Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Jak to děláte, pane Nožičko? Máte přes 260 žáků a přitom ještě stačíte sledovat, co která neziskovka dělá úplně blbě, a napsat o tom docela dlouhé pojednání. Já jich mám něco přes 100 a jsem rád, když mi dají chvilku pokoj...

Ale jsou věci, se kterými souhlasím. Proč by se nemělo známkovat? Není důvod, pokud je jasně dán okruh kompetencí, které se budou prověřovat - o čemž nepochybuji - je známkování naprosto na místě. A právě v této době je naopak žádoucí známkování zachovat, skutečně nejsou prázdniny, na žáky je kladena poměrně velká zodpovědnost a je třeba zachovat alespoň ty školní rutiny, které lze. Testování a známkování mezi ně patří. Zvlášť pokud učíte profilové předměty, ze kterých budou dělat v červnu zkoušky.

A je potřeba chválit. Opět zvlášť v této z kloubů vymknuté a hysterické době je potřeba chválit za každou pozitivní drobnost. Už jenom za to, že žák poslal zpracované zadání. I když byste ho normálně nejradši vytahal za uši za to, jak to odbyl, že to natvrdo a nestydatě okopíroval z wikipedie (přestože má k dispozici elektronickou učebnici, kterou jste sám napsal a mohl to přinejhorším okopírovat z ní)... Musíte ho pochválit, každého zvlášť a každého oslovit jménem. Centralizovaná a odosobněná komunikace vede jen k tomu, že se rozutečou.

A nenechat se unést vztekem, který se nutně dostaví, když po padesátédeváté (ve Vašem případě i sto, i dvěstěpasesátédeváté) vysvětlujete pořád to samé... Kdyby se to stalo za normálních okolností, vysvětlíte to jednou, pro méně chápavé podruhé, zřídkakdy potřetí, to spíš pro ty, co nedávali pozor, a nic to s Vámi neudělá. To jsou asi nejhorší chvíle v distančním vzdělávání, to jsou ztracené doslova hodiny denně, ale dělat se nedá nic...

Osvědčily se mi cvičné testy, které neznámkuju a které jsou vlastně výkladem. Třeba u technologických postupů fungují testy, kde jsou postupy rozepsány do jednotlivých kroků a ty kroky zpřeházené. S pomocí učebnice je pak žáci musí seřadit ve správném pořadí.

To je moje zkušenost.

11 3
možnosti
JN

Souhlas a díky za příspěvek, pane Vitho.

0 0
možnosti
LV

Kde jste byl, pane Stando? Už se mi po Vašich mínusech za jméno stýskalo.

3 0
možnosti
JP

Jak to děláte ...... Spím jenom 2 hodiny, jako můj idol.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1581
  • Celková karma 39,92
  • Průměrná čtenost 3244x
Píši hlavně o politice, školství a sportu. 

 

Seznam rubrik