Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Před léty jsem četl, že Gates dělal porady vedení Microsoftu tak, že přitom leželi na pohovkách aby "brainstorming" byl co nejkvalitnější. To možné je, ale v úzké skupině vybraných jedinců. V době mých středoškolských studií (před více jak 50 léty) si neumím nějaký mimořádný "alternativní" způsob představit a to tehdy nešel na střední školu kdekdo jako dnes a byla volnější 60.léta.

Osobně tyto novoty považuji za škodlivé, dobré jen že si někdo udělá na tom byznys, služební cestu či pobyt v zahraničí (nejlépe USA). Určitá porce drilu není na škodu.

16 2
možnosti
RC

Tehdy nebylo mozne vice veci... Treba i rici, co si clovek skutecne mysli.

1 3
možnosti
Foto

Kdysi, počátkem 60. let, jsem měl výborného ředitele školy. Jakéhosi Holnu. Komunista jak noha, ale skvělý chlap. Choval se nejen ke mně, žákovi vyšších ročníků, skvěle.

A počátek 70. let jsem pracoval pro CKM a dánská skupina chtěla navštívit československou školu, ZDŠ. Holna už pracoval jinde, ale dostal jsme na něj kontakt a tu exkurzi dojednal.

Vešli jsme do třídy a žáci udělali "habt acht" neboli šli "do pozoru". Prostě se postavili. Dánům se exkurze líbila, ale byli trochu rozladěni tím, jak ty děti pozdravily.

A já bych nyní byl asi rozladěn tím, že by vyvalovaly v lavicích a nepozdravily. Prostě, jiná doba, jiný mrav. Ale, jestli je to dobře, to vážně nevím.

6 0
možnosti
RC

Na pocatcich 90. let na VS jsem zazil dva typy zacatku prednasky. Prvni je to, co popisujete jako prvni, druha je to, co popisujete jako druhe. To druhe bylo u VSECH vyucujicich, krome jedne damy. Ta se dozadovala toho, abychom zpusobne vstali. Tim, ze to nebylo u ostatnich vyucujicich zvykem, bylo to dost zvlastni. Ostatne na konferenci jsem take zadne povstani v lavicich nezazil.

0 0
možnosti

Pro alternativní inteligenci je alternativní vzdělání jediné možné.

1 0
možnosti
Foto

Já bych zase nechtěla, aby moje vnoučata učil někdo jako vy.

4 13
možnosti
Foto

To se nebojte. Bude to daleko horší.

5 0
možnosti
RC

IMHO varite z vody a kritizujete alternativni zpusob vyuky, kde se zminuje POUZE forma, ktera opravdu neni zas tak dulezita.

Koneckoncu, kdyz ja jsem ucil na VS, tak jsem si v pocatcich s radou studentu take tykal, nebot jsme se znali z koleje. Tem, ktere jsem neznal, jsem si tykat nedovolil.

Jidlo a obleceni, pokud nezapacha, skutecne dulezite neni.

A prestavky? Zajimava idea, proc ne. Koneckoncu to uci jiste forme sebekazne. Ostatne take jsem jednou v lete studentum na cviceni dal na vybranou, zda chteji jit ven, nebo zustat v ucebne. Sli jsme na Kampu, kde vyuka probihala tak, ze referujici psali na chodnik a kdyz ho popsali, posunuli jsme se dal.

3 3
možnosti
Foto

No vida. Nádhera. My jsme ale po chodníku nepsali a nijak nám to neublížilo.

6 0
možnosti
Foto

Karma... taky se svými studenty rád potykám, s některými a po závěrečkách či maturitě.

0 0
možnosti
RC

znam jednu ucitelku, ktera pusobi zaroven jako trenerka a hracka ve sportovnim klubu, ktery zaroven sidli ve stejne skole. A protoze ve sportu je zvykem tykat si, tak ji jako hracce a trenerce kdekdo tyka. A pak ji logicky zaci tykaji i ve skole. Je to zakladka. Nevidim v tom problem, protoze respekt ma ucitel nejen kvuli vykani, ale i kvuli tomu, ze porad ma jistou formu prevahy nad zaky, napriklad i diky znamkovani.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1584
  • Celková karma 39,67
  • Průměrná čtenost 3238x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik