Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80e92n54d23u57l36a 92S61z97l14a55u17e29r31o10v75á 7612256967518

Předpokládám, že diskuse je plná souhlasů. Když se to správně postaví, vyargumentovat lze vše. Základ je v předstírání, že kritika soutěžení ve škole je nějaký "moderní" názor.

"Například ve školství, kde působím již více než dvacet pět let, začínají někteří psychologové či vzdělávací odborníci s „moderním“ myšlením prosazovat trend, aby děti mezi sebou příliš často nesoutěžily, a kritizují jako špatné pořádání různých soutěží, neboť dle nich není správné poměřovat výkony různě vybavených individualit stejnými metry."

Když si to člověk vezme za své takhle zjednodušeně, může otráveně souhlasit, že rušit soutěže je šáhlé.

Autor nepředkládá žádného konkrétního odborníka, ani jeho argumenty. Můžu se jen dohadovat proč.

Velmi ve zkratce přednesu argumenty ohledně změně přístupu k soutěžení ve vzdělávacím procesu:

1) Ideální prostředí pro učení je když se student nemusí bát dělat chyby a a když je vnitřně motivovaný. Každý sám si může za sebe zodpovědět, nakolik se to slučuje s učením pomocí soutěžení a srovnávání. Jaká soutěž je ještě vhodná a jaká navozuje prostředí naprosto nevhodné k učení.

2) V "dospělém světě" spolu soutěží lidé dobrovolně. Tomu odpovídají ve škole například olympiády. Ale neodpovídají tomu soutěže typu: "kdo ze třídy nejrychleji násobí", protože si dítě nemůže říct: "na rychlost mi to opravdu nejde, jsem nejhorší ze třídy, což se opakovaně ukázalo, tentokrát se do soutěže nezapojím"

3) Student potřebuje úroveň intelektuální stimulace postavenou na míru. Geniálnímu dítěti nepřináší nic, když stále dokola poráží průměrné děti a slabému zase, když přes snahu a zlepšení, hodnocení probíhá stále jen na základě srovnávání a tedy to vypadá, že posun neexistuje. Hezky to ilustruje graf v tomto článku:

https://www.h-mat.cz/principy/primerenost

(V grafu to není uvedeno, ale je to typické rozkreslení flow.)

0/0
23.6.2019 16:05

R64a41d74e60k 65S85e30m10a 3742848623590

teď nechápu, jak jsme to my, dřívější ročníky, mohli v té škole vůbec přežít a bez pomoci psychologů a psychiatrů vůbec přežít běžný život...

+1/0
24.6.2019 21:01
Foto

E72l97i98š25k64a 94A58n43n38a 89K96u92b90i45č75k12o48v87á 2842242111725

Zcela s vámi souhlasím. A pokud se obejvují názory, že se nemá ve škole soutěžit, tak je to ještě horší než za mojí školní docházky v době socialistického rovnostářství. Tehdy vadilo, když byl někdo napřed v učení, ale soutěže a sportovní závody se pořádaly.

+2/−1
19.6.2019 13:58

M78i39l37a22n 48S95t69e17h41l96í39k 7690549683571

Dnes souhlas bez výhrad. Ta přehnaná korektnost už začíná být pěkně otravná.

+3/0
19.6.2019 12:33

J11o76s45e59f 12N92o30ž12i83č63k71a 5935841349726

Díky.

0/0
19.6.2019 12:42

J45o74s74e58f 95Č36i46h35á66k 7451939420296

Pamatujete tu kritiku Tomáše Hertla, když dal čtvrtý gól v zápase s hokejkou za nohou? Musím přiznat, že už mi lezou krkem lidé co ve všem vidí nějaký problém.

+5/0
19.6.2019 10:44

J88a61n 92R16i15c56h79t39e83r 5472652223765

Vzpomeňte si na první Hertlovu "show" v NHL - nasázel soupeři čtyři góly a když dal ten poslední frajersky mezi vlastníma nohama, ozvali se někteří komentátoři, že je to urážka NHL, a že něco takového si nováček nesmí vůči respektovanému brankáři dovolit.

Psycho? Ne, Amerika.

+8/0
19.6.2019 10:39

L46a16d20i63s41l96a22v 56K72v66a33s79n93i98č14k49a 1983347443575

Tak u všeho se má přemejšlet, i u slavení, né ? Aby se vývoj lidstva nakonec nedopracoval zpátky k tlupě neandrtálců. Ono už teď si někteří jedinci myslí, že ke svému vlastnímu přežití jim stačí vlastní fyzická agresivita a boj. Se divím, že na to Nožička nenarouboval nějakou neůprostnou soudružskou kritiku dnešního kapitalismu v čele s USA.

+1/−5
19.6.2019 9:44
Foto

M36a68r63i74e 20J11a77n29d25o65v44á 8891213405246

Ale moc k tomu nechybělo ;-D

0/−3
19.6.2019 10:11

J69o87s60e34f 40N11o32ž75i15č30k48a 5805761859406

Spíše jde o to, že diskutéři Vašeho typu jsou schopni i na tohle naroubovat ideologický problém. ;-)

+5/0
19.6.2019 12:19

Z78d96e66n87ě41k 88K79a51d98l66e86c 2216778536508

Taky mám pocit, že těch hlupáků co něco plácaj, je nějak moc...

0/0
19.6.2019 6:19

J67i44r13k86a 73B35r38u45n83n32e94r 4678412979147

R^

+4/0
19.6.2019 1:28

P80e38t47r 48B79r14o20d23s72k35ý 5376983795829

..... tak može to byt pocitová záležitost, sme přeci lidi, žejo !,- borec v ringu řeže vodpad ale jeho kouč to za provazama vidí ináč,- naráz je mu vodpadu líto, zdá sa mu, že tej krve bylo dost,- nemá vůůůbec radost, že jeho borec boduje, že temu vodpadu dá ve druhým kole KO !,- ........ zkrátka hodí do ringu ručník, protože rozsekat na hadry vodpad nejni zrovna košer!,- moderní a zdravá sportovní obec to vyžaduje achápe,- je to vyvážené, objektivní, korektní a na výsost čestné!;-DR^

0/−2
18.6.2019 22:07

M40i44l45a64n 37S75t97e23h41l81í52k 7150709373511

Ručník do ringu nehází kouč vítěze, ale poraženého. Kromě toho nejde o etickou záležitost, ale o zdraví sportovceí. Takže veskrze hloupé přirovnání.:-P

+1/0
19.6.2019 12:31

J57i65ř83í 83N67o67v81á39k 1482159127869

To jste to spíš vy vůbec nepochopil. On je nekeitizuje za to, že drtivě vyhráli, ale jak při tom slavili. Je to to samé, jako když půjde Krpálek na turnaji v prvním kole proti někomu, kdo se tam poprvé dostal (a už to je pro něj obrovská výhra) po minutě ho pošle na zem a tak tam nebude běhat, řvát a radovat se jako kdyby vyhrál zlato, protože bylo jasné, že ho jako světový šapion rozdrtí.

Prostě když jste jasný favorit, tak se od Vás očekává, že když rozdrtíte někoho o x tříd horšího, tak tam nebudete vybádět jak diví a je to skutečně velice neslušné.

+4/−9
18.6.2019 19:09

J40a91r72o10s98l11a45v 14K49v64a32p95i43l 9766146404333

Proč by se s takovým soupeřem Krpálek páral minutu? Počítám, že by podobný zápas trval nanejvýš do 20 vteřin, přičemž akce vedoucí k ipponu tak dvě vteřiny. ;-)

0/0
21.6.2019 10:50

M16i96c61h15a52l 45K83a79n43d94a 7980727763625

Občas se divoký výsledek objeví a nemusí to hned znamenat nějaké spiknutí. Před pěti lety se v semifinále mistrovství světa (kam rozhodně nemůže postoupit žádný outsider) zrodil výsledek 7:1. Nepamatuji tehdy žádné konspirační teorie. Prostě se to stalo a život jde dál.

Mimochodem, pět dní po porážce od USA prohrál ženský tým Thajska se Švédskem 5:1. To je ještě v normě? To ještě nevadí?

+1/0
18.6.2019 18:52
Foto

M34a87r69i94e 36J11a89n78d15o71v35á 8151533265296

Další článek z cyklu: "Vymysli problém, ať ho můžeš tepat.":-)

+10/−12
18.6.2019 18:37

P60e70t34r 14N34e17d81v95ě88d 5779860308637

Zeman fuj Babiš fuj. Bůh Havel, úžasný Drahoš to je vaše téma. Myslím si, že nejsem sám, kdo si všímá té patologické nenávisti, která přímo kape z vašich příspěvků a blogů. Vy musíte autorovi asi hodně závidět, že?

+12/−1
18.6.2019 23:10

J25i31r12k18a 50B91r55u42n18n87e43r 4458962159177

Za minulého režimu dělaly tyhle typy domovní důvěrnice.

+7/0
19.6.2019 1:31
Foto

M82a98r79i19e 77J36a27n75d47o11v51á 8571103805876

No vy jste komik. Kde v příspěvku píší o Zemanovi, Babišovi, Havlovi, nebo Drahošovi? Asi vám ta horka nedělají dobře. Měl byste víc pít, ale nealko. A co bych měla autorovi závidět, to opravdu nevím. Možná snad to, že tento jeho lživý článek nebyl stažený z hlavní strany. :-)

0/−3
19.6.2019 4:29

J97o46s32e12f 57N50o56ž14i13č44k75a 5365141389256

Pan Nedvěd ve svém příspěvku píše o "nenávisti, která přímo kape z vašich příspěvků a blogů." Takže buď nechápete psaný text nebo máte velmi špatnou paměť, pokud si už nepamatujte ani to, že převážná většina vašich blogů je pliváním na Zemana či na Babiše (nejlépe na oba dva naráz).

A jinak: bylo by opravdu zvláštní, kdyby administrátoři stáhli z hlavní strany článek, který předtím dali do výběru na titulní stranu iDNES. :-) Nicméně, pokud chcete cenzurovat, které články zde být mají a které nikoliv, tak jedinou cestou k tomu zřejmě bude koupit od Babiše iDNES. ;-)

+4/0
19.6.2019 7:35
Foto

M26a90r70i84e 90J80a94n86d50o54v46á 8931833425126

Já vím, o čem píši. Mám dokonce i v profilu napsáno, že o tom psát budu, takže držím slovo. Na rozdíl od vás. Jen nechápu to s tou nenávistí. Pokud jsou moje články nenávistné, tak potom vaše také. Navíc vy si vymýšlíte lživé problémy, abyste tu nenávist mohl ventilovat.

0/−3
19.6.2019 8:24

O90t13a 84K18i17n55c 6469598812146

Nejednalo se o výsledek, ale o chování amerických hráček. Vzpomněl jsem si, když jsem jako dorostenec při jednom fotbalovém utkání vstřelil gól a řekl jsem brankáři soupeře "něco ti tam padlo". Uslyšel to rozhodčí a už jsem se poroučel do kabin. Naprosto oprávněně, dnes bych na jeho místě postupoval stejně.

+7/−2
18.6.2019 18:21

J35o57s33e14f 74N90o51ž48i43č72k35a 5415181199136

Ten Vámi zmíněný příklad nepochybně nesportovním chováním byl. Ale dle toho, co zde píše pan Novák (a v jiné diskusi i pan Braun), je americkým fotbalistkám vytýkáno, že své góly "přehnaně moc slavily."

Jenže to je trochu sporné - každý sportovec dává jinak najevo své emoce, např. některá tenistka se ani po vítězném zápase neraduje prakticky vůbec, jiná naopak dává svou radost najevo po každém vyhraném gamu (i když třeba nakonec zápas vyhraje 6:1, 6:0), a proto bych viděl jako velmi problematické obviňovat někoho z toho, že se svým projevem radosti snaží zesměšňovat soupeře.

+7/0
18.6.2019 21:19

O17t64a 37K25i17n95c 6199198282126

Tehdy to ode mne nesportovní chování bylo, ještě dnes se za to stydím, ale ty fotbalistky se chovaly téměř stejně jako já tehdy.

