Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H88a68n37a 89V88l86k75o67v79á 9525164752924

Něco podobného se dalo očekávat už při pohledu na billboardy z nichž vysmátý Andrej Babiš slibuje učitelům 45 000 Kč měsíčně.

Prostě makají....ale jak říkala prababička mé dcery "hlavně hubou".

+2/0
15.6.2018 6:23

R44o58s26t82i94s86l93a86v 90C87a33h81a 6763547817391

Nechapu, jen na titulce se objevil tento nazev blogu: "Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte, abych platil vaši radost pomáhat"

Jinde je puvodni.

0/0
14.6.2018 10:11

R25o83s44t16i41s80l85a29v 43C94a31h81a 6203567167701

;-D a ted uz je tam jina fotka a jiny autor.... pro ten nazev, co jsem citoval.

0/0
14.6.2018 10:24

J59o59s48e78f 62N23o58ž25i71č82k97a 5805141189216

Prostě se tam již objevil dnešní výběr a výměna fota vybraného blogera (pana Kavky) se malinko zpozdila oproti výměně vybraného článku. ;-)

0/0
14.6.2018 10:39

R42o92s38t63i68s70l68a60v 62C71a95h49a 6983647227751

Jo, nasledne mi to uz taky sedi s tim, co pisete. Jen nechapu, kdo tohle programoval. To asi pekne zprasil.

0/0
14.6.2018 10:46

O43n81d61ř31e27j 15Š12r75u12b35a29ř 1435571825156

u skolstvi nepotrebuje reformovat jen financovani, ale celkova koncepce.

Hlavne by se mel orezat povinnych povinne osnovy na skutecne zakladni vedomosti a misto encyklopedickych znalosti rozvijet praci s informacemi.

0/0
14.6.2018 9:53

R25o34s83t88i87s81l92a46v 10C89a98h85a 6163657737581

Vazeny pane, je zajimave, ze vite, co by se melo.... ale pritom nevite, ze povinne osnovy uz DAVNO neexistuji. Od 1.9.2007, tedy vice nez 10 let.

Cistuji z wiki cile:

"Učitelé už tak nebudou vázáni na tradiční „osnovy“, kterých se musí držet, protože učitel v plánech nepopisuje, „co má probrat“, ale popisuje, jaké dovednosti mají jeho žáci mít. Lze tedy velmi snadno některé méně podstatné pasáže látky vynechat či zredukovat, za účelem splnění základních cílů výuky nebo naopak některý přínosný projekt prodloužit."

+2/0
14.6.2018 10:16
Foto

P59a59v16e63l 98M51a85c93h36a89č61e61k 5421512353

Makají, makají, ale výstupy jaksi nic moc.

Neudělaná není jen reforma školství, ale i důchodová reforma, zdravotní reforma, sociální reforma, daňová reforma, energetická reforma, dopravní reforma...... Mám pokračovat?

+5/0
13.6.2018 21:00
Foto

V12l78a65d80i24m25í74r 33A93i50m 5443617413278

Autore, když to zjednoduším, tak vy vycházíte z předpokladu, že snížení počtu žáků (studentů) ve třídách bez dopadu na financování školy je zárukou celkového zlepšení úrovně vzdělávání. Výsledný efekt by se tedy měl projevit (nejpozději do čtyř let) ve výrazném snížení neprospívajících u maturitních zkoušek.

Pokud ovšem vezmete v úvahu údaje o počtu žáků a tříd v jednotlivých školách a porovnáte je s údaji o úspěšnosti u maturit tak zjistíte, že zde zjevně hlavní problém není.

Vůbec není výjimkou, že některé školy (obvykle ty nejhorší) totiž ještě začátkem září zoufale shání dušičky, aby se vůbec dostaly do jakéhosi limitu počtu žáků pro otevření třídy a z téhož důvodu si prostě nemohou dovolit komukoli ukončit "studium".

Proto se domnívám, že budou-li stále školy financovány podle počtu svých "návštěvníků" nebo podle odučených hodin, vámi očekávaný efekt se nemůže dostavit.

Jediné, co by mohlo vést ke změně, je začít financovat školy podle úspěšnosti, resp. výrazným způsobem při financování zohlednit procento žáků, kteří úspěšně složili maturitu a přestat vyplácet "výpalné" či "udržovací příspěvek" na ty, u nichž byl výsledek vzdělávání fakticky nulový.

Oba totiž víme, že příčinou neúspěchu u maturity je jen velice výjimečně momentální mimořádné selhání studenta, ale v drtivé většině případů vidíme z předchozích studijních výsledků, že se jedná o všemi očekávaný a nepřekvapivý důsledek.

