Děkujeme za pochopení.
P44e53t66r 16D10r39a73p69a52l
no, úkoly "v rozumné míře", to je právě jádro pudla...když dostanete 4 takové úkoly najednou, už ta rozumná míra jaksi kulhá. A největší mor jsou projekty, které se v rámci získávání kompetencí mají dělat společně více žáky. Proboha kdy, když každý žák má jiný způsob trávení volného času? To se pak školou organizuje čas celé rodině
R10a31d13k50a 96K30i83e48l33b51e68r70g98e89r21o64v95á
Velmi správně posouzeno se vším, co k tomu jako problemová otázka patří. Každý učitel má jinou míru toho rozumného. A i kdyby měl, málokde funguje systém malé sborovny, kde si kantoři vysvětlí, že 3.bé dostala úkol. Takže se jich do druhého dne sejde několik a čtyřicátý až šedesátý příklad počítají stejně rodiče, protože dítě už plete očima. Což o to, taky jsme to zvládli...ale opravdu běs jsou projekty, které se nakonec museji stejně dát dohromady ve škole v hodině zhlediska nemoznosti se setkat..aby na tom nedělal jen jeden.. Čili diskutabilní.
H28a88n74a 47V17l22k53o33v87á
Když se na to podívám z (téměř) politického úhlu, mohlo by to být tím že v "pokrokovějších " zemích jsou dál se zázrakem zvaným inkluze, který samostudium doma prostě potřebuje.
Jak říkají učitelé v běžné třídě - nadprůměr to pochopí sám, inkludovaní dostanou pozornost učitele a průměr holt doma doučí rodiče....
J83a94n 14Š91i18k
Přesně tak, je to o rozumné míře, jak píšete. A ta se podle mě v českých školách vždy více či méně vyskytovala, přestože často někdo prezentuje opak. Hezkou neděli přeji
M75a63r68i13e 28T66o37m49š25í52č56k32o53v42á
Domácí úkoly slouží pro zopakování učiva, to je základní myšlenka. Pamatuji si moc dobře, jak to za mých mladých let ve škole probíhalo.
Úlohy z českého jazyka jsem psala doma, jak jinak s mým rukopisem po tatínkovi. Pani učitelka, výborná češtinářka, kladla důraz na krasopis, do deváté třídy nám psala hodnocení, velmi pěkné, pěkné, přepiš a já bych se pohybovala, psát to rychle, pořád ve třetí skupině. Jinak tomu bylo z matematiky, to jsme se my, kteří jsme ji jakž takž ovládali, domluvili kdo úkol napíše a předloží k opsání. Byla tady dvě rizika, špatně vypracováno, tedy všichni stejně blbě, nebo přichycení při činu. Základem však bylo, dobré napodobení podpisu některého z rodičů a věřte, nevěřte, na to jsme byli profíci.
Tedy já bych přínosu z domácích úkolů nedávala velkou váhu, vždy šlo o to, aby to bylo co nejrychleji odbyto a to vám toho v hlavě moc nezůstane, když jsou myšlenky jinde.
Něco jiného je, zaměřit se doma na opakování učiva, které dětem vyloženě nejde, tady by se měli rodiče zapojit z vlastní iniciativy. Dnes chce většina z nich vysokoškoláky, tak je třeba s nimi přebrodit ta neschůdná místa a pokud jsou nedobytná, poslat je do učení, kde se odkryjí jejich priority a z chybujícího žáka se stane výborný řemeslník.
S28t24a59n17i70s16l34a31v 48L45á75t90a96l
"dobré napodobení podpisu některého z rodičů"
To jsem nepotřeboval, protože po první stížnosti (že nemám podpis rodiče) otec napsal do žákovské knížky: do školy chodí syn a ne já, úkoly dělá sám a na kontrolu správnosti je učitel. Budu podepisovat pouze sdělení školy a poznámky.
A bylo po starostech. Dceři jsem nic podepisovat nemusel .
A37d25a32m 45C82h41a73d87i91m81a
Za mě domácí úkoly určitě ano...a nepřijde mi, že by jich bylo (ať už na základní či střední škole) málo ani moc...je to dost individuální a závislé na předmětu a učiteli. Myslím, že toto nemáme špatně nastavené.
M89a67r19t26i51n 61K45l53í25m32e36k
......souhlas,a pak už jen zbývá připomenout,jak jsou přetěžováni učitelé.....apropó....u nás ve škole jsou příští týden dva dny ředitelského volna s odůvodněním v žákovské....ať si rodiče užijí volný čas s dětmi................zřejmě však pouze rodiče učitelé,jelikož ostaní pracují.....asi bychom měli učitelům zase přidat...tentokráte ale roboty..ale o tom tento blog nebyl,tak se omlouvám.
J92o16s72e89f 78N54o36ž42i58č25k54a
Víte pane Klímku, když mají žáci někdy ředitelské volno, tak to opravdu neznamená, že ho mají ten den i učitelé. Například u nás (učím na střední škole) má příští čtvrtek většina žáků ředitelské volno z toho důvodu, že se píší maturitní testy z matematiky i cizího jazyka. A kapacita našich budov ani počet učitelů prostě nejsou takové, aby bylo možné zajistit zbylým třem ročníkům výuku dle rozvrhu. Ale nebojte, učitelé do práce půjdou - budou zadávat a vykonávat dozor u maturitních testů, případně ve škole pracovat na něčem jiném...
- Počet článků 1585
- Celková karma 40,11
- Průměrná čtenost 3236x