Neděle 19. ledna 2020, svátek má Doubravka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. ledna 2020 Doubravka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71u69m80í79r 10V87i77t46h27a 2867517516382

Pokud řeknete prodejci aut, že chcete rodinné auto s motorem o 150 koňských silách, s veškerou dostupnou výbavou, doživotní zárukou a pojištěním zdarma, ale že mu zaplatíte pouze základní model ("holinku" s nejslabším motorem a bez pojistky) a zbytek zaplatíte, až si budete kupovat další, tak si sami budete připadat trapně. Víte, že se Vám ten prodejce vysměje. Proč by tedy učitelé na tuhle hru měli přistupovat?

+1/0
11.11.2019 8:59
Foto

F40r65a10n59t93i91š36e26k 19K89š82í62r 2299476655

Protože jste placeni z ukradených peněz. Tohle vám totiž tak nějak stále uniká.

0/0
12.11.2019 18:25

M59i12l30a17n 47Š37ť32a58s72t63n56ý 8188932455687

Průměr je hezký, ne? Co já bych za to kolikrát dal, abych dostal za tři.:-)

+1/0
9.11.2019 9:33

J45i94r74k63a 98K56u25z80e54l84k53a 9911545608892

Paní Sicht...je především hloupá. Ovšem ne dost na to, aby neměla potřebu své hlouposti šířit prostřednictvím médií. Kdyby to bylo naopak, viděli bychom o ní z jiných zdrojů. No, tedy nemá cenu ji řešit. Ztráta času.

0/−6
8.11.2019 20:24

J95o47s67e39f 79Š66o84l31t44e89s 8124438500853

Já se přiznám, že jako rodič nechápu ostatní rodiče. Proč se jako rodiče, jejichž děti chodí do vzdělávacího zařízení, nezajímají více o to vzdělávací zařízení a co by mohli udělat pro to, aby bylo lepší? Jaké možnosti vlastně má rodič, pokud by chtěl nějak spolupracovat se školou? Je mi jasné, že peníze budou asi vždy na prvním místě, ale je reálné věnovat škole finanční dary? Může škola přijmout nabídku odborníka/rodiče, že udělá přednášku pro studenty? Jaká pro toto platí pravidla? Může majitel stavební firmy nabídnout škole bezplatné stavební úpravy nebo třeba rekonstrukci hřiště? Případně nabídnout práce za náklady?

0/0
8.11.2019 16:26

J39o45s27e31f 72N31o46ž66i54č83k66a 5135851489626

Věnovat škole finanční dar určitě možné je. Co se týká nabídky udělat pro studenty přednášku, také je to jistě možné - záleží pak samozřejmě na vedení příslušné školy, zda se tuto nabídku rozhodne akceptovat (což platí i v případě jiných Vámi zmíněných věcí).

+3/0
9.11.2019 9:27

L62u83m39í13r 22V72i59t70h35a 2157877786192

Finanční dary ani nejsou potřeba, je dost dotačních titulů. Úplně stačí, aby si rodiče uvědomili, že škola je na jejich straně, nikoliv jejich soupeř, jak se často děje. Jedině z dobré spolupráce rodičů a školy může vzejít dobře vzdělaný a vychovaná člověk.

+2/0
11.11.2019 9:01

J53a29n 18K54a81r40a67s54e18k 7743338868683

ty testy nerikaji nic o vzdelani, nybrz ukazuji pouze, v jakych zemich nebo spolecenstvech se dokazi na testy lepe pripravit ci zda je struktura spolecnosti takovemu testovani vice naklonena.

V Nemecku maji nejlepsi vysledky (uz desetiteli) v Bavorsku, Badensku.-Wuerttemrberksu a Sasku. V techto zemich vladne (vladla) desetileti pravice a vetsina obyvatel je toho nazoru, ze to je ten duvod (v zemich kde vladla dlouho soc.dem. jsou vysledky horsi).

Pritom se zapomina, ze v tech 3 jmenovnych zemich se nalezaji nejvyssi nemecke hory - to muze byt prave take ten duvod - nejhorsi vysledky jsou tradicne v Bremach, a ty lezi na urovni more. :-)

Ty testy jsou nicnerikajici a je spravne, ze autor blogu situaci nedramatizuje - i kdyz bych ocekaval, ze se do toho jako ucitel trochu vic naveze.

Naprosto jina katastrofa je, kdyz zde musi clovek v diskuzi cist ... 'pani Sichtarovou jako ekonomku uznavam' :-(

0/0
8.11.2019 14:09

J58i79ř23í 54K23u63č98e81r80a 5378281134476

Do blogů paní Šichtařové prosakují politické ambice a její názory jsou shodné s názory vůdce strany. Bohužel se dere o oblastí, ve kterých se vyzná jen obecně a obsah pak pokulhává a její pověst experta dostává velké rány.

Protlačit dítě od základky po diplom není žádná sranda. Stojí ro rodiče spoustu nervů a peněz. Proto očekáváme od učitelů plný fundovaný výkon a ten nevydá blbě placený učitel se zastaralou metodikou a starými učebními pomůckami, navíc v chátrající škole. Proto je nutné podpořit učitele boji o slušné mzdy.

Jaká černá díra žere peníze ze státní kasy, když všechna ministerstva (kromě MF) jsou procentuálně podhodnocena?

0/0
8.11.2019 12:09

J73o66s84e55f 94Š67o43l67t57e10s 8644578570133

Přijde mi, že p. Šichtařová se řídí stejným klíčem jako Bureš. Udělá si průzkum veřejného mínění a pak napíše článek odpovídající názoru největší skupiny.

+1/−2
8.11.2019 16:21

J18i94ř18í 74D64a79n34i14š 5101908222592

Pardon, které strany? Slyšel jsem o spolupráci p. Šichtařové s Trikolórou, ale že by byla v nějaké straně nevím.

0/0
13.11.2019 14:06

T73o24m19á70š 47T80a36t78í91č92e86k 5330292370298

K závěru článku bych jenom podotkl, že dle mého názoru by se paní Šichtařová určitě kdykoliv postavila ráda proti egalistickým "psychologům, mediálním vzdělávacím expertům i některým rodičům". ;-)

Ovšem její výjimečně středeční blog jsem nečetl, spíše kvůli nedostatku času, ale také proto, že jsem přesně to očekával - kritiku lačných kantorů. Nicméně až dnes v jeho důsledku vydám svoje stanovisko, které se týče i Vašeho posledního blogu k tématu: Relativně nízké platy jsou v mých očích až ten druhý problém, proč učitelský sbor poněkud schází na úbytě. První důvod je to, že učitelství není vážené povolání - protože není vážené ani vzdělání a la "když to nepotřebuju k životu (= pohodlný výdělek a pěstování nicnedělání), je to pro moji lhostejnou hlavu zbytečné". Tento postoj má hlubší a rozšířenější kořeny, ale učitelé jsou kvůli němu tajtrlíci (ať to řeknu v souladu s pravidly), tak to prostě je. A pochopitelně k takovému znevažování vaší profese přispívají i neomarxistické úlety ve stylu inkluze, které vedou rodiče k úvahám, do které školy dát dítě, aby to přežilo pokud možno v duševním i fyzickém zdraví.

A to je společenský problém (řekl bych filozofický, kdyby tento pojem nebyl už dávno zprofanován), který se na bitevním poli základních a středních škol potřít nedá. Ani honosné platy učitelů by s tím nenadělaly nic, neb lidé opovrhující vzděláním a věděním dopřávají bohatství zlodějům. Těmi by se - na rozdíl od vzdělaných, schopných atd. - mohli přece stát i oni.

+2/0
7.11.2019 21:50

J35i90ř32í 23S89m64a15z95a73l 2857282524472

Ač paní Šichtařovou jako ekonomku uznávám a její ekonomické názory mají hlavu a patu, tak musím souhlasit s Vámi, že posledním článkem o stávce byla (kulantně napsáno) dost mimo. Mám mezi kantory mnoho známých a přátel, učí i moje manželka, takže vím jak jsou mizerně hodnoceni. Naprosto se nedivím, že nesouhlasí s přidáním 8+2, protože nenároková složka je v 99% škol čistá 0. Tudíž v tomto případě se žádné přidání nekoná a ani nikdy nekonalo! Je ovšem záhadou kde tyto peníze jsou, když je provozovatel pro tento účel dostává!?

+5/0
7.11.2019 14:58

J66o49s62e83f 63N82o17ž68i53č47k38a 5265751319346

Děkuji Vám a ohledně té nenárokové složky platu máte také pravdu - v některých letech (ovšem nejenom za současné vlády) se i u nás na škole stalo, že příslušné peníze na tuto část mzdy vůbec do školy nedoputovaly, případně jen v omezeném rozsahu.

+2/0
7.11.2019 15:03

J25a11n 30P51e45š51u15l78a 4196680972694

K zajímavému komentáři bych dodal, že se na západě kyvadlo pomalu obrací a místo "svobody" nastupují školy s přísným režimem a heslem "nenecháme tě zahálet, budeš makat a když uděláš co řekneme, tak tě dokopeme na vysokou". V takových školách se nacvičuje rychlé rozdávání/sbírání sešitů či příchod a odchod z učebny (čas jsou peníze), jsou dané postupy co dělat, když žák neodpoví na otázku (např. odpoví jiný žák a první to po něm musí zopakovat - jinak by se začal ulejvat), vyžadují se přesné a jazykově správné odpovědi, pořádají se odpolední kluby pro psaní domácích úkolů (ne každý má doma klid) a pak mají ve "vyloučených lokalitách" obdobná % přijetí místních žáků na VŠ jako v bohatých čtvrtích. Je to takový "taylorismus" či "McDonald" ve školství, vedení určuje přesné postupy, s nikým se nediskutuje, žáci se systematicky tlačí k cíli (maturita, přijetí na VŠ, následný titul a dobrá kariéra). Možná se to časem také prosadí i v Evropě a ČR, jako v 90. letech "waldorfská" a jiné "demokratické" školy.

Kdyby někoho zajímalo víc, tak třeba tady je rozhovor s jedním průkopníkem: https://www.theguardian.com/education/2014/oct/12/american-wrote-classroom-bible-doug-lemov , jinak můžete googlovat třeba "charter schools usa" nebo "uncommon schools". Je to samozřejmě kontroverzní, ale ve vyloučených lokalitách to (prý) funguje. Je v tom budoucnost?

0/0
7.11.2019 12:42

R19o18s23t96i61s61l82a40v 34C53a34h48a 6643537217651

tento zpusob drilu muze mit na nektere pozitivni vliv, na jine naprosto destruktivni...

+2/0
7.11.2019 12:54

J47a83n 83P73e87š83u71l58a 4836970102124

Jistě. Ono je to skutečně kontroverzní. Tyhle školy v USA jsou speciálně zaměřené na žáky ve "špatných čtvrtích", kterým nikdo doma nepomůže, spíš naopak, neumějí se učit - ale chtějí se z toho prostředí dostat. Jsou soukromé (placené vládou, tj. bez školného) a žák se tam musí přihlásit - čímž filtrují ty, kdo mají ambici něco se sebou dělat (nebo to aspoň chtějí rodiče). Ostatní, a to je většina, jdou na tradiční "high school". Ohledně těchto "charter schools" koluje na webu hodně pověstí - např. mají velkou fluktuaci učitelů, protože přísný režim platí i pro ně; kdo se odmítá učit a dělá problémy, tak tomu udělají takové peklo, že radši sám odejde. Takže máte pravdu, je to nabídka pro "ambiciózní děti z problémového prostředí", a ještě ne pro všechny. Přesto mi to připadá jako zajímavý nápad, který trochu vyvrací názor, že "moderní západní škola nechá děti dělat, co chtějí". Děkuji za komentář.

0/0
7.11.2019 13:06

Z25d43e83n73e94k 83J47i59r44o33u41š64e23k 8470932894570

Vážený (příteli),

učil jsem také přes 1/4 století. Je pravda, že "byla jiná doba". Jako žák i učitel jsem toho zažil dost. Základní škola se ukončila závěrečnou zkouškou. Něco jako malá maturita. Na střední školu se dostal ten, co měl vyznamenání (a protekční). Z trojkou z matiky, nebo fyziky obtížně na "černé řemeslo".

Fyzické tresty (pohlavek, proutek) nebyly nezákonné. Nikdo si nedovolil neúctivě mluvit o kantorech.

Ovšem to byla doba, kdy teprve začínala Tv, v malém městě bylo několik desítek telefonů a četly se knížky.

Kolikrát jste měl chuť usměrnit žáka pohlavkem? A co místo toho můžete udělat?

Že byly a jsou učitelé platově podhodnoceni je neoddiskutovatelné. Ale ani nárůst o 300% bohužel prestiž moc neovlivní. Pokud budou práva žáků větší, než jejích povinnosti, nic se nezmění.

Učitel má především učit. Vychovávat májí rodiče.

+16/0
7.11.2019 11:18

R94o13s80t96i92s22l71a83v 24C94a30h34a 6513477767631

ohledne fyzickych trestu - ty jsou ilegalni jiz cca 150 let.... takze predpokladam, ze byly uz za vas... pokud nepisete ze zahrobi

0/−1
7.11.2019 11:20

R82u37d19o19l50f 74P68e68k73á16r12e60k 9522191749453

Další, co dává = mezi bičování a pohlavek...:-/

+1/0
7.11.2019 11:31

R77o68s36t13i96s31l27a50v 70C12a20h69a 6513387207811

nikoliv... jenze i pohlavek je fyzicky trest.

Nebo vy snad davate rovnost mezi kradez a vrazdu, kdyz reknu, ze trestni zakonik zakazuje trestne ciny?

0/−1
7.11.2019 12:25

R92u86d59o64l65f 79P47e53k37á21r37e29k 9152681339703

Stará moudrost praví: "Škoda každé rány, která padne vedle."

Vypatlaní pokrokáři si výchovný pohlavek/plácnutí přes zadek pletou s týráním a nutí své bludy ostatním, po dobrém či po zlém. Kam vede taková liberální výchova tlačená dobrotrusy nejrůznějšího ražení můžeme vidět nejen v tzv. "pokrokovém světě", ale bohužel v posledních letech i u nás...

Sám jsem v dětství utržil bezpočet pohlavků & spol., doma i ve škole. Nezanechalo to na mne žádné následky, spíše naopak. A vždy jsem věděl za co...

BTW Trestní zákoník nic nezakazuje.

+1/0
8.11.2019 1:11

R85o55s87t73i78s49l60a84v 16C90a68h78a 6723587977321

Jste presna ukazka tech, co na nich jejich vychova nechala neblahe dusledky...

Trestni zakonim zakazuje implicitne...

0/−1
8.11.2019 9:16

M77a91r77t58i31n 24H80o21d87í87k 2585685198887

Pane Caho, útoky ad Hominem jsou pod vaší úroveň. Alespoň tak vás znám z finančních témat.

Nicméně, tady si myslím, že je problém složitější a to ze dvou hledisek. Zákon velmi často něco říká, ale právní praxe je jiná. Lidově řečeno, kde není žalobce, není soudce. V 80 tých letech by soud žalobu na pohlavek ani nepřijal, i když, jak říkáte byly tělesné tresty v zákoně "implicitně" zakázány. Výklad a tedy právní praxe byla taková, že se řešily až excesy.

