Pondělí 25. května 2020, svátek má Viola
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. května 2020 Viola
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J72a36r37o59m88í31r 48P26e80t88ř65í35k 6684341149248

Stále více neziskovek prokazuje, že pouze škodí.

Když už jsou to jen naprosto nekvalifikovaní budižkničemové přisátí na peníze daňových poplatníků, mohli by udělat nejlepší věc, to znamená vůbec nic.

Vám, pane Nožičko vyjadřuji svůj obdiv za Vaši práci v této nelehké době.

Karma R^

+33/−3
doporučit
5.4.2020 22:31

A85r98n71o94l23d 21L62i21č84k16a 7576705844830

Je Covid-19 důvodem k tomu, aby se školství řídilo radami neziskových organizací?

--------------------

Skvělý postřeh.

Karma.

R^

+19/−1
doporučit
5.4.2020 19:54

P73e39t81r 66B50r53o26d56s98k90ý 5386733805379

..... jednoduchá rada!,- postupujte dle vlastního uvážení, rozumu a zkušeností, které jste za léta praxe nabyl. Každej sme nějakej - někdo bude "pes", jinej benevolentní, nemálo bude těch, kteří naprosto rezignovali a je jim to jedno. Doporučení MŠ event. neziskovky jsou a zůstanou jenom "doporučením"!,- jako profík si to stejně vodřídíte sám a hlavně po svým [>-]!

+16/−1
doporučit
5.4.2020 20:00

P55e86t22r 30N49e67m51e41c 1452539699

Vrchní elf Kartous už radí školství minimálně od roku 2010, pokud se někdo domnívá, že jejich rady školství prospěli, nemůže být učitel.

+12/0
doporučit
6.4.2020 19:15

T19o25m51á53š 41T60a63t41í16č59e82k 5670272790878

Neomarxismus v jeho vítězném tažení žádný vir nezastaví! ;-)

+10/−1
doporučit
6.4.2020 17:07

A66r85n17o42l30d 41L82i17č34k71a 7856175124430

Mám rád články, ve kterých lidé vyjadřují své názory o profesi, která je živí a jsou v ní profesionálové.

Navíc se od "odborníků" v diskuzi dozví, o učitelích nové zajímavosti, nebo dokonce o sobě: Že vás baví se pořád dohadovat s něčím takovým, jako je tahle parta kolaborantů, která si říká ,,vlastenci". Tito Ličkové, Řezníci, Petříkové a jim podobní budou první, kdo bude psát nový zvací dopis. Azbukou ...

--------

Ani jsem o sobě nevěděl, že jsem kolaborant, a že umím psát zvací dopisy v azbuce.

Doufám, že i zde se dočká vážená Dagmar Černá dalšího zaslouženého plusu.

:-)

+9/−1
doporučit
5.4.2020 21:14

L52u38m85í21r 57V35i11t72h24a 2487377966662

Jak to děláte, pane Nožičko? Máte přes 260 žáků a přitom ještě stačíte sledovat, co která neziskovka dělá úplně blbě, a napsat o tom docela dlouhé pojednání. Já jich mám něco přes 100 a jsem rád, když mi dají chvilku pokoj...

Ale jsou věci, se kterými souhlasím. Proč by se nemělo známkovat? Není důvod, pokud je jasně dán okruh kompetencí, které se budou prověřovat - o čemž nepochybuji - je známkování naprosto na místě. A právě v této době je naopak žádoucí známkování zachovat, skutečně nejsou prázdniny, na žáky je kladena poměrně velká zodpovědnost a je třeba zachovat alespoň ty školní rutiny, které lze. Testování a známkování mezi ně patří. Zvlášť pokud učíte profilové předměty, ze kterých budou dělat v červnu zkoušky.

A je potřeba chválit. Opět zvlášť v této z kloubů vymknuté a hysterické době je potřeba chválit za každou pozitivní drobnost. Už jenom za to, že žák poslal zpracované zadání. I když byste ho normálně nejradši vytahal za uši za to, jak to odbyl, že to natvrdo a nestydatě okopíroval z wikipedie (přestože má k dispozici elektronickou učebnici, kterou jste sám napsal a mohl to přinejhorším okopírovat z ní)... Musíte ho pochválit, každého zvlášť a každého oslovit jménem. Centralizovaná a odosobněná komunikace vede jen k tomu, že se rozutečou.