+2/0
13.6.2018 19:13

L29u95m20í38r 75V68i83t51h28a 2167727486882

Za prvé pan Nožička kritizuje totéž, co Vy, tedy skutečnost, že školy jsou motivované nabírat každou duši. Za druhé vůbec netvrdí, že snížení počtu dětí automaticky znamená zvýšení úspěšnosti u maturit. Na druhou stranu při menším počtu žáků ve třídě má pedagog víc času se jim věnovat a to je předpokladem zvýšení úspěšnosti.. Vámi navrhovaný způsob odměňování povede k tomu, že maturitu dostane každý. Potom maturita ztratí smysl...

+2/−1
13.6.2018 19:23
Foto

P62e96t29r 40Š13i58n64d95e16l50á83ř 8589436835354

Rok je dlouhá doba a na takovou vzdálenost naši politikové výsledky své budoucí práce předpovídat neumí a co bude za rok v červnu 2019 neví opravdu nikdo, a tak raději složili ruce v klín. Za rok možná bude po předčasných volbách a vyhraje je kupodivu třeba levice a nebo bude u vesel a kormidla Zemanova úřednická vláda. A ta si se školstvím (jako se vším ostatním) v tomto státě rozhodně hlavu lámat nebude. 8-o

0/0
13.6.2018 17:57

O22l23g63a 89P53a75v16l93í51k32o66v81á 6514608607592

Co když Zeman zítra novinářům oznámí, že končí?

0/0
13.6.2018 18:07

R18o74s35t22i36s73l19a40v 13C76a31h22a 6543357787411

To neoznami nikdy. To by leda oznamil Ovcacek - ze to ma za sebou.

0/0
13.6.2018 18:54

R84o57s39t14i51s81l93a23v 55C12a77h17a 6463767237451

On je tu taky tento problem, o kterem jsem slysel, ze nektere skoly chteji udelat.

Priklad: skola ma dve tridy na horni hranici naplnenosti. To jim dovoluje maximalizovat prijem a minimalizovat naklady pri soucasnem systemu. A planuji pry, ze z nich vyrobi tri tridy, stale jeste splnujici pozadovanou naplnenost. To jim zvysi oproti soucasnemu systemu jak naklady, tak pritok penez, ale vyplati se jim to. Mensi naplnenost znamena mene prace pro ucitele, doplneni uvazku treba tem, kteri maji ted malo hodin, atd. Ve vysledku to ma ale na SR vetsi naroky. Skoly se proste uz zase snazi hledat klicky, jak system co nejvice podojit.

+4/0
13.6.2018 17:23

V55l89a75d82i17m71í98r 47B14l33a86ž76e54k 7938484250

Oboje má své výhody a nevýhody. Každý příklad pokulhává. Například může být škola, která má 30 dětí ve třídě, a všichni odmaturují, a škola, která má 20 dětí ve třídě, a 50 % neodmaturuje. A obě dostanou stejně peněz ze státního rozpočtu . A přidávat další kritéria ? To státní úředník nezvládne. A 11 miliard není zase tak málo, protože se jedná o každoroční výdaj, a je otázka, zda by nebylo lepší posílat těch 11 miliard na platy učitelům. Po 10 letech by se to mohlo projevit.

0/0
13.6.2018 16:42

R53o34s95t92i31s55l17a35v 80C22a66h33a 6953117937361

1) k prvni casti - mensi zavislost na poctu deti aspon primejete ty skoly, ktere na to dosud nemely odvahu, zbavit se studentu, kteri na maturitu proste nemaji

2) tech 11 mld. samozrejme pujde zejmena na platy ucitelu - tech, kteri budou napriklad prijati navic

+2/0
13.6.2018 17:01

J63o85s65e63f 59N94o34ž23i57č90k10a 5285941279676

Přesně tak.

0/0
13.6.2018 17:10

V60l62a61d63i22m79í29r 23B10l82a50ž12e94k 7148744510

Nejde o to, aby v systému bylo více učitelů, ale aby byli lépe placeni.

Školy si sníží počet dětí ve třídě, a navýší počet tříd (např. rozdělením hodin hudební výchovy, matematiky, ...), což může být někdy dobře, ale porostou náklady nad požadovaných 11 miliard.

0/0
13.6.2018 17:42

R12o39s60t22i68s37l83a65v 57C10a82h45a 6393547877391

ad 1) pomuze lepsi placeni, ale take mene zaku na ucitele u predmetu jako cizi jazyky, matematika

ad 2) ano, to je problematicky bod reformy - pokud dojde k prerozdeleni trid uplne, nejenom u kritickych predmetu, a tim k navyseni nakladu, pisu o tom vyse.

+1/0
13.6.2018 17:48
Foto

V63l53a16d70i43m47í81r 56A44i71m 5653807193928

Dovolím si nesouhlasit. Pokud bude škola financována zcela bez ohledu na výsledky, nic ji nebude nutit ke zvyšování kvality výuky.

+1/0
13.6.2018 19:19

O38l18g82a 49P96a88v44l14í98k32o77v95á 6154218957832

Kdo očekává od Bureše plnění jeho vlastních slibů, je naiva. Pro mne jsou neplněné sliby nadějí, že více lidí prozří a nebude ho volit :-)

+12/−1
13.6.2018 15:58

M83i54c94h20a48l 51K97a14n17d64a 7570147773965

Též bych si to tak přál. Avšak obávám se, že váš optimismus nebere v úvahu skutečný intelekt babišových voličů.

+3/0
13.6.2018 17:50

R71o13s56t64i71s74l61a88v 57C97a94h58a 6533827917461

Jednani pana ministra je absurdni, nebot byl namestkem MSMT jiz v dobe, kdy se reforma schvalovala. Ano, nebylo to v jeho kompletenci, ale byl u toho a nepochybne spolurozhodoval na jednani vedeni ministerstva.

Klaus ml. prednasi spoustu nesmyslnych navrhu. Nekdy mi prijde, ze jeho ukolem je dokoncit, co zacal jeho otec - dorozlozit ODS.

0/0
13.6.2018 15:41

M41i69r59o60s86l20a84v 98B53u85č20e77k 6413413411404

Obsah Vašeho článku svědčí o to, že tak nějak se má vyjadřovat rozumný člověk. Po všelécích, vybuzených nadějích - vždy dojde ke konfrontaci s realitou a kus laku se prostě odloupne. Neděje se pouze u Vás, to poznání, že zázrak se nekoná je zde. Podobně se dá psát o řadě dalším, o EET - o skutečném přínosu, úsměv, kdy Výnos daní se zveřejní teprve v 07/2018 za rok 2017 ap. Ano, makáme - do cizích kapes, včetně dosazování do Dozorčích rad. I odstavená Kleslová se součtem 300 tis Kč měsíčně , už je zase dobrá, bude kandidovat. Co se extra změnilo ? .. :-)

+2/0
13.6.2018 15:32

J35o12s60e74f 49N49o49ž31i31č93k96a 5955241889966

Já ale pane Bučku na všeléky opravdu nevěřím :-), a ani jsem nikdy nebyl nadšeným příznivcem Andreje Babiše. Byť na druhou stranu ani nejsem k hnutí ANO tak kritický jako někteří jiní. Ovšem některé počiny současného ministra školství se mi prostě nelíbí, a i proto jsem napsal tenhle blog.

+1/0
13.6.2018 17:17

M24i22r69o33s86l53a27v 19B61u27č57e21k 6843633831564

Děkuji za reakci, souhlas - Nic proti ničemu ... Mne to utvrzuje pouze v tom, že školství je 29 let v reformách. I úcta k těm, kteří se v tom angažují, je záhada, že to ještě nějak vůbec funguje ! ... :-)

+1/0
13.6.2018 20:01

R25o66s64t33i51s32l26a96v 91C30a38h38a 6923227887831

29? A neni to malo Antone Pavlovici?

V roce 1976 se zaclo vyucovat podle neceho, co se nazyvalo "nova koncepce".

Kdyz pridate zruseni gymnazii, zavedeni jedenactiletek, obnoveni gymnazii....

nebo takove ty delnicke skoly, kdy se clovek za par mesicu z delnika stal soudcem, tak se dostaneme nekdy k 70 rokum reforem.

+1/0
13.6.2018 22:39

P64e87t94r 65L71a18n53g86e17r 6925975560902

Školství je taková Popelka. Už si vemte jen to, na jakých židlích sedí žáci a jak dlouho musí vydržet lavice.

To nemluvím o ICT a o odborném výcviku.

Nebýt projektů, sponzorů, výdělečné činnosti učebních oborů a rodičovských darů, tak k moderním technologiím nemáme přístup. Stát pokryje jen základ.

0/0
13.6.2018 15:10

R38o63s66t46i46s81l39a58v 65C55a91h94a 6723407667241

To, co uvadite, neni ale problem MSMT, ale zrizovatele, tedy u ZS Vasi obce.

0/0
13.6.2018 15:42

P87e25t48r 38L72a56n95g68e27r 6845165220772

čtěte pozorněji;-)

0/0
13.6.2018 18:34

R25o57s33t69i16s63l65a71v 90C56a40h59a 6343977417121

zidle fakt neresi MSMT, ale zrizovatel.

0/0
13.6.2018 18:53

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz