Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Karma. To co se naucime je o uciteli . Muj otec rika spatny ucitel latku sdeluje dobry ji uci nalezat . Nikdy me nenutil se neco " biflovat jak papousek" ale nutil me myslet a uvazovat logicky !!! To byl nejvetsi dar. Tento stat je postaveny na strojirenske vyrobe a nevim jak se muze posouvat dal bez dobre znalosti matematiky ale asi si tam nahore mysli po nas potopa ta adi prijde ... jinak hezky napsane.

9 2
možnosti
PL

Pane kolego, karma.

6 0
možnosti
Foto

Rozumně napsáno, dnes máte ode mne karmu.

5 0
možnosti
PK

Ke stávce nemám nic, ale ta matematika, její odklad, to mě moc mrzí. Né, že bych byl na střední a na vysoké nějaký mistr v tomto oboru. Ale na ZŠ jsem měl dobrého učitele a tak jsem se jí nebál ani při dalším studiu. Obávám se, že to odložení jen povede k dalšímu úpadku zájmu o tuto exaktní disciplínu, velká chyba....

10 2
možnosti
Foto

Matematika je mojí láskou i mojí prací. Namáhat závity je třeba i v našem věku. I když mi tady jeden takydiskutující napsal, že jsem "prosta logiky"...

5 0
možnosti
Foto

Matematika podporuje logické a samostatné myšlení; není dobře, že se od maturity z ní upouští. Už mě i napadlo, pane Nožičko, že tohle má nějaké politické pozadí, že prostě někdo nestojí o to, abychom měli chytré lidi. Jakpak to mají s matematikou v jiných zemích, nevíte?

6 2
možnosti
JN

Je to nejspíš stát od státu různé, třeba v Německu mají rozdílnou skladbu maturit i jednotlivé spolkové země. Někde jsem četl, že třeba ve Francii se povinně maturuje téměř ze všech předmětů včetně tělocviku.

S Vaší první větou samozřejmě souhlasím.

3 0
možnosti
RC

Pritom to bylo jednoduche - navysit tarify o 10%, odmeny o 10%.... a dostal by 10% narust platu. Je manipulovani s ruznymi procenty pro ruzne zaklady zavani manipulaci s lidmi.

BTW, 8% do tarifu se odborarum nelibi vcelku logicky, pro ty s praxi 27 a mene let je to HORSI nabidka nez ta predchozi. A 28 let praxe? To jsou v zasade ucitele nad 50....

1 0
možnosti
VH

Tak proč byli proti té předchozí nabídce?

0 1
možnosti
AM

Karma.

A na co matematika a trápení chudáků studentů. Náš stát nepotřebuje technické inženýry. Potřebujeme více politruků jako Fiala, více muzikologů jako Putna, více novinářů jako Steigerwald, více autorů nezáživných divadelních her jako Havel. To potáhne náš stát dopředu !!!!!!

11 7
možnosti
RC

ma dilema, ze druhou vetu plus, za to dalsi vysvetleni obri minus.... mate tam chyby a cele je to na .....

0 1
možnosti
Foto

Já bych to zavedl stejně, jako volají odpůrci České televize. Chtějí zrušit povinné koncesionářské poplatky. Dobře, tak proč to neaplikovat do školství? Rodičům dětí snížit daně a ve školách by si platili ty učitele na ty předměty, které by uznali za vhodné :-). To by bylo ródeo.

2 5
možnosti
JN

Což o to, rodičů, kteří jsou přesvědčeni, že oni nejlépe vědí, které předměty jsou pro jejich dítě potřebné a které ne, případně i těch, kteří by byli přesvědčeni, že oni sami by je to či ono naučili nejlépe, by se jistě našlo dost. Jen aby pak v mnohých domácnostech nenastalo rodeo poté, co by jejich syn či dcera měli z daných předmětů absolvovat příslušné přezkoušení, skládat maturitní zkoušku, atd. :-)

4 0
možnosti
MB

Jsem laik, byť v rodině plno učitelek. Občas píšu, bitvy o bufet, inkluze, byrokracie. Otevřeně sděluji, že podmínky x srandovní mzda,(i po zvýšení), celkové poměry = V celé rodině není shledávám jediný rozumný důvod, proč by mladý muž, měl jít studovat na pedagoga ! To není nic proti učitelkám - učitelům, to je o šílenosti dlouhotrvající situace ! Za katedrou - Přeji mnoho úspěchů, vážně ... :-)

8 0
možnosti
Foto

Jsou prostě placeni podobně jako jiní státní zaměstnanci .

5 1
možnosti
Foto

:-)a kde je důkaz za minimálně třináct let nasypaných dotací, a neustálých výzev a podpor technického rozvoje, že se tedy matematika učit umí a kde jsou ty důkazy, že se k ní zlepšil rapidně vztah? Jak chcete vysvětlit, že k ní mají děti čím dál větší nechuť?

Ono čeho je moc, toho je prostě příliš. Byla bych bohužel příliš adresná, jak se z matematiky leckde stal předmět s vyššími frčkami a záměrně budovanou pozicí - kde dítě vstupuje do tak nedosažitelného a neuchopitelného království, že nemá šanci víc než na trojku... přeci, matematika je těžká a na jedničku má pánbů...to není jako to někde okecat. Devalvace předmětů ostatních hrničící až s nekolegialitou.

Není nic horšího než učinit se veledůležitým. Rozhodnutí ministra kvituji s nadšením a bylo by toho mnoho, čím bych Vás ve svém náhledu na matikáře kdysi - ti, co mě osobně motivovali chodit na kroužek matiky a logiky dva roky svévolně a s nadšením, bylo by mnoho, čím bych si právě s nimi v porovnání rýpla do těch dnešních a nyní velice zklamaných.

Matematika nechť je dobrovolná, doporučovaná jako výborný seminář samotnými studenty těm studentům o ročníky níž, at ji vyžadují některé školy pevně a at se navrátí normální vyvážený pohled na všechny předměty jako na potřebné stejně. Spravedlivě a v úctě .

2 2
možnosti
JN

Dobrý večer, k prvnímu odstavci: pokud narážíte na skutečnost, že se stále nedaří najít dost zájemců o studium technických oborů, tak je to dle mého názoru především proto, že většina žáků si je vědoma toho, že vystudovat technický obor je prostě těžší než vystudovat například ekonomii, politologii či většinu humanitních oborů. Z toho samého důvodu také matematika a fyzika asi nikdy nebudou patřit u většiny žáků mezi nejoblíbenější předměty (ovšem v dnešní době je u části žáků čím dál méně oblíbený třeba i takový tělocvik).

Ohledně těch dotací - nevím, jak dobře jsou placené projekty na podporu technického vzdělávání, ovšem dle mých zkušeností bylo za posledních cca 10 let v našem školství mnohem více jiných nepotřebných projektů s prakticky nulovým přínosem než zrovna tyhle...

Ohledně "přehnané důležitosti" matematiky: nemyslím si, že by tohle bylo nějakou "výsadou" matikářů - učitelů, kteří jsou přesvědčeni o tom, že jejich předmět je ten nejdůležitější, se najde více napříč všemi předměty, včetně třeba občanské nauky. Jinak já sám matiku neučím, ovšem co se týče kolegů z mé školy, tak Vás mohu ujistit, že dostat z matematiky na vysvědčení i jedničku u nich opravdu není nemožné. :-)

5 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 40,00
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik