Děkujeme za pochopení.
M31a29r66e12k 47C94o21z16l
Nic tak strašného se neděje. Chvilka počátečního chaosu se přežije a pak už to půjde. Každá velká změna bolí a myslet si, že ze dne na den všechno bude perfektní, je naivní. A to uznávání jízdenek? Různé integrované dopravní systémy ve větších městech také nevznikly od prvního dne.
O13d17s32t61r14a58n54ě48n46ý 65U45ž11i47v94a82t78e85l
B71r72o65n79i16s15l46a60v 79G50a55b70r18y20š
Tady s Vámi souhlasím. "Mohli jsme to udělat lépe, ale my jsme řekli NE!"
Polovina viny patří dopravcům, že se řádně nepřipravili a že šli do něčeho, co bylo nad jejich síly. Druhá polovina patří krajským politikům za špatně nastavené podmínky a za to, že se nedokážou mezi sebou domluvit. To je prostě tak, když se o dopravu starají diletanti a neumětelové.
Ti, co tady řídí dopravu, nejsou odborníci. Ti vypadají a jednají jinak. Mohou se na ně a jejich práci jet podívat do Švýcarska.
Zde je rozhovor s doc. Drdlou z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice: https://zdopravy.cz/rozhovor-cestujici-by-nemel-byt-zatezovan-ruznymi-krajskymi-tarify-rika-docent-z-univerzity-pardubice-40117/
T58o95m35á40š 21T24a45t83í14č55e88k
Milovníci exportéra au-pairek budou tvrdě nesouhlasit, už si to jdu přečíst.
Jen tak mimochodem si JM kraj na tento rok objednal od ČD (chválarozumu!) na trati Brno - Blansko - Rájec - Letovice - Březová na víkendy jen polovinu spojů, takže jednou za hodinu.
Jo, a jednou jsem loni takhle nasedl do prvního ranního spoje na této trase, který provozoval (jestli ještě provozuje, nevím) rozumužel exportér au-pairek. Cesta, která by za tarif IDS JMK stála 27,- Kč, koupeno ve vlaku ČD kvůli absenci pokladny 36,- Kč, stála u exportéra au-pairek 59,- Kč. To, že jsem si v tom jeho pojízdným cirkuse připadal jako na nějaké sešlosti Svědků Jehovových, zase až takovou roli nehrálo.
J60o20s94e68f 31H35a45v87r25á75n32e54k
Ty problémy jsou větší, nežli se čekalo - souhlas. Nezbývá nežli použít proti přepravcům, kteří nezvládli nové poměry sankce, což se týká i některých linek provozovaných ČD.Stejně si ale myslím, že konkurence je užitečná, potřebná.
Díky ní, například na rychlíkových linkách do Ostravy se výrazně zlepšila úroveň cestování,
J35o96s11e85f 11N34o17ž98i77č38k54a
Že je konkurence potřebná, v tom máte samozřejmě pravdu. Ovšem nyní se dost možná někteří soukromí dopravci (i jejich cestující) přesvědčili, že je něco trochu jiného, pokud jejich vlaky dosud jezdily jen na frekventovaných tratích, a nyní mají někde zabezpečovat dopravu i na tratích okresního typu.
M15a21r63t70i63n 49I87r67e20i90n
Co máte proti bulharským strojvůdcům?
J54o93s50e91f 58N25o19ž81i91č44k36a
Pokud by kromě odborných znalosti zvládali na potřebné úrovni i češtinu, tak samozřejmě nic. Když bude strojvůdce schopen bez problémů komunikovat s českými výpravčími či dispečery, tak je mi jedno, jestli to bude Čech, Maďar nebo třeba Egypťan.
J20a38n 44Š59v96a55d21l32e65n19k62a
Tak, zmatek je způsoben i tím, co si u Babiše vylobboval jeho kámoš Jančura...
I70v74a34n 74M86a63r43e44k
No pokud to tak sleduji v "centru dění" (na Horní Vláře") pane Nožičko, situace se už zklidnila. Ba dá se říct, že už je v normálu, tedy pokud zpoždění Arrivy nyní většinou nezaviní čekání na přípoj často zmeškaných "Valašských a Slováckých" expresů.Nevím, jestli jsou bulharští fíři i záležitostí Valašska, nebo jen severu Čech? Ale za našich časů platil výraz "hovorová disciplína", nevím ale jestli je platná i v této době?
J52o16s45e19f 74N91o88ž94i46č19k58a
Zkušenosti ze Vsetínska jsou dle zmíněných ohlasů jiné, ohledně toho zpoždění zase ČD naopak tvrdí, že kvůli zpožďování Arrivy nabírají zpoždění i mnohé jejich vlaky...
O těch bulharských strojvůdcích se v novinách píše hlavně v souvislosti s Libereckým krajem a v dnešní MF DNES byla uvedena i jedna pikantní historka: Výpravčí vydal strojvůdci Arrivy dvakrát pokyn, aby přejel na druhou kolej. Bulhar dvakrát potvrdil, že rozumí, ale vlak se ani nehnul.
Ovšem slyšel jsem, že Bulhaři to mají s projevem souhlasu či nesouhlasu naopak než my, tak jestli nebyl problém v tomhle.
P63a21v30e60l 35B15u37d70i63š
Arriva je sice německá firma avšak působící v postkomunistickém státě, proto tady nemůže nikdy dosáhnout západní úrovně. Označení postkomunistický stát už nám nikdo do 3. světový neodpáře.
J78o31s38e40f 38N49o53ž44i57č26k56a
Je ovšem na nás, zda si takový přístup necháme líbit. V tomto případě by měly příslušné kraje, pokud v brzké době nedojde k zásadní nápravě, vypovědět Arrivě smlouvu.
- Počet článků 1582
- Celková karma 39,86
- Průměrná čtenost 3242x