A nenechat se unést vztekem, který se nutně dostaví, když po padesátédeváté (ve Vašem případě i sto, i dvěstěpasesátédeváté) vysvětlujete pořád to samé... Kdyby se to stalo za normálních okolností, vysvětlíte to jednou, pro méně chápavé podruhé, zřídkakdy potřetí, to spíš pro ty, co nedávali pozor, a nic to s Vámi neudělá. To jsou asi nejhorší chvíle v distančním vzdělávání, to jsou ztracené doslova hodiny denně, ale dělat se nedá nic...

Osvědčily se mi cvičné testy, které neznámkuju a které jsou vlastně výkladem. Třeba u technologických postupů fungují testy, kde jsou postupy rozepsány do jednotlivých kroků a ty kroky zpřeházené. S pomocí učebnice je pak žáci musí seřadit ve správném pořadí.

To je moje zkušenost.

+11/−3
doporučit
5.4.2020 21:10

J31a54r86m69i42l41a 81V80a43v98r24o22c86h12o89v79á 8668335576300

R^R^R^

+8/−1
doporučit
6.4.2020 7:38
Foto

K88a77r72e70l 20B90o77h25á52č47e78k 1451627196384

Prošel jsem si odkazy i pdf manuál...jedná se o doporučení (ne nařízení) a lze jen konstatovat, že míří pouze k tomu, aby zkusili učitelé respektovat změnu v realitě a přistoupili ke dětem a tím i k jejich rodičům trochu tolerantněji. Je naprosto jedno, kdo se na něm podílel, jde o doporučení vcelku rozumná a citlivá.

Že s tím budou mít problém typy učitelů přesvědčených, že všemu rozumí za všech okolností nejlépe a pro které je jejich povolání už tzv "diagnozou"...pro mne například není žádné překvapení :)

+15/−7
doporučit
5.4.2020 20:07

A29l64e39n53a 35S31a98s52k24o73v34a 6553451313152

Slovní hodnocení - zkuste smajlíky. Klady a zápory - růžové a černé bodíky. Na konci pak jen spočítáte, a i pro děcka to bude jednoduché:-) Dělám si srandu, nemáte to jednoduché, ale to nikdo z nás, já také najednou musím dělat spoustu věcí úplně jinak, nikdo mi neporadí, natož ministerstvo.

+6/0
doporučit
6.4.2020 15:19

I90v89o 17L17y88č58k82a 3760778639257

Souhlas a jako obvykle karma.

+8/−2
doporučit
6.4.2020 14:21

J39i42ř63í 63S60c12h57m81i35d49t 5225973350301

KarmaR^

Jisté neziskovky jsou ztělesněné zlo a je až s podivem, že si dokáží sáhnout na dotace, tedy na peníze nás všech, i když nám všem škodí, takhle by asi nikdo doma se svými penězi nehospodařil.

+10/−4
doporučit
6.4.2020 23:25

A63n98t45o64n55í55n 20M61a57h70o37v73s60k55ý 5526851747375

Souhlas [>-]R^

+10/−4
doporučit
5.4.2020 18:41

R94o88s44t88i62s70l76a72v 19C80a91h91a 6633867707351

Porusim svuj zavazek a napisu neco, co s obsahem blogu nesouvisi, nebot jsem ho necetl. Ale souvisi to s tematem skolstvi v dnesni dobe.

Skolstvi ridi MSMT. Ministr dostal dotaz, zda maji ucitele znamkovat pri distancnim vzdelavani. Odpovedel, ze ne.....

Problem je, ze distancni vzdelavani je pro zakladni skoly NELEGALNI, protoze je v rozporu se skolskym zakonem..... To ti, co skolstvi ridi, nevi?

Rikejme tomu jakkoliv, ale nemuze se to nazyvat distancni vzdelavani.

Nevim, zda se ma skolstvi ridit radami neziskovek..... ale vyse uvedena rada MSMT taky neni koser.... Jak z toho ven?

+6/−1
doporučit
6.4.2020 13:31

P58e46t21r 32B18u15r77i84a91n 4351866514118

Karma.

+5/−1
doporučit
5.4.2020 22:33

M38a49r74e83k 12H46o85r56e10n37s68k90ý 3469733273685

Řešíte blbosti. Mnohem větším problémem je návrh Babiše, aby děti chodily do školy s rouškami. Jak si jistě pamatujete, já jsem byl jeden z prvních, který vyzýval, aby se roušky nosily v obchodech, hromadné dopravě apod. Ale aby děcka seděly celý den s hadrem na hubě, to může vymyslet jenom náš deme.tní premiér. Zdraví nade vše. Jo, a ještě vydrží celou dobu metr od sebe. ;-D

+4/0
doporučit
5.4.2020 19:38
Foto

Z92d83e66n48ě11k 19M40a63t66u32š27k14a 7518626755296

Objektivní hodnocení takhle na dálku je nesmysl.

Soudím, že děti se vrátí do školy až v září a v tom případě nejobjektivnějším hodnocením bude letošní pololetní hodnocení.

+3/0
doporučit
5.4.2020 19:22

J74i43ř68í 16L18i89e26t11a23v34e31c 8763309843439

Pane Nožičko - co s dětmi, které nemají přístup k internetu a jejich rodiče nemají ani počítač? Znám jich docela dost. A že to vztahujete k jedné neziskovce? Prostě vyslovila nějaký názor, který ale není ojedinělý, jenže rozhodovací slovo má někdo úplně jiný. Takže se jedná jenom o podnět, který může být, ale také nemusí být akceptován. Takže - první bod je diskriminační a na druhé si přihříváte polívčičku na těch strašných neziskovkách.

+4/−2
doporučit
7.4.2020 8:40

V87l18a90d18a 68S47i49m91o97n84i18k 3619843423435

A pak ty děti budou chtít nějakou práci (nebo raději zaměstnání s příjmem) a budou úplně v šoku, že se práce a její výsledky budou hodnotit a podle výkonu se bude stanovovat odměna. A pětadvacetiletá nezávislá volnomyšlenkářská osobnost je pak postavena před neřešitelný problém. Co potom? Neznámkovat ??

+3/−1
doporučit
8.4.2020 8:50
Foto

T93o34m17á92š 56F76l67a18š78k75a 5825525236781

Tak co s tím? Napsat tomu ministerstvu, aby s těmi konkrétními neziskovkami nespolupracovalo? Nebo se můžete na ten pokyn vykašlat a dělat to po svém? Pak je ale ten blog o ničem.

+4/−3
doporučit
5.4.2020 18:43

J41i20ř77í 33N43ě18m22e43c 3920377797819

Známka je známka, to je bez debat. Jednička znamená výbornou (bezchybnou) práci, pětka je prostě koule (takto tedy ne, nic o tom nevíš, neumíš to). Takové hodnocení lze snadno porovnávat, zejména mezi žáky, či studenty ve třídě, nebo v ročníku. Konec konců, podle známek žáků lze následně hodnotit i jednotlivé učitele.

No ale bohužel to někomu nevyhovuje, jelikož ústním hodnocením by se dalo ledacos přiohnout, pokřivit a okecat. Šlo by v pohodě srovnávat nesrovnatelné, omluvit příšerné.

Spíše se tedy ptejme, komu by to vyhovovalo. Mě napadají zejména různí protekční rychlostudenti všeho druhu a neschopní učitelé ... jejda to by to odsýpalo.

+3/−2
doporučit
7.4.2020 20:55
Foto

F82r97a55n14t83i66š29e10k 23K82š72í18r 2749796395

Asi jedinou pozitivní věcí, kterou korona přinesla je přerušení školní docházky. Daňoví farmáři ale dobře ví, že to nesmí trvat tak dlouho, aby lidé nezjistili, že lze děti vzdělávat i bez, státem organizovaného školství.

+3/−2
doporučit
5.4.2020 19:47

V24e34n25d34u69l60a 87S17z83l28a75u29e98r10o95v37á 7212206927698

Co si to dovolují někam psát své názory, když jsou z neziskovek???

+5/−8
doporučit
5.4.2020 22:20
Foto

P62a73v91e25l 33D23v65o57ř46á69k 5579635774970

Jak sleduji činnost Ministerstva školství, tak mám dojem, že i ta nejpitomější neziskovka by leckdy vymyslelo něco lepšího.

Když to vezmeme od (blahé paměti) s. akademika Zdeňka Nejedlého, může tu někdo uvést některého ministra, o němž by se dalo prohlásit, že za něho to šlo znamenitě?

+5/−9
doporučit
6.4.2020 10:57

Z19d76e13n19ě31k 57H75l23a37v38a64č67k28a 3130855718614

Naprosto souhlasím - současná situace není důvod rezignovat na výuku a na hodnocení, je to jenom o hledání způsobů - vidím to každodenně u svých dcer a na práci mnoha jejich vyučujících. Po dnešku jim ale asi zakáži číst iDnes, zahlédl jsem titulek Klidně učivo posílané ze školy ignorujte .... Ale jednu věc, když jsme u těch titulků - podobné zjednodušení je i u titulku blogu - proč tam místo/vedle neziskovek není Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, když je pak v textu uvedena ?

+2/−1
doporučit
7.4.2020 11:39
Foto

I24v15a27n 65M32a18r91e20k 6144138502

Karma.R^[>-]

+2/−1
doporučit
7.4.2020 6:52

O46n36d64ř96e30j 89H32r92u28b88ý 2624277568349

Upřímně řečeno, nevím jaký je důvod současného šílení kolem domácího vzdělávání. Prosím vás, je hlavním cílem školy známkovat a dělat klasifikaci nebo učit? Je hlavním cílem vzdělávání předávat vědomosti nebo vyšetřovat ztrátu třídní knihy či kdo co od koho opsal? Proč tak vehementně lpíte na těch známkách? Proč nemůže být vysvědčení A4 textu o tom že Pepíček sice umí časovat slovesa aleve skloňování zájmen plave ve skloňování zájmen nebo že Mařenka dělala zadané domácí úkoly poctivě, a snažila se, zatímco Roman se na to vykvajzl (takové slovo!!) Odpověd: Musel by to někdo číst - a někdo psát. Učitelé by museli opustit své 25-ti leté vyjeté koleje a učit se něco nového...

Milí učitelé, mám pro vás jednu zprávu: Tam venku mimo školu se mě nikdy nikdo na známky z maturity ani státnic neptal.Každého zajímalo co doopravdy umím a co ve mě je. A tak to zkuste taky.

+2/−2
doporučit
7.4.2020 18:40

M45i37l57a15n 20N79e84t83r55h 6525467222754

Za všechno zlo si dle J. Nožičky, Klause, Okamury, Zemana, Babiše-Bureše apod. mohou neziskovky, Soros a ilumináti, sluníčkáři a pražská kavárna. A je Covid-19 důvodem k tomu, aby se ČR řídila pokyny Číny ? O tom už se J. Nožičkovi psát nechce, naopak lže a pomlouvá ty, kteří na takové nebezpečí upozornili (senátor Fischer aj.) a tlačí na to, aby ČR pumpovala miliardy Kč do Číny. Mimochodem, pane Nožičko, co jste udělal v současné situaci Vy pro zlepšení ?

+5/−13
doporučit
7.4.2020 1:55
Foto

M10i84c91h14a28l 17O39r85s72á40g 7435763949198

Dobrý den, vše, co v našich doporučení je, je vyzkoušeno, na školách realizovávo a vždy je to o přístupu učitele.

(ředitel, EDUkační LABoratoř)

+2/−4
doporučit
6.4.2020 23:06

V66á81c98l95a58v 91V30y93s60u86š98i34l 1271657892830

Tak tady se hlavně ukazuje, že školství je široký pojem. Když se podíváme na 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, střední školy a vysoké školství, situace bude zcela odlišná. Hodnocení prací studentů vysokých a středních škol podle klasifikační stupnice by nemělo představovat problém pro studenty a učitele ani za současných podmínek. Na 2. stupni ZŠ a odpovídajících ročnících gymnázií bych dal přednost slovnímu hodnocení. Na 1. stupni ZŠ bych nehodnotil vůbec, úsilí učitele bych zaměřil na vysvětlování látky, povzbuzování a udržování kontaktu s dětmi.

+1/0
doporučit
6.4.2020 18:09
Foto

J28a84r54o88s47l10a23v 70P55t87á69č61e14k 4932799191114

Rozhodně mělo MŠMT urychleně rozjet distanční vzdělávání po vzoru Austrálie, případně některých afrických států, které s ním mají mnoho desítek let zkušeností. V dnešní době by to neměl být tak velký problém, aby si s tím neporadili za pár týdnů.

+1/0
doporučit
6.4.2020 15:21
Foto

Z22d12e84n58ě92k 53B91á80r49t97a 6922791107501

Tak zatím to vypadá na začátek školy v půlce května s rouškami....oproti základkám to budete mít jednodušší, nějak si nedokáži představit děcka na prvním stupni ZŠ v tomto rouškovém systému.

+1/0
doporučit
5.4.2020 18:50

V48e12n53d55u87l86a 57S18z52l20a53u18e88r39o25v10á 7792766977218

Už ta první věta je perla: "Je současná mimořádná situace, související s pandemií koronaviru, důvodem pro zásadní přehodnocení vzdělávacích cílů, včetně například toho, aby žáci přestali být svými učiteli známkováni?"

Absurdita toho, že nějaký učitel považuje známkování za vzdělávací cíl, je umocněna tím, že takových učitelů jsou mraky:-/

+1/−1
doporučit
8.4.2020 7:48

M24a80r41t89i73n 91S73v49o48b17o43d70a 7149497662175

Autor asi nepochopil, co to je doporuceni.

Názorů od učitelů jak učit v této době, bude asi tolik, kolik je učitelů.

+2/−7
doporučit
6.4.2020 19:44

M58i15c92h61a91l 68G90e40c50i14k 6235769797694

Ucitel sa ma tak ako kazdy iny clovek riadit tymi radami, ktore su konstruktivne a pri uvazovani nad tym, ktore to su a ktore nie, ma otazka, ci prisli od neziskovky alebo ziskovky, relevanciu bliziacu sa nule. V tomto pripade je navyse rec o jednej konkretnej neziskovke, ktoru autor v texte generalizuje na "niektore neziskovky" a v titulku dokonca len na "neziskovky", co keby urobil v diplomke na UK, tak dnes problem, koho a ako ucit, pravdepodobne neriesi. Pritom s niektorymi radami sa, v zneni, v akom ich autor cituje, rozhodne nestotoznujem a zdielal by som jeho postoj, akurat v tejto chvili neviem, ci nahodou aj ta jedna konkretna neziskovka netvrdila v skutocnosti nieco, co sa od autorovej citacie lisi asi ako jednotne cislo od mnozneho.

+1/−2
doporučit
6.4.2020 17:29

P93e67t84r 68L17a21n79g62e24r 6475185110192

Tak, odbory a neziskový, do všeho kecat, brát za to peníze a za nic nezodpovidat.

+1/−2
doporučit
6.4.2020 13:05
Foto

R49a48d68e31k 32P65o94l86i24c16k52ý 6321503891844

No já se obávám, že v současné situaci ani učitelé jak známkovat nemají. Nějaké zkoušení na dálku prostě nemá oporu v našich zákonech a totéž platí o domácí výuce tak jak úrobíhá.

Takže můžete se tvářit jak známkujte, ale případný spor porstě prohrajete.

Navíc domácí známkování naráží na mantinely zabezpečení (jak zajistíte, že známkujete opravdu žáka ne jeho rodiče) tak na technické vybavení a na spoustu dalčíších problémů.

Takže bez ohledu na to jestli je správné známkování či slovní hodnocení známkovat tak aby to mělo nějakou právní váhu je nesmysl

0/−7
doporučit
6.4.2020 21:26

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz