Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HH

Vážený pane,

je mi 71 a úplně původním povoláním jsem učitelka matematiky

S včerejším článkem na rozdíl od vás naprosto souhlasím.

Kdysi jsem si taky s každým vykala, ale před necelými 8 lety jsem měla dlouhodobou brigádu, všude okolo studenti a tak už si dnes klidně s mládeží okolo sebe tykám a nepozoruji žádnou změnu k horšímu. Koneckonců v angličtině se lidi i se šéfy oslovují jménem.

Co se naučíte dobrovolně,déle vydrží.

Kdyby tehdy před ca 40 lety existovaly montessori školy, tak jsem ze školství neodešla. Moje kolegyně, které jsem si ze střední školy pamatovala jako průměrné nebo slabé studentky se povyšovaly na děti, zcela zbytečně je trestaly atd.

Nemám strach, že by volně vychovávané děti, které mají dobré rodinné zázemí, zvlčily. Koneckonců nejúspěšnější lidi dnešního světa nedokončily školu a prováděly bůhvíco.

Váše kritizování bych zařadila do kategorie, že se chcete zviditelnit za každou cenu.Sorry

5 10
možnosti
JN

Dobrý den paní Horynová, já si určitě nemyslím, že bych měl patent na pravdu, pouze jsem napsal na danou věc svůj názor (od toho blogy primárně jsou) a to, že s ním někteří souhlasí a jiní nikoliv, považuji za zcela přirozené.

Přesto si dovolím napsat pár připomínek k tomu, co jste ve svém příspěvku zmínila Vy:

Určitě s Vámi souhlasím v tom, že co se člověk naučí dobrovolně, mu vydrží v paměti déle. Ovšem na druhou stranu dle nejenom mých zkušeností je bohužel i nemálo takových žáků, kteří, když by vše zůstalo na bázi dobrovolnosti, tak by se nenaučili nic nebo téměř nic (a až příliš pozdě by pak zjistili, že to byla chyba...)

K tomu, že nejúspěšnější lidé dnešního světa školu ani nedokončili - samozřejmě vím např. o Gatesovi, v minulosti třeba o Einsteinovi, ale myslím, že by se zrovna tak dala uvést spousta příkladů opačných. Přece jen si myslím, že např. mezi nositeli Nobelovy ceny nebo mezi nejvlivnějšími politiky, bankéři, manažery, atd. je mnohem více těch, kteří vysokou školu zdárně dokončili.

Jinak já blogy nepíši pro potřebu zviditelňování (politické ambice žádné nemám a vyšší odměny v práci díky nim také nedostávám :-)), ale především pro zábavu.

Přesto děkuji za Váš příspěvek a přeji hezký zbytek dne.

5 0
možnosti
JS

Jsem zvedav zda v alternativnim zamestnani, (kde si tito studenti budou urcovat napln prace i prestavky), budou tez dostavat alternativni plat?

1 0
možnosti
Foto

"A tak na radu ďábla stvořili jsme školu".... Dítě miluje pohyb, donutili jsme jej sedět v lavici, dítě miluje poznávání skrze zkušenosti, predestreli jsme mu vědu na podnosu, dítě miluje přírodu, zavřeli jsme jej do budovy, dítě není nádobou, kterou máme po okraj naplnit, nýbrž plamínek, který máme rozfoukat...a tak se děti naučily i to, co by se bez nás nenaučily, naučily se lhát a podvádět...

4 8
možnosti
Foto

Můžete mne uminusovat, pánové. Argumentace nulová. Faktem je, že autoritativní školství založené na memorování a uniformitě bez akceptace osobnosti studenta je destruktivní a ničí motivaci. Stačí jen trocha empatie, lidského respektu a moře trpělivosti, skutečná láska k ucitelovani. Jak vysvětlíte, že nejúspěšnější jsou v přijímacích řízeních absolventi alternativní školy? Jsou schopni samostatného úsudku, jsou sebevědomější, motivovanejsi a vyzrálejší.

2 3
možnosti
Foto

Alternativní zaměstnání dostanou v neZiskovkách.

12 2
možnosti
VK

Dlouho už píšete "altertnativní články"...takže do toho dobře zapadáte.

1 3
možnosti
MP

Asi známe málo detailů o tom, jak to na té škole přesně chodí. Na gymplu jsme si také u vícehodinovek po dohodě s kantory odhlasovávali přestávky a nikdo v tom problém neviděl, aspoň jsme nemuseli stát fronty na WC. Ono když jste v zajímavé debatě nebo chcete něco dokončit, tak ani v práci neřešíte, že už "padla".

1 0
možnosti
JN

Na tohle jsem samozřejmě nenarážel - já také při dvouhodinovce dávám studentům na začátku roku na výběr, zda přestávku chtějí nebo pojedeme dvě hodiny "v kuse" a skončíme o 10 minut dříve. Ale když už se to jednou odhlasuje, tak se to pak bere pro obě strany jako závazné.

1 0
možnosti
Foto

Co se stalo s myšlenkou, že děti se učí díky svým hrám a zkoumání? Každá seriózní psychologická teorie učení, od Piageta dále, postuluje, že učení je aktivní proces kontrolovaný tím, kdo se učí, a motivovaný zvědavostí. Pedagogové sice o těchto teoriích stále mluví, ale poté vytvářejí školy, které zabraňují samo-regulujícím hrám a zkoumání.

Existuje koncept svobody učení, který dnes prezentují především školy typu Sudbury Valey. Profesoři pedagogiky je ale ignorují, ne ze zlého úmyslu, ale proto, že je nedokáží absorbovat do rámce svých názorů na vzdělávání.

Myslím si, že tímto problémem také trpíte.

4 2
možnosti
EK

Takhle by to fungovalo jen tehdy, pokud by byla škola nepovinná a chodily tam jen děti, které se vzdělávat chtějí, jsou zvídavé a nejsou líné přemýšlet. Takové děti potom zachovávají kázeň dobrovolně. Jenže většina dítek se učit nechce, vždyť přece všechno najdou na internetu.

0 0
možnosti
MK

Alternativa by neměla být rovna pohodlnost, přílišná rozvolněnost a neexistence respektu. Mladí lidé musí nejdříve něco dokázat, aby si zasloužili stejný respekt jako učitel, který vystudoval, něco umí, překonal určité životní nepohodlí. Alternativa nemá být rovna nekázeň a nevůle překonávat překážky. Život rozhodně není pohodlně alternativní a změkčilců, kteří se neumí o sebe postarat, je tu už teď dost.

13 1
možnosti
RC

A proc ne pohodlnost? Jen tak namatkou mne napada - proc v nekterych predmetech sedet na zidli, kdyz je mozne sedet napriklad na takovych tech flexibilnich pytlech? Pit a jist behem hodiny neni tez problem. Takze je otazka, co pod prilisnou rozvolnenosti myslite.

1 9
možnosti
ZS

Jsou dozajista jedinci, kterým vyhovuje v hodinách přísná disciplína a dril, stejně jako jsou jedinci, které toto ubíjí. Nevidím nic špatného, když je jim nabídnuta alternativa, nesmí to však být alternativa typu: čtyři roky pohody, aby se poté se zjistilo, že se žáci za celou tu dobu naučili akorát tak správně ubalit jointa. Tedy alternativa týkající se formy výuky, nikoli jejích výsledků.

11 1
možnosti
MC

Pan učitel či jakýkoliv pedagog bude mít přirozený dostatečný respekt, až z gymnazií studenti, kteří se nedostanou na jiné vysoké školy nebudou pokračovat na pedagogických fakultách. Potom se to nebude mustet řešit nesmyslnými způsoby či náhlým zvýšením platu učitelů, lékařů a dalších privilegovaných přeživších dnes již neplatných racionálních hodnotových parametrů. To vše způsobuje naše i celosvětová levice, což jsou levicoví liberálové, komunisté, socialisté a mnozí další umělí lídři určené nám přerozdílením nemohoucnosti.

4 1
možnosti
  • Počet článků 1584
  • Celková karma 39,68
  • Průměrná čtenost 3238x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik