Děkujeme za pochopení.
L25u13d56m82i26l58a 26B10u51l85v57o12v96á
Karma. To co se naucime je o uciteli . Muj otec rika spatny ucitel latku sdeluje dobry ji uci nalezat . Nikdy me nenutil se neco " biflovat jak papousek" ale nutil me myslet a uvazovat logicky !!! To byl nejvetsi dar. Tento stat je postaveny na strojirenske vyrobe a nevim jak se muze posouvat dal bez dobre znalosti matematiky ale asi si tam nahore mysli po nas potopa ta adi prijde ... jinak hezky napsane.
Z19d97e48n34ě85k 59M92a65t40u53š72k28a
Rozumně napsáno, dnes máte ode mne karmu.
P59e59t10r 54K90o60r96e75c82k51y
Ke stávce nemám nic, ale ta matematika, její odklad, to mě moc mrzí. Né, že bych byl na střední a na vysoké nějaký mistr v tomto oboru. Ale na ZŠ jsem měl dobrého učitele a tak jsem se jí nebál ani při dalším studiu. Obávám se, že to odložení jen povede k dalšímu úpadku zájmu o tuto exaktní disciplínu, velká chyba....
J53a59r53m12i86l74a 53Č14e22r62n57á
Matematika je mojí láskou i mojí prací. Namáhat závity je třeba i v našem věku. I když mi tady jeden takydiskutující napsal, že jsem "prosta logiky"...
J74a89r64m72i70l44a 20Č57e87r10n25á
Matematika podporuje logické a samostatné myšlení; není dobře, že se od maturity z ní upouští. Už mě i napadlo, pane Nožičko, že tohle má nějaké politické pozadí, že prostě někdo nestojí o to, abychom měli chytré lidi. Jakpak to mají s matematikou v jiných zemích, nevíte?
J54o97s88e73f 85N15o12ž14i42č77k88a
Je to nejspíš stát od státu různé, třeba v Německu mají rozdílnou skladbu maturit i jednotlivé spolkové země. Někde jsem četl, že třeba ve Francii se povinně maturuje téměř ze všech předmětů včetně tělocviku.
S Vaší první větou samozřejmě souhlasím.
R76o80s36t85i71s60l89a52v 49C94a11h51a
Pritom to bylo jednoduche - navysit tarify o 10%, odmeny o 10%.... a dostal by 10% narust platu. Je manipulovani s ruznymi procenty pro ruzne zaklady zavani manipulaci s lidmi.
BTW, 8% do tarifu se odborarum nelibi vcelku logicky, pro ty s praxi 27 a mene let je to HORSI nabidka nez ta predchozi. A 28 let praxe? To jsou v zasade ucitele nad 50....
V83l68a44d80i29m26í86r 28H94r51u38b14ý
Tak proč byli proti té předchozí nabídce?
A55n23t22o87n47í11n 17M29a79h84o23v82s46k83ý
Karma.
A na co matematika a trápení chudáků studentů. Náš stát nepotřebuje technické inženýry. Potřebujeme více politruků jako Fiala, více muzikologů jako Putna, více novinářů jako Steigerwald, více autorů nezáživných divadelních her jako Havel. To potáhne náš stát dopředu
R71o59s66t44i59s29l53a55v 15C14a50h33a
ma dilema, ze druhou vetu plus, za to dalsi vysvetleni obri minus.... mate tam chyby a cele je to na .....
T81o87m55á58š 93F35l52a31š40k58a
Já bych to zavedl stejně, jako volají odpůrci České televize. Chtějí zrušit povinné koncesionářské poplatky. Dobře, tak proč to neaplikovat do školství? Rodičům dětí snížit daně a ve školách by si platili ty učitele na ty předměty, které by uznali za vhodné . To by bylo ródeo.
J47o11s14e48f 87N80o71ž97i55č61k44a
Což o to, rodičů, kteří jsou přesvědčeni, že oni nejlépe vědí, které předměty jsou pro jejich dítě potřebné a které ne, případně i těch, kteří by byli přesvědčeni, že oni sami by je to či ono naučili nejlépe, by se jistě našlo dost. Jen aby pak v mnohých domácnostech nenastalo rodeo poté, co by jejich syn či dcera měli z daných předmětů absolvovat příslušné přezkoušení, skládat maturitní zkoušku, atd.
M53i36r60o59s90l18a60v 98B17u18č47e23k
Jsem laik, byť v rodině plno učitelek. Občas píšu, bitvy o bufet, inkluze, byrokracie. Otevřeně sděluji, že podmínky x srandovní mzda,(i po zvýšení), celkové poměry = V celé rodině není shledávám jediný rozumný důvod, proč by mladý muž, měl jít studovat na pedagoga ! To není nic proti učitelkám - učitelům, to je o šílenosti dlouhotrvající situace ! Za katedrou - Přeji mnoho úspěchů, vážně ...
M28a28r73t30i90n86a 40M25o52u23d22r65á
Jsou prostě placeni podobně jako jiní státní zaměstnanci .
R39a21d41k71a 82K17i57e88l88b47e44r28g97e44r43o43v69á
a kde je důkaz za minimálně třináct let nasypaných dotací, a neustálých výzev a podpor technického rozvoje, že se tedy matematika učit umí a kde jsou ty důkazy, že se k ní zlepšil rapidně vztah? Jak chcete vysvětlit, že k ní mají děti čím dál větší nechuť?
Ono čeho je moc, toho je prostě příliš. Byla bych bohužel příliš adresná, jak se z matematiky leckde stal předmět s vyššími frčkami a záměrně budovanou pozicí - kde dítě vstupuje do tak nedosažitelného a neuchopitelného království, že nemá šanci víc než na trojku... přeci, matematika je těžká a na jedničku má pánbů...to není jako to někde okecat. Devalvace předmětů ostatních hrničící až s nekolegialitou.
Není nic horšího než učinit se veledůležitým. Rozhodnutí ministra kvituji s nadšením a bylo by toho mnoho, čím bych Vás ve svém náhledu na matikáře kdysi - ti, co mě osobně motivovali chodit na kroužek matiky a logiky dva roky svévolně a s nadšením, bylo by mnoho, čím bych si právě s nimi v porovnání rýpla do těch dnešních a nyní velice zklamaných.
Matematika nechť je dobrovolná, doporučovaná jako výborný seminář samotnými studenty těm studentům o ročníky níž, at ji vyžadují některé školy pevně a at se navrátí normální vyvážený pohled na všechny předměty jako na potřebné stejně. Spravedlivě a v úctě .
J41o50s39e62f 89N29o68ž17i51č17k68a
Dobrý večer, k prvnímu odstavci: pokud narážíte na skutečnost, že se stále nedaří najít dost zájemců o studium technických oborů, tak je to dle mého názoru především proto, že většina žáků si je vědoma toho, že vystudovat technický obor je prostě těžší než vystudovat například ekonomii, politologii či většinu humanitních oborů. Z toho samého důvodu také matematika a fyzika asi nikdy nebudou patřit u většiny žáků mezi nejoblíbenější předměty (ovšem v dnešní době je u části žáků čím dál méně oblíbený třeba i takový tělocvik).
Ohledně těch dotací - nevím, jak dobře jsou placené projekty na podporu technického vzdělávání, ovšem dle mých zkušeností bylo za posledních cca 10 let v našem školství mnohem více jiných nepotřebných projektů s prakticky nulovým přínosem než zrovna tyhle...
Ohledně "přehnané důležitosti" matematiky: nemyslím si, že by tohle bylo nějakou "výsadou" matikářů - učitelů, kteří jsou přesvědčeni o tom, že jejich předmět je ten nejdůležitější, se najde více napříč všemi předměty, včetně třeba občanské nauky. Jinak já sám matiku neučím, ovšem co se týče kolegů z mé školy, tak Vás mohu ujistit, že dostat z matematiky na vysvědčení i jedničku u nich opravdu není nemožné.
- Počet článků 1581
- Celková karma 40,00
- Průměrná čtenost 3244x