Děkujeme za pochopení.
I21v50a34n27a 57Z75b10u85b62n72o32v97á
Co se týká problémů s rodiči, hodně se to změnilo těsně poté, co se rodiči stala nová, rádoby svobodná generace, tedy ti polistopadoví. Vzhledem k utaženosti systému došlo k přehoupnutí na druhou stranu a vyrostla generace rozmazleých arogantních nafounkánků (čest výjimkám!) kteří takzvaně”mají právo” a to na kdeco. Ve snaze dopřát jim konečně to co jsme my neměli vyrostli vyžadovači bez soudnosti s přebujelým sebevědomím, kteří si vyskakují na všechny, odmítají přizpůsobit se nějakému řádu a vyžadují svá domnělá práva. Současně se postupně změnil postoj společnosti k chování dětí a nevychované a rozmazlené chování se bere jako projev svébytnosti a málem roztomilosti, a hlavně, dnes už se nad tím nikdo nepozastaví. Jestliže mladí učitelé, kteří jsou stejná generace jako zmínění rodiče, narazí na ambiciózního otce nebo matku, padne kosa na kámen. K tomu deziluze z toho jak je učení náročné a jak špatné postavení učitel má, buzerace od ředitele, rodičú, starších kolegů a kolikrát i od žáků...no nedivím se jim že do toho nechtějí jít. Jen si tak představte to porovnání, kdy mladý vysokoškolák jde pracovat do nějakého korporátu nebo banky, kde mu dají slušný plat, má určité slušné společenske postavení( tedy není dehonestován jako no jo,učitelka , učitelé nic nedělaji, mají prázdniny, na učitele jdou ti neschopní atd. On každý chodil do školy a tak je dnes expert na to, jak to má ten učitel dělat... V kanclu vás nikdo takto nenapadá, naopak, takový bankovní úředník, to je veřejností oceňované povolání... No opravdu se divím že pořád ještě někdo učí....
R22o74s86t91i97s18l27a47v 37C63a62h19a
Kdo polistopadovy? Narozen po listopadu, nebo jak to myslite?
R77o62s73t88i81s85l40a67v 66C56a87h25a
To jste popsal jednu stranku věci - pokud si rodice vynucuji nejaky typ vyhody pro sve dite...
A chybi ještě další... pokud si ucitel neplni sve povinnosti, nebo dokonce dela věci, které delat nemá, nebo mu je zákon dokonce zakazuje.
J64o68s43e55f 84N73o26ž51i25č55k36a
V tom druhém vámi popsaném případě by samozřejmě byl v právu rodič, a proto v mém blogu mimo jiné najdete i větu "Nechci rozhodně tvrdit, že vina je vždy na straně rodičů..." Ovšem přece jen si myslím, že častějším jevem je ten vámi zmíněný první případ (byť s ohledem na předchozí zkušenosti příliš nepředpokládám, že bychom se na tom spolu shodli ).
J51i12ř32í 82H29r95b10e84k
Bohužel doba se změnila z "učitel má vždycky pravdu" na "moje dítě má vždycky pravdu". Mnoho rodičů má pocit, že bude lepším rodičem, když svému potomkovi "vybojují" nějakou úlevu. Ve výsledku v nich jen pěstují závislost a uplakánství. Někde jsem četl to oznámení ve starých novinách, nepamatuju si odkaz, ale...
"Otec rozhněvaný tím, že jeho syna nechal učitel za trest přes poledne po škole, přiběhl do školy a učitele zasypal urážkami. Za to byl odsouzen do vězení na pět dní. Odvolal se, ale špatně pochodil: Nakonec vyfasoval třínedělní kriminál!"
Tehdy si ještě společnost učitelů vážila...
T90o87m34á40š 26T10a70t55í88č59e20k
Ohledně nedostatku slušného chování škola nápravu Zjednává. Pokud to tedy není škola vyloženě alternativní.
Z68d65e57n62ě76k 72K66l56o12b10o55u44č31n27í70k
Pane Nožičko, ve vší úctě k Vám a Vašemu povolání, vysvětlete mi proč, naše školství produkuje dvacet procent zmetků. Ne, počkejte, nemyslím to pejorativně. Každá fabrika či instituce, jejíž produkce z jedné pětiny neprojde koncovou kontrolou, se buď rychle polepší, nebo si sežene donátora, který ji drží nad hladinou a nebo to může zabalit. Do školy jsem chodil v šedesátých letech. Byli kantoři s autoritou a tedy i výukovou kvalitou. Pak ti, co jsme si z nich nic nedělali a těžko nás mohli něco naučit, když je nikdo neposlouchal. I my jsme byli tenkrát pěkná sebranka. Tak si nemyslím, že to tehdy, stejně jako dnes, není jen o penězích.
J16o81s58e49f 20N34o45ž58i87č53k25a
Já také netvrdím, že je to jenom o penězích (byť je pravdou, že financování českého školství se přece jen trochu zvedlo až v posledních letech). Těch příčin je určitě mnohem víc a v některých mých minulých blozích o školství jsem o nich i psal: v 90. letech vzniklo příliš velké množství škol různé kvality, především těch středních, usiluje se o to, aby co největší množství osob z populačního ročníku mělo vysokoškolský titul nebo aspoň maturitu, což jde samozřejmě na úkor kvality, ministři školství se střídají jako na běžícím páse (průměrná životnost jednoho je 14 měsíců), přičemž ne všichni bývalí ministři školství rozuměli, atd.
V74l37a16d92i75m38í44r 85H64a74v67r46á93n82e31k
Proč je povoleno nosit do školy mobily? Je to začarovaný kruh a pokud to bude pokračovat, učitel bude na úrovni uklízečky...
P13e18t48r 75B90r40o28d18s56k73ý
..... je to jejich soukromej majetek,- tak zní vyjádření expertů z MŠ(?),- ale záleží na samotným kantorovi a ten, když jednou porádně "dupne", tak si ty voplatky znova zapnou až v šest večer a nikemu to nevadí !,- ..... takže "začarovanej" je nakonec sám kantor a može volit mezi přirozenou autoritou nebo srá...
P89a30v45e77l 32P16o68s19p60ě96c39h
Mlácení prázdné slámy v podání nezkaženého člověka ze Zlínského kraje.
F26r98a45n62t95i48š44e63k 66K88š31í37r
Mnoho absolventů by rádo učilo, ale ne v tomto svázaném systému. Proč stát neumožní paralelní vzdělávací struktury, které by nepodléhaly ministerstvu školství ? Zde by si mohlo najít své místo mnoho absolventů pedagogických škol, kteří by si zkoušeli různé způsoby a metody vzdělávání z nichž některé by se časem ukázaly jako ty správné.
- Počet článků 1584
- Celková karma 39,69
- Průměrná čtenost 3238x