Děkujeme za pochopení.
M98i70l38a87n 43V77a38l55á22š53e14k
Ve snaze dohnat západ ve vzdělanosti, se zavedl systém peněz na žáka a zároveň heslo, že podniky nemají mít podíl na školství.Tento nápad se dnes projevuje tím že sice máme dost maturantů a vysokoškoláků ale řemeslníka abys hledal s lucernou.
A ti inženýři s tmavší pletí, kteří se valí do Evropy jen snižují už i tak nízkou vzdělanost(těch kteří opravdu něco umí v jakékoliv oboru je poskrovnu)naší populace -ovšem tupé stádo se lépe ovládá
V57i43k20t59o57r 81Š90e97d31i59v66ý
Peníze na žáka jsou v pořádku - musí být ale vidět výsledek.
Alternativou jsou peníze na školu (třídu, odučenou hodinu). A to by skončilo mnohem hůř.
B21a21r41b38o45r18a 41P56e78t27r59o48v74á
Když jsem viděla, kdo všechno (a s jakými znalostmi), odmaturoval i z matematiky, jímá mě hrůza, když si představím, jaký materiál jsou ti studenti, kteří to nedali...
E23v61ž89e66n 57C30h51r51a73p46e91k
Pročetl jsem si celou diskuzi. Bohužel všechna řešení jsou k ničemu. Jediné řešení by bylo PLACENÍ ŠKOLNÉHO od středních škol výše. Každý rodič by sakra přemýšlel kam své dítě dá, zda na to bude mít a jaké bude následně uplatnění.
J14o69s29e27f 42N46o10ž50i95č41k59a
Samozřejmě, že by o tom někteří rodiče přemýšleli víc. Ale ti, co mají nadstandardní příjmy, by asi zas tak moc neřešili, že jejich potomek nakonec školu nezvládne. A na druhou stranu by bylo škoda, kdyby nějaký nadaný žák nešel studovat proto, že jeho rodiče by si kvůli nízkým příjmům nemohli dovolit platit školné.
D42u29š23a64n 73M86a97t94o44u45š95e90k
jenže ty západní země to právě tak mají. Buď budete bílou vránou s reálně "pologramotným" obyvatelstvem, nebo budete mít dle srovnatelných metodik vysoké procento vzdělaného obyvatelstva.
Ano samozřejmě že optikou let dřívějších je procento populace schopné dosáhnout na maturitu, neřku-li titul omezeno a výrazně se zvyšovat nemůže, neb genetika je prostě genetika a průměrné iq 100 na studium vysoké školy nestačí-mnohdy ne ani na maturitu, ale doba si žádá výsledky,smart ekonomika si žádá smart populaci, co na tom že mi připadá věština čím dál tím hloupější a mnozí vysokoškoláci humanitních oborů nezvládají třeba základoškolské zlomky...
I49v11o 17S24p46á74l48e33n74ý
Průměrné státní IQ je sice vždy z definice 100, ale my dnes nežijeme jen v uzavřeném státě. Na absolventy i té nejblbější školy se alespoň nějaká znalost nalepí. To zvedá reálný obsah toho průměru. Samozřejmě existuje nadaná menšina, které se daří, na co sáhnou. Řídí ostatní, aby práci nezmrvili. Nebo dělají složitou práci, jaká přesahuje možnosti ostatních. A takoví lidé mají pro stát řádově větší přínos.
Nadání se většinou dědí. Nejlepší opatření ke zvýšení podílu takových žáků je vracet částku odpovídající dani z příjmu lidem pečujícím o děti. Nejlépe jen ze mzdy, protože nájmy, podíly a dividendy jsou často zděděné a o schopnostech rodičů nesvědčí. Ale až za třetí a další dítě, jinak to moc smyslu nemá. Snažit se vzdělání nahnat jen na školách, to je jako snažit se vytrénovat ze stáda poníků více závodních koní lepším trenérem. Dnešní sociální systém dělá pravý opak. Jakoby státní podporu na potomky dostávali jen ti nejpomalejší poníci a pak také měli nejvíce hříbátek.
T87o24m24á42š 26T18a52t43í63č45e43k
Je to přesně tak. Příspěvků k zavedení státních maturit, u kterých jsem si stáhl a vyzkoušel matematiku a němčinu (v druhém ročníku tu těžší verzi matiky), jsem napsal v příslušných diskusích nad mraky, ale nikdy jsem neopomenul zdůraznit, že to, co musí ten "kádr" v "těžké" matematice zvládnout, jsem musel umět já dva roky před maturitou (maturita z matematiky bez prověření znalostí infinitesimálního počtu je stupidnější než moudré slovo Pepa Vyskoče). A že němčina odpovídá znalosti pochopení psaného textu.
Ale co je - úplně např. - zásobník obráběcího stroje, to je pro ten dnešní výkvět dokonalá klingonština.
P60a25v10e37l 86H98o58r93á19k
Tak na střední škole jsou mnohem náročnější témata než infinitesimální počet. Taková stereometrie nebo kombinatorika, pro většinu dnešních maturantů by stačila i planimetrie.
J88o52s11e80f 59Č57i73h34á10k
V šedesátých letech šel můj otec na učební obor a to měl dvě trojky. Dnes vám takové vysvědčení v pohodě stačí na střední školu.
J78o37s46e26f 54N24o49ž14i92č73k31a
Na většinu středních škol i horší...
V65i68k63t26o51r 93Š36e78d57i69v38ý
Nemyslete si - učitelé to vědí leckdy od prváku, že tenhle žák neodmaturuje. Jenže proč mu dát nedostatečnou a zbavit se ho? Peníze za jedničkáře i čtyřkaře jsou stejné.
J46a67r88o14m65í33r 12K69r91á46l
No právě. Pokud škola má peníze za žáka, lepší to nebude. A přitom tenhle mohl už dávno být někde na učňáku a mít šanci se stát dobrým řemeslníkem.
B35o48h19u88m74i35l 61V66a27n35ě15k
Naše školství je PŘEFINANCOVANÉ a ne podfinancované jak se nám politici,odborářští bosové snaží vnutit.
Jinak by totiž nebylo možné vydržovat školy, učitele a spoustu příživníků, kteří jsou schopni až k státní maturitě protlačit i totálně neschopné jedince, kteří nejsou schopni získat ani potřebných 40% správných odpovědí nastavených na úroveň tykve.
Stačilo by zredukovat střední a vysoké školy a počet studujících minimálně o třetinu a nastavit požadavky na úroveň nejlepších na světě, bez ohledu na počet prošlých a peněz ve školství by bylo dost.
To co se nyní děje ve školství je zločin proti národu
P40a49v90e78l 36P50o57k26o11r32n81ý
"průměrná inteligence občanů naší země od té doby příliš nezměnila" - IQ příliš kleslo..
- Počet článků 1584
- Celková karma 39,78
- Průměrná čtenost 3238x