- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zastavte někdo konečně tu fúrii Šlechtovou
- V.Rossi
Máte pravdu, zní to logicky - jen by se to nemuselo jmenovat Branná výchova a taky by se mohly ušetřit pytlíky s pískem do chlebníků....
Ale základy zdravovědy, první pomoc atd. by jistě bylo praktické. Možná by se o to jen mohly rozšířit hodiny Výchovy k občanství.
Souhlasím a na ty chlebníky s pískem (na gymplu pak batohy, protože toho písku muselo být tuším 5 kilo) při branných cvičení také dodnes vzpomínám.
Já pořád nerozumím jedné věci - chápu, že se uvažuje o tom, že by se taky dětem mělo říct, jak vyjít z lesa, orientovat se podle hvězd, poskytnou první pomoc, zachránit tonoucího, uhasit oheň, utéct před ohněm, slanit ze skály nebo navigovat vrtulník k přistání v horském terénu. Ale co toto všechno má k čertu společného s vlastenectvím, národní historií, nebo dokonce s jakousi pofidérní "naukou o hrdosti"? Ještě bych pochopil základy ochrany přírody nebo zdraví, ale vznik Československa??
Trochu to asi souvisí. Pokud poznáte přírodu kolem sebe, do toho trochu historie, tak k vlasti získáte jiný vztah než, když se pohybujete v trojúhelníku škola - kaufland - počítač.
..... bych tem frackům naordinoval půl roku (dva roky by nepřežili) v poklusu a tvrdýho drilu,- tzn. vojnu se vším všudy, to by pro začátek stačilo !
Asi by nepřežili ani tzv. ,,přijimač"
ti narušení jedinci byli i u nás za komunistů..........jen se o tom v tehdejších médiích nesmělo tak moc referovat............
Problém s IS je ovšem poněkud zajímavější............ne každý kdo věří na korán je z IS, přesto věřit na jakékoliv náboženství je prostě jen hloupost, tradovaná po tisíciletí.......viz můj článek o víře a věření........
S milionem uprchlíků se mohli k nám do EU dostat řekněme 3% lidí z IS..to je bratru 30 000 lidí odhodlaných zabíjet jakýmkoliv způsobem a i kdyby jich bylo jen 10 000 i tak je to více než kolik čítá naše armáda bojeschopných členů..........tedy skutečný problém.........
Ale nevím jak se má člověk v hodinách branné výchovy připravit na to , že bude převálcován náklaďákem u stánku se svařákem a nebo tureckým medem........to je pochopitelně iluzorní a silně nesmyslné.......nicméně anketa ukazuje jak obrovský strach lidé mají.........a tohoto strachu se využívá k manipulacím..a to vám řekne jakýkoliv i silně podprůměrně vzdělaný psycholog........
Takže je to vlastně všechno jen hra, jejíž výsledekm má být snadné vládnutí.........pomocí manipulace a ta potřebuje značnou dávku strachu nebo pocitu viny............tedy vy a vaše auto jste na vině, že máme vysoké emise.............což je absolutní hloupost...........námořní lodě a vojenská letadla to vyprodukují násobně více............ale to se klidem nesmí říkat.........
Muslim, kteří nevěří koránu není muslim. Pokud koránu nevěří v arabských zemí je mrtvej.
Josefe, máte to lehce popletené. Prostě jste se těch cvíček neúčastnil. Žádný obdiv ke komunismu či SSSR se tam neučil. Učilo se například střílet, což je dobrá a užitečná schopnost.
Dodnes si pamatuji, jak jsme na půdě průmyslovky v Ječné ulici cvičili střelbu z malorážky. Ta výuka mi byla velmi užitečná, protože na VKVŠ (znalci znají) jsem se ulejval z výuky tím, že jsem se cvičil na střeleckou soutěž.
Bohužel jsem na soutěž nedosáhl, střílel jsem tak 46 z 50 a pro soutěž bylo nutné nastřílet rovných 50 nebo tak nanejvýš a občas "jen" 48.
K tomu je ještě třeba zmínit vojnu, kdy při druhé položce "Krátkými dávkami na vpřed běžící figuru" jsem první krátkou dávkou sundal svou figuru a vzápětí pomohl i kamarádovi. Potrestán jsem nebyl.
Střílelo se útočnou puškou vzor 58. Podle zlých jazyků tato zbraň kdysi vystřílela celou komunistickou stranu Indonésie. Asi neměli branou výchovu.
Žil jste tady vůbec ? A co ty agitky a strašení zlými imperialisty, číhajícími za hranicemi s jaderným arsenálem, ty snad nebyly součástí branné výuky ?
Co je to výchova k vlastenectví? Zásadně jsem proti nějaké umělé konstrukci českých dějin. Lidé se ovšem na jejich hodnocení neshodnou. Například už mnoho Čechů vyznává názor, že husité byli bandou lupičů a vrahů. Byli to obyčejní teroristé a náboženští fanatici na úrovni současného islámského státu. A běda učitelům, kteří by chtěli mým dětem vykládat opak.
Pro čecháčky, kteří se v letech 1938 a 1968 vzdali bez boje, je to zbytečné. Zbytečná buzerace žáků.
Máte minimální znalost, co by znamenala obrana v těch letech? Nejen vojensky, ale i jiných souvislostech?