Druhý rozměr problému, který vidím, je, že se z vaničkou vylilo i dítě. Pomyslné kyvadlo se přehouplo do opačné extrémní pozice a to je také špatně. Důvodem, mimo jíné, byly případy extrémního zneužívání postavení učitelů a vychovatelů. I u nás byly některé případy, ale ta vlna zhrození se nad stavem publikovaných případů začala, jak jinak, na západě. "Řešení" problému došlo až tak daleko, že nyní se řeší újmy na pocitech a jsou první počiny kriminalizace např způsobů oslovování atd atd. Děti a mladiství neumí s absolutní svobodou bez hranic nakládat. Jak by taky mohli, když ta absolutní svoboda znamená, že se je prostě jen poblázněná společnost rozhodla hranicím nijak neučit s myšlenkou, že se je nějak naučí sami nebo, že je už mají v sobě.

Pán Bůh nás chraň až se zase kyvadlo přehoupne. Každý extrém je špatný.

+2/0
8.11.2019 9:45

R31o65s42t86i98s64l82a32v 17C24a46h98a 6783587877781

neni to utok ad hominem, ale reakce na ty vase dobrotrusy, atd.

1) pred revoluci bylo skolstvi zalozeno HLAVNE na strachu - strach, zda se dite dostane na skolu, na kterou chce, zda si nepokazi sve "komplexni hodnoceni". Rediteli byvali soudruzi. Takze nejake vyskakovani rodice neprichazelo do uvahy. Rodice drzeli usta a krok... a ve finale by stejne byli kvulite komunisticke masinerii bezmocni. My meli ucitelku, ktera neucila, presto ji nikdo nevyhodil.

2) ucitel si respekt triskanim deti neziska... ten vztah bude tak maximalne zase zalozen na strachu.

3) deti jsou obrazem spolecnosti. Jejich chovani (ve skole, nebo jinde) je odrazem toho, co vidi okolo sebe, tj. chovani dospelych. A to ne jenom tech nejblizsich, ale i treba politiku.

0/0
8.11.2019 10:33

R73u64d62o38l95f 37P76e54k22á64r40e16k 9612891619113

Žijete v bludu.

Jinak §12 odst. 1 TZ hovoří jasně: "Jen trestní zákon vymezuje trestné činy a stanoví trestní sankce, které lze za jejich spáchání uložit." O zákazech ani slovo...

0/0
8.11.2019 11:40

R26o95s11t46i23s39l70a98v 66C93a69h69a 6433837247121

Pokud za nejaky cin existuje explicitni trest, pak je implicitne zakazany.... Tusite, co je to "implicitne"?

0/0
8.11.2019 13:00

R62u98d18o83l13f 56P60e34k38á64r41e85k 9982511259553

Nejen tuším, dokonce to i vím...

Byl byste tak laskav a uvedl zde, který z trestných činů explicitně uvedených v TZ implikuje zákaz pohlavku?

0/0
8.11.2019 14:13

R33o84s96t61i61s85l42a60v 35C90a38h39a 6423177837771

a jak tato otazka souvisi s tim, co jsem napsal?

"Nebo vy snad davate rovnost mezi kradez a vrazdu, kdyz reknu, ze trestni zakonik zakazuje trestne ciny? "

Zakaz pohlavku pro zmenu implicitne zakazuje prestupkovy zakon...

0/0
8.11.2019 14:16

R80u26d14o98l90f 52P27e22k49á50r22e83k 9742391239663

No, rád bych věděl, na základě čeho soudíte, že je pohlavek ilegální, zakázaný, postižitelný jako přestupek či TČ...

"Přestupkovým zákonem" máte patrně na mysli Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Tak ten to samozřejmě neřeší. Zajímá mne konkrétní předpis, kde je pohlavek definován jako společensky škodlivý protiprávní čin, a který je v tom zákoně za přestupek výslovně označen, a který vykazuje znaky stanovené zákonem.

0/0
8.11.2019 15:26

D51a53n24i20e97l 26M49a10g22n75u32s 4773645314937

Zákon č. 250/2016 Sb., tedy Zákon o odpovědnosti za přestupk y ařízení o nich to skutečně neřeší, neboť ten neupravuje hmotnou, ale prosecní stránku. Čili je to asi jako s trestním záknem a trestním řádem. Doporučuji k pozornosti zákon č. 251/2016 Sb., tedy Zákon o některých přestupcích, § 7 odst 1 písm. c) bod 4. Použít by se dal i odst. 1 písm. a) téhož paragrafu.

Pokud i nadále budete soudit, že pohlavek není ilegální, zakázaný, postižitelný jako přestupek či TČ, tak zkuste schválně někomu konkrétnímu každý den pár pohlavků ubalit. Schválně, jak to dopadne.

0/0
8.11.2019 18:03

R95u57d56o17l28f 35P21e56k42á42r79e49k 9222441299763

Věřím, že jen délka vlákna zapříčiníla, že jste se ve svém marném pokusu o žert octl misto u "výchovného pohlavku" někde u "výtržnictví"...

BTW k 251/2016 Sb. jsem se samozřejmě dostal dávno, ještě před debatou s p. Cahou.

0/0
9.11.2019 20:38

D60a61n25i71e89l 63M69a67g82n98u64s 4973775754937

Ách jo. Pohlavek je hrubé jednání. Jestli čekáte, že bude zákon taxativně vyjmenovávat všechny možnosti hrubého jednání, tak mazejte zpátky do hospody. Tam se vaše právní povědomí tak akorát hodí.

0/0
9.11.2019 20:41

R44u83d29o27l87f 26P81e15k48á26r42e67k 9772641469103

O mém právním vědomí víte prd, Vaše "rady" jsou taky k prdu a jen se nepochopitelně povyšujete...:-/

0/0
9.11.2019 21:02

R87u76d56a 55S27l13a15v32í15k 5933868496451

Ještě musel mít správný kádrový profil, aby se na tu SŠ dostal. Cílem školy také nebylo rozvíjet vzdělání, ale vytvářet poslušné roboty do továren, dolů a JZD.

+2/−1
7.11.2019 11:29

J36a55r57m63i66l85a 14P37í25c12h88o43v79á 5192337734303

Zato dneska učíme roboty do montoven, řemeslníky už pro jistotu nevychováváme vůbec

+1/0
7.11.2019 12:55

J11o88s27e62f 64N20o10ž28i47č26k80a 5235941819326

Ne, že bych chtěl hájit minulý režim nebo dokonce volal po jeho návratu, ale v tomhle trošku přeháníte (já jsem se na gympl v 80. letech bez problémů dostal, přestože moji rodiče nikdy v KSČ nebyli a u řady mých spolužáků tomu bylo také tak).

+3/0
7.11.2019 13:58

R93o64s12t89i85s19l24a96v 59C94a60h61a 6543667837321

a znate nekoho, kdo spravny kadrovy profil nemel? Pokud vim, tak treba mladi Benda s Dienstbierem museli jit pres prumyslovku, gympl jim byl zapovezen. Obdobne to bylo s jejich studiem VS.

+1/0
7.11.2019 14:43

J94o97s40e72f 84N60o27ž72i90č47k63a 5485481869556

Mezi mými spolužačkami z gymplu byla např. jedna, jejíž rodiče byli po roce 1968 vyloučeni ze strany - přesto se pak po maturitě dostala i na výšku na učitelský obor.

Samozřejmě, že to bylo vždy individuální - tam, kde byl např. ředitel gymplu zapálený komunista, to problém být mohl, něco jiného určitě byla 50. léta, atd. Ale jde o to, že pan Slavík ve svém příspěvku napsal větu "musel mít správný kádrový profil, aby se dostal na SŠ."

0/0
7.11.2019 14:57

R11o16s16t21i84s53l30a83v 44C91a74h30a 6123697587471

no tak v pribuzenstvu mame takove, na gympl se sice dostaly, ale rekli jim, aby obe zapomnely na VS, kterou chtely, jedna medicinu, druha ucitelstvi. Podle toho, kdy jste psal, ze jste maturoval, tak ta s medicinou je Vas rocnik. A bylo to ve Vasem kraji...

0/0
7.11.2019 15:00

R73o80s42t58i28s95l50a58v 18C14a84h26a 6933707597581

BTW, vypravel nam nas matikar na srazu po X letech, ze do matematicke tridy o rok starsich delala prijimacky v roce 84 holcina se spatnym kadrovym profilem. Prisel pokyn z kraje, ze nesmi projit. Reditel pry byl dostatecne moralne silny, ze je poslal do haje s oduvodnenim: "Umi pocitat? Umi! Nic vic mne nezajima....". Kdyz my byli druhaci a byl cas prijimacek, tak jsme se ptali na kriteria a pry dodatecne body (krome vysledku zkousky) byly i za: delnicko-rolnicky puvod, angazovanost rodicu v KSC, mimobrnenskost,... dalsi si uz nepamatuji.Tohle jiste neovlivnilo vysledky tech nejlepsich a nejhorsich (to nam i rikal), ale u tech, co byli na delici care, to poradim mohlo nepochybne zamichat a tudiz rozhodovat o (ne)prijeti.

0/0
7.11.2019 14:49

P21e17t15r 60M47u60n71z46a51r 1775561389926

To by mě zajímalo jak jste starý, že si pamatujete, že ZŠ byla ukončena zkouškou. Kdy to bylo? Ty nedělal ani můj táta, ročník 1940.

+1/0
7.11.2019 12:39

P84a96v69e31l 87K25u73c66h54t96a 4826201647614

Ano, nikdy jsem o tom neslyšel. Chodil jsem na základku v 50.letech.

+1/0
7.11.2019 13:48

P76a49v45e66l 49K30u24c70h90t61a 4536861367304

Směrodatné bylo vysvědčení za 1.pol. 8.třídy. A pak "posudek" - i třídní původ rodičů. Nepamatuji si na problémy, pocházím z dnešního okraje Prahy a tam žádní kulaci nebyli.

0/0
7.11.2019 14:00

Z70d21e75n28e93k 30J25i28r87o55u72š82e44k 8830532624170

Končilo to v roce 1958. Od roku 1959 začínal přechod na devítiletou základní školu.

0/0
7.11.2019 17:02

R77a37d94i20m 69K11a41l88a87s 2720706352781

Zastavím se převážně jen u studijních výsledků. Řekl bych, že by bylo možné najít i určitou paralelu k nejpopulárnější dálnici v ČR. Dokud byla D1 sjízdná, byť v devastovaném stavu, nikdo s ní nic nedělal. Léta byla zanedbávaná, broušená vyspravovaná, ale i s vědomím ničení si vlastního auta v zásadě rychlou variantou na cestě z Prahy do Brna. A myslím si, že dokud budeme ve srovnávacích testech alespoň průměrní, nebude příliš velký zájem cosi měnit. Děti se podobně jako dálnice bránit nebudou, mohou to udělat jen učitelé a rodiče. Ale rodiče mají často pocit, že učitelé tzv. nedělají nic.

Otázkou také je, do jaké míry je nutné a potřebné v těchto srovnávacích testech excelovat? Odlišil bych asi dvě věci a to jsou znalosti a práce. Věřím, že děti v asijských zemích jsou už od útlého věku navyklé tvrdě pracovat, což např. v Japonsku vede k depresím a sebevraždám těch nejmenší. Systém, kde je nezbytné, umístit dítě do té správné školky, aby byla zaručena jeho budoucnost, je pro nás zatím naštěstí nepochopitelný. Nicméně to hlavní je, že více než nabytých znalostí je možná takový srovnávací test obrázkem pracovitosti a píle, protože škola sice poskytuje každému vzdělání, ale to stejně musí být vždy upraveno a přetransformováno pro účely finální pracovní pozice. Mnohé z toho, co se člověk dozvěděl, pak nebývá využito, což je nešťastný argument pro ty, kteří školy považují za ztrátu času.

Osobně bych byl rád, kdybychom děti naučili ve škole pracovat, zajímat se, spolupracovat ve skupinkách, podporovali široké spektrum zájmů, nepotlačovali kreativitu, ale nutně bych netrval na tom, abychom se ve srovnávacím žebříčku posouvali dramaticky výše. Myslím si totiž, že pokud bychom vytvořili uvedené základy, později budou takoví jedinci schopni si sami potřebné znalosti najít, vyhledat, získat a přitom jim zůstane určitá svěžest ducha.

Je to možná obdobný přístup jako ve fotbalovém tréninku. Není nutné v útlém věku drilovat pravidla a taktiku, ale poctivě trénovat a "hrát si".

+2/0
7.11.2019 10:57

A68l44e37n47a 46K83o84l16a90ř70í40k61o30v57á 2215762478785

Dost s Vámi souhlasím.Učím na 1.stupni ZŠ a protože mám i pracovní zkušenosti mimo školství, uvědomuji si, že máme děti připravovat na práci, která ještě ani neexistuje. Naše děti budou muset svoje profese pružně měnit podle potřeby trhu a tak myslím, že klíčové nebudou znalosti typu "vyjmenuj láčkovce", ale dovednosti jako argumentace, spolupráce, schopnost učit se...někteří učitelé už to chápou, jiní učí 30let stejně a změnu doby nereflektuji... Osobně jsem rozpačitá že stávky. Na jednu stranu: kdyby mi dal někdo vybrat, zda chci navýšit plat, nebo zda raději snížit počty dětí ve třídě a zlepšit podmínky pro výuku, vybrala bych si to druhé. Pro zvýšení mezd jsem ale z prostého důvodu: jedině tehdy, až budou mzdy zajímavé, budou mít ředitelé škol možnost nahradit nekvalitní ucitele kvalitními. Se zajímavými platy by přišla do škol alespoň nějaká konkurence. Líbilil se mi nápad Plagy, umožnit učit i odborníkům, s pedagogickým minimem.. Znám několik lidí ve svém okolí, kteří by byli skvelí učitelé, ale učit nepůjdou, zejména chlapi by neuživili svoje rodiny...

0/0
7.11.2019 22:02

J86a46n 98K45a19r98a34s59e50k 7743858148423

priznam se, ze jsem dost prijemne prekvapen, ze se mezi uciteli najdou i taci jako Vy. Asi je Vas asi zatim malo, kteri chapou, jaka budoucnost na nase deti ceka a jak je je treba pripravit. Preji Vam ve Vasi dalsi praci hodne uspechu a silne nervy.

Co se tyce tech odborniku, tak i u nas v Nemecku se takove napady objevuji, ale BEZ toho pedagogickeho minima. To pedagogicke minimum prosazuji zejmena 'pedagogove'. Ostatni jsou toho nazoru, ze to jde bez nej a dokonce, ze je to i vyhodne - nejaky takovy odbornik proste referuje o praci ze sveho oboru - samozrejme je za tim koncept, ze prvnich 6 let skolni dochazky si zaci osvoji zakladni dovodnosti pod vedenim pedagogu a pote jsou prave schopni porozumnet i odbornikovi, ktery jim neco vyklada i bez toho, aby to bylo 'pedagogicky' spravne 'zabalene'.

0/0
8.11.2019 13:45

R51u57d61a 75S13l47a17v46í16k 5773328706451

Také je otázka, co se v těch textech přesně testuje. Zda čistě naučená data, či i jejich aplikace, případně i nějaká samostatná činnost.

0/0
7.11.2019 10:45

P33a78v18e80l 83K77u21c34h90t48a 4416681977284

Četl jsem, že částečně i výběr z variant, Asi záleží zda jde o matematiku nebo "přírodovědu".

+1/0
7.11.2019 11:21

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz