontě předběhl.

Takže, přestupek to byl jednoznačný a vždy se vše hodnotí podle následků a zlomená lopatka není málo. Mně kdysi stačila bolest ze dvou zlomených žeber.

Ale, jestli to potrestání bylo adekvátní přestupku, to nedokáži posoudit a myslím, že to, že Peter Sagan je Slovák, nehrálo v tom vyloučení žádnou roli.

+2/0
5.7.2017 21:59

J52o50s84e97f 38N46o97ž75i20č86k17a 5145631859516

Možná ano, možná ne (proto jsem také dal do nadpisu otazník). Jinak jen poznámka k tomu, že se vše hodnotí podle následků - ona ovšem jury ten verdikt vynesla v době, kdy se ještě spolehlivě nevědělo, zda má Cavendish něco zlomeného...

0/0
5.7.2017 22:28
Foto

J87i38ř96í 81H74e71r59m25á67n19e42k 4886782302820

Jo, jenomže ono je takové zranění dost znát. Já kdysi utrpěl to zlomení žeber a asi dvě hodiny čekal policista na chodbě, protože si myslel, že jsme řídil podnapilý a po nehodě jsme se vyměnili.

Než dostal do ruky verdikt lékaře, trvalo to nějakou chvíli, ale celý čas bylo zcela zřejmé, že jsem nějaké bolestivé zranění utrpěl.

Takže, to, že nějakou chvíli trvalo, než jury dostala oficiální vyjádření lékařů, tak na tom není nic divného.

0/0
5.7.2017 22:57

P80a35v35e74l 86V14e54r98n58e61r 1223803292837

Tak to srovnani s F1 dost pokulhava, tam dlouha leta platilo a doufam, ze plati stale, nepsane pravidlo, ze stopu si voli jezdec v cele, takze jakakoliv kolize jde na vrub toho, kdo je v tu chvili druhy. Dle toho by byl Sagan z obliga.

0/0
6.7.2017 8:06

M13i97l18a53n 18B23í32l60e34k 5384869791

Sagan je hlavně jezdcem německé stáje, která se dostala do prvoligového profipelotonu po mnohaletém německém odklonu od silniční cyklistiky po dopingových aférách. No, může existovat protiněmecká lobby (ovšem německými penězi a trhem silniční cyklistika pohrdat nemůže); možná přirozenější vysvětlení je, že bohužel rozhodčí podlehli dramatické situaci...

+2/0
5.7.2017 21:47

J89o68s40e29f 14N19o95ž88i14č36k78a 5385211639836

I to je možné vysvětlení.

0/0
5.7.2017 22:30

J83o97s33e22f 59H78e95j82n16a 2434800356216

Vy jste fakt učitel?;-€ Ještě, že už mám odrostlá vnoučata!!;-O

+8/−1
5.7.2017 21:31

J69o57s73e10f 46N10o34ž63i40č28k42a 5185711339936

A neříkal jste pane kolego blogere před časem, že jste můj článek otevřel omylem a žádné další už rozhodně číst nebudete? Přesto věřím tomu, že i přes odrostlá vnoučata ještě sklerózu nemáte. ;-)

0/−1
5.7.2017 22:34

J98o71s38e25f 96H58e48j76n36a 2144730306216

Pane učiteli Nožičko, takhle jsem to určitě neříkal. A ani tenhle text jsem neotevřel, jenom jsem mrknul do diskuse, jestli prosatujete ten blbý názor. Nezklamal jste....8-o

+2/0
6.7.2017 10:55

J72o56s22e69f 37N70o77ž43i77č14k37a 5735621599296

Já mám pane Hejno paměť dobrou. A uvítal bych, kdybyste příště v diskusi přišel i s nějakými konkrétními argumenty a nikoliv jen s narážkami na mé povolání. Nebo snad máte z učitelů nějaký komplex?

+1/−1
6.7.2017 11:08

K67a15r79e50l 17B71o87č17e71k 9510193244209

Asi tak, jak vy neustále máte komplex z koučů? Vy si fakt nevidíte do huby. Pan Hejna má pravdu, je tragédií, když někdo takový učí děti.

+2/0
6.7.2017 13:33

J73o41s36e13f 52N67o70ž30i48č43k61a 5265641929346

Tak to je nepochybně jen náhoda, že ten kouč vadí zrovna vám, pane BOČKU. ;-D

0/0
6.7.2017 17:56

M86a32r94t87i56n 67L98a92c78o 7143106688

Minimálne monotónnosť, s akou Sagan bral zelené tričko (5x - nie 4x, ako píšete) niekomu vadila. Už na minuloročnej TdF sa menili pravidlá bodovacej súťaže a Sagan aj tak vyhral. Tento rok sa pravidlá menili znova v jeho neprospech. Bol favoritom a mohol vyrovnať E.Zabela - 6 tričiek za sebou.

+2/0
5.7.2017 20:23

M97i85l60a63n 33B67í17l62e42k 5364559761

Ale to je normální, že "monotónnost" vadí. Letos se profil trati (zjednodušeně více časovek a klasikářských etap, méně kopců) měnil i kvůli celkové klasifikaci, aby se narušila hegemonie Frooma/Sky.

0/0
5.7.2017 21:17

J66o12s25e49f 56N11o62ž40i35č26k33a 5885681429796

Děkuji za faktickou připomínku, již jsem to opravil.

0/0
5.7.2017 22:36

P64a42v76e40l 88V96e60r29n68e38r 1713183472667

Na Vaši otazku z nadpisu odpovím - Ne. Proč neuspěl s Sagan s odvoláním? Asi proto, že se arbitři drží hesla 3x a dost. Konečný verdikt měl tři verze (potvzení pořadí, penalizace, diskvalifikace), další změnou už by byli za neschopné šašky (což se jim stejně u většiny příznivců cyklistiky podařilo). Bohužel, Sagan doplatil na lidskou malost arbitrů, velké ego Cavendishe, který nedokázal uznat značnou část viny na svém pádu a sílu peněz v kolotoči zvaném profisport. Těch profíků tam po včerejšku dost ubylo.

+3/−1
5.7.2017 20:17

J56o11s91e31f 38N42o41ž44i61č25k19a 5185211529106

Byť jsme se v tom základním neshodli, s tím ostatním, co jste napsal, nelze než souhlasit.

0/0
5.7.2017 22:39

J97o11s54e87f 69N47o75ž10i56č17k77a 5155631299876

Já se v diskusi prozatím loučím, odcházím mimo dosah internetu a na příspěvky, které se budou týkat podstaty Saganovy kauzy, určitě dodatečně odpovím. Všem čtenářům (ať už se mnou souhlasím či nikoliv) přeji hezký letní večer.

0/0
5.7.2017 20:10

J71i89ř31í 87C58a76j87t76h20a50m35l 9333977240242

Co to meleš?? Co to sem taháš?? nožička opět bl...ven...

+3/0
5.7.2017 19:45
Foto

R79a87d48e76k 67P40o70l63i58c96k19ý 6351913741314

Už jen to, že Sagan závodí za německou profesionální stáj ukazuje, že jste totálně mimo-ostatně jako obvykle.

Váš blog ukazuje jediné, že vy osobně byste klidně za národnost vylučoval kdybyste tu možnost měl-očividně posuzujete ostatní dle sebeRv

+13/−3
5.7.2017 19:31

J64o36s79e41f 37N46o27ž89i64č50k30a 5235771779296

Tak já jsem ve vašem případě rád, že jste mě neoznačil za xenofoba či politicky neuvědomělého občana, který se místo EU zastává nějakého zkrachovalého Visegrádu. :-)

+2/−5
5.7.2017 19:45

J22a51r12o41m91í96r 26K24r52á30l 4400299674389

Takže jste potvrdil, že jste mimo. ;-)

+9/0
5.7.2017 19:55

J61o67s61e83f 44N28o69ž96i28č81k86a 5435701589226

Tak to v tom případě asi pana Polického neznáte. ;-)

0/−6
5.7.2017 19:57

J27a19r56o84m80í77r 95K82r88á42l 4390679204649

Znám a jindy s ním v lecčems nesouhlasím. Ale v této diskusi jde o něco jiného.

+6/0
5.7.2017 20:11

V88á16c15l97a31v 35K88o62p60ř92i42v10a 1514540835591

Tak tedy dnes;-D;-D;-D

+5/−1
5.7.2017 19:22

Z14d62e55n64ě39k 12B31á71r82t56a 6839702787930

Já bych se moc nesmál,konspirační teorie autora se začíná potvrzovat,všichni čtyři Češi dnes ve Wimbledonu prohráli,určitě jde o součást spiknutí proti sportovcum,které autor řadí do východní Evropy....;-)

+7/−1
5.7.2017 19:28

V11á87c12l86a62v 91K79o37p72ř37i85v37a 1554950905481

Tak o tom neco vim. Kdyz sli nasi na podani, dostavali mlcky z jedne strany mene chlupate. Nechceme mlgranty, to mame za to;-D.

+8/−1
5.7.2017 19:34

J76o54s37e15f 82N35o14ž63i10č59k13a 5835351489786

Tak to jste Zdeňku mile překvapil, že jste to sledoval. Já jsem spíš tipoval, že jste dnes vyrazil s Kalouskem na Velehrad na pouť. ;-)

+1/−4
5.7.2017 19:55

Z14d91e81n97ě40k 22B48á67r30t66a 6339342827370

Na Velehrad se zanedloho chystám,ale až tam bude prázdno.Je to krásná historická stavba.Děkuji za diskuzi.Dnes jste opravdu pobavil...;-)

+1/0
5.7.2017 20:28

J52o73s74e75f 90N18o16ž26i50č88k28a 5625971329626

Jen jsem se dnes přizpůsobil vám a některým dalším diskutérům... ;-)

0/0
5.7.2017 22:44

S42i75d53n46e88y 17S33i63s24k91a 3177642152695

Vam nekdo pomaha?

0/0
6.7.2017 3:10

V84o26k12o78u80n 71V17l39a18d58i56m70i97r 8752408199228

Slovensko nejen diky presidentu Kiskovi na rozdil od Ceska uz par let patri do zapadni Evropy.

+6/−3
5.7.2017 19:19



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.