Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Něco podobného se dalo očekávat už při pohledu na billboardy z nichž vysmátý Andrej Babiš slibuje učitelům 45 000 Kč měsíčně.

Prostě makají....ale jak říkala prababička mé dcery "hlavně hubou".

2 0
možnosti
RC

Nechapu, jen na titulce se objevil tento nazev blogu: "Váš imigrant není můj imigrant, nechtějte, abych platil vaši radost pomáhat"

Jinde je puvodni.

0 0
možnosti
RC

;-D a ted uz je tam jina fotka a jiny autor.... pro ten nazev, co jsem citoval.

0 0
možnosti

u skolstvi nepotrebuje reformovat jen financovani, ale celkova koncepce.

Hlavne by se mel orezat povinnych povinne osnovy na skutecne zakladni vedomosti a misto encyklopedickych znalosti rozvijet praci s informacemi.

0 0
možnosti
RC

Vazeny pane, je zajimave, ze vite, co by se melo.... ale pritom nevite, ze povinne osnovy uz DAVNO neexistuji. Od 1.9.2007, tedy vice nez 10 let.

Cistuji z wiki cile:

"Učitelé už tak nebudou vázáni na tradiční „osnovy“, kterých se musí držet, protože učitel v plánech nepopisuje, „co má probrat“, ale popisuje, jaké dovednosti mají jeho žáci mít. Lze tedy velmi snadno některé méně podstatné pasáže látky vynechat či zredukovat, za účelem splnění základních cílů výuky nebo naopak některý přínosný projekt prodloužit."

2 0
možnosti
Foto

Makají, makají, ale výstupy jaksi nic moc.

Neudělaná není jen reforma školství, ale i důchodová reforma, zdravotní reforma, sociální reforma, daňová reforma, energetická reforma, dopravní reforma...... Mám pokračovat?

5 0
možnosti
Foto

Autore, když to zjednoduším, tak vy vycházíte z předpokladu, že snížení počtu žáků (studentů) ve třídách bez dopadu na financování školy je zárukou celkového zlepšení úrovně vzdělávání. Výsledný efekt by se tedy měl projevit (nejpozději do čtyř let) ve výrazném snížení neprospívajících u maturitních zkoušek.

Pokud ovšem vezmete v úvahu údaje o počtu žáků a tříd v jednotlivých školách a porovnáte je s údaji o úspěšnosti u maturit tak zjistíte, že zde zjevně hlavní problém není.

Vůbec není výjimkou, že některé školy (obvykle ty nejhorší) totiž ještě začátkem září zoufale shání dušičky, aby se vůbec dostaly do jakéhosi limitu počtu žáků pro otevření třídy a z téhož důvodu si prostě nemohou dovolit komukoli ukončit "studium".

Proto se domnívám, že budou-li stále školy financovány podle počtu svých "návštěvníků" nebo podle odučených hodin, vámi očekávaný efekt se nemůže dostavit.

Jediné, co by mohlo vést ke změně, je začít financovat školy podle úspěšnosti, resp. výrazným způsobem při financování zohlednit procento žáků, kteří úspěšně složili maturitu a přestat vyplácet "výpalné" či "udržovací příspěvek" na ty, u nichž byl výsledek vzdělávání fakticky nulový.

Oba totiž víme, že příčinou neúspěchu u maturity je jen velice výjimečně momentální mimořádné selhání studenta, ale v drtivé většině případů vidíme z předchozích studijních výsledků, že se jedná o všemi očekávaný a nepřekvapivý důsledek.

2 0
možnosti
LV

Za prvé pan Nožička kritizuje totéž, co Vy, tedy skutečnost, že školy jsou motivované nabírat každou duši. Za druhé vůbec netvrdí, že snížení počtu dětí automaticky znamená zvýšení úspěšnosti u maturit. Na druhou stranu při menším počtu žáků ve třídě má pedagog víc času se jim věnovat a to je předpokladem zvýšení úspěšnosti.. Vámi navrhovaný způsob odměňování povede k tomu, že maturitu dostane každý. Potom maturita ztratí smysl...

2 1
možnosti
Foto

Rok je dlouhá doba a na takovou vzdálenost naši politikové výsledky své budoucí práce předpovídat neumí a co bude za rok v červnu 2019 neví opravdu nikdo, a tak raději složili ruce v klín. Za rok možná bude po předčasných volbách a vyhraje je kupodivu třeba levice a nebo bude u vesel a kormidla Zemanova úřednická vláda. A ta si se školstvím (jako se vším ostatním) v tomto státě rozhodně hlavu lámat nebude. 8-o

0 0
možnosti
OP

Co když Zeman zítra novinářům oznámí, že končí?

0 0
možnosti
RC

On je tu taky tento problem, o kterem jsem slysel, ze nektere skoly chteji udelat.

Priklad: skola ma dve tridy na horni hranici naplnenosti. To jim dovoluje maximalizovat prijem a minimalizovat naklady pri soucasnem systemu. A planuji pry, ze z nich vyrobi tri tridy, stale jeste splnujici pozadovanou naplnenost. To jim zvysi oproti soucasnemu systemu jak naklady, tak pritok penez, ale vyplati se jim to. Mensi naplnenost znamena mene prace pro ucitele, doplneni uvazku treba tem, kteri maji ted malo hodin, atd. Ve vysledku to ma ale na SR vetsi naroky. Skoly se proste uz zase snazi hledat klicky, jak system co nejvice podojit.

4 0
možnosti
VB

Oboje má své výhody a nevýhody. Každý příklad pokulhává. Například může být škola, která má 30 dětí ve třídě, a všichni odmaturují, a škola, která má 20 dětí ve třídě, a 50 % neodmaturuje. A obě dostanou stejně peněz ze státního rozpočtu . A přidávat další kritéria ? To státní úředník nezvládne. A 11 miliard není zase tak málo, protože se jedná o každoroční výdaj, a je otázka, zda by nebylo lepší posílat těch 11 miliard na platy učitelům. Po 10 letech by se to mohlo projevit.

0 0
možnosti
RC

1) k prvni casti - mensi zavislost na poctu deti aspon primejete ty skoly, ktere na to dosud nemely odvahu, zbavit se studentu, kteri na maturitu proste nemaji

2) tech 11 mld. samozrejme pujde zejmena na platy ucitelu - tech, kteri budou napriklad prijati navic

2 0
možnosti
OP

Kdo očekává od Bureše plnění jeho vlastních slibů, je naiva. Pro mne jsou neplněné sliby nadějí, že více lidí prozří a nebude ho volit :-)

12 1
možnosti
MK

Též bych si to tak přál. Avšak obávám se, že váš optimismus nebere v úvahu skutečný intelekt babišových voličů.

3 0
možnosti
RC

Jednani pana ministra je absurdni, nebot byl namestkem MSMT jiz v dobe, kdy se reforma schvalovala. Ano, nebylo to v jeho kompletenci, ale byl u toho a nepochybne spolurozhodoval na jednani vedeni ministerstva.

Klaus ml. prednasi spoustu nesmyslnych navrhu. Nekdy mi prijde, ze jeho ukolem je dokoncit, co zacal jeho otec - dorozlozit ODS.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1582
  • Celková karma 39,85
  • Průměrná čtenost 3242x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik