Děkujeme za pochopení.
M53a75r63t18i40n 28K78l54u42v40á88n79e86k
Hmm. Je to o ľuďoch. Niektorí frajerkiní kolegovia (gymnázium) sa odmietajú prispôsobiŤ autistickým žiakom so slovami že autizmus je len výmysel a zlá výchova...V 21 storočí.
K75a20r56e37l 11K38u88č65e19r97a
To jsou ti modernisti.
Revoluce a "pokrok" musí být i kdyby nás to mělo vrátit do jeskyní.
H17a67n79a 64V54l59k64o62v80á
Pane Caho, teď napíšu samostatně něco co souvisí také s více příspěvky....
Jedna z těch škol které mají inkludovaných 2 - 5 žáků, zřizuje poslední roky jednu výběrovou třídu, říkají jí Třída Brno.
Tam jsou koncentrovány děti průměrné a nadprůměrné.
Mají svoje specifika (i co se pohybu týká), nicméně pracovat s nimi je jedna velká radost - co jim nejde samo tělem, domyslí hlavou....
I na této škole ovšem v ostatních třídách spadají do toho průměru 2 - 5 inkludovaných....
J43a45r43o53s18l64a74v11a 37V96ý57b88o97r55n69á
Dobrý den, promiňte, ale jak jde vytvoření "výběrové třídy" s koncentrovanými dětmi určitého intelektu dohromady s inkluzí? Není to spíš segregace? Nějak tomu přestávám rozumět.
V96e88r20o61n25i34k37a 87V44a76l56í49k60o62v33á 94Š77u76b17o45v51á
To není jen inkluze. Systém preferuje úředníky a průměr, i co se učitelů týče. Všechno je na průměr nastaveno, včetně maturit.
Geniální děti potřebují geniální učitele. Ti ovšem v současném kolektivistickém systému nemohou přežít. Pěkný den.
L41e65o48n71a 35B36l60a68h61o19v18á
Na konci 80. let jsem byla na návštěvě v maďarském klášteře Pannonhalma, které je významným duchovním a vzdělávacím centrem. Tamní benediktini v duchu svých vzdělávacích tradic tam provozují (elitní) gymnázium s internátem, určené mimořádně talentovaným studentům z celého Maďarska. Systematicky své budoucí budoucí studenty vyhledávají a jejich studium jim také plně financují.
H19a67n64a 49V13l46k55o16v56á
Přesně. To co MF zjistila v roce 2019, sdělovali učitelé z praxe už při přípravě zákona.
Bohužel - jako v mnohém v "moderní politice orientované na EU" se na praxi nedalo, zato teorií bylo vytvořeno mnoho za neuvěřitelně mnoho peněz.
A - řečeno slovy učitele Poustky (Cesta na severní pól, Jára Cimrman)- "No a jsme zase tam kde jsme byli.... "
Bohužel reálně.
R98o76s61t25i24s47l14a12v 78C21a89h20a
a jakou snahu ti ucitele z praxi vyvinuli, aby ty penize na nadane dostali?
P28e64t32r 71Š88i89n97d75e28l82á66ř
Všemožné snahy státu umožnit sociálně vyloučené skupině obyvatel lepší přístup ke vzdělání se zatím nesetkaly s úspěchem. Stačí si pro zajímavost zajít na Úřad práce (tam, kde se přijímají žádosti o sociální dávky na bydlení) a velmi rychle tam každý příchozí pozorovatel zjistí, která skupina žadatelů si žádosti o dávky ani neumí vyplnit - protože bohužel ani téměř 30 let po Sametu - neumí číst ani psát. Neuvěřitelné!!
L47e37n51k94a 67H54o74f40f61m39a93n42n88o85v56á
Ještěže na blogu je dovoleno opisovat například z iDNES, že pane učiteli, ve škole ne
J20o87s56e66f 81N97o28ž11i89č12k42a
Paní Hoffmannová, o žádné opisování nejde a navíc v textu výslovně píši, že jde o článek z MF DNES, přičemž v elektronické podobě na iDNES tento článek není. Ale nic si z toho nedělejte, i někteří žáci mívají občas s chápáním psaného textu problém.
O76n23d55ř57e39j 37Š26r19u24b86a72ř
cesti ucitele jsou jako cesti urednici, delaji to, co jim zakon prikaze a zakon a finance dovoli.
Jinak treba domaci ukoly nejsou problemem ucitelu, ale toho, ze je v osnovach zbytecne mnoho latky, takze to bez domacich ukolu nejde stihnout
K51a45r56e14l 79S38t80r33ž32a43n85o42v78s19k29ý
Po dlouhé době pan Nožička píše o něčem, čemu rozumí, a může poučit taky ostatní, jak se věci mají.
J68o28s36e60f 91N35o77ž60i83č13k10a
Pane Stržanovský, nevím, na co konkrétně narážíte, ale když je například tématem blogu politika, tak je dosti subjektivní hodnotit, zda jí autor textu rozumí či nikoliv - spíše bych řekl, že je v takovém případě rozhodující, zda daný čtenář má či nemá stejné politické preference jako autor blogu.
S66t25a78n70d68a 47N45o20v20á76k
.......Píšete dobře. Já pamatuji hodně, žádná inkluze nikdy nebyla, byly pro méně chápavé zvláštní školy, ale to všechno až později. BuĎ žák uměl, nebo neuměl, tak propadl. Někteří vycházeli za základky, neboli....obecné. Když se nedostal do měšťanky, nic se nedělo, šel na řemeslo, nebo pracoval s rodiči doma, většina se uplatnila, a pokud pamatuji žádný neměl pocit méněcennosti a hlavně....nespoléhal na sociální dávky, které tenkrát nebyly.
Manželka....už je na druhém břehu, byla také učitelkou, samozřejmě za minulého režimu, často jsme to doma probírali. Mravy podstatně volnější, žáci, zvláště od dobře postavených lidí, drzejší. Když už to bylo přes čáru, vzala si ho za dveře, pár facek, nikdo si nestěžoval. MOhl, ale...kdo by mu, proti dnešní době tenkrát věřil.
Závěrem......chodí ke mně jezdit na koně dvě učitelky, probíráme to.....hrůza! To mohl vymyslet opravdu jen člověk omezené mysli, a pamatujete, jaký to byl hon na presidenta když proti tomu protestoval?
L27e88o29n65a 79B97l90a79h76o47v19á
Máte to pořádně pomotané, pane Nováku. Obecná škola za R-U i za první republiky byla prvním stupněm národní školy, druhým stupněm byla měšťanka. Po roce 1948 byla obecná škola přejmenovaná na národní školu, ale už v roce 1953 tento název zmizel; nějaký čas existovaly základní osmileté školy, pak základní devítileté školy a od roku 1977 máme jen základní školy (s prvním a druhým stupněm).
Vzhledem k tomu, že národní školu, později první stupeň, žáci končili zpravidla v deseti letech, není pravděpodobné, že by v tom věku mohli školní docházku ukončit a jít na řemeslo. Záleželo na tom, jak byla povinná školní docházka uzákoněna, někdy to bylo osm let, jindy devět, takže ani případní propadlíci nemohli školu opustit před dovršením stanoveného věku.
V době, kdy vy jste chodil do školy, o dyslexii či dysgrafii a dalších specifických poruchách učení se nevědělo, a tyto děti podle vašich měřítek zkrátka "neuměly". Přitom je dost známé, že právě děti s těmito poruchami často disponují vysokým IQ.
Jeden náš žák, kdysi těžký dyslektik, žije dnes ve Spojených státech, kdy se vypracoval v excelentního ajťáka...
A jen na okraj: Kdyby na škole, kde jsem před rokem 1989 pracovala, nějaká kantorka vzala žáka za dveře a tam ho profackovala jako vaše manželka, ještě téhož dne by ji dal ředitel k dispozici odboru školství. Jinými slovy - letěla by, ani by se nezastavila.
- Počet článků 1581
- Celková karma 40,00
- Průměrná čtenost 3244x