+1/−4
18.6.2019 22:03

R73a45d10e53k 17S18e44m33a 3342188753680

nevím, co je na tom nesportovního. zkuste se zaposlouchat do fanoušků na zápase např. 1.fotbalové ligy

0/0
24.6.2019 21:04

K38a26r49e71l 13T42r92č67á28l77e52k 2988968520386

Američanky nastřílely proto tolik branek, aby se mohly po každé objímat a pusinkovat, dobře půlka z nich jsou lesby

+1/−2
18.6.2019 17:46
Foto

J93a53n 88Ř28e61h23á93č55e88k 7770126421295

No, bylo to docela haló (viz USA Today a první link v článku)

https://www.usatoday.com/story/sports/columnist/nancy-armour/2019/06/11/world-cup-us-women-did-what-necessary-blowing-out-thailand/1425464001/

své si k tomu řekl i časopis The Atlantic, který normálně do fotbalu moc nekecá

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2019/06/the-us-womens-soccer-team-deserves-to-celebrate/591625/

Za mě největší perlu vyplodil komentátor kanadské stanice TSN, který do éteru pronesl: "Jsem znechucen, vážně. Vždyť se na to dívají děti". Nejlépe mu odpověděla koučka Jill Ellis: "Respektovat soupeře znamená hrát proti němu na doraz".

https://www.miamiherald.com/sports/mls/article231389203.html

+14/0
18.6.2019 17:25

J28o32s72e84f 77N98o87ž67i85č89k56a 5475161849186

Díky! R^

0/0
18.6.2019 17:49

P15e27t32r 10N18e20d91v94ě39d 5649860508767

Což ten holčičí fotbal.....ale to co píšete v závěru, to se opravdu tento názor vtírá do škol? To jako dítka mých synů nebudou slavit třeba bronz ze skoku do dálky, nebo 8 místo na olympiádě z angliny? To pak budou stáda bez výjimečných jedinců

+8/0
18.6.2019 16:29
Foto

M12a54r25i24e 64J89a34n98d59o29v35á 8221733395166

Lepší, než stáda z jedinců jako vy. :-/

0/−9
19.6.2019 4:31

P85e13t37r 14N74e87d69v79ě71d 5849200288197

Ale, ale paní Jandová, takže nejen, že závidíte autorovy, že má článek na úvodní stránce, ale ještě jste zatrpklá, že jste nikdy v ničem nevynikala ? Jo, jo ta závist je hrozná, že? Už chápu to vaše slovní plivání. A chápu, že by se vám líbilo, aby jsme všichni byli stádečko bez názoru, které jde jen za tím podle vás vzorným vůdcem....co mi to jen připomíná?

+1/0
19.6.2019 8:06
Foto

M22a80r89i47e 44J11a26n18d86o11v32á 8911303285796

Vidím, že jste stejně bystrý, jako dobrý v češtině. :-)

0/−1
19.6.2019 8:29

P28e72t80r 81N97e27d64v33ě77d 5829230728367

To víte, jedinec jako já, tedy hlupáček a komik z toho horšího stáda si s pravopisem lámat hlavu nebude. A prosím pěkně, v čem je tenhle blog lživý?

+1/0
19.6.2019 8:57
Foto

M66a54r43i91e 15J24a79n49d17o54v31á 8361943145686

Děkuji za potvrzení mých slov :-)

0/−3
19.6.2019 10:12

P94a50v12e52l 94D49y61t91r66y46c47h 9368235621352

Cítím rozdíl - vyhrát a deklasovat. Byl jsem vděčný, když mě soupeř za rozhodnutého stavu ušetřil trapasu a stejně jsem se pak choval, když jsem měl navrch já, ale to byly jiné soutěže.

0/0
18.6.2019 16:26

P23a65v28e13l 45R59e44m77e57š 5389235640478

navrhuji, aby za stavu 3:0 byl zápas ukončen, aby nedošlo ke zesměšnění soupeře.

+7/0
18.6.2019 15:47

P33a72v37e75l 90D68y29t19r87y72c69h 9838705151812

R

0/0
18.6.2019 16:27

P98a48v77e42l 22D93y91t95r22y39c85h 9648585891672

RSC?

0/0
18.6.2019 16:27

J74a46n 21N48o37v28á23k 9735978464705

Tohle si třeba pamatuju ze svých žákovských zápasů v basketbalu - při rozdílu myslím 50 bodů bylo možné zápas ukončit předčasně.

0/0
18.6.2019 20:29

B66ě93l55a 39H40o74r75á72k71o75v38á 1748862159200

Hlavně se nesmí známkovat, aby si blbec nepomyslel že je ještě blbější než čekal;-)

+14/−1
18.6.2019 14:59

P78e45t79r 77K38o42r53e38c81k12y 2193337923431

V americkém fotbale se velmi přísně posuzuje oslava touchdownu, která svým způsobem překračuje určitou mez, nebo zesměšnuje soupeře. Zápas žen jsem neviděl ani článek nečetl,ale mohl to být stejný pohled na oslavu a nikoliv kritika celkového score. Tož tak.

+4/0
18.6.2019 14:52

J71o29s63e67f 23N56o30ž38i28č83k56a 5335831249936

Viz to, co jsem odpověděl panu Boháčkovi.

0/0
18.6.2019 15:29
Foto

K12a70r81e72l 49B22o13h94á62č65e92k 1381607116104

Hmmm...ale ta kritika, co ji zmiňujete, se přeci netýká výsledku.

Cituji z Vašeho článku citaci kritiky "Oslavování devátého gólu v mých ústech zanechalo hořkost. Jsem zvědavý, jestli se za to po zápase někdo omluví". Z toho se dá maximálně usoudit, že oslava toho devátého gólu byla nesportovní - z pohledu dotyčného ... ne, že kritizuje vysokou výhru. Ostatně na "nesportovní chování" jako terminus technicus i v tomto směru často myslí pravidla různých sportů, nicméně je to nepodstatné...podstatné je, že jste ze soukromé kritiky možná nesportovního oslavování jednoho konkrétního gólu udělal ...kritiku vysoké výhry jako znak absurdity doby :)

+14/−1
18.6.2019 14:05

M58a72r66e49k 78V41a65l54i32č47e95k 2311259514580

klasickej pan Nozicka

+8/−1
18.6.2019 14:58

J54o85s30e54f 67N18o16ž62i20č69k31a 5175601719606

Pane Valičku, přeji hezký den. :-)

+3/0
18.6.2019 15:28

M89a37r10e67k 81V55a74l21i57č54e33k 2391269284270

i Vam

0/0
18.6.2019 17:02

J73o16s72e46f 24N43o83ž73i80č55k89a 5635591869676

Pane Boháčku, pokud by šlo jenom o tu citovanou větu, tak bych s Vámi souhlasil a asi by to opravdu by to svádělo k domnění, že speciálně po vstřelení devátého gólu se americké hráčky dopustily nějakého nesportovního gesta.

Jenže když si vezmu článek z iDNES, na který dávám v blogu odkaz, pak by v tomhle kontextu nedávala smysl slova americké trenérky, která hájí své svěřenkyně slovy:

„Jsme na turnaji, kde může rozhodovat skóre. Také musíte naskočit na vítěznou vlnu a žádný trenér přece nebude jen kvůli něčemu takovému krotit vlastní hráče,“

Zdroj: https://www.idnes.cz/fotbal/reprezentace/mistrovstvi-sveta-zen-francie-usa-thajsko-rekordni-vyhra-kritika.A190612_091843_fot_reprez_ten

+5/−1
18.6.2019 15:19

J70o43s47e71f 75N44o40ž87i50č90k71a 5405541439196

Případně slova americké hráčky Wambachové:

„Všichni, co kritizují tak vysokou výhru, by si měli uvědomit, že pro některé hráčky šlo o první góly na mistrovství světa a z toho přece musí být nadšené."

Ostatně, i sportovní redaktor iDNES ve svém komentáři napsal:

"Podle bývalého reprezentačního útočníka Taylora Twellmana by se hráčky měly za kanonádu omluvit."

Zdroj: https://www.idnes.cz/fotbal/reprezentace/mistrovstvi-sveta-zen-francie-usa-thajsko-rekordni-vyhra-kritika.A190612_091843_fot_reprez_ten"

Je škoda, že iDNES (a zrovna tak jiné české zpravodajské servery, které o tomto případu píší, citovala pouze tu výše zmiňovanou větu, ale dle všeho se kritika Twellmanna netýkala nějakého nesportovního gesta, nýbrž toho, že americké hráčky své soupeřky nešetřily a nasázely jim 13 branek.

+7/−1
18.6.2019 15:21